PDA

Se full versjon : Kjære muslimske landsmenn! (Til muslimer i Skandinavia)

Jesus Kristus Er Herre Og
05-02-06, 19:22
--------------------------------------------------------------------------------
Written in Norwegian.

If you do NOT understand, please return this email included this text and I will translate it to English

--------------------------------------------------------------------------------

Kjære muslimske landsmenn!

Vil som bekjennende evangelisk kristen BEKLAGE AT DET BLE TRYKKET TEGNINGER AV ALLAH / MUHAMMED som mange av dere muslimer føler dere krenket av!

Tilgi våre redaktører og våre åndelige ledere, de er bare mennesker som også gjør feil!

Som kristen og som aktiv deltager i kristne miljøer vil jeg på det sterkeste beklage det som har skjedd med tanke på disse etter hvert så berømte Muhammed-tegningene, og håper dere muslimer tilgir oss at vi har såret dere! Og det er IKKE noe vi skal forsvare at har skjedd! Når det har skjedd, så må vi bare beklage og håpe dere vil tilgi oss!

Håper dere vil formidle til deres muslimske brødre og søstre i midt-østen og andre steder i verden at det også er kristne i europa som føler med dere og ønsker dere skal tilgi oss når vi har såret deres religiøse følelser!

Jeg ser dessverre at det ikke har kommet slike beklagelser fra våre åndelige ledere eller fra de aviser som har trykket tegningene, men dere skal vite at vi er mange evangeliske troende kristne som syntes at det å trykke disse tegningene var direkte unødvendig! Vi vet at det som minner om blasfemi føles mye mer krenkende for en troende muslim enn for mange av oss kristne, så derfor burde de som trykket disse tegningene vært såpass fintfølende at de IKKE gjorde det. Og når de først gjorde det så burde de ha beklaget det når de så hvordan dere tok det i stedet for å ta det der med ytringsfriheten! Det er bra vi har ytringsfrihet og ikke streng sensur, men med slik frihet følger det også ansvar!

Vi er mange kristne også i Norge som IKKE ønsker konfrontasjon med dere muslimer, men fred og vennlige samtaler på tross av uenighet! Skal vi lære av hverandre, så kan vi ikke gjøre det med fiendtlighet og med ufine gjerninger!

Mange "kristne" klager over at mange muslimer er voldelige (tenker særlig på fremveksten av Al Qaida etc og på katastrofene rundt Twin Towers og Pentagon-angrepene i 2001), men det gir oss ikke rett til å fornærme hele den muslimske verden med satiriske tegninger! For de aller fleste muslimene er vel fredlig innstilte og ønsker IKKE krig? De aller fleste muslimer i "Vesten" ønsker vel å følge det landets lover der de bor? Og de aller fleste muslimer ønsker vel frihet og er vel også trøtte av regimer som undertrykker sine landsmenn?

Mange av dere muslimer har en følelse for hva som er hellig, noe mange såkalte kristne dessverre IKKE har (som vi skulle ønske). Det ÉR ting vi kristne også ser (eller skulle se på) som hellig! Før i tiden hadde også de kristne samfunn enn følelse av hva som er blasfemi. Nå ser det ut som at vi kan trykke og si hva som helst, uansett om det sårer dere muslimer eller andre troende eller ei. MEN SLIK ER DET IKKE! Vi kan ikke bare gå fram som vi vil, selv om vi tror på en annen Gud enn dere muslimer og selv om vi tror at Jesus er vår herre og mester!

Jesus tok straffen for våre synder da han døde på korset på Golgata, og sto opp igjen, slik at vi som tror på Jesus ikke skal gå til helvete når vi dør - men det gjør ikke slik at vi bare kan gjøre hva vi vil med anderledes troende!

Når Jesus hadde hjulpet eller helbredet en person sa han ofte "Gå bort og synd ikke mer"! Han sa også "Dere skal gjøre mot andre som dere vil at de andre skal gjøre mot dere". Dessverre ser det ut som om mange kristne ledere har glemt dette. JEG BEKLAGER HERVED DET SOM HAR SKJEDD, og ber dere muslimer om å hjelpe oss å komme tilbake til et spor med fred, fordragelighet, og mellommenneskelig kommunikasjon!

Jeg vil som evangelisk kristen atter en gang beklage at disse tegningene kom på trykk i det hele tatt, og at jeg håper vi kan fortsette å ha fred og samtaler oss i mellom!

Vi kristne og dere muslimer tror på forskjellige guder, men jeg vil si at som kristen så synes jeg ofte det er lettere å ha med muslimer å gjøre enn vanlige nordmenn som ikke tror på annet enn det de ser, dere muslimer har en helt annen følelse for at det finnes verdier i livet vi bør holde på enn de som ikke tror på noen gud!

Igjen vil jeg si at jeg beklager at mange av dere muslimer føler dere såret av det enkelte av våre aviser gjorde da de trykket disse Muhammed-tegningene!

Det vil alltid være uenigheter mellom kristne og muslimer. Men det er ting vi bare ikke kan eller skal gjøre overfor anderledes troende eller overfor andre kulturer...

Håper som sagt dere tilgir oss!

Ønsker som kristen det beste jeg kan ønske for dere, nemlig 2006 velsignelser fra Jesus Kristus i år!

Om dere ønsker dialog med en evangelisk troende kristen (som også ønsker å verne om gode verdier som jeg vet både kristne OG muslimske kulturer står for) så er det bare å kontakte meg på epost Sjefen@MinneButikken.no (Skandinavisk-språklig epost) eller TheBigBoss@MinneButikken.no (Engelsk-språklig epost)! Om dere har spørsmål jeg IKKE kan besvare, så vet jeg hvor dere kan få svar!

Jeg behersker skriftlig Norsk, Svensk, Dansk, och Engelsk.

Mr. KK Skreppvin
Norsk evangelisk troende kristen

Kims
05-02-06, 19:40
:boring:

Ling
05-02-06, 21:00
Så mangen feil som det var i den teksten der, nekter jeg å tro at det er noe annet en en dårlig spøk.

Hilsen troende både muslim og kristen

Base
05-02-06, 21:11
Jeg er og troende. Troende til litt av hvert faktisk.

Sexy Sadie
05-02-06, 21:33
Han der skreppvin får dynke seg i litt vin. Tror ikke muslimene på NK gidder det her helt.

Lystløgner
05-02-06, 21:34
Anbefaler Hr. Skreppvin om å fjerne Norsk fra listen over språk han behersker.

06-02-06, 00:32
Så mangen feil som det var i den teksten der, nekter jeg å tro at det er noe annet en en dårlig spøk.

Hilsen troende både muslim og kristen

Du kan da ikke være uenig med meg? Skal vi da krige med hverandre, er det det du mener?

Shafahta arhidir
06-02-06, 00:36
Anbefaler Hr. Skreppvin om å fjerne Norsk fra listen over språk han behersker.

:gapskratt:

06-02-06, 00:37
Han der skreppvin får dynke seg i litt vin. Tror ikke muslimene på NK gidder det her helt.

Vel, det får så være. Liker ikke vin, men om ikke muslimene aksepterer denne unskyldningen, så har i alle fall jeg gjort mitt!

Muslimene har offentlig bedt oss unskylde hva som ble gjort da de følte seg såret pga. disse Muhammed-tegningene. Og nå har de fått slike unskyldninger. Så er det i alle fall vist at vi kristne ikke bare er sure kranglefanter, men at noen av oss har LITT følelse for hva andre ser som hellig - og ikke ønsker å spotte andres guddommer og gudsdyrkelse sjøl om vi ikke tar del i den sjøl!

06-02-06, 00:43
:gapskratt:

OK, LystLøgner, så skriver også jeg litt feil her og der - rent gramatikkalsk. Sjøl om jeg fikk en 6'er og flere 5'ere i norsk da jeg gikk på Videregående.

Men uansett: Det viktigste er da at man får fram at vi kristne ikke hater muslimer sjøl om vi er uenige med dem! Det er HAT som frambringer vold og elendighet - og de aller fleste kristne i Norge ønsker innerst inne å vise også Muslimer at Jesus er glad i alle - uansett rase, kultur, tilhørighet, og tradisjonell tro! Det er DERFOR vi driver misjon, for å fortelle folk at Jesus er glad i dem. Skal vi ikke da si i fra og be om unskyldning når vi har gjort ting som viser seg IKKE være særlig OK gjort?

06-02-06, 00:44
Det viktigste er da at man får fram at vi kristne ikke hater muslimer sjøl om vi er uenige med dem!

Det er HAT som frambringer vold og elendighet - og de aller fleste kristne i Norge ønsker innerst inne å vise også Muslimer at Jesus er glad i alle - uansett rase, kultur, tilhørighet, og tradisjonell tro!

Vi kristne driver misjon for å fortelle folk at JESUS ER GLAD I DEM! Skal vi ikke da si i fra og be om unskyldning når vi har gjort ting som viser seg IKKE være særlig OK gjort?

Sexy Sadie
06-02-06, 00:53
:rofl:

Shafahta arhidir
06-02-06, 00:55
Vel, det får så være. Liker ikke vin, men om ikke muslimene aksepterer denne unskyldningen, så har i alle fall jeg gjort mitt!

Muslimene har offentlig bedt oss unskylde hva som ble gjort da de følte seg såret pga. disse Muhammed-tegningene. Og nå har de fått slike unskyldninger. Så er det i alle fall vist at vi kristne ikke bare er sure kranglefanter, men at noen av oss har LITT følelse for hva andre ser som hellig - og ikke ønsker å spotte andres guddommer og gudsdyrkelse sjøl om vi ikke tar del i den sjøl!

Ikke for å være festbrems kjære troende evangelistiske kristne, men har på følelsen av at ditt viktige og kjærlige budskap ikke helt når frem dit det trengs gjennom NK.

Ling
06-02-06, 01:02
Hva er dette psykouken eller ?
Tenker vi har trond i forkledning her jeg.

Og forøvrig er jeg uenig med alle som hevder at muslimer og kristne ikke tror på samme gud, for det gjør vi........

Blossom
06-02-06, 01:23
Hva er dette psykouken eller ?
Tenker vi har trond i forkledning her jeg.

Og forøvrig er jeg uenig med alle som hevder at muslimer og kristne ikke tror på samme gud, for det gjør vi........

Det som skiller er at dere har to ulike profeter: Jesus og Muhammed. Så logisk sett så burde jo muslimene konsentrert seg om å "krige" med en religion som de hadde mye mindre til felles med feks. buddhisme eller hinduisme

Ling
06-02-06, 04:08
Muslimene anerkjenner jesus som profet, mangen kristne gjør det samme med mohammed.
Selv likestiller jeg dem på en måte tross at jeg ser de er ulike.

06-02-06, 11:23
Ikke for å være festbrems kjære troende evangelistiske kristne, men har på følelsen av at ditt viktige og kjærlige budskap ikke helt når frem dit det trengs gjennom NK.

Jeg skriver til muslimer også, jeg har oppsøkt flere muslimske nettsider og skrevet til dem via epost. Har bare fått positive tilbakemeldinger derfra!

Jeg oppfordrer alle andre til å kontakte muslimer og fortelle dem at vi er ikke alle slike som driver gjøn med andres tro sjøl om vi sjølsagt tror på noe vi tror er mer sant!

Gisle
06-02-06, 11:46
Hva i helvete faen skal vi unnskylde oss for, for faen? Det var da for faen statans så ukritisk knefall man har for ett jævla stykke papir. Kristendommen har jo for pokker måtte tåle ett utall karikaturer av både føkkings Jesus og Gud-hjelpe meg. Dette viser jo bare hvor jævli fundamentalt ute av sinn muslimene er! Nei, nå er det faen meg nok, for helvete! La oss ta konfontrasjonen nå og en gang for alle rydde opp i dette faenskapet. Felleskap blir jo bare faenskap! Vi har i ÅRTIER blitt kalt horer og vantroende p.g.a vår livsstil, tro og arv i Norge! Nå er det nok, for faen!!!

Sexy Sadie
06-02-06, 12:19
Gisle leder an.

Ling
06-02-06, 13:21
Hva i helvete faen skal vi unnskylde oss for, for faen? Det var da for faen statans så ukritisk knefall man har for ett jævla stykke papir. Kristendommen har jo for pokker måtte tåle ett utall karikaturer av både føkkings Jesus og Gud-hjelpe meg. Dette viser jo bare hvor jævli fundamentalt ute av sinn muslimene er! Nei, nå er det faen meg nok, for helvete! La oss ta konfontrasjonen nå og en gang for alle rydde opp i dette faenskapet. Felleskap blir jo bare faenskap! Vi har i ÅRTIER blitt kalt horer og vantroende p.g.a vår livsstil, tro og arv i Norge! Nå er det nok, for faen!!!

Tydelig vis en from kristen. :wink:

pip
06-02-06, 20:08
Hva er dette her?

Sexy Sadie
06-02-06, 20:09
Du kan spørre mere enn jeg kan svare.

Mr.Man
06-02-06, 20:12
Gisle, du er tilbake. :rørt:

Shafahta arhidir
06-02-06, 21:49
Gisle ftw! :joggesko: