Se full versjon : Rover 75
Peugeot, Rover og Mercedes.
Roveren er det dårligste bilkjøpet jeg noensinne har gjort! Større drittbil skal man lete lenge etter.
Tråd delt av Mr.Man
Lystløgner
19-01-06, 17:31
Roveren er det dårligste bilkjøpet jeg noensinne har gjort! Større drittbil skal man lete lenge etter.
Alle andre sluttet å kjøpe engelske biler rundt 1974....
75?
75?
Ja.. En skam, jeg vet det.. :oops:
Ja.. En skam, jeg vet det.. :oops:
Jeg synes 75 er en flott bil. Hva var problemet med den?
Bilen er en 2005 modell stasjonsvogn med 2 liters dieselmotor med vel 60 000 på telleren.
Først og fremst så har bilen et forbruk på 1,1 - 1,2 liter/mil på blandet kjøring,
noe som er under enhver kritikk for en moderne dieselmotor.
Elektronikken er søppel! Jeg har på litt over et halvt år måttet bytte 4 kretskort til
kjørecomputeren og varsellamper slår seg stadig på og av på dashbordet. Setene er elektriske
med en elektronikk som stadig feiler og knapper som ikke tåler ordinær bruk. Termostaten til
klimaanlegget er røket to ganger, bakluka har problem med at den åpner seg i fart og
understellet skrangler på grunn av stadig dårlige foringer.
I tillegg så har vi lyspærene på bilen. De er montert slik at man må inn på verksted for å bytte pærer.
Om ikke det er en fingernem person så må bilen på bukk og hjulene tas av for å komme til. Bilen er levert
med en type hovedlyspærer som etter spesifikasjonene har en levetid på 200 timer! På grunn av kronisk spenningsfeil som de ikke er i stand til å utbedre så har ikke de øvrige pærene særlig lengre levetid heller.
Jeg har full serviceavtale på bilen, men de har selvsagt holdt de stadige lyspærebyttene utenfor denne avtalen.
Lyspærebytte koster 500,- pr. lyspære, noe som ved ordinær bruk tilsier tusener av kroner i ekstrakostnader.
Verkstedet til leverandøren, Lørenskog bil, må være et av landets dårligste der man må vente i ukevis på time
og ytterligere uker på å få tilsendt de riktige delene fra drittfabrikken som har produsert møkka.
Dette er en drittbil av dimensjoner. Lekker å se på og komfortabel å kjøre de få timene alt virker, men et
mareritt å eie!
Lystløgner
23-01-06, 23:17
På det elektriske utstyret.... Det står ikke tilfeldigvis Lucas?
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.