Se full versjon : Og utviklingen fortsetter.....
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138345
Har du hund og ikke plukker opp hundebæsjen kan du bli saksøkt. Hvem hadde troddat vi skulle havne her for 6 år siden.
I Sverige, ja.
Og det betyr at vi er like om hjørne.
Først må det bli et påbud om å plukke opp hundedritten. Eller har vi det allerede?
Først må det bli et påbud om å plukke opp hundedritten. Eller har vi det allerede?
Vet ikke om man kan få bot av å ikke hente opp bæsjen, men jeg tror at skyldspørsmålet alikvel er vanskelig å bortforklare - unansett om påbudet er hjemlet eller ikke.
Advokater er gode på argumenter som: han burde ha visst at en hundebæsj er noe man kan gli på å dø av. :lol:
Vet ikke om man kan få bot av å ikke hente opp bæsjen, men jeg tror at skyldspørsmålet alikvel er vanskelig å bortforklare - unansett om påbudet er hjemlet eller ikke.
I alle tilfeller fordrer det at man ser hvem som ikke plukker opp dritten.
Sexy Sadie
15-01-06, 02:03
Det er kjekt om hundeeiere kunne gjøre det, fordi hvis ikke kan det skape hundehatere.
Jeg irriterer meg grønn avoer hundeeiere som ikke plukker opp dritten sin
Jeg irriterer meg mere over eieren som ikke plukker opp enn hunden som driter.
Lystløgner
17-01-06, 15:13
Jeg irriterer meg mere over eieren som ikke plukker opp enn hunden som driter.
Det enkleste er pistol.
Skyt begge to.
Sexy Sadie
17-01-06, 17:56
Det er liksom så feil måte å få folk til forstå at man tar opp skiten etter hunden sin.
Lystløgner
17-01-06, 18:44
Det er liksom så feil måte å få folk til forstå at man tar opp skiten etter hunden sin.
Tvert imot.
Etter bare noen få generasjoner så vil "ikke-plukke-opp-bæsjen-genet" være permanent utryddet fra den menneskelige arvemassen.
Det er evolusjonsmetoden.
The Cryptic
17-01-06, 19:47
Som hundeeier føler jeg meg allikevel trygg, også om jeg skulle møte Lystdreperen i parken :knegg:
Jeg plukker alltid opp etter hundene mine, og irriterer meg aldeles grenseløst over de, heldigvis, få som ikke gidder. Om man har gått tom for sorte poser går det f.eks. utmerket an å spørre en annen hundeeier om å få bomme en (i den grad det heter det om hundeposer); personlig sier jeg iallefall aldri nei, og jeg har vel aldri noen gang heller fått noe annet svar enn "selvfølgelig" på et slikt spørsmål.
Enkel filosofi; det jeg plukker opp i dag, tråkker jeg ikke i imorgen...
Sexy Sadie
22-01-06, 16:08
Den var enkel men god. :nemlig:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.