PDA

Se full versjon : Stiloppgaver

Goffy
26-01-06, 18:19
En av mine Muguer har skrevet et riktig så rørende brev til biskopen som beveget oss alle så dypt at vi vurderer ham til å være en sann konvertitt som vi må lede fra fortapelsen og rett i armene på basusjernet.

http://i13.photobucket.com/albums/a290/hplott/Drkoffimembershipletter.jpg

I den forbindelse så trenger jeg litt teologisk hjelp fra evt. fromme mennesker her inne. I forbindelse med søknad om
opptaak skal det skrives en stil eller et essay som drøfter
interessante temaer fra bibelen. Essayet skal være på ca. 4-6 A4 sider.

Oppgaver mottas med takk. Henvis gjerne til bibelsitater slik at kandidaten kan slå opp og gjøre seg kjent med innholdet i skriften. 8)

The Cryptic
26-01-06, 18:55
Det er en interessant sak å kikke på, absolutt. Jeg tror jeg har et par essays jeg kan stjele uhemmet fra ifbm. bibelstudiegruppen jeg var med. Om jeg ikke husker helt feil men er jeg bl.a jeg har en tekst fra en rimelig hissig feminist som foreleste for oss en gang. Den beskriver hvordan enkelte kapitler i Bibelen beskriver og oppfordrer til voldtekt, på en særdeles saklig og tørr måte. Om jeg nå fremdels har teksten tilgjengelig kan det være jeg klarer å pusse litt på den til å bli et feministisk angrep på beskrivelsen av dommedag. Det kan vel hende passer godt inn i den goffiske kirke?

The Cryptic
26-01-06, 18:58
BTW: Skulle man ikke på generelt grunnlag tro at dersom man er god for noen hundre millioner amerikanske dolares, så hadde man sagtens hatt råd til en skrivemaskin også? Og det er naturligvis helt uten forkleinelse for Mugus håndskrift

Goffy
26-01-06, 19:06
Det er en interessant sak å kikke på, absolutt. Jeg tror jeg har et par essays jeg kan stjele uhemmet fra ifbm. bibelstudiegruppen jeg var med. Om jeg ikke husker helt feil men er jeg bl.a jeg har en tekst fra en rimelig hissig feminist som foreleste for oss en gang. Den beskriver hvordan enkelte kapitler i Bibelen beskriver og oppfordrer til voldtekt, på en særdeles saklig og tørr måte. Om jeg nå fremdels har teksten tilgjengelig kan det være jeg klarer å pusse litt på den til å bli et feministisk angrep på beskrivelsen av dommedag. Det kan vel hende passer godt inn i den goffiske kirke?

Jo, det høres ut som noe vi kunne bruke.. :mrgreen:
Jeg har forøvrig grublet litt over Noahs Ark selv. Det må ha vært en stor båt siden den skulle romme 2 x 20 millioner dyrearter, og forpleining nok til dem alle. Det kan være noe der.. Hmmmm...

Muligens noe om de forskjellige typene straffedom og Guds nådige reaksjoner på synd så som syndeflod, pest, greshopper, blod i elvene og andre ting. Men så er det å formulere det som en essayoppgave da. Målet er å ha 5-6 forskjellige absurde/syke oppgaver som de kan velge mellom.

Husk bare at Shining Path Ministries er en kirke som politisk ligger litt til høyre for Huneren Attila og teologisk omtrent på linje med Taliban. :lol:

Goffy
26-01-06, 19:07
BTW: Skulle man ikke på generelt grunnlag tro at dersom man er god for noen hundre millioner amerikanske dolares, så hadde man sagtens hatt råd til en skrivemaskin også? Og det er naturligvis helt uten forkleinelse for Mugus håndskrift

Jo, men håndskriften var viktig i forbindelse med den psykologiske/demoniske evalueringen av kandidaten. Dessuten må et håndskrevet brev scannes og slikt koster penger på Internet cafe. :evil: