Se full versjon : Bokklubb
Noen her som er medlem av bokklubber?
Jeg har vært det flere ganger, først og fremst for å utnytte åpningstilbudet. Man får fem bøker man velger selv gratis, og så må man være medlem i ett år -ingen kjøpsforpliktelser. Jeg har mange ganger endt opp med bøker jeg har glemt å avbestille, og istedet for å betale 50kr i porto for å sende bøkene i retur, beholder jeg dem for 200-300kr.
Jeg er derfor skeptisk til å melde meg inn i abonnementsaktige klubber, da jeg er så distré at jeg uansett må punge ut for produkter jeg ikke vil ha.
I går ringte ei dame og sa "Du er blitt valgt til å motta tre bøker gratis fra bokklubben Damm, blablabla". Så bra, tenkte jeg. Gratis er alltid bra. Men det var jo selvfølgelig ikke gratis! For det første var dette også en sånn avbestillingsfelle jeg har gått i så mange ganger, jeg måtte også betale 100kr i porto i tillegg til at den damen skulle velge bøker FOR meg.
Teit. Og ikke gratis. :grrr:
Sexy Sadie
15-02-06, 14:59
Damm har da en sånn greie at du kan avbestille via nett, det samme har bokklubben.
Har vært på og av bokklubben mange ganger, mest fordi åpningstilbudet er så bra. Men nå begynner jo bøkene i bokhandelen å bli så billig at det er nesten ikke noen forskjell på pris. Heldigvis er jeg så disiplinert at jeg avbestiller de bøkene jeg ikke skal ha - men en gang- slik at jeg slipper å tape penger på avtalen.
Sexy Sadie
15-02-06, 17:04
Jepp, jeg er medlem i bokklubben, og det er bare å logge seg på hver uke og finne ut om det er noe på gang.
Hvis noen vil bli medlem av cappelen bokklubb,lydbokklubben,barnebokklubben eller hobbybokklubben så skal de bare si fra.
Vi selger kampanjetilbudet deres på jobben nå. ;)
Sexy Sadie
15-02-06, 19:53
no fucking way.
no fucking way.
Men du får jo med et års gratis medlemsskap UTEN kjøpsforpliktelser. :knegg:
Jeg er medlem i en av de. Trenger ikke flere.
Sexy Sadie
15-02-06, 22:24
Men du får jo med et års gratis medlemsskap UTEN kjøpsforpliktelser. :knegg:
Tusen, men nei takk. :mrgreen:
The Cryptic
16-02-06, 01:18
Kanskje hobbybokklubben kan være noe? Har alltid hatt lyst til å lære mer om makramé
Sexy Sadie
16-02-06, 13:37
Du det? :rofl:
Lystløgner
16-02-06, 16:00
Kanskje hobbybokklubben kan være noe? Har alltid hatt lyst til å lære mer om makramé
Du kan stave det. Det er mer enn jeg noen gang har hatt ønske om å kunne om det.
The Cryptic
16-02-06, 16:05
Det er min skjulte side. Et flatknyttet makramé-belte hører naturlig til når man skal kle seg pent :nemlig:
Hva er egentlig makramé? Søskenbarnet til hekling, eller?
makrame var slik vi holdt på med i skolen på 70-tallet
Metalbitch
07-04-06, 06:15
Noen her som er medlem av bokklubber?
Jeg har vært det flere ganger, først og fremst for å utnytte åpningstilbudet. Man får fem bøker man velger selv gratis, og så må man være medlem i ett år -ingen kjøpsforpliktelser. Jeg har mange ganger endt opp med bøker jeg har glemt å avbestille, og istedet for å betale 50kr i porto for å sende bøkene i retur, beholder jeg dem for 200-300kr.
Jeg er derfor skeptisk til å melde meg inn i abonnementsaktige klubber, da jeg er så distré at jeg uansett må punge ut for produkter jeg ikke vil ha.
I går ringte ei dame og sa "Du er blitt valgt til å motta tre bøker gratis fra bokklubben Damm, blablabla". Så bra, tenkte jeg. Gratis er alltid bra. Men det var jo selvfølgelig ikke gratis! For det første var dette også en sånn avbestillingsfelle jeg har gått i så mange ganger, jeg måtte også betale 100kr i porto i tillegg til at den damen skulle velge bøker FOR meg.
Teit. Og ikke gratis. :grrr:
jepp, medlem av flere. Glemte ofte før å avbestille bøkerm men har blitt flinkere i det siste. Spesielt etter at jeg meldte mannen inn også for å få flere bøker i velkomst-tilbudet. :-D
Metalbitch
07-04-06, 21:08
jepp, medlem av flere. Glemte ofte før å avbestille bøkerm men har blitt flinkere i det siste. Spesielt etter at jeg meldte mannen inn også for å få flere bøker i velkomst-tilbudet. :-D
Hvordan er dette Spam SS? Vær så snill å forklare deg, for nå begynner det å bli tåpelig. Skal jeg rope personforfølgelse nå? :roll:
Har det falt ut et innlegg mellom innleggene dine, Metalbitch?
Fælt så dere maser om spam og greier. Er bare å drite i tråder som er mange måneder gamle :roll:
Metalbitch
07-04-06, 22:44
Har det falt ut et innlegg mellom innleggene dine, Metalbitch?
Nei, hun prikket meg på dette innlegget.
:nikker: :hyper:
:nikker: :hyper:
Bare si fra så skal jeg gi deg et tilbud Kims. :knegg:
Jeg var mykket flink til makramè før :nikker:
Jeg var mykket flink til makramè før :nikker:
Bilder? :ivrig:
:noterer: Ringe Kims på Mandag og tilby tre gratis hobbybøker i velkomstgave til Hobbybokklubben.
"Hei! Det er Blånn fra Cappelen som ringer!"
Nei takk, sist en bokklubb-fyr ringte, endte jeg opp med å skylde ham en øl... :nemlig:
Men det var fra Dam om jeg ikke husker feil...
Har desverre ingen bilder... :wink:
HVordan kom dere fram til at du skyldte ham en øl?
Nei takk, sist en bokklubb-fyr ringte, endte jeg opp med å skylde ham en øl... :nemlig:
Men det var fra Dam om jeg ikke husker feil...
Har desverre ingen bilder... :wink:
:rofl: Hvordan kom du fram til det?
:noterer: Ringe Kims, da får man øl..
Hvis jeg la på først skylte jeg ham et bokmedlemskap, hvis han la på først skylte jeg ham en øl...
øy
det er det særeste jeg har hørt
Jeg er så lei selgere på telefonen, så jeg gir tilbake med samme mynt.
Jeg snakker med de til de legger på først :nikker:
Metalbitch
08-04-06, 00:30
Det er ikke bra folk. Pleier å late som om jeg er helt med på å kjøpe, også legger jeg på. Enkelte tar jo ikke sarkasme. :-D
Det er ikke bra folk. Pleier å late som om jeg er helt med på å kjøpe, også legger jeg på. Enkelte tar jo ikke sarkasme. :-D
Ikke bra folk? Hvordan mener du da?
Metalbitch
08-04-06, 00:38
Ikke bra folk? Hvordan mener du da?
De plager med å ringe, og antar automatisk(ikke alle, men de fleste) at du ikke har bedre ting å gjøre enn å høre på pjatt, fra noen som vil tjene penger på deg.
Var det her jeg fortalte om hvordan jeg dret meg så totalt ut med det med å legge på røret når folk skulle selge meg noe, eller var det et annet sted :?:
Metalbitch
08-04-06, 00:39
Var det her jeg fortalte om hvordan jeg dret meg så totalt ut med det med å legge på røret når folk skulle selge meg noe, eller var det et annet sted :?:
Aner ikke, men fortell.
De plager med å ringe, og antar automatisk(ikke alle, men de fleste) at du ikke har bedre ting å gjøre enn å høre på pjatt, fra noen som vil tjene penger på deg.
Skjønner, da kan du registrere deg i brønnøysundregistret, så burde telefonen stillne etter 2-3 mnd. (tar såpass tid før alle lister blir vasket)
Men å si de er dårlige folk fordi de gjør jobben sin synes jeg var å ta litt hardt i, men det var nok jeg som misoppfattet det litt.
Jeg er har ikke lest noe, få høre. :ivrig:
Jeg hadde vært plaget av disse autmotaiske oppringningene hvor røret bare blir lagt på når man tar den. Tror jeg. Det kan nemlig også være at telefonen var i stykker. Men poenget er at jeg i dagevis karret meg ut av senga for å ta telefonen, og fikk ingen på tråden. Før jeg tar den for n-te gang, og det er en telefonselger fra en av de to lokalavsiene, som jeg ganske bryskt avviser, før jeg karrer meg syk og svak og dårlig bak, bannende og svergende tilbake til senga.
Dagen etter får jeg en telefon på mobilen min, det skjer heldigvis ikke så ofte at selgere ringer dit, jeg har vært utrolig forsiktig med hvor jeg oppgir nummeret, men i det jeg tar den ser jeg det er et hemmelig nummer, og jeg tar det for gitt at det er en selger. Bingo, personen rekker bare å si at han ringer fra den andre lokalavisa før jeg sier nei takk, vi har den avisa, og legger på. Fyren har frekkhet nok til å ringe på nytt, og jeg bare legger på igjenn uten å høre hva han sier. For tredje gang ringer han opp, og jeg sier, javel, hva er det.
Ingen selger her nei, men en journalist som skal ha bilde til en sak.
Faderrullan hvor dum jeg følte meg. :oops:
Metalbitch
08-04-06, 00:44
Skjønner, da kan du registrere deg i brønnøysundregistret, så burde telefonen stillne etter 2-3 mnd. (tar såpass tid før alle lister blir vasket)
Men å si de er dårlige folk fordi de gjør jobben sin synes jeg var å ta litt hardt i, men det var nok jeg som misoppfattet det litt.
Har blitt registrert der, men det hjalp ikke stort. Er veldig lenge siden jeg gjorde det, men det var vist noe om at jeg allerede var i registeret på disse selskapene. Ringte til dem gjentatte ganger for å bli fjernet siden enkelte (fra Redningsselkapet) var direkte frekke når min mann tok tlf. Det hjalp i alle fall, har stilnet litt.
Har blitt registrert der, men det hjalp ikke stort. Er veldig lenge siden jeg gjorde det, men det var vist noe om at jeg allerede var i registeret på disse selskapene. Ringte til dem gjentatte ganger for å bli fjernet siden enkelte (fra Redningsselkapet) var direkte frekke når min mann tok tlf. Det hjalp i alle fall, har stilnet litt.
Ja loddselskapene kan det være vrient å bli kvitt, men man skal bli vasket ut om man er registrert, men det kan jo være menneskelig feil også.
Neste gang noen ringer ber du de fjerne deg fra lista, selgeren som sitter der kan gjøre det med et tastetrykk.
Og så fornyer du registreringen hos brønnøysund, slik at du er helt sikker. Husk at du må registrerer alle over 18 år i husholdningen.
Jeg hadde vært plaget av disse autmotaiske oppringningene hvor røret bare blir lagt på når man tar den. Tror jeg. Det kan nemlig også være at telefonen var i stykker. Men poenget er at jeg i dagevis karret meg ut av senga for å ta telefonen, og fikk ingen på tråden. Før jeg tar den for n-te gang, og det er en telefonselger fra en av de to lokalavsiene, som jeg ganske bryskt avviser, før jeg karrer meg syk og svak og dårlig bak, bannende og svergende tilbake til senga.
Dagen etter får jeg en telefon på mobilen min, det skjer heldigvis ikke så ofte at selgere ringer dit, jeg har vært utrolig forsiktig med hvor jeg oppgir nummeret, men i det jeg tar den ser jeg det er et hemmelig nummer, og jeg tar det for gitt at det er en selger. Bingo, personen rekker bare å si at han ringer fra den andre lokalavisa før jeg sier nei takk, vi har den avisa, og legger på. Fyren har frekkhet nok til å ringe på nytt, og jeg bare legger på igjenn uten å høre hva han sier. For tredje gang ringer han opp, og jeg sier, javel, hva er det.
Ingen selger her nei, men en journalist som skal ha bilde til en sak.
Faderrullan hvor dum jeg følte meg. :oops:
:knegg: Nei det skal ikke være enkelt.
Niks, er ikke medlem av noen bokklubb. ;)
Mvh Yvonne
Det skal jeg også prøve en gang.
Det skal jeg også prøve en gang.
Absolutt å anbefale, du fleste er skikkelig hyggelige! Og så koster det dem penger :knegg:
Absolutt å anbefale, du fleste er skikkelig hyggelige! Og så koster det dem penger :knegg:
Må nok skuffe deg, vi betaler ikke for tellerskritt, vi har fastpris..
Men du kan gjerne fortsette å tro det. ;)
Vil jo ikke ta fra deg gleden din. :knegg:
:skriker:
Jeg skal ringe deg jeg, bøkene er så lett å selge om dagen så du hadde kanskje blitt en utfordring. ;)
Men jeg advarer deg, jeg er en god selger *skryte av meg selv*
En gang fikk jeg en mann som ba meg dra til helvete til å bli med på to medlemsskap. :knegg:
Hæ? Telefonselger?? :sjokk:
Jeg skal ringe deg jeg, bøkene er så lett å selge om dagen så du hadde kanskje blitt en utfordring. ;)
Men jeg advarer deg, jeg er en god selger *skryte av meg selv*
En gang fikk jeg en mann som ba meg dra til helvete til å bli med på to medlemsskap. :knegg:
:tilber:
Hæ? Telefonselger?? :sjokk:
Jeg er salgssjef for andre telefonselgere, men setter meg på telefonen i forbindelse med opplæring f.eks.
Og hvis jeg kjeder meg på jobb da. :knegg:
Rent telefonsalg hadde blitt for kjedelig for meg, så jeg sjefer over de som gjør det i stedet :lol:
Det koster penger i den grad at selgeren skal ha lønn og bruker opp verdifull tid på telefonen uten å få solgt noe. Og jo lengre en klarer å holde selgeren på linjen, jo ferre andre får h*n ringt til. :mrgreen:
:godmorgen: Du virker uforskammet våken tassen...
Jeg har nettopp kommet hjem fra nattevakt, spiser "frokost" mens jeg surfer litt. Men så er det rett til sengs.
Ok, det forklarer saken. :nikker:
Nettopp stått opp og fått karret liket på jobb jeg... :trøtt:
Stakkars deg, du har en hel dag på jobb fremfor deg mens jeg skal snart :sovergodt:
:nemlig: åtte til åtte...
Men jeg har ikke vært opp hele natten da... Må være hardt å skulle snu døgnene slik, noen ganger jobber du sikkert dag også?
Niks, jeg jobber bare natt. :mrgreen:
Det hørtes litt småkriminelt ut :luring:
Det er nesten litt kriminelt at jeg får betalt for å sitte på ræva og surfe på internett eller se på TV (vi har satelitt tilogmed) det har du helt rett i. :knegg:
Det koster penger i den grad at selgeren skal ha lønn og bruker opp verdifull tid på telefonen uten å få solgt noe. Og jo lengre en klarer å holde selgeren på linjen, jo ferre andre får h*n ringt til. :mrgreen:
Det er ikke snakk om noen store beløp akkuratt det, ikke noe firmaet merker for å si det slik.
Det er ikke snakk om noen store beløp akkuratt det, ikke noe firmaet merker for å si det slik.
Men det koster penger, du kan ikke benekte det. :knegg:
De fleste telemarketingselskapene ringer for 5 øre og gratis oppstart. De er flink til å forhandle.
*erfart fra da jeg jobbet som telefoni- strøm- og bredbåndsselger. :nemlig:
Kims drives oss til konkurs hvis hun fortsetter slikt. :nemlig:
Lystløgner
11-04-06, 12:12
Må finne opp nye måter å straffe telefonselgere :noterer:
Er det bare jeg som synes det er på tide at noen starter en ny bokklubb?
starbuck's
20-11-07, 21:42
Jeg er medlem av bokklubb, men ikke slik som sender bøker til meg hver måned.
I stedet er vi en jentegjeng som som blir enige om en bok vi skal lese, så treffes vi senere og diskuterer boken over noen glass vin og koser oss.
Har også hent at noen har greid å skaffe gratisbøker, "bok tyven" er en slik bok. Jeg synes det er en fin måte å holde kontakt på.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.