Base
15-02-06, 14:47
Stadig oftere blir man anbefalt legemiddler av legen som er svinedyre. Jeg skulle ha reseptfrie øyedråper, men både fastlegen og øyelegen var fast bestemt på at jeg skulle bruke en spesiell type som kostet over det dobbelte av andre. Jeg fikk bekreftet fra apoteket at disse var indentiske, men at begge legene insisterte på at den dyreste var bedre. De hadde blokker og reklameartikler an mass for disse også.
Men hvordan blir de sponset av produsenten her? De kan jo ikke dokumentere at jeg gikk og kjøpte skiten, de har bare anbefalt det. hvordan skal de da få noen godtgjørelse for dette?
Nå er jeg i samme situasjon der kona må kjøpe en medisin som koster 1400 spenn, der det finnes lignende produkt som koster 200. Hvorfor akkurat dette preparatet? Her er det også snakk om resept slik at hun ikke kan velge.
Jævla haier dette her altså.
Men hvordan blir de sponset av produsenten her? De kan jo ikke dokumentere at jeg gikk og kjøpte skiten, de har bare anbefalt det. hvordan skal de da få noen godtgjørelse for dette?
Nå er jeg i samme situasjon der kona må kjøpe en medisin som koster 1400 spenn, der det finnes lignende produkt som koster 200. Hvorfor akkurat dette preparatet? Her er det også snakk om resept slik at hun ikke kan velge.
Jævla haier dette her altså.