PDA

Se full versjon : eFakturaer

Sorepheus
16-12-05, 19:06
eFaktura systemet virker for min del ganske så buggete. Gamle eFakturaer som er betalt dukker opp igjen som ubetalte, til tross for at de faktisk er betalte. Noen andre som har opplevd det samme?

The Cryptic
16-12-05, 20:00
Litt merkelig til tider ja, men har en mistanke om at det skyldes nettbanken heller enn BBS som leverer tjenesten

Sorepheus
16-12-05, 21:04
Som en kompis av meg sa, håper de har brukt mer penger på sikkerhet enn på usability og design.

Sexy Sadie
16-12-05, 21:43
Og jeg blir mobbet fordi jeg ikke har nettbank...

Zenaria
16-12-05, 21:45
Jeg hater efaktura. Alle firma prøver nå å presse igjennom denne betalingsformen. Jeg føler jeg har null kontroll. :?:

Sexy Sadie
16-12-05, 22:33
Like presis.

Uketassen
16-12-05, 23:27
Jeg har aldri hatt noen problemer. Jeg er meget fornøyd med at jeg slipper å skrive KID og alt det drittet, jeg bare krysser av for 'betal' og trykker 'neste' så er den i boks (og jeg litt fattigere).

Mr.Man
18-12-05, 12:33
Det mange driter seg ut på (deriblant meg et par ganger) er at de lar forfallsdatoen stå som den er. Dermed blir pengene trukket akkurat på forfallsdato. Du bør modifisere forfallsdato til dagens dato når du betaler hvis du er sånn som meg som ikke har flere 10-tusen stående i reserve til enhver tid. Da får du mye bedre kontroll.

Elektra
18-12-05, 16:26
Penger skal trekkes på forfall. Telenor skal ikke få ett eneste øre i økte renteinntekter pga meg. :gjerrig:

Mr.Man
18-12-05, 17:15
Penger skal trekkes på forfall. Telenor skal ikke få ett eneste øre i økte renteinntekter pga meg. :gjerrig:
Greit nok, men for å kjøre den modellen der må du ha endel penger på kontoen til enhver tid. Sikkert greit for deg, men jeg for min del taper mer på å ha penger på bok fremfor å betale ned gjeld. Har du tenkt på den forskjellen?

Elektra
18-12-05, 17:45
Jepp. Jeg er fullstendig klar over det. For tiden betaler jeg kun til lånekassen sånn gjeldmessig, men utelukker ikke at det kan bli en problemstilling senere.

Orca
19-12-05, 11:33
efaktura ruler. Har ikke noe problemer med det i det hele tatt. Jeg gjør også slik som Mr.Man og endrer forfallsdato. De eneste jeg ikke har efaktura på er det som jeg trenger som bilag for at jobben skal betale de.

carmensi
19-12-05, 14:38
Jag synes att det fungerer bra med efaktura og jeg endrer ikke førfalls datum utan synes att dem ikke skal få ett øre i renter fra meg.

The Cryptic
19-12-05, 19:49
Jeg endrer forfallsdato til dagens dato, men trekker fra noen øre iht. NPV-beregninger. Har fått et par brev om saken, men ikke noe mer :mrgreen:

Arrak
19-12-05, 20:19
Jeg endrer forfallsdato til dagens dato, men trekker fra noen øre iht. NPV-beregninger. Har fått et par brev om saken, men ikke noe mer :mrgreen:

Et øre her og et øre der blir fort to store ører.

Jeg ser heller ingen grunn til at pengene skal stå unødvendig lenge på konto og ta opp plassen. Bedre å betale når fakturaen dumper inn, så slipper jeg enda flere påminnelsesvarsler i outlook'en min og.
Plutselig så er det jo ikke dekning og da blir det dyrt fort.

Mr.Man
21-12-05, 15:09
Et øre her og et øre der blir fort to store ører.

Jeg ser heller ingen grunn til at pengene skal stå unødvendig lenge på konto og ta opp plassen. Bedre å betale når fakturaen dumper inn, så slipper jeg enda flere påminnelsesvarsler i outlook'en min og.
Plutselig så er det jo ikke dekning og da blir det dyrt fort.
Ihvertfall hvis Satans Lånekasse får anledning til å gi deg gebyr. De må ha norges dyreste purregebyr.

Sorepheus
21-12-05, 16:13
Det er og mange selskaper som gir fanden i purringer og sender direkte til inkasso. Mener å tro dette er lovstridig, man har krav på to purringer før inkasso og inkassobyrå er gjerne 250-500 i salær uansett girobeløp.

The Cryptic
30-12-05, 20:36
Det er helt korrekt. Det er ikke lovstridig å sende en faktura til et inkassoselskap for innkreving, men inkassogebyret på x ant. kr. kan man bare kreve inn etter to purringer

Lynx
31-12-05, 01:13
Det er og mange selskaper som gir fanden i purringer og sender direkte til inkasso. Mener å tro dette er lovstridig, man har krav på to purringer før inkasso og inkassobyrå er gjerne 250-500 i salær uansett girobeløp.

Man har bare krav på en purring, men da skal det stå "inkassovarsel" på den. Men de fleste firmaer sender først en ordinær purring, så ett inkassovarsel, minimum.

Jeg har veldig god erfaring med eFaktura, og skulle ønske at alle kunne tilby det. (Har hatt en tendens til å rote vekk regninger tidligere...) At systemet bugger slik har jeg aldri opplevd, og vil tro at det kommer litt an på hvilken bank man har.

Snorre
04-01-06, 12:09
På efaktura dot no, kan du vinne gratis årsavgift nå :mrgreen: