Se full versjon : Tror du faen meg ikke dem har tatt i bruk Tussi da!
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=111178
En ladd, stabeis?
http://personalwebs.oakland.edu/~prbialec/Images/FunView/donkey.jpg
Allahakbar !!!!
Og hva hadde det med Mira Craig å gjøre...?
Det var kanskje denne linken du skulle legge ved. khttp://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=111178
Hva jeg synes om saken: :kjerring:
Huff da, linken skulle være :
Ikke http://www.dagbladet.no/kultur/2005/12/05/451237.html
Som jeg skrev ved første forsøk. :wink:
Er jeg dust hvis jeg sier: Om de absolutt må bombe er det bedre at de bruker dyr enn mennesker?
Er jeg dust hvis jeg sier: Om de absolutt må bombe er det bedre at de bruker dyr enn mennesker?
Ja du er en dust :roll:
Ja du er en dust :roll:
La oss sette det på spissen: Du MÅ bruke en av disse for å bombe: Katta di, ungen din. Hva velger du? Valget er jo åpenlyst..
Jeg mener altså ikke å diskutere selve selvmordsbombingshensikten, jeg er i mot det selvfølgelig.
La oss sette det på spissen: Du MÅ bruke en av disse for å bombe: Katta di, ungen din. Hva velger du? Valget er jo åpenlyst..
Jeg mener altså ikke å diskutere selve selvmordsbombingshensikten, jeg er i mot det selvfølgelig.
Det blir som å velge mellom pest og kolera. Det blir bare så sykt. Men at mennesker stadig setter seg over dyr i verdi er noe jeg skammer meg over. Hvilken rett har vi til det? Hvorfor er et menneske mer verdt enn et dyr?
Det blir som å velge mellom pest og kolera. Det blir bare så sykt. Men at mennesker stadig setter seg over dyr i verdi er noe jeg skammer meg over. Hvilken rett har vi til det? Hvorfor er et menneske mer verdt enn et dyr?
Sånn er det bare, vi mennesker er mer intellegente og vi er på toppen av næringskjeden.
Du spiser kanskje ikke kjøtt heller du?
Sånn er det bare, vi mennesker er mer intellegente og vi er på toppen av næringskjeden.
Fordi?
Om jeg spiser kjøtt blir en helt annen debatt. Det vi diskutere her og nå er hvorfor mennesker er mer verdt enn dyr?
Fordi?
Om jeg spiser kjøtt blir en helt annen debatt. Det vi diskutere her og nå er hvorfor mennesker er mer verdt enn dyr?
Jeg gjentar: FORDI: Vi er på toppen av næringskjeden, vi er mer intellegente, vi har utviklet oss mer og vi spiser dyr for å overleve.
Et dyr kan du sette en pris på, det kan du ikke på et menneskeliv.
Sånn er det bare.
Og det om du spiser kjøtt er ganske relevant det serru, hadde du spist et menneske? NEI. Men et dyr hadde du spist.
Jeg gjentar: FORDI: Vi er på toppen av næringskjeden, vi er mer intellegente, vi har utviklet oss mer og vi spiser dyr for å overleve.
Et dyr kan du sette en pris på, det kan du ikke på et menneskeliv.
Sånn er det bare.
Og det om du spiser kjøtt er ganske relevant det serru, hadde du spist et menneske? NEI. Men et dyr hadde du spist.
Du kan ikke argumenter med "At det bare er sånn". Om jeg spiser kjøtt er det mest vanlig avsporingstrikset som finnes. Jeg ser at vi er over dyret i økosystemet og at det derfor er naturlig fra naturen s side at vi spiser kjøtt. Men det er ikke debatten her.
Det jeg spør om ligger innenfor etikken: Hva gjør oss mer verdt enn dyr?
Du sier iq? Er det slik at iq er et mål på hvem som er mest verdt? Er da et menneske med høy iq mer verdt en et menneske med lav iq?
Og husk, dette er en etisk debatt, ikke en debatt om økosystemet.
Du kan ikke argumenter med "At det bare er sånn". Om jeg spiser kjøtt er det mest vanlig avsporingstrikset som finnes. Jeg ser at vi er over dyret i økosystemet og at det derfor er naturlig fra naturen s side at vi spiser kjøtt. Men det er ikke debatten her.
Det jeg spør om ligger innenfor etikken: Hva gjør oss mer verdt enn dyr?
Du sier iq? Er det slik at iq er et mål på hvem som er mest verdt? Er da et menneske med høy iq mer verdt en et menneske med lav iq?
Og husk, dette er en etisk debatt, ikke en debatt om økosystemet.
Mennesket som rase er mer utviklet, vi er smartere og vi utvikler oss i en rasende fart. Derfor.
Mennesket som rase er mer utviklet, vi er smartere og vi utvikler oss i en rasende fart. Derfor.
Jeg skjønner at så dit og ikke lengre strekker dine argumenter.
Jeg skjønner at så dit og ikke lengre strekker dine argumenter.
Det er vel fordi de er de eneste argumentene jeg trenger. :)
Om du vil tenke i en hippieinspirert tankegang, alle guds skapninger er hellige osv. Så er du hjertelig velkommen til det.
Samtidig så kan du jo tenke litt på Krig og fred og politikk og sånn. :redd:
Jeg for min del er en realist.
Huff da, linken skulle være :
Ikke bare er dette skremmende, men jeg sitter med hjertet i halsen når jeg går inn på utenriks hver dag. Min svigerbror er dere nede og jeg er dritredd for han. Spesielt nå som vi ser at fundamentalistene tar i bruk slike metoder for å drepe. :-( De skyr ingen midler for å nå sitt mål.
Lystløgner
16-12-05, 14:40
Amerikanerne lagde lignende under den kalde krigen.
Bare se her:
Ja, tror dere misser poenget .. esler er jo ikke akkurat kjent for å være dyr som løper på kommando (hysj da.. ).
Jeg tror dere tar feil alle sammen jeg. Det er faktisk eselet som er intelektuellt overlegen i slike tilfeller, så man må nok regne med at vi har med militante esler som skal beskytte disse undermålerne av noen Arabere.
Lystløgner
16-12-05, 16:40
Du tar feil også.
Nyere undersøkelser viser at det er Popular Front for the Liberation of Asses som utkjemper sine slag mot menneskene som undertrykker dem, og folkene du ser er eslenes slaver.
Jeg tror dere tar feil alle sammen jeg. Det er faktisk eselet som er intelektuellt overlegen i slike tilfeller, så man må nok regne med at vi har med militante esler som skal beskytte disse undermålerne av noen Arabere.
Tror du på svensk politi-elg også eller? :?:
Carmensi: det har faktisk vært planlagt å bruke elg i det svenske forsvaret. :mrgreen:
The Cryptic
16-12-05, 19:41
Jeg falt aav litt her. Jeg forstod det slik at det øverste bildet kun var en spøk, men denne debatten tok jo særdeles av kan man si.
Jeg lo hvertfall da jeg så bildet. Var vel ment som en spøk med Tussi og greier.
Nå skal jeg prøve å teste dette grunkegreiene. Er det slik at jo lenger man skriver, jo flere grunker får man? Er det slik at hvis man skriver KJEeeeeeempelangt så stiger plutselig antallet kraftig? Det irriterer meg at et monster stjal det ene magiske våpenet mitt, jeg har bare dårlige tunge økser, resten er svindyrt. Får man betalt hver dag for en jobb, eller er det bare tull det jobbgreiene?
The Cryptic
16-12-05, 20:50
- Man får grunker per dag dersom man jobber i ADR.
- Dersom et monster stjeler greiene dine, er det viktig at du banker det, da får du nemlig sakene tilbake.
- Man får grunker per innlegg og per bokstav, så lange innlegg svært ofte gir flere grunker enn korte innlegg sjelden :nemlig:
Jeg har grunker så det holder. :stolt:
Nå skal jeg prøve å teste dette grunkegreiene. Er det slik at jo lenger man skriver, jo flere grunker får man? Er det slik at hvis man skriver KJEeeeeeempelangt så stiger plutselig antallet kraftig? Det irriterer meg at et monster stjal det ene magiske våpenet mitt, jeg har bare dårlige tunge økser, resten er svindyrt. Får man betalt hver dag for en jobb, eller er det bare tull det jobbgreiene?
Les denne tråden om hvordan man kan skaffe grunker:
http://www.nettkafeen.no/forum/viewtopic.php?t=3349
Det er vel fordi de er de eneste argumentene jeg trenger. :)
Om du vil tenke i en hippieinspirert tankegang, alle guds skapninger er hellige osv. Så er du hjertelig velkommen til det.
Samtidig så kan du jo tenke litt på Krig og fred og politikk og sånn. :redd:
Jeg for min del er en realist.
Du hadde usedvanlig dårlige argumenter for din sak, Blånn...
Du hadde usedvanlig dårlige argumenter for din sak, Blånn...
Ja for dine var jo usedvanlig gode....
*leter etter Magnus sine argumenter, finner de ikke*
Du hadde kultur vært problemet, hadde jeg lagt denne under kultur, jeg la den under faenskapet. Ta et hint Blånn!
Du hadde kultur vært problemet, hadde jeg lagt denne under kultur, jeg la den under faenskapet. Ta et hint Blånn!
Ja for det var jeg som begynnte... :roll:
Ta et hint selv og les Snorre.
Lystløgner
18-12-05, 14:28
:setter opp en ring og leverer ut boksehansker:
I det grønne hjørnet Snorrre, som er xxx høy, veier yyy kg og har en rekkevidde på zzz cm
I det gule hjørnet Blånn som er aaa høy, veier bbb kg og har en rekkevidde på ccc cm.
3 minutters runder, ingen slag under beltet! BOX!
:setter opp en ring og leverer ut boksehansker:
I det grønne hjørnet Snorrre, som er xxx høy, veier yyy kg og har en rekkevidde på zzz cm
I det gule hjørnet Blånn som er aaa høy, veier bbb kg og har en rekkevidde på ccc cm.
3 minutters runder, ingen slag under beltet! BOX!
*KNOCKOUT*
Too slow Snorre..
Ja for det var jeg som begynnte... :roll:
Ta et hint selv og les Snorre.Ja på ditt innlegg nr 2. ser det faktisk slik ut.
:hm:
Ja på ditt innlegg nr 2. ser det faktisk slik ut.
:hm:
Fnis.
Ok, Så det er humor du har vanskeligheter for å skjønne? Da skjønner jeg jo at du har litt problemer, neste gang jeg skriver skal jeg ta med t-skje slik at du også skjønner.
Desuten tror jeg ikke du har noe bestemmelsesrett over hva det diskuteres i trådene? Selvom du er hovedinnlegger så kan man jo ikke bestemme hvordan en tråd utvikler seg, om vi alle skal være politi på den måten blir det fryktelig mange kjedelige tråder her.
Tror du skal ta deg en kopp gløgg, legge fra deg polititankene og bare være glad for at noen faktisk gidder å diskutere.
Hadde ingen diskutert så hadde ikke dette forumet vært mye å skryte av..
Jeg bare forklarte deg, om hvorfor jeg la den ut her.
Samt jeg starta tråden, må fortelle hvor jeg ønsker at den skulle gå, forklare hva jeg tenkte da jeg la den ut.
Er vel ikke politi og fortjener karmatrekk for det vel?
Jeg bare forklarte deg, om hvorfor jeg la den ut her.
Samt jeg starta tråden, må fortelle hvor jeg ønsker at den skulle gå, forklare hva jeg tenkte da jeg la den ut.
Er vel ikke politi og fortjener karmatrekk for det vel?
Neste gang så råder jeg deg til å skrive i hovedinnlegget hvor du "ønsker tråden skal gå"
.
Spørs om så mange gidder å skrive i den da, men så lenge du får dine ønsker oppfyllt så er jo ikke det så nøye. ;)
Jeg er nådeløs med mine karmatrekk, desuten hadde du så mange så... :ond:
Lystløgner
18-12-05, 14:45
Kan jeg få foreslå for begge kamphanene (eller hanen og hønen) at de begraver stridsøksen og røker fredspipe?
Neste gang så råder jeg deg til å skrive i hovedinnlegget hvor du "ønsker tråden skal gå"
.
Spørs om så mange gidder å skrive i den da, men så lenge du får dine ønsker oppfyllt så er jo ikke det så nøye. ;)
Jeg er nådeløs med mine karmatrekk, desuten hadde du så mange så... :ond:
Javell.
Kommer det ikke klart frem i hovedOVERSKRIFTEN.
At jeg synes det er faenskap at de har tatt i bruk tussi?
Også kommer du med slike frekke/tosken kommentarer? :hæ:
Kan jeg få foreslå for begge kamphanene (eller hanen og hønen) at de begraver stridsøksen og røker fredspipe?
Jeg kjemper ingen kamp.
*Ute på julegaveshopping*
Javell.
Kommer det ikke klart frem i hovedOVERSKRIFTEN.
At jeg synes det er faenskap at de har tatt i bruk tussi?
Også kommer du med slike frekke/tosken kommentarer? :hæ:
Hvilken del av dette skjønner du ikke:
Du kan ikke bestemme hvor tråden skal gå selvom du legger ut hovedinnlegget, du eier ikke tråden av den grunn.
Sånn. Ferdig.
Tror ikke det hjelper. Blånn virker å være høy allerede.
:potblad:
Mener jeg leste noe om Blånn sin holdning tidligere også.
Flere som klaget på den...
Tror ikke det hjelper. Blånn virker å være høy allerede.
:potblad:
Mener jeg leste noe om Blånn sin holdning tidligere også.
Flere som klaget på den...
Fnis.
Det er mange som klager på din også! Ærta bærta!
Jo, ogs er pappaen min sterkere enn pappen din også da.
Men er veldig spent på hvor du har hørt om min dårlige holdning altså..
*kose litt på Blånn*
*Kose mer tilbake*
Jeg tror du har fått tenkt litt nå Blånn.
Derfor så gir jeg deg blanke papirer og nye muligheter.
Men jeg skjønner ikke at pappan din er sterkere enn min, siden hverken du eller jeg står oppført med foreldre her inne.
Men jeg skjønner ikke at pappan din er sterkere enn min, siden hverken du eller jeg står oppført med foreldre her inne.
De blanke arkene og tegnestiften tror jeg du skal ønske deg til jul jeg, jeg står fortsatt på mine meninger. ;)
Snorre, jeg fant fort ut at Blånn virkelig ikke er et køddenavn. Hun er virkelig blånn. Gidder bare ikke argumentere med unger som ikke kan diskutere, da er det bedre å la være.
Ja, det er sant.
Men fortsetter man å blåse i denne rettningen og ikke Blånn gir seg, får det vel gå som det gikk med noen andre som tilslutt forlot forumet.
Nå har jeg gitt Blånn muligheten.
Nå har jeg gitt Blånn muligheten.
Å,herregud, takk!
Nå reddet du dagen min. :D
:roll:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.