PDA

Se full versjon : Dette har var grufullt! Katt hengt med ståltråd

Blossom
23-02-06, 20:34
Alle dyreelskere og ikke minst katteelskere her inne, inkludert meg. Se hva noen jævler har gjort med katten! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=114470

Elektra
23-02-06, 20:35
Nekter å se.

Blossom
23-02-06, 20:36
I Bergen også

The Cryptic
23-02-06, 20:40
Nekter også å se. Det er sjelden jeg banner, svært sjelden faktisk, men innihelvetesfaensdyremishandlere, måtte de brenne til evig tid i helvete alle sammen :sint:

Zenaria
23-02-06, 21:00
Dette er noen syke gjævler som har stått for. Bare tenk hva dette menneske er i stand til neste gang. Fy fan hvor kvalm jeg ble ..................

Master
23-02-06, 21:01
Så dette på vg.no og ble ganske forbannet. Utrolig att folk kan få seg til å gjøre noe sånt som dette mot en katt. Folk som kan gjøre ting som dette burde jo rett og slett vært i forvaring.

Sexy Sadie
23-02-06, 21:04
Bank sku de ha hatt. :evil: :evil: :evil: :evil:

Blossom
23-02-06, 21:14
Ja, ungdommen nå til dags... *grrrrr* Gjør noe sånt for morroskyld

Zenaria
23-02-06, 22:12
Ja, ungdommen nå til dags... *grrrrr* Gjør noe sånt for morroskyld

Dette er ikke hvilken som helst ungdom. Noen som gjør noe slik har dårlig prognose til å bli et veltilpasset menneske. Psykiatrien vet ikke hva de skal gjøre med slike tilfeller.

Blossom
23-02-06, 22:17
Dette er ikke hvilken som helst ungdom. Noen som gjør noe slik har dårlig prognose til å bli et veltilpasset menneske. Psykiatrien vet ikke hva de skal gjøre med slike tilfeller.

Helt enig, mente ikke at det var hvilken som helst ungdom. Det er skremmende at noen kan gjøre slikt i det hele tatt.

björk
23-02-06, 22:25
Vil ikke se det vel. :-(

Shafahta arhidir
24-02-06, 01:33
:kjefter:

Snorre
24-02-06, 21:41
:nei:

Base
24-02-06, 21:44
Hva skjer med folk da?

Zenaria
24-02-06, 22:21
Helt enig, mente ikke at det var hvilken som helst ungdom. Det er skremmende at noen kan gjøre slikt i det hele tatt.

Jepp, forstod det, men måtte bare si det. Har opplevd noen slike avvik i jobben og det som er så skremmende er at det er lite håp, lite behandling som virker og skremmende å tenke på hva de utvikler seg til.

Sorepheus
24-02-06, 23:02
Jeg må si jeg har litt problemer med å skjønne hvorfor folk hoier og roper når en katt eller en hund blir utsatt for noe. Tilsvarende blir husdyra i f.eks. pelsindustrien utsatt for daglig. Samtidig er så og si alle dyr som havner i frysedisken, med noen veldig få unntak, og på forskjellige stadier dyremishandlet. Folk ser ut til å leve i den illusjon at alt er bra på Onkel Noahs gård, de skulle bare sett. Og ikke kom med pisspreiket om norske frittgående kyr og sauer, de må lide seg gjennom horrible forhold vinterstid, under klipping og ved melking. Samtidig frataes foreldre følene og lammene sine for slakting og annet, familier splittes og dyr brenn- og stikkmerkes.

kratos
24-02-06, 23:12
Jeg må si jeg har litt problemer med å skjønne hvorfor folk hoier og roper når en katt eller en hund blir utsatt for noe. Tilsvarende blir husdyra i f.eks. pelsindustrien utsatt for daglig. Samtidig er så og si alle dyr som havner i frysedisken, med noen veldig få unntak, og på forskjellige stadier dyremishandlet. Folk ser ut til å leve i den illusjon at alt er bra på Onkel Noahs gård, de skulle bare sett. Og ikke kom med pisspreiket om norske frittgående kyr og sauer, de må lide seg gjennom horrible forhold vinterstid, under klipping og ved melking. Samtidig frataes foreldre følene og lammene sine for slakting og annet, familier splittes og dyr brenn- og stikkmerkes.'

Selvsagt er det grusomt, men dette blir det samme som å si at vi ikke kan klage på at vi fryser siden det finnes folk i verden som ikke har klær.
Det vil alltid finnes værre eksempler.

Base
24-02-06, 23:28
Jeg må si jeg har litt problemer med å skjønne hvorfor folk hoier og roper når en katt eller en hund blir utsatt for noe. Tilsvarende blir husdyra i f.eks. pelsindustrien utsatt for daglig. Samtidig er så og si alle dyr som havner i frysedisken, med noen veldig få unntak, og på forskjellige stadier dyremishandlet. Folk ser ut til å leve i den illusjon at alt er bra på Onkel Noahs gård, de skulle bare sett. Og ikke kom med pisspreiket om norske frittgående kyr og sauer, de må lide seg gjennom horrible forhold vinterstid, under klipping og ved melking. Samtidig frataes foreldre følene og lammene sine for slakting og annet, familier splittes og dyr brenn- og stikkmerkes.

Ikke glem at alle norske kuer nå har en lovfestet rett på madrasser. :nemlig:

Zenaria
25-02-06, 00:07

Jeg fatter ikke at du kan sette dette opp mot hverandre. Jeg er en dyreverner til fingertuppene mine, men du må da se at det er forskjell på å drepe noen sitt kjæledyr "just for fun" og det å drive en hel industri. Jeg er ikke for noen av delene, men vil da påstå at hvis du dreper et kjæledyr for den bestialske handlingen så er du syk på sinnet. De som driver pelsfarm er nødvendigvis ikke syk på sinnet, men at de er uvitende, kyniske og egoistiske - det er det ingen tvil om.

Please, ikke sett slik saker opp mot hverandre, det bare blir tåpelig.

Sorepheus
25-02-06, 00:16
Ikke glem at alle norske kuer nå har en lovfestet rett på madrasser. :nemlig:

Hele den saken var jo bare et PR-stunt fra meieriene og kjøttprodusentene. Man ser stadig slike.

Sorepheus
25-02-06, 00:19
Jeg fatter ikke at du kan sette dette opp mot hverandre. Jeg er en dyreverner til fingertuppene mine, men du må da se at det er forskjell på å drepe noen sitt kjæledyr "just for fun" og det å drive en hel industri. Jeg er ikke for noen av delene, men vil da påstå at hvis du dreper et kjæledyr for den bestialske handlingen så er du syk på sinnet. De som driver pelsfarm er nødvendigvis ikke syk på sinnet, men at de er uvitende, kyniske og egoistiske - det er det ingen tvil om.

Please, ikke sett slik saker opp mot hverandre, det bare blir tåpelig.

Jeg ville heller snu det på hodet gitt. Hvis du driver en draps- og dyremishandlingsindustri er det ganske mye verre enn en person som tar livet av en katt i affekt.

carmensi
25-02-06, 01:43
Jeg ville heller snu det på hodet gitt. Hvis du driver en draps- og dyremishandlingsindustri er det ganske mye verre enn en person som tar livet av en katt i affekt. :roll:

Sexy Sadie
25-02-06, 01:51
Jeg ville heller snu det på hodet gitt. Hvis du driver en draps- og dyremishandlingsindustri er det ganske mye verre enn en person som tar livet av en katt i affekt.

Hva røyker du for tiden? :roll:

Sorepheus
25-02-06, 01:52
Dyrevernsaktivister.

Blossom
27-02-06, 15:10
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=114863

:banner:

Mr.Man
27-02-06, 16:55
Utrykket "CopyCat" får en ny betydning.

Zenaria
27-02-06, 17:25

Det var det jeg tenkte, dette er ikke gjort i affekt. Sjeldent er det det.

Sorepheus
27-02-06, 17:57
Ille er det i hvert fall.

Blossom
28-02-06, 14:10
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182351 :nikker:

magnus
28-02-06, 17:27
Hadde jeg fått tak i den eller de som gjør sånt mot dyr, og spesielt mitt dyr, så hadde jeg nok ikke blitt ansvarlig for mine handlinger. Det hadde nok blitt noe ala "sinnsyk i gjerningsøyeblikket".