PDA

Se full versjon : Yoga

Blossom
17-02-06, 00:11
Mon tro om Yoga er bra som "anti-aging"? Jeg prøvde det for første gang i dag på trenigssenteret. Mange rare stillinger

Tråd delt og flyttet av TC

Sorepheus
17-02-06, 00:22
Jeg praktiserer litt yoga on and off, det er ikke spesielt god trening for muskler eller hjerte-kretsløp, men det får en til å føle seg bedre.

Elektra
17-02-06, 22:20
Jeg praktiserer litt yoga on and off, det er ikke spesielt god trening for muskler eller hjerte-kretsløp, men det får en til å føle seg bedre.
Kommer an på hvilken type yoga.

Sorepheus
17-02-06, 22:33
Mja, man hører mye om at yoga er sundt for alt mulig, men det er nok noe overdrevet. Yoga er stort sett avspenningsøvelser for muskler, men øker ikke kondisjonen ut over at man er mer fleksibel i muskelaturen og får mer indre mental balanse.

Elektra
17-02-06, 22:53
Kondisjonstrening har det aldri vært profilert som. For å øke kondisjon må man vel trene anaerobt, og yoga er særdeles aerob trening. Men det kan ha en veldig god virkning på muskler og ledd. Siden man trener veldig mye holdning.

Sorepheus
17-02-06, 23:50
Har faktisk sett det annonsert for hjertelidelser, men jeg har ikke noen særlig tro på det. Når det gjelder om det er godt for ledd, så kan feil yoga være skadelig for leddene og.

Blossom
18-02-06, 17:49
At yoga ikke trener kondisen er jeg med på, men det er helt sikkert at den yogaen jeg var på (poweryoga) trener musklene. Måtte holde meg oppe i en stilling ganske lenge og skifte direkte over til en anen flere ganer, det var slitsomt og jeg ble svett.

Sorepheus
18-02-06, 17:58
Ja, man kan bli litt svett av poweryoga i en time eller noe slikt, men det er komparativt med to minutter jogging.

pip
19-02-06, 15:17
Før man går igang med å holde stillingene i yoga, bør man ha drevet med de samme stillingene i dynamisk yoga, for å bli sterk nok. Mange bruker også tantriske yogaøvelser, og det er også dynamsike stillinger som nok også trener hjerte og kretsløp, ville jeg tro?