PDA

Se full versjon : Kjip adware (AdWare.Look2Me)

Mr.Man
16-12-05, 22:40
[img=left:d035c8dd68]http://www.dn.no/multimedia/archive/00017/Datavirus_virus_17805a.jpg[/img:d035c8dd68]Oppdaget en kjip adware-variant, og det er forsåvidt grunnen til at jeg har vært fraværende et par dager. For første gang fikk jeg en adware som installerte seg selv uten godkjenning først. Jeg bare gikk inn på en helt vanlig html-adresse og deretter kom det opp en requester med noe javascript. Det sprutet ut masse staver i execute-dialogen til javascript-dialogen, så jeg regner med at den brukte en såkalt "exploit" med noe buffer-overflow for å kjøre uten godkjenning. Den etterlignet så en Windows-dialog som så helt reell ut. Da jeg svarte på den (stupid me!) installere det seg masse mer adware, men den kjipeste som jeg strevde med i flere dager heter AdWare.Look2Me.

Den installerte så mye ads at det kom opp reklame hvert 30 sek.. I tillegg tok la den inn policy slik at jeg ikke fikk tilgang til å endre den html-siden med adware som den hadde lagt inn som bakgrunn i Windows. Til slutt klarte jeg å fjerne faenskapet med programmet "Spy Sweeper" som forøvrig var et veldig bra program. Det programmet lukket alle Explorer-vinduene før den fjernet adware'n noe som er nødvendig hvis man skal få bort de aller kjipeste.

Det hører jo med til historien at siden jeg gikk inn på var via astalavista.bok.sk. Dette hadde sannsynligvis ikke virket i Firefox/Opera, men sånne som meg liker å leve litt farlig. Nå er systemet ok igjen. Måtte herje litt i registry også for å få tilbake kontrollen over desktop'en.

Sexy Sadie
16-12-05, 23:04
Steinbra, slike som deg lærer aldri! :mrgreen:

Uketassen
16-12-05, 23:13
Folk lever farlig på forskjellige måte. Noen drar på safari i Afrika, noen bestiger Mount Everest, noen sjekker masse damer og noen besøker skumle nettsider.
Jeg skal ikke si hvilken av dem jeg er. :knegg:

Elektra
17-12-05, 03:07
Taper. :knegg:

Uketassen
17-12-05, 05:18
Taper. :knegg:
Jeg regner med den var til MM. :sur: