Se full versjon : Ivar Johansen
The Cryptic
20-12-05, 21:18
Hei Ivar. Jeg lurte igrunnen bare på hvordan det har seg at en såpass aktiv blogger som du kommer her til vår lille plaskedam? Misforstå meg ikke, for jeg synes det er hyggelig å få igang litt heftige politiske diskusjoner, men med tanke på at vi her er vel så opptatt av dvergkasting såvel som tannkrem uten triklosan, er det jo litt spennende å høre hvordan du fant frem til oss.
Jeg heter TC og er forresten en av moderatorene her på kaféen. Så om du gjør noe galt får du muligens med meg å gjøre, ikke Kristin ;)
Velkommen til Nettkaféen
Du heter er? Ikke dårlig, TC.
Ble du så begeistret at du begynte å stotre nå? :knegg:
The Cryptic
21-12-05, 08:17
Jupp. Et vaskeekte bystyremedlem her i plasekdammen vår er neimen ikke dårlig :skjelver:
Jeg vet ikke hvem dette er, men gratulerer!
The Cryptic
21-12-05, 08:26
Ivar Johansen er en aktiv blogger som skriver om både det ene og det andre, i beste SV-ånd. Han sitter i bystyret og har gjort kamp mot fattigdom til sin sak numero uno. Siden han er SVer, og jeg personlig ikke akkurat er påfallende opptatt av å innføre det "rettferdige sosialistiske samfunn" ser jeg frem til mange spennende debatter. Mannen er jo så absolutt et oppkomme av gode idéer og tanker, det er gjennomføringen - midlene - som er spennende å diskutere
Jeg tror jeg kan svare på hva en blogger som Ivar gjør her inne: Han får flere lesere.
Han får kanskje noen flere lesere, men han får oss ikke alle. :flekkeræv:
The Cryptic
21-12-05, 12:09
Sant nok. Dessuten finner han en og annen skummel liberalist her også ;)
Sant nok. Dessuten finner han en og annen skummel liberalist her også ;)
Er du skummel i dine egne eller Ivars øyne?
Du har enda ikke klart å skremme meg. :knegg:
Sosialist, da er han sikkert "hedning/atetist", og må frelses. :velsigner:
:roper: IVAR.
The Cryptic
21-12-05, 13:07
Er du skummel i dine egne eller Ivars øyne?
Du har enda ikke klart å skremme meg. :knegg:
I Ivars vil jeg tro. Liberalisme er ikke akkurat særlig godt mottatt i den sosialistiske leir
Skjønner egentlig ikke hvorfor. Liberalismen er vel nærmere sosialismen på mange måter enn mange andre ideologier, faktisk kan en og med god historisk tyngde hevde at liberalismen var opphavet til sosialismen.
Lenge leve sosialismen! Uten den vet jeg ikke hvordan det hadde gått med oss.
The Cryptic
21-12-05, 18:27
Lenge leve blandingene av alle ideologier og politiske retninger. Sosialismen har ikke gjort mer for samfunnet isolert sett enn verdikonservatismen og liberalismen
The Cryptic
21-12-05, 18:29
Skjønner egentlig ikke hvorfor. Liberalismen er vel nærmere sosialismen på mange måter enn mange andre ideologier, faktisk kan en og med god historisk tyngde hevde at liberalismen var opphavet til sosialismen.
Mjo, det kan man nok på mange områder hevde. Den største ideologiske forskjellen ligger vel dog i synes på individet. Hvor liberalismen betrakter samfunnet som en mengde enkeltindivider, betrakter sosialismen det som en eller flere ensartet(e) gruppe(r). Det utgjør ganske stor forskjell i den politiske debatt, og er vel sterkt medvirkende til den moderne isfront mellom disse to ideologier.
Enkelt sett kan vel forskjellen f.eks. ses på liberalismens anarkokapitalisme og sosialismens planøkonomi, hvor den førstnevnte støtter den private eiendomsrett, det frie marked og motsetter seg vold, trusler og tvang, mens planøkonomien jo forutsetter det stikk motsatte.
Å trekke sammen liberalisme og anark(okapital)isme er på en måte å gå "full circle", ja...
The Cryptic
23-12-05, 19:01
:hæ: Det er mulig jeg misforstår deg litt her, men bare for sikkerhetsskyld: Anarkokapitalisme er den dogmatiske liberalismens økonomilære, for, i sine ytterligheter er det et nært ideologisk forhold mellom anarkismen og liberalismen.
Hovedforskjellen med dagens snillanarkister og liberalistene er ikke så markant, det er riktig, men ingen av dem liker å bli assosiert med hverandre.
Jeg er prososialist, nærmere bestemt sosialdemokrat. :mrgreen:
Lenge leve sosialismen! Uten den vet jeg ikke hvordan det hadde gått med oss.
Det er nok helt avgjørende at det kommer høyrerettet politikk innimellom, slik at vi faktisk får skapt noen verdier sosialistene kan dele ut i sin iver etter å være "snille".
Er det ikke snart på tide at FrP kommer til makten, så får vi testet ut det også?
Ser jo ut til at det blir Høyre / FrP samarbeid i 2009. Erna Solberg åpnet i hvert fall for det.
Ser jo ut til at det blir Høyre / FrP samarbeid i 2009. Erna Solberg åpnet i hvert fall for det.
Erna Perna bestemmer jo ikke alt her i verden
The Cryptic
30-12-05, 20:11
Er det ikke snart på tide at FrP kommer til makten, så får vi testet ut det også?
Hehe. Det hadde nok vært noe det. Selv som liberaler er jeg ikke særlig sikker på at det hadde vært så veldig mye bedre enn SV.
Jeg er vist forelderen til denne.
Sexy Sadie
06-01-06, 22:41
Jeg er vist forelderen til denne.
Dårlig oppdragelse på poden. :mrgreen:
Sexy Sadie
06-01-06, 23:25
Hvor er Ivar da? :leter:
Aner ikke, jeg kan faktisk ikke huske å ha sett ham her i det hele tatt.
Ser du er online nå, Ivar. Du har fått mange svar :wink: Og en tråd omhandler rødt
Blossom, er det deg. Trodde det var pip. Har dere samme avatar?
Blossom, er det deg. Trodde det var pip. Har dere samme avatar?
Nei, vi har ikke sammen avatar. Hvertfall ikke den som jeg har sett. Ivar Johansen var nettopp innom. Stakk uten å svare på noe den rakkeren :nemlig:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.