PDA

Se full versjon : Flaggbrenning

Blossom
03-02-06, 19:02
Første gang i mitt liv at jeg har sett det norske flagget bli brent. Et uvant o litt skummelt syn. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/03/456748.html

Ling
03-02-06, 19:18
Ser vi noe norskt flagg i flammer da ?

Uansett har dem montert det norske flagget feil vei til stokken, og det forteller vel egentlig hvor mye de vet om norge.

Zenaria
03-02-06, 19:33
Ser vi noe norskt flagg i flammer da ?

Uansett har dem montert det norske flagget feil vei til stokken, og det forteller vel egentlig hvor mye de vet om norge.

De vet nada, det er vel derfor de tullingene brenner flagget. :?:

Goffy
03-02-06, 19:51
Slikt må vi tåle.
Brenning av flagg er en politisk ytring.

Sorepheus
03-02-06, 20:06
Helt enig Goffy. Folk kan brenne så mange flagg de vil for min del og jeg skjønner faktisk ikke at så mange blir støtt av det.

Limafox
03-02-06, 20:07
Slikt må vi tåle.
Brenning av flagg er en politisk ytring.

Politisk ytring? :?:

Sorepheus
03-02-06, 20:08
Hva annet skal man kalle det da? Det er i hvert fall noe som går inn under ytringsfrihet!

Limafox
03-02-06, 20:12
Hva annet skal man kalle det da? Det er i hvert fall noe som går inn under ytringsfrihet!

Jeg vil ikke akkurat kalle det så veldig sofistikert.
"Vi er sinna på dere, se, vi brenner en dårlig kopi av et flagg..."

Jeg vil i beste fall kalle dette for den mest primitive virksomheten, og det sier vel hvor langt de har kommet i diplomati, disse muslimene.

De må ytre så mye de vil, men smakløst er og blir det, og dess mer primitivt de klarer å gjøre slike "ytringer"; jo mindre respekt fortjener de :)

Goffy
03-02-06, 20:17
Helt enig Goffy. Folk kan brenne så mange flagg de vil for min del og jeg skjønner faktisk ikke at så mange blir støtt av det.

Det er i tilfelle fordi flagget, og det samfunn det representerer ikke har noen verdi eller betydning for deg.

Jeg blir meget støtt og krenket over slike handlinger, men innser at det er uttrykk for et syn på Norge og nordmenn
som vi må leve med i et demokrati.

Goffy
03-02-06, 20:18
Politisk ytring? :?:

Jepp. Et uttrykk for den dypeste forakt for et land, dets styresett og folk.

Goffy
03-02-06, 20:21

Jeg vil i beste fall kalle dette for den mest primitive virksomheten, og det sier vel hvor langt de har kommet i diplomati, disse muslimene.

De må ytre så mye de vil, men smakløst er og blir det, og dess mer primitivt de klarer å gjøre slike "ytringer"; jo mindre respekt fortjener de :)

Å publisere latteliggjørende karikaturer av deres største helligdom var på samme måte en smakløs, skammelig og primitiv ytring av forakt.

Det finnes intet annet motiv for publiseringen av disse bildene enn et ønske om å såre og krenke muslimer.

Limafox
03-02-06, 20:25
Å publisere latteliggjørende karikaturer av deres største helligdom var på samme måte en smakløs, skammelig og primitiv ytring av forakt.

Det finnes intet annet motiv for publiseringen av disse bildene enn et ønske om å såre og krenke muslimer.

Det dummeste jeg har hørt i dag.
Det finnes masse smakløse ytringer som ikke går hen og skaper kaos hos primitive folkemasser.

Dette viser som sagt hvor lite utviklet deres logiske og rettferdige sans er i henhold til ytring.

Brenn så mange flagg de vil, går de for langt, vil Vesten atombombe midtøsten til krittiden... Dessverre, men sant.

Maycom
Nå som de har brent flagget, så er vi vel skuls da.. :roll:

Limafox
Nå som de har brent flagget, så er vi vel skuls da.. :roll:

Hehe, håper det :)

Sorepheus
03-02-06, 20:42

Det er hverken mer eller mindre noe simplere handling enn disse fremmedfientlige karikaturene. Og jeg synes sånn sett det er helt passe. Synes godt man kunne brent noen kors i samme slengen.

Goffy
03-02-06, 20:48
Det dummeste jeg har hørt i dag.
Det finnes masse smakløse ytringer som ikke går hen og skaper kaos hos primitive folkemasser.

Dette viser som sagt hvor lite utviklet deres logiske og rettferdige sans er i henhold til ytring.

Brenn så mange flagg de vil, går de for langt, vil Vesten atombombe midtøsten til krittiden... Dessverre, men sant.

Dette innlegget viser din sanne karakter!

Goffy
03-02-06, 20:52
Det er hverken mer eller mindre noe simplere handling enn disse fremmedfientlige karikaturene. Og jeg synes sånn sett det er helt passe. Synes godt man kunne brent noen kors i samme slengen.

Det er liten tradisjon for korsbrenning her i landet. For å nyte slikt må man ta en tur til Alabama eller Missisippi i USA.
Karikaturene er ikke fremmedfiendtlige, de er muslimfiendtlige.

Limafox
03-02-06, 21:14
Dette innlegget viser din sanne karakter!

Jaha? Forklar :)

Jeg er spent, jeg...

Ling
03-02-06, 21:33
Vel, alle flagg skal jo brennes engang om jeg ikke husker feil.

Og for muslimer langt, langt unna er det ikke så lett å vite at fargene skal klippes fra hverandre før man fyrer opp.

Så er det jo dette med at vi ser liknende tegninger hele tiden, så vi bryr oss ikke så mye lenger. Selv vår ærede x-statsminister, Kjell Magne som egentlig burde hatt helgenstatus er blitt avtegnet på særdeles lite flaterende måter. Deete uten at noen har tatt seg bryet med å detonere en a-bombe i tegnerens urinrør, noen han utvilsomt fortjener.

Jeg har inntrykk av at desse Muhamedanerne brenner ting hele tiden, og flaggbrenning har jeg sett mangen ganger. Kansje det er en slags Muhamedansk karikaturtegningsgreie eller noe ? :roll:

Blossom
03-02-06, 22:19
Ja, jeg må si de kunne lagt litt mer sjel i å lage et skikkelig norsk flagg da. Det der var jo bare dårlig tusj. Spesielt den blåfargen der var spinkel. :nikker:

Goffy
03-02-06, 23:00
Min pakistanske sjåfør melder at ca. halvparten av kundene i kveld nekter å kjøre med en "jævla muslim" men heller velger seg en bil med en ekte nordmann bak rattet.

Dette er nok en gledelig nyhet for Limafox og Fritz, men selv synes jeg det er trist og
svært lite produktivt.

Sorepheus
03-02-06, 23:06
Sinnsjukt, noen som har sett filmen The Wave?

Limafox
03-02-06, 23:12
Min pakistanske sjåfør melder at ca. halvparten av kundene i kveld nekter å kjøre med en "jævla muslim" men heller velger seg en bil med en ekte nordmann bak rattet.

Dette er nok en gledelig nyhet for Limafox og Fritz, men selv synes jeg det er trist og
svært lite produktivt.

Hva får deg til å tro at det er en gledelig nyhet for meg?
Dette er jo veldig trist. Men sannheten er dessverre slik, at folk blir redde. Med grunne også.

Du begynner bare å bli kvalm hvis du skal prøve å gjøre meg til en rasist her...

Sorepheus
03-02-06, 23:16
Det er da for pokker ingen grunn til å være redd. Er det noen som burde være redde er det jo muslimene i Norge. Jeg har bodd i 7 år Grünerløkka og ferdes til Grønland og forbi Tøyen hver uke. Det er for pokker ingen terrorister her og en hver som mener det er det burde vært lagt inn på en lukket avdeling i remmer og helst med knebbel. For de lider av en svært alvorlig paranoid psykose.

Limafox
03-02-06, 23:38
Det er da for pokker ingen grunn til å være redd. Er det noen som burde være redde er det jo muslimene i Norge. Jeg har bodd i 7 år Grünerløkka og ferdes til Grønland og forbi Tøyen hver uke. Det er for pokker ingen terrorister her og en hver som mener det er det burde vært lagt inn på en lukket avdeling i remmer og helst med knebbel. For de lider av en svært alvorlig paranoid psykose.

Hvem har sagt at det er terrorister på grunerløkka og på grønland? Ingen her, så vidt meg bekjent...

Jeg synes også det er trygt å ferdes, og driter i hudfargen til folk.

Det du driver med nå er en grusom form for hersketeknikk, der du hevder at "alle som ikke mener det samme som meg må være dumme og gale".

Du er uhorvelig umoden i din debatteknikk og du burde skamme deg som ser ned på andre som kanskje kommer med motargumenter mot din verden.

Jeg er verken rasist, redd eller tror noe på at norge blir angrepet av rape gale muslimer, men jeg TØR FAEN meg iallefall å ta en debatt og meningsutveksling på flere sider av en sak.

DET går an uten å faktisk mene det, din lille dumme tulling.

Sorepheus
03-02-06, 23:42
Nei, hersketeknikkene er det vel du som gir kroneksempelet på her. Poenget er at dette *IKKE* burde være en debatt. Og for å bruke en "hersketeknikk", de som mener det burde være en debatt trenger å lære seg moral og etikk på nytt.

kratos
03-02-06, 23:46
Slutt å drit deg ut Wondergong.''

Diskuter saklig eller kom deg ut av diskusjonen.

Limafox
03-02-06, 23:48
Nei, hersketeknikkene er det vel du som gir kroneksempelet på her. Poenget er at dette *IKKE* burde være en debatt. Og for å bruke en "hersketeknikk", de som mener det burde være en debatt trenger å lære seg moral og etikk på nytt.

Selvsagt kan man ta en debatt om det. Det er det som er demokrati, men det er visst du i mot, så enten er du en sånn hipp RVer eller så er du bare utrolig naiv.

Hvorfor er det du som avgjør om det skal debatteres eller ikke?
JEG forholder meg retten til å komme med et utsagn, slik at andre kan debattere mot det, men da kommer jo mennesker som deg inn og ødelegger alt.

Forstår du ikke at folk kan være redde når man ser andre mennesker brenne vårt flagg i hat og raseri, og frykte for at noe kan skje her i Norge når det gjelder terror? Fatter du det ikke?
Er du Gud som kan bestemme at "ta det med ro, vi er trygge".

JEG personlig finnes ikke redd eller engstelig, og trekker så vidt på øya av at de brenner et flagg, norsk som dansk. Men jeg forstår uromomentet som enkelte kan ha for dette...

Sorepheus
03-02-06, 23:53
Poenget er at når halvparten ikke vil ta en taxi med en fyr fra pakistan så er det ikke behov for mer bensin på bålet. Så absolutt ikke. Da har det klikka for nordmenn generelt og hvis du ikke skjønner at man ikke skal terge situasjonen mer da så er man ikke bare uansvarlig, men og en konflikthisser på linje med brunskjorter fra Nazi-tiden.

Sorepheus
03-02-06, 23:55
Og det har vel omsider norsk media fått med seg og, selv om VG og TV2 fremdeles fremstiller dette som en massiv organisert protestaksjon fra 1,5 milliarder muslimer, når sannheten er at det er isolert til Gaza som jo kanskje er det mest radikaliserte landet på jorden for tiden, og enkelte ekstreme grupperingers markeringer i andre land.

Limafox
04-02-06, 00:01
Poenget er at når halvparten ikke vil ta en taxi med en fyr fra pakistan så er det ikke behov for mer bensin på bålet. Så absolutt ikke. Da har det klikka for nordmenn generelt og hvis du ikke skjønner at man ikke skal terge situasjonen mer da så er man ikke bare uansvarlig, men og en konflikthisser på linje med brunskjorter fra Nazi-tiden.

Det er ikke snakk om å terge, det er å ta det alvorlig. Det har neppe klikka for noen, men det de er nok blitt mer skeptiske, i den grad media har skylda for det.

Likevel er det et veiskille for oss, å se en håndfull muslimer rope ut hat og erklære krig mot Norge, samt å se de brenne vårt flagg. Det er bare å innse det.

Sorepheus
04-02-06, 00:07
Det er snakk om å ta det alvorlig ja, ved å be om unskyldning. Ellers så får man heller le/ta lett på av litt tøybrenning, det er jo tross alt fredelige måter å protestere på. Det er besnærende hvor mange nordmenn som har latt seg gå i våre egne ekstremistfeller de siste dagene.

Limafox
04-02-06, 00:19
Det er snakk om å ta det alvorlig ja, ved å be om unskyldning. Ellers så får man heller le/ta lett på av litt tøybrenning, det er jo tross alt fredelige måter å protestere på. Det er besnærende hvor mange nordmenn som har latt seg gå i våre egne ekstremist feller de siste dagene.

Fredelig og fredelig... den er truende nok..

Jeg ler lett av den, men skjønner at andre kan få litt vondt i magen av slikt. Kommer an på i hvilken livssituasjon man er i. Har man familie som man ønsker en god og herlig fremtid for, så blir man fortere bekymret for fremtiden når man ser slikt i tv-ruta, og man husker hvordan terrorister kaldt og kynisk kalkulerte bomber på undergrunner i London og Madrid, diskotek i Bali og tre tilfeller på en gang i USA...

Hvorfor skal man på død og liv tro at hvis man er litt skeptisk og litt redd, så er man altså rasistisk...

Er ikke det panikk?

Sorepheus
04-02-06, 00:44
Folk er og så dumme at de tror dette skyldes massive protester i den muslimske verden, når sannheten er at det er mer spesifikt på Gaza, som kanskje er det mest radikaliserte stedet i verden (på størrelse med Drammen), og enkelte ekstreme grupperinger i enkelte andre land, men samtidig maner de åndelige lederne til fred og fatning.

Det er rasistisk når det går ut over uskyldige mennesker og det er rasistisk når man begynner å si "Muslimer ditt og muslimer datt" og bruker ord som "De", og det gjøres fordi folk ikke kan tenke selvstendig eller individorientert her i landet, men og fordi nynazistiske grupperinger her i landet har funnet denne situasjonen til deres fordel.

Limafox
04-02-06, 01:17
Folk er og så dumme at de tror dette skyldes massive protester i den muslimske verden, når sannheten er at det er mer spesifikt på Gaza, som kanskje er det mest radikaliserte stedet i verden (på størrelse med Drammen), og enkelte ekstreme grupperinger i enkelte andre land, men samtidig maner de åndelige lederne til fred og fatning.

Det er rasistisk når det går ut over uskyldige mennesker og det er rasistisk når man begynner å si "Muslimer ditt og muslimer datt" og bruker ord som "De", og det gjøres fordi folk ikke kan tenke selvstendig eller individorientert her i landet, men og fordi nynazistiske grupperinger her i landet har funnet denne situasjonen til deres fordel.

Hvorfor kan ikke vi bruke ordet "De" når de gjør det om oss?

Sorepheus
04-02-06, 01:29
På hvilken måte tjener det noen at man lager fronter?

Ling
04-02-06, 01:34
Å ikke ta taxi p.g.av sjåføren har bønnematte baki bilen er :koko:

Sexy Sadie
05-02-06, 22:01
Jeg etterlyser litt mer respekt for våre verdier i fra muslimene.

Sorepheus
05-02-06, 22:20
Jeg synes det blir rimelig meningsløst iom. at det ikke har vært noen opptøyer eller protester i Norge, jeg etterlyser nå mer respekt for menneskeverdet generelt - spesielt fra nordmenn.

Beatriz
05-02-06, 22:29
ytringsfrihet er jo noe enkelte aldri har opplevd...

bare en tanke

Lystløgner
05-02-06, 22:30
ytringsfrihet er jo noe enkelte aldri har opplevd...

bare en tanke

Men som det er desto viktigere at vi ikke gir opp.

Ling
05-02-06, 23:20
Som troende muslim føler jeg meg respektert.

Limafox
05-02-06, 23:30

Mer respektert? Av hvem?

Sexy Sadie
06-02-06, 00:47

Siden når ble du troende muslim? :besvimer:

Ling
06-02-06, 01:08
Jeg har utvikklet min egen relgion SS.
I korte vendinger går den ut på at jeg tror på enhver relgion jeg har hørt om.
Dette gjør meg naturligvis til Islamist, siden jeg har både lest og diskutert historisk så vel som samtids muslimisme.

Har hatt min tro i over et år, og den har gjort meg lykkeligere.

Jeg legger ikke sånn veldig mye i det, og prøver å unngå temaet i selskaplige lag, da jeg vet den både er kontroversiell og oppsiktsvekkende.
Nu ja, så lenge den fungerer for meg er alt vel, kansje et menneske engang fatter interesse, og jeg kan hjelpe vedkommene til en bedre erkjenelse av seg selv og det rundt seg. Hadde vært moro, men ikke noe jeg vil pushe på andre...

Sexy Sadie
06-02-06, 01:33
så du er kristen også?

Ling
06-02-06, 04:10
Jups, også buddist.
Naturligvis henger det også en del igjen fra norøn tru, men i den virkelighet vi lever i dag blir det så stort sprang til dens ligninger at den blir nesten inaktiv om du skjønner.

Lystløgner
06-02-06, 09:27
Jups, også buddist.
Naturligvis henger det også en del igjen fra norøn tru, men i den virkelighet vi lever i dag blir det så stort sprang til dens ligninger at den blir nesten inaktiv om du skjønner.

Langt sprang???
Både forretningslivet og politikken idag har mange ganger mer til felles med Loke enn med Jesus og Buddha.

Ling
06-02-06, 13:26
Hvor andre ser uikheter, ser jeg likheter.
Hvor andre ser problemer, ser jeg muligheter.
Hvor andre ser konflikter, ser jeg muligheten for paradigmeskifter.

Sorepheus
06-02-06, 14:29
Bra for deg Ling.

pip
06-02-06, 20:35
Hvor andre ser uikheter, ser jeg likheter.
Hvor andre ser problemer, ser jeg muligheter.
Hvor andre ser konflikter, ser jeg muligheten for paradigmeskifter.

:venner: