PDA

Se full versjon : To bøker jeg aldri blir ferdig med..

Zenaria
14-02-06, 22:01
"Krig og fred" av Loe Tolstoij (bare kommet til 1. bind)
"Don Quite" av Migel Cervantes de Saavedra (kommet til side 200 av 900) :?:

Noen som har lest disse? Er det verdt å pløye seg igjennom? Det er ikke det at de er direkte kjedelig, jeg koser meg litt når jeg leser i dem, men jeg mister motivasjonen min.

Elektra
14-02-06, 22:06
Har aldri orket å begynne engang. En bok jeg aldri blir ferdig med er "Rosens navn". Gudsjammerlig kjedelig...

Zenaria
14-02-06, 22:07
Har aldri orket å begynne engang. En bok jeg aldri blir ferdig med er "Rosens navn". Gudsjammerlig kjedelig...

Jepp, den hadde jeg glemt. Tror det er 10 år siden jeg gav den opp. Den var direkte kjedelig.

Elektra
14-02-06, 22:13
Robert Jordan sine bøker. "Alle" skryter så av wheel of time, jeg holdt seriøst på å ta kvelden 40 sider ut i første boka.

Donna Tartt, the little friend. Den kan på ingen måte måle seg med Den hemmelige historien. Eller... Det vet jeg egentlig ikke, for jeg har ikke lest ferdig the little friend ennå.

Blossom
14-02-06, 23:25
"Krig og fred" av Loe Tolstoij (bare kommet til 1. bind)
"Don Quite" av Migel Cervantes de Saavedra (kommet til side 200 av 900) :?:

Noen som har lest disse? Er det verdt å pløye seg igjennom? Det er ikke det at de er direkte kjedelig, jeg koser meg litt når jeg leser i dem, men jeg mister motivasjonen min.

Dette blir pensum-lignende litteratur, og da holder det lenge for meg å lese pensum. Kanskje jeg begynner på slike bøker som pensjonist :lol:

Sexy Sadie
15-02-06, 01:14
Jeg likte "Don Quite", men jeg har funnet ut at jeg aldri kommer til å gjennomføre Silmarillion av Tolkien.

björk
15-02-06, 12:18
Jeg har ikke lest de to bøkene, men i flere enn ett tilfelle har jeg fortsatt å lese i håp om at bøker skal ta seg opp -og blitt veldig positivt overraska! De bøkene du nevner er jo klassikere i verdenslitteraturen, så det er sikkert verdt det!

björk
15-02-06, 12:20
Donna Tartt, the little friend. Den kan på ingen måte måle seg med Den hemmelige historien. Eller... Det vet jeg egentlig ikke, for jeg har ikke lest ferdig the little friend ennå.

Den hemmelige historien er riktig så bra, men har lest bare den av henne.

Sexy Sadie
15-02-06, 15:03
Det er også en del fagbøker jeg ikke blir ferdig med...

Lystløgner
15-02-06, 17:37
Det var en SF bok som het Soldier of Another Fortune som jeg brukte over 10 år på å få lest ferdig.
Et eller annet sted etter de 30 første sidene så ble det som å padle i tyggegummi. Men når jeg endelig kom meg gjennom den så satt siste setningen som et skudd i panna. Den setningen alene var verdt slitet med å få lest den.

Elektra
15-02-06, 17:44
Den hemmelige historien er riktig så bra, men har lest bare den av henne.
Den er veldig bra, ja. Kanskje derfor jeg sliter med the little friend. For høye forhåpninger...

Zenaria
15-02-06, 19:21
Dette blir pensum-lignende litteratur, og da holder det lenge for meg å lese pensum. Kanskje jeg begynner på slike bøker som pensjonist :lol:

Leser du norsk på uni?

Blossom
15-02-06, 20:10
Leser du norsk på uni?

Går mest i norsk nå, forrige studiet gikk det mest i engelsk. Litt dansk og svensk utenom.

Sexy Sadie
15-02-06, 22:25
Den setningen alene var verdt slitet med å få lest den.

Hvilken setning er det da?

Lystløgner
16-02-06, 12:45
Hvilken setning er det da?
And far away, alone, another Kylene wept.

Meget kort forklaring for å sette den i perspektiv: (spoiler for de som noen gang skulle komme til å lese boken)
Via diverse tidsreiser og manipulasjoner så har hun endret det så mannen hun elsker og som ble drept midtveis i boken ikke havner i den situasjonen der han blir drept likevel. Så når de to i siste kapittel ankommer denne tiden for første gang(på nytt) så vil de begge leve videre. Men siden hun har gjordt så mye endringer så er det hun som ankom med han som vil være med han og hun (som startet opp som den samme damen) som gjorde endringene er fortsatt alene. (Tidsreiser der man kan manipulere sin egen fortid blir fort veldig komplisert)

björk
16-02-06, 12:48
Den er veldig bra, ja. Kanskje derfor jeg sliter med the little friend. For høye forhåpninger...

Har den kommet seg nå da? Eller er hun en litterær onehitwonder?

Ling
16-02-06, 15:56
Jeg greide å tvinge meg gjennom 2/3 deler av Ulysses, lenger kommer jeg aldri. :knegg:

Sexy Sadie
16-02-06, 17:18

Den tok seg opp etter side 99, da skjedde det et mord. Eco selv har sagt om saken at han gjorde den omstendelig med vilje for å holde unna uverdige lesere. ;)

björk
16-02-06, 17:27
Den tok seg opp etter side 99, da skjedde det et mord. Eco selv har sagt om saken at han gjorde den omstendelig med vilje for å holde unna uverdige lesere. ;)

Hehe, det liker jeg! Den var bra.

Sexy Sadie
16-02-06, 22:29
Han dreit seg ut på et vis, det er en hel del habile boklesere som ikke gidder, så å sette dem i bås med analfabeter som egentlig ikke gidder å lese blir for teit.

björk
16-02-06, 22:31
Jeg liker litt arrogante folk, jeg. :)

Sexy Sadie
16-02-06, 22:35
Det gjør ikke jeg, ser ikke vitsen med at folk skal renne rundt i livet med en "mine".

Zenaria
17-02-06, 22:24
Anbefaler "Vindens skygge" av Carlos Ruiz Zafón den har jeg lite problemer med å komme igjennom.

Sexy Sadie
17-02-06, 22:33
Anbefaler "Vindens skygge" av Carlos Ruiz Zafón den har jeg lite problemer med å komme igjennom.

Lest og sinnsykt bra.

Zenaria
17-02-06, 23:09
Lest og sinnsykt bra.

Er helt på slutten nå. Det kribler i meg, synes alltid det er leit å avslutten en bok. Men den nyeste Irvingboken ligger å venter på meg. :-D