PDA

Se full versjon : Muhammed bildene

Fritz
05-02-06, 11:24
Med tanke på de voldsomme reaksjonene fra Muslimer, presenterer jeg her en mengde tegninger av Muhammed.
Alle er de arabiske!

http://www.zombietime.com/mohammed_image_archive/

Dette viser i all tydelighet hykleriet fra muslimene!

Storming og ødeleggelser av våre ambasader, trusler og terror.
Hvor mye mer skal tåles i den "politiske korrekthets" navn?

Ling
05-02-06, 12:35
Hvordan vet de at det er Mohammed når han bruker slør :?:

Elektra
05-02-06, 13:18
Shia-muslimene har vel aldri fulgt forbudet mot avbildning, såvidt jeg vet.

Dette handler jo ikke om bildene. Det handler om å ha en grunn til å vise et raseri som er uberettiget, et raseri som er programmert inn fra fødselen av. Vesten er fienden, vi er vantro hunder. Blant noen grupperinger av muslimer. Andre gir vel en god dag i hva vesten foretar seg, og synes sikkert disse aksjonene er like idiotiske som vi gjør.

Fra vår side handler det om ytringsfrihet. Hjørnesteinen i demokratiet. Jeg synes dette her er en viktig prinsippiell sak, rett og slett fordi jeg mener at ingen skal la seg kneble på grunn av at det finnes mennesker som kanskje kan bli fornærmet. Når det er sagt, så synes jeg at norske Magazinet burde bli kjølhalt. De trykket faksimilen mer eller mindre for å gjøre narr. Den danske avisen trykket tegningene på grunnlag av en islamsk barnebok som ingen ville illustrere. De ville sjekke om tegnere virkelig var redd for å tegne muhammed.

Alt under ett, så innser jeg at min empatiske sans kommer veldig til kort her, for jeg kan på ingen måte fatte og begripe hvorfor reaksjonen ble så sterk som den ble. Fredelige demonstrasjoner i Køben blir til voldelige demonstrasjoner fordi det går rykter om at noen brenner koranen noen meter unna. Ambassader og flagg blir brent. Jeg skjønner det ikke. Rett og slett.

Jeg støtter trykkingen av bildene. Jeg sier som så mange bloggere sier, publiser bildene.

Zenaria
05-02-06, 14:08
Tror det var på tide at dette raseriet kom frem i dage. Tror vi trenger å ta et oppgjør med dette nå.

Sexy Sadie
05-02-06, 22:03
Galt å trykke tegninger i et demokrati? :dom:

Starwolf
06-02-06, 10:10
Min menign er at hvis man fronter en påstand så må man tåle at den blir satt på prøve. Om det er islam, kristendommen eller annet religiøst materiale.
Jeg syntes det er rett og slett veikt av stutsministeren å legge skylda på Magasinet. Selv om den smørblekka er kristen har de operert innen norsk lov. Når vi ber om unskyldning så kryper vi for krefter som ikke har som mål å respektere andres frihet på å kritisere og bli kritisert.

Lystløgner
06-02-06, 11:17
Det var galt av dem på samme måte som det var galt av Hitler å skrive Mein Kampf.

Men jeg mener at både Koranen, Muhammedbildene og Mein Kampf må være lovlige å trykke og utgi.

Som mannen sa. "Jeg er dypt uenig i det du sier, men jeg vil forsvare inntil døden din rett til å si det"