Se full versjon : Få tilbake eierskap av domene?
Jeg eier i følge registreringa domenet mitt, dvs. domenet står i mitt navn på min adresse, men jeg har allikevel ingen kontroll over domenet - dvs. at etter at jeg sluttet å betale hostingservicen så har jeg ikke lenger mulighet til å logge på domenet og nå er det satt opp en reklameside av hostingsselskapet der. Spørsmålet er altså hvordan jeg får tilbake kontrollen over domenet mitt og eventuelt få flyttet det til en billigere løsning. Noen som vet?
Send meg en PM med navnet på domene navnet så skal jeg hjelpe deg.
Driver selv med Domene navn osv. Gi meg også info om hvor du
har navnet ditt hosted.
Det er bare å kontakte ny ISP og bestille flytting av domain. De ordner det som skal til. F.eks. her:
http://www.nettidentitet.no/whois/flyttdomene.php
Spørs om dette er .no .com osv det finnes noen litt dumme regler som enkelte firmaer bruker så dem rett og slett beholder domenet når folk ikke betaler for hostingen. Dette er ofte de gangene man får med gratis domene i sammen med hosting pakken. Har hjulpet en del personer med dette så dem har fått tilbake domenet sitt. Er det ett .no navn er det lett men er det derimot .com .net .org .biz .info og stedet som navnet er registrert igjenom ikke vill gi slipp på navnet frivilig så må man bruke andre måter for å få navnet tilbake.
For .org og .info trenger man blant annet en Auth Code for å kunne flytte domenet til ny registrar.
The Cryptic
26-01-06, 17:41
Ta kontakt med et rimeligere selskap, og be dem om å flytte det over for deg. Reglene er slik at så lenge domenet bare står "på hold", så er det fremdeles ditt juridisk sett. Du / forvalteren du benytter vil da være oppført som "legal-c" i whoisdb. Det tar omtrent 24 timer fra din søknad er godkjent til domenet er overført til nye DNSer.
Merk forøvrig at dersom domenet er fristilt (skjer ca. 18 måneder etter at du har sluttet å betale avgift til ISPen som har hostet det), så har du naturligvis ingen rettigheter til å bruke det lengre
Tar lenger en 24 timer for domener å bli flyttet fra 1 registrar til en annen. Men det finnes untak når ett mindre firma er en reseller for ett av de større firmaene, da bruker dem en form for intern push/transfer. Ofte tar dette 6 til 7 dager kom en del nye regler i fjor.
Domene blir fristilt etter 2 til 3 månder ikke 18 månder. Jeg er i dette gamet :)
Den første månden kan du rekke å fornye navnet ditt, men etter denne perioden er det enda ca 1 månde som du kan redde ditt navn men da tar dem fra $80 til over $200 dollar for å gjøre navnet aktivt igjen. Dette gjelder for .com .net .org .biz .info
WonderGong sitt navn er ett .info navn og da trenger han desverre en Auth Code for att en annen registrar skal kunne flytte domene til seg. + desverre har expiration date gått ut på dato så han må fornye navnet på det stedet navnet er nå før han kan flytte det til ett annet firma.
Noen av de største domene registrerings firmaene er enom.com, godaddy.com. Det siste firmaet har begynt å fjerne navnet fra kontoen til folk allerede etter ca 2 uker og ikke 4 uker etter expiration date som de fleste gjør. Disse navnene havner i dem sitt domenemarked som finnes her www.tdnam.com men de som har navn hos dette firmaet kan forsatt redde sitt navn ved å betale en ekstra avgift. Men noen gambler med att navnet slettes og att ikke noen andre snapper opp navnet, noe som hender ganske ofte. Men med litt flaks kan man registrere navnet sitt på nytt hos en bedre registrar.
Har selv en del navn jeg holder ett øye med som er registrerete men på pending delete, bruker 2 software programer til dette som sjekker til faste tider om noen av navnene jeg jakter på skulle bli ledig. + jeg har noe som heter Backorder på noen navn, da er det noen andre firma som prøver å grabbe navnene jeg jakter på med engang de blir ledige og dette skjer ofte noen få sekunder etter att navnene blir ledige.
.no navn blir som regel flyttet fra 1 registrar til 1 ny på ca 24 timer det stemmer, litt etter hvor fort Norid gidder eller har tid til å gjøre det.
Men jeg skal nok redde wonderGong sitt navn.
Hvilket navn er det? :luring:
Vel, altså etter å ha måtte bruke $30 USD i telefonsupport for å få opp en tempside med filene slik at jeg kunne sende CV og Portfolio til forhåpentligvis min fremtidige jobb så fikk jeg i hvert fall vite at ingenting var slettet.
Fint du fikk opp en temp side og att ingenting var slettet. Venter på en mail fra ett firma nå om navnet ditt sier i fra når jeg har fått svar.
Har satt opp 500MB gratis hosting til deg fra meg med ett gratis domene. Så du kan bruke dette til du får tilbake ditt navn.
Fint du fikk opp en temp side og att ingenting var slettet. Venter på en mail fra ett firma nå om navnet ditt sier i fra når jeg har fått svar.
Har satt opp 500MB gratis hosting til deg fra meg med ett gratis domene. Så du kan bruke dette til du får tilbake ditt navn.Dette blir nesten litt slik som Pimp my ride" eller "Ekstrem opussing" dette. Her får han fikset opp i problemene samtidig som han får gratis hosting etc etc. Jeg blir nesten litt rørt. Snille Master.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.