PDA

Se full versjon : Pc rollespill

Blossom
17-12-05, 21:07
Noen som vet om noen bra rollespill for pc som ikke er onlinespill? som ikke er world of warcraft etc. Jeg har lasta ned The elder scrolls: morrowind. Tester det, det er litt gammelt da, så skjønner jeg ikke helt hva jeg skal gjøre enda. Får vel finne noen å drepe og robbe :djevelsk:

Elektra
18-12-05, 01:53
Neverwinter nights. Kongespill.

Snorre
18-12-05, 14:43
Neverwinter nights. Kongespill.
:opptommel:

Jeg spiller ikke stort med rollespill lenger, men det mener jeg ikke var så værst.

Kommer GTA San Andreas inn som et rollespill snart eller?

Lystløgner
18-12-05, 14:44
Noen som vet om noen bra rollespill for pc som ikke er onlinespill? som ikke er world of warcraft etc. Jeg har lasta ned The elder scrolls: morrowind. Tester det, det er litt gammelt da, så skjønner jeg ikke helt hva jeg skal gjøre enda. Får vel finne noen å drepe og robbe :djevelsk:

Gammelt men godt.

Snakk med folk så får du oppdrag som kan føre deg rundt. Men det er lett å spore helt av fra det egentlige plottet og vandre rundt og ha det moro med helt andre ting.

PS! Kanskje du skulle lastet ned manualen også?

Og skulle du få lyst til å kjøpe det så koster det ikke mer enn £ 10 fra Play.com inklusiv begge add-on pakkene.

http://www.play.com/play247.asp?pa=sr&page=title&r=PC&title=142839

Elektra
18-12-05, 15:49

Jeg spiller ikke stort med rollespill lenger, men det mener jeg ikke var så værst.
Jeg spilte det kontinuerlig, kun avbrutt av tissepauser og minimalt med søvn. Og jeg er fryktelig lei meg for at jeg har spilt det, for jeg kommer aldri til å oppleve den magien igjen...

Snorre
18-12-05, 19:12

Jeg spilte det kontinuerlig, kun avbrutt av tissepauser og minimalt med søvn. Og jeg er fryktelig lei meg for at jeg har spilt det, for jeg kommer aldri til å oppleve den magien igjen...Jeg spilte det mest for at kompiser ville det.
Treffes i helger og spille tilsammens var ganske moro.

Iallefall i når dette var på et lavt nivå.

Uketassen
18-12-05, 23:35
Might and Magic har en lang serie med rollespill som er meget spillbare.

Starwolf
19-12-05, 00:17
Pøh!!! Det finnes ikke rollespill på PC. Det er bare noe liksomgreier. I et virkelig rollespill vil jeg ha mulighet til å gjøre "nesten" hva jeg vil innen gitte rammer. Dialoger som er scripta er bare kjedelig.

Online spill som WoW og AO kunne vært rollespill, men virker for meg som et ladder spill hvor man skal opp i nivå fortest mulig og være helt übermench/elf/dwarf/unameit.

Uketassen
19-12-05, 00:21
Både WoW og SWG universene er gigantiske og vil gi en fantastisk spillopplevelse selv om man ikke levler som en gal. Selve levlingen gir deg bare tilgang til flere og skumlere steder med nye muligheter.

Men det var nå ikke-onlinespill Blossom ba om...

Blossom
02-01-06, 02:12
Nå har jeg begynt på første omgang av neverwinter nights :-D

Lystløgner
02-01-06, 12:19
Pøh!!! Det finnes ikke rollespill på PC. Det er bare noe liksomgreier. I et virkelig rollespill vil jeg ha mulighet til å gjøre "nesten" hva jeg vil innen gitte rammer. Dialoger som er scripta er bare kjedelig.

Online spill som WoW og AO kunne vært rollespill, men virker for meg som et ladder spill hvor man skal opp i nivå fortest mulig og være helt übermench/elf/dwarf/unameit.
Til Morrowind så er det faktisk helt åpent og dokumentert API for å legge til nye gjenstander, nye Quests, nye personer og alt slikt. Så da kan du komme veldig nær.
Samme gjelder jo i enda større grad Neverwinter Nights, der man tilogmed kan styre litt hva som skjer RealTime. (Selv om den såkalte GM-modulen der er mye dårligere og mer begrenset enn de lovte før den kom)

Elektra
07-01-06, 14:49
Nå har jeg begynt på første omgang av neverwinter nights :-D
Går det bra? Liker du det?

Sexy Sadie
07-01-06, 15:57
Kos dere...

Blossom
07-01-06, 16:19
Går det bra? Liker du det?

Tja. Har ikke kommet skikkelig inn i det. Gidder ikke å lese alt som de forskjellige personene sier, nå driver jeg å dreper noen folk fra blod-ettellerannet. Jeg dør litt for ofte synes jeg. Er level 3 foreløpig. Noen tips?

Elektra
07-01-06, 16:27
Les alt de forskjellige personene sier.

Blossom
07-01-06, 16:30
Les alt de forskjellige personene sier.

:knegg: Får lese det viktigste.

Elektra
07-01-06, 17:18
Det er utrolig mange små quests i NWN, og det kan fort lønne seg å mer eller mindre følge den naturlige utviklingen i spillet.