PDA

Se full versjon : Forskjell på blogg og forum

Base
18-12-05, 17:36
"Ulikheten får gjerne bli større, for den skaper dynamikk i samfunnet", uttalte sosialminister Eva Kjer Hansen i den danske borgerlige regjeringen for noen måneder siden. Og, heldigvis, skapte det umiddelbar høy temperatur i den politiske debatten i Danmark. Men egentlig var uttalelsen omtrent det samme som sjefen selv, statsminister Anders Fogh Rasmussen, uttalte før han ble partileder i 1998.

Men slike synspunkter har også hjemlige Høyrepolitikere. "Det er forskjell på folks bo- og levestandard, men det er ikke min jobb å gjøre noe med det", sa daværende byrådsleder i Oslo, Fritz Huitfeldt, til VG 11. januar 1997.

Forskjellen mellom hvor lenge en person kan forvente å leve på østkanten og vestkanten i Oslo har økt de siste ti årene, viser nye tall fra Statistisk sentralbyrå (SSB).

Jeg mener den aller viktigste jobb jeg har å gjøre som folkevalgt i Oslo bystyre er å bekjempe fattigdom og levekårsforskjeller. Dette må være jobb nr. 1, og er nyttårsløfte fra meg er at dette skal ha mye høyere fokus i det nye året.
Hvilke saker mener deltakerne her da bør ha høyest prioritet?

Hvem er du og hvor har du fått inntrykk av at dette er en blogg?

Mr.Man
18-12-05, 21:24
Hva er forskjellen på en blogg og et forum da Base?

Base
18-12-05, 21:34
At man i et forum har dialog, mens en blogg er en monolog. Under en dialog er det normalt at man får muligheten til å tilegne seg en viss kunskap om hvem man konverserer med, noe som gjør det nødvendig for den nyankomne part å presentere seg. Da kan man oppsøke andre deler av forumet der det er mulighet for å fortelle litt om seg selv slik at man i stedt for å utelukkende komme med en meningsytring ut i luften faktisk kan delta i en samtale der man også mottar respons.

For faen!

kratos
18-12-05, 22:06
Ja dette var jo også noe å klage for.... :roll:

Han kan da skrive hva pokker han vil i innleggene sine, i stedet for å klage så skal man være glad for at noen faktisk gidder å lage innlegg.

Mr.Man
18-12-05, 22:06
Mange "blogger" tar imot kommentarer fra andre. Det gjør dem i praksis til et forum. Jeg har aldri skjønt hype'n med blogger. Det er bare en hjemmeside for et eller annet menneske. Nothing more.

Mr.Man
18-12-05, 22:07
Ja dette var jo også noe å klage for.... :roll:

Han kan da skrive hva pokker han vil i innleggene sine, i stedet for å klage så skal man være glad for at noen faktisk gidder å lage innlegg.
Ja, det får en si. :roll:

Base
18-12-05, 22:26
Selvsagt klager jeg. Det finnes fortsatt noen få av oss som vil forhindre at dette blir et mammaforum med kozemozing.

Mr.Man
18-12-05, 22:40
:blabla:

Uketassen
18-12-05, 22:44
Jeg er enig med Base, greit nok at det blir slengt politiske meninger i øst og vest her inne, men jeg vil ikke at dette skal bli et sted der politikere sprer politisk propaganda.

Base
18-12-05, 22:46
Jeg er enig med Base, greit nok at det blir slengt politiske meninger i øst og vest her inne, men jeg vil ikke at dette skal bli et sted der politikere sprer politisk propaganda.

Nei, vi ender nok bare opp med en tumleplass for kommunister, og der alle mannlige medlemmer må skifte bleier på barna født av medlemmer fra kvinnegruppa Ottar. Det blir et rent helvete her.

Uketassen
18-12-05, 23:31
I det minste blir det rent... :knegg:

Mr.Man
19-12-05, 00:56
Ser ikke helt problemet, så lenge utsagnene ikke får stå uimotsagt.

Uketassen
19-12-05, 01:02
Nå er det slik at jeg bor i Bergen, om dette blir en arena for lokalpolitikere i Oslo som vil inn i bystyret, så kan du vel forstå at jeg ikke gidder å komme her?

kratos
19-12-05, 08:23
Ser ikke helt problemet, så lenge utsagnene ikke får stå uimotsagt.

Jeg ser heller ikke problemet.

En av fordelene med et forum er at man får mange forskjellige meninger og standpunkt. Er man uenig så sier man det.

Alle meninger er vel velkommne her? Eller er det bare de som mener det samme som deg Base, som er velkommne til¨å skrive?

Base
19-12-05, 10:14
Alle meninger er vel velkommne her? Eller er det bare de som mener det samme som deg Base, som er velkommne til¨å skrive?

Det er jo selvsagt å foretrekke, men det blir nok i meste laget å forvente.

Mr.Man
19-12-05, 10:51
Nå er det slik at jeg bor i Bergen, om dette blir en arena for lokalpolitikere i Oslo som vil inn i bystyret, så kan du vel forstå at jeg ikke gidder å komme her?
Jeg tror ikke det er spesielt realistisk. På den annen side tror jeg politikk i Oslo er svært aktuelt for andre byer. Vi har nå de problemstillingene dere kommer til å få når alle stril'ene flytter inn til byen.

carmensi
19-12-05, 14:49
Jeg ser heller ikke problemet.

En av fordelene med et forum er at man får mange forskjellige meninger og standpunkt. Er man uenig så sier man det.

Alle meninger er vel velkommne her? Eller er det bare de som mener det samme som deg Base, som er velkommne til¨å skrive?Base har sagt sin åsikt. Så jeg kan ikke se ditt problem i det.

Uketassen
20-12-05, 00:56
Fyren det er snakk om har 6 innlegg, alle i samme tråden. Synes dere fremdeles dette er helt OK?

kratos
20-12-05, 12:34
Fyren det er snakk om har 6 innlegg, alle i samme tråden. Synes dere fremdeles dette er helt OK?

Så lenge han holder seg i en tråd så..

Er jo bare å la være å lese tråden?

Men det er jo opp til admins her, liker de det ikke så er det jo bare å kaste han ut? Blir ikke noe tap for meg det i hvertfall.

@roma
20-12-05, 12:37

Denne fyren har registrert seg på andre fora også, kun for å legge inn det som står i hovedinnlegget.
Ikke ulovlig, men syns egentlig det blir litt teit hele greia.

pip
20-12-05, 13:07
Det er vel greit å si at man ikke liker noe, uten å ønske et forbud?

Jeg like Ivar sine innlegg, men jeg blir litt irritert (kanskje uten grunn?) når jeg over flere år har sett innlegg, fulgt dem opp selv, men ikke få svar. Noen måneder etter kommer det ett nytt og jeg svarer uten at det blir fulgt opp. Det er det ene. Det andre er at når man deltar i diskusjonforum, så ligger det en liten tanke bak i mitt hode, at man også skal delta i andres tråder. Det er litt skikk og bruk i det, synes jeg. Ikke at det er så veldig farlig for meg, ikke det at det er en stor kjepphest, det er mer en følelse av at det er litt dårlig nettiquette å bruke et diskusjonsforum til oppslagssted, og ikke ville være en del av mer av det som skjer enn sine egne tråder.

Mr.Man
21-12-05, 00:32
Ja, det er synd hvis dette bare er left-wing propaganda.

pip
08-01-06, 23:24
Vel.

Det jeg hadde av respekt for denne mannen er nå forsvunnet som dugg for solen.

http://www.lysfontenen.no/index.php?id=forum&action=thread&par=203713

The Cryptic
12-01-06, 19:10
Jeg savner nå iallefall fyren litt jeg. Han sto jo iallefall på sitt, skjønt det var litt puslete med oppfølgningen hans dessverre. Jeg tror det kunne blitt mange interessante diskusjoner om det faktisk var den vaskeekte Ivar J som dukket innom her, og om han altså fremdeles hadde deltatt

Sexy Sadie
13-01-06, 02:35
Han er jo politiker og derfor opptatt... :lol:

Base
13-01-06, 10:49
Han kom over et bilde av Stalin og måtte øyeblikkelig nappe i loffen. Han er visst ikke ferdig enda.

The Cryptic
13-01-06, 18:14
:gapskratt: Han for lengst funnet et sexy bilde av Pol Pot også