Se full versjon : Endre mappestruktur på webserver
Uten vesentlig nedetid. Helst.
Jeg kobler til med ftp. Lar dette seg gjøre?
No problem. Med SmartFTP kan du bare flytte mapper rundt som du vil mens den er i drift med vanlig drag'and'drop.
Det er et forum som ligger installert i root. Dette må inn i en egen mappe. Vil det gå knirkefritt, eller må noe annet gjøres for at det skal funke?
Du kan flytte det, men det må vel samtidig endres en del parameter i databasen. Linux locker ikke filer som er i bruk slik som Windows gjør.
Ok. Men da gidder jeg ikke gjøre det likevel. Etter en del feilsøking fant jeg ut av at forumet i seg selv aldeles ikke setter pris på å bli linket til gjennom en forside. Det er der problemet ligger. Jeg flyttet det til en egen mappe kun for å teste, men samme problemet kom...
Hmmm... Jeg har et stort problem som jeg ikke fatter. Jeg har laget en forside til et forum. Den linker inn til index.php på forumet. Problemet er at når jeg har lagt inn forsiden på serveren og skal klikke meg inn fra den til forumet, så funker ikke forumet. Virker som det har problemer med å hente tråder og slikt. Og det blir drittreigt.
Dersom jeg åpner forsiden fra min maskin, så funker forumet helt ypperlig når jeg klikker meg inn på det.
Dette her er ikke logisk. Ikke litt engang. *frustrert*
Nei, dette virket ikke helt logiskt. Er det phpBB du bruker?
Nei, det er vbulletin. Jeg har funnet ut av hva jeg må gjøre for å fikse det. Tror jeg...
jeg har et phpbb selv, og det funker helt strålende med direkte linking.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.