PDA

Se full versjon : Nå går de for langt... Igjen!

Base
13-02-06, 10:08
http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article558160.ece

De muslimske opprørerne er tydeligvis ikke interessert i noen forsoning. De mener fremdeles at det er greit å drepe, brenne ned ambasader, gjøre opprør og skape terror som følge av noen tegninger. Nå må folk forstå farene her!

Beklagelse har de jaggu fått uten at de er fornøyde med det. De er ikke vant til frihet og at man faktisk kan ha sin egen mening, nå vil de helst at vi også skal fratas den retten. Nå har det hele gått så langt at det er åpenbart at det er et ønske om å skape terror og ufred. Alt annet vil være naivt å tro.

Nå er jeg drittlei muslimer og er ærlig talt redd for det pakket! Vi kommer vel snart til et punkt der vi må velge av muslimer eller øvrige verdensborgere. Jeg tror faen ikke de gir seg før det er tilfelle.

Limafox
13-02-06, 10:17
http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article558160.ece

De muslimske opprørerne er tydeligvis ikke interessert i noen forsoning. De mener fremdeles at det er greit å drepe, brenne ned ambasader, gjøre opprør og skape terror som følge av noen tegninger. Nå må folk forstå farene her!

Beklagelse har de jaggu fått uten at de er fornøyde med det. De er ikke vant til frihet og at man faktisk kan ha sin egen mening, nå vil de helst at vi også skal fratas den retten. Nå har det hele gått så langt at det er åpenbart at det er et ønske om å skape terror og ufred. Alt annet vil være naivt å tro.

Nå er jeg drittlei muslimer og er ærlig talt redd for det pakket! Vi kommer vel snart til et punkt der vi må velge av muslimer eller øvrige verdensborgere. Jeg tror faen ikke de gir seg før det er tilfelle.
Jeg har ikke lyst til å være enig med deg, men jeg er nok det.

Dette går for langt, og disse muslimene som nå ødelegger for sine egne burde vært straffet. Går det noe lengre, må vesten reagere.

De radikale muslimene viser her igjen en form for menneskestyring som er urovekkende, og det er på tide å gjøre noe med det.

Jeg er også drittlei muslimer nå, og det knuser mitt hjerte å si :skuffet:

Orca
13-02-06, 10:20
Det er like ille at alle kristene stakk ned en mann i Stavanger fordi noen i ett annet land hadde brent det norske flagget.

Limafox
13-02-06, 10:27
Det er like ille at alle kristene stakk ned en mann i Stavanger fordi noen i ett annet land hadde brent det norske flagget.

Selvsagt. Og han får sin straff i et RETTSVESEN.

Orca
13-02-06, 10:39
Selvsagt. Og han får sin straff i et RETTSVESEN.
Les hva jeg skrev, det er like ille at ALLE kristene stakk ned en mann i Stavanger, det er en kommentar på samme nivåp som Base sin, som legger skylden på alle muslimer for det noen få i media sier. "Lese teksten, så svare.Lese teksten,så svare" er ett fint mantra du kan bruke.

Starwolf
13-02-06, 10:42
Vi må skille på muslim og islamist. Det finnes en god del utrygge islamister som nødvendigvis ikke er muslimer og omvent.
Og ja Base jeg er enig med deg. Dette begynner å bli patetisk. Vi har intet å si unskyld for for å utøve våre egne hard ervervede rettigheter inne våre egne grenser.

Limafox
13-02-06, 10:43
Les hva jeg skrev, det er like ille at ALLE kristene stakk ned en mann i Stavanger, det er en kommentar på samme nivåp som Base sin, som legger skylden på alle muslimer for det noen få i media sier. "Lese teksten, så svare.Lese teksten,så svare" er ett fint mantra du kan bruke.

Men du skjønner jo ikke. Jeg vet utmerket godt hva du skrev.

Råtne egg lukter, og ødelegger for alle egg i boksen. Det er slik det er. Og jeg er dritlei muslimer.

Limafox
13-02-06, 10:45
Vi må skille på muslim og islamist. Det finnes en god del utrygge islamister som nødvendigvis ikke er muslimer og omvent.
Og ja Base jeg er enig med deg. Dette begynner å bli patetisk. Vi har intet å si unskyld for for å utøve våre egne hard ervervede rettigheter inne våre egne grenser.

Ja, det er sant, vi må skille på det, men samtidig må vi slutte å ta de så jævlig i forsvar hver gang en islamisk muslim eller whatever gjør noe provoserende..

Hva er årsaken til at enkelte hele tiden skal forwsvare dem. Det er så jævlig politisk korrekt :)

Hehe, spøk til side;

Jeg er drittlei alle slike ekstremister som ødelegger. Det gjelder muslimer såvel som kristne.

Lystløgner
13-02-06, 11:41
Det vi må kunne forlange er at de andre muslimene tar skikkelig avstand fra ekstremistene.

I vår ultra-rasistiske snillisme så godtar vi imamer som både direkte og indirekte støtter de verste terrorister uten at det får noen som helst følger for dem.

Limafox
13-02-06, 11:45
Det vi må kunne forlange er at de andre muslimene tar skikkelig avstand fra ekstremistene.

I vår ultra-rasistiske snillisme så godtar vi imamer som både direkte og indirekte støtter de verste terrorister uten at det får noen som helst følger for dem.

:nemlig:

Sexy Sadie
13-02-06, 13:04
Spørsmålet er vel heller om den norske regjering sier "unnskyld" eller ei for å få fred og dikke dikk med dem.

Starwolf
13-02-06, 13:08
Men hva vil den freden være verdt?

Limafox
13-02-06, 13:12
Men hva vil den freden være verdt?

Da vil vi "tape ansikt". Ikke noe mer enn det tror jeg.

Sexy Sadie
13-02-06, 13:21
Da vil vi "tape ansikt". Ikke noe mer enn det tror jeg.

Vi ville ut i fra muslimenes måte å se ting på miste vår ære.

Limafox
13-02-06, 13:42
Vi ville ut i fra muslimenes måte å se ting på miste vår ære.

Og så? Hvis det berger liv, driter jeg i hva muslimer måtte mene om "min" ære.

Orca
13-02-06, 14:05
http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060213/NYHET/102130369/1001 Denne viser at ikke alle tenkre hevn selv om de er muslimer. At media velger å nesten utelukkende fokusere på de negative uttalelser til ektreme muslimer gjør at folk flest tror dette er den almenne oppfattning blant muslimer, og dere henger dere på.

Limafox
13-02-06, 14:36
http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060213/NYHET/102130369/1001 Denne viser at ikke alle tenkre hevn selv om de er muslimer. At media velger å nesten utelukkende fokusere på de negative uttalelser til ektreme muslimer gjør at folk flest tror dette er den almenne oppfattning blant muslimer, og dere henger dere på.

Vi henger oss ikke på, det finnes snille kristne også :snill:

Men i dette tilfellet synes jeg de går for langt, uansett om det er et mindretall. De er voldelige, og det er nulltoleranse hos meg.

Lystløgner
13-02-06, 14:56
Og så? Hvis det berger liv, driter jeg i hva muslimer måtte mene om "min" ære.
Og neste gang de har noen ønsker så er det bare å gjøre nye opptøyer, og så er det bare å tøye strikken et hakk lenger for hver gang ... inntill vi innfører Sharia-lov i grunnloven.

pip
13-02-06, 15:43

.

Hvilken fare?

Terror i Norge?

De opprørene som har funnet sted er jo langt herfra. Og til nå er det bare opprørere selv som er drept eller skadet, i tillegg til hus eid av Norge. Samt to sårede soldater i Afghanistan. Men vi kan jo ikke akkurat gå til krig mot de som såret de norske soldatenbe, for de _er_vi jo allerede i krig mot. Dessuten tok de vel hevn nok, så vidt jeg fikk med meg var tpene og de sårede langt fler på den andre siden -det burde vel være god nok betaling? Eller skal vi innføre en slik USA-skikk som sier at vi må ta igjenn tyve mot en før vi er fornøyd?

Husene blir erstattet. De landene som ikke selv støtter opprøret (syria og iran?) har fenglset horder av folk, og de får gå gjennom rettsystemt der, det kan vi neppe blande oss i, like lite som andre land blander se i hva vi gjør med Blitz om de knuser ruter elle herjer med andre lands amasader her.

De landene som ser ut til å støtte slikt, får det de konsekvensene for som Støhre og co kan bruke.

Hva mer mender du vi skal gjøre?

pip
13-02-06, 15:44
Vi henger oss ikke på, det finnes snille kristne også :snill:

Nei, vi er slemme alle sammen!

:furie:

Sorepheus
13-02-06, 15:53
Du er ikke noe bedre selv Limafox.

Starwolf
13-02-06, 16:19
Det er forskjell på islam (religion) og muslim (rase), men de fleste muslimer er nok islamister/muhammedanere. Desverre henger islam igjen i tidlig mørke middelalder. I vestlige land etter disse nå berømte tegningene så kan man se islamske demonstranter med plakater som "Freedom go to hell". Er dette noe vi vil ha i vårt samfunn?
Hadde vi prøvd med noe lignende i hvilket som helts islamskstyrt land ville vi fort slippe å klippe håret i nærmeste fremtid.

Når det gjelder Afganistan er det ikke krig mot afganerne, men mot taliban som støttet Al Qaida. Hvis det stemmer det jeg leste et sted så var visst disse demonstrantene i Afganistan støttet av en høvding som likte svært så dårlig at myndighetene la seg borti opiumsproduksjonen.

pip
13-02-06, 16:48
Det er forskjell på islam (religion) og muslim (rase), men de fleste muslimer er nok islamister/muhammedanere.

Nå blander du begrepene noe voldsomt her. Muslim er ingen rase, muslim er en som hører til religionen Islam. Og enten man er asiat, araber, perser, europeer eller afrikaner.

Islamst er en politisk rettning, med mange forskjellige avgreininger.

Desverre henger islam igjen i tidlig mørke middelalder.

Både politisk islam og islam som religion er svært mye forskjellig. Fr det helt liberale, demokratiske og svært så vestlige, til det helt fundamentalistiske og diktatoriske.

I vestlige land etter disse nå berømte tegningene så kan man se islamske demonstranter med plakater som "Freedom go to hell". Er dette noe vi vil ha i vårt samfunn?

Så lenge vi vil ha yttrringsfrihet, så er dette noe av det vi må leve med. Om man ikek vil ha yttringsfrihet, så kan man jo like gjerne bli fundamentalistisk islamsit selv?

Hadde vi prøvd med noe lignende i hvilket som helts islamskstyrt land ville vi fort slippe å klippe håret i nærmeste fremtid.

Så la oss huske at det vil vi ikke bli! (Selv om det nok hadde gått greit i svært mange land med hovedvekt av muslimer) La oss sette vår stolthet og ære i å holde frihetens fane høyt.

Når det gjelder Afganistan er det ikke krig mot afganerne, men mot taliban som støttet Al Qaida. Hvis det stemmer det jeg leste et sted så var visst disse demonstrantene i Afganistan støttet av en høvding som likte svært så dårlig at myndighetene la seg borti opiumsproduksjonen.

Jeg er helt sikker på at grunnen til disse demostrasjonen er å finne helt andre steder enn i karikaturene. Det tror jeg du har rett i.

Men opimsproduksjonen har jo både blomstret og er blitt høstet i stadig større kvanta etter at Taliban forsvant. Så akkurat den grunnen til demostrasjonen ville jeg ha gått litt nærmere etter i sømmene om jeg hadde kunnet. Det høres jo svært så edlet ut i vår favør da. Penere enn om det var en demonstrasjon mot overgrep og voldtekt og slikt snacks som soldater sjelden ser ut til å kunne unngå å utføre. (Uten at jeg tror de norske utmerker seg p ådet området.)[/quote]

Lystløgner
13-02-06, 16:54
norske soldater har vel ikke utmerket seg nevneverdig på voldtekts og plyndringsfronten etter 1030....

Ling
13-02-06, 17:01
Som muslim støtter jeg demokrati, ytringfrihet både for og mot tegningene.

Limafox
13-02-06, 17:43
Du er ikke noe bedre selv Limafox.

Bedre enn hvem?

pip
13-02-06, 17:48
norske soldater har vel ikke utmerket seg nevneverdig på voldtekts og plyndringsfronten etter 1030....

Nei heldigvis ikke. La oss håpe det fortsetter slik.

Og at det værste vi gjør er å skyte hunder og filme det.

Vi vil nødig have i samme situasjon som Italia, England, Danmark osv osv.

Sorepheus
13-02-06, 18:06

Tja, helt stuerene har hverken FN eller NATO styrkene vært.

pip
16-02-06, 18:32

Jeg hadde glemt denne episoden, og hvor alvorlig den egentlig var... kom over den igjenn i forbindelse med en annen tråd:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/05/07/397793.html

Naken og bundet
Forsvaret opplevde en lignende skandale i 2000, da norske KFOR-soldater pågrep 19-åringen Arben Elshani.

Etter en hardhendt arrestasjon ble han avkledd, fikk tape over øynene, ble revet opp på piggtråd og lenket til et gjerde.

Dagbladets avsløring skapte sjokkbølger. Den norske fenriken som hadde ansvaret for arrestasjonen fikk refs og 4000 kroner i bot.

- Det er det samme fenomenet her som i Irak. Gruppeeffekten virker inn, hvor man mister forankringen og evnen til å regulere atferden, sier Herlofsen til Dagbladet.no

Det mest usmakelige er den lave straffen.

Limafox
16-02-06, 18:42
Jeg hadde glemt denne episoden, og hvor alvorlig den egentlig var... kom over den igjenn i forbindelse med en annen tråd:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/05/07/397793.html

Naken og bundet
Forsvaret opplevde en lignende skandale i 2000, da norske KFOR-soldater pågrep 19-åringen Arben Elshani.

Etter en hardhendt arrestasjon ble han avkledd, fikk tape over øynene, ble revet opp på piggtråd og lenket til et gjerde.

Dagbladets avsløring skapte sjokkbølger. Den norske fenriken som hadde ansvaret for arrestasjonen fikk refs og 4000 kroner i bot.

- Det er det samme fenomenet her som i Irak. Gruppeeffekten virker inn, hvor man mister forankringen og evnen til å regulere atferden, sier Herlofsen til Dagbladet.no

Det mest usmakelige er den lave straffen.

JEg tror det er media som skapte "sjokket". Vi vet ingenting om bakgrunnen for denne arrestasjonen. Det er forøvrig vanlig å kle av fanger og binde dem for øynene.

Revet opp på piggtrå kan være hva som helst. At fangen falt på piggtråd. Lenket til et gjerde? Vel, en plass må de sikre fangen til.

Dette minner meg om da jeg var lagfører for et rakettlag under en NATO-øvelse. Etter en tre dagers tid, tok laget mitt fire amerikanske soldater til fange. De var pissredde, helt alvorlig pissredde.

Jeg skulle føre disse fangene 100 meter, og har da under rådende Genevè-lover rett og plikt til å gi dem bind for øynene ( i dette tilfellet hetta). I og med at vi vasset i snø, var det ikke enkelt å føre fire soldater som fanger over en liten bakketopp. Det førte til at han snublet. Før jeg klarte å reagere, falt han med panna på AG3-løpet mitt og fikk seg et lite kutt. Han begynte å gråte og skrek "Don`t hurt me!".

Jeg måtte fore ham med stridsrasjonshavrekjeks for å få ham til å forstå at jeg ikke skulle banke ham... :)

Da vi kom fram til møtepunktet med stabssoldatene, kom vi først. Jeg måtteda bindefire amerikanske soldater til et tre, slik at jeg kunne fått satt opp et petimeter og sikre området.

Så enkelt og ufarlig var det, men la oss si at VG hadde fått tak i det, ville det blitt vinklet som;

"Norsk soldat slo fange med AG3 mens han var bundet for øynene. Forsvaret raser."

Forøvrig ville de sikkert avsluttet artikkelen med; "Og prøvde etterpå å forgifte ham med havrekjeks fra 1960..."

Det jeg mener er ikke nødvendigvis at dette er usant, men det finnes mange forskjellige nivå av en sannhet, og media boltrer seg med det som er in i tiden. :)

pip
16-02-06, 18:48
Her er det mer om saken, og også bilde:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/02/22/243160.html

Forøvrig, jeg tror du har rett når det gjelder denne fyren. Han var jo ikke bare en uskyldig fyr på gata, nei...

Takk for korrigeringen.

The Cryptic
16-02-06, 19:26
JEg tror det er media som skapte "sjokket". Vi vet ingenting om bakgrunnen for denne arrestasjonen. Det er forøvrig vanlig å kle av fanger og binde dem for øynene.
(...)

Det skjer sikkert nok av uhyrligheter, dessverre. Men det er nok heller på ingen måte slik at det alltid er den usminkede sannhet som selger best