Se full versjon : Floppyforhelvete??
Altså. Vi taster 2006 og windows 2003.....
Press F6 for å intstallere RAID driver.
Sett en floppy i stasjon A bla bla bla nag nag nag...
Jeg får ikke installert fordi installasjonen ikke finner diskene fordi jeg ikke har en driver også ber de meg ta kontakt med teknisk museum for å få tak i en 1.44 floppystasjon???
Altså jeg HAR ingen A stasjon. Jeg vil ikke ha en. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg trenger en og jeg blir faen fucking helvete ta meg forbannet over at det går an å be meg montere en slik i en maskin i 2006!!!
Vel.... finnes det en workaround?
Etter å ha gravd lenge og vel i gamle roteskuffer i et nedstøvet arkiv fant jeg 2 disketter. I en annen krok står det en gjenglemt PC med windows 98 som har fått rolle som bord for noe annet skrot og skrammel. Med diskett stasjon.Så det er mulig....
Men for faen da... er det ikke mulig for programererne i lillemyk å skrive install prosedyre uten å være full og nostalgisk?
Altså. Vi taster 2006 og windows 2003.....
Press F6 for å intstallere RAID driver.
Sett en floppy i stasjon A bla bla bla nag nag nag...
Jeg får ikke installert fordi installasjonen ikke finner diskene fordi jeg ikke har en driver også ber de meg ta kontakt med teknisk museum for å få tak i en 1.44 floppystasjon???
Altså jeg HAR ingen A stasjon. Jeg vil ikke ha en. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg trenger en og jeg blir faen fucking helvete ta meg forbannet over at det går an å be meg montere en slik i en maskin i 2006!!!
Vel.... finnes det en workaround?
Etter å ha gravd lenge og vel i gamle roteskuffer i et nedstøvet arkiv fant jeg 2 disketter. I en annen krok står det en gjenglemt PC med windows 98 som har fått rolle som bord for noe annet skrot og skrammel. Med diskett stasjon.Så det er mulig....
Men for faen da... er det ikke mulig for programererne i lillemyk å skrive install prosedyre uten å være full og nostalgisk?
Hva med usb-minne eller brenne en cd? Mener jeg har hørt andre installere scsi-drivere fra andre ting enn floppy.
Hva med usb-minne eller brenne en cd? Mener jeg har hørt andre installere scsi-drivere fra andre ting enn floppy.
Nei.
Man kan installere drivere fra andre tiing om man først har et OS å installere det i. Og uten å ha en floppy så har men ikke et OS. fordi man ikke har en fucking floppydrive som kan fortelle installasjonen at man man faktisk har en disk.
Eneste utvei er å montere en IDE disk. Installere OSet på denne. Oprette partisjoner på RAIDET installere OSet på den nye partisjonen - gjøre denne aktiv og fjerne IDE disken og redigere boot.ini
Det er det beste jeg kan komme på i farta.
Lystløgner
12-02-06, 19:35
Det enkleste er å bare slipstreame driveren inn i windowsen. Krever bare at du har en annen maskin som du kan lage installen fra og brenne til CD. Dette er uansett å anbefale siden man da kan legge inn SP2 med det samme og slippe å bli infisert av ormer før man kommer så langt som å starte Windows Update.
Det enkleste er å bare slipstreame driveren inn i windowsen. Krever bare at du har en annen maskin som du kan lage installen fra og brenne til CD. Dette er uansett å anbefale siden man da kan legge inn SP2 med det samme og slippe å bli infisert av ormer før man kommer så langt som å starte Windows Update.
Hvordan lager jeg en install på en annen maskin uten RAID for å slip streame over på en maskin uten disker da?
Hvordan lager jeg en install på en annen maskin uten RAID for å slip streame over på en maskin uten disker da?
Det kan du ikke gjøre såvidt meg betjent fordi scsi-interface oppfører seg nokså annerledes i forhold til IDE. Du kan ikke boote et ide-basert image på en scsi-disk fordi den da er satt opp til å boote via en annen driver.
Men slipstreaming av driveren kan du fixe. Har du en Dell-server f.eks. kan du installere OS fra setup-disken til serveren med forhåndsinnstillte innstillinger og noen drivere.
Ok.
Nå har det seg slik at jeg hadde en SuSe 10.1 CD og den ser ut til å skjønne dette.
Helt utrolig. Kort fortalt sier den at:
Jeg støtter ikke diskene dine i det RAID oppsettet der men det jeg kan gjøre er å formatere opplegget ditt i et software RAID. Men jeg anbefaler deg å gå til .... for å lese mer om dette bla bla bla. (neste) ja (ok) Jeg kunne fomelig høre SuSe sukke og den svarte javel. :roll:
Nå går den å surrer så får vi se hva som skjer....
Jeg må videre her.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.