PDA

Se full versjon : Frastjålet mat

Sorepheus
27-02-06, 20:43
Jeg faen meg arg nå, her har jeg godt en ukes tid å sultet, så endelig har jeg noe kreditt på det ene kortet. Lar posene med matvarer fra Meny stå godt innenfor inngangen til ICA mens jeg kjøpe resten av matvarene og så er maten faen meg stjålet og ingen har sett noe. Dvs. at jeg ikke har penger til mat på i hvert fall 10 dager til. Det må være toppen av lavmål å stjele maten til folk. Det er faen ikke mye moro å sulte. :banner: Er ganske glad jeg *ikke* vet hvem det er akkurat nå, skjønt jeg fikk en idé om retningen han bor i. Måtte den skyldige sulte til han blir radmager for så å bli nektet mat og vennskap!

Sexy Sadie
27-02-06, 21:05
Hvorfor i det hele tatt satte du posene utenfor døren?
Man vet da at hvis man skal på en annen butikk så husker man på å få kvittering, sier i fra til damen i kassen på forhånd at man drar med seg poser inn, men har kvittering fra butikk nr 1.

Du blir vel bare nødt til å låne kroner av noen andre/skråstrek møt opp hos kompiser ved middagstider for å tjene inn det her.

Sorepheus
27-02-06, 21:10
Fordi jeg er en håpløst naiv person og faktisk regner med at folk ikke stjeler *maten* til folk.

Sexy Sadie
27-02-06, 21:13
Du har nå lært at folk stjeler alt de kan stjele. De stjeler sågar folks våte håndklær ut ifra vaskemaskinen. :lol:

Sorepheus
27-02-06, 21:17
Det jo en smule forskjell på mat og håndklær da. Det ene trenger en for å overleve, det andre ikke. For alt denne personen kunne visst var det poser som skulle til en gammel dame som ikke kunne gå og hadde minstepensjon. Eller matvarer for ukes tid til to små og en baby. Det er så pill rottent som det er mulig å bli - etter min mening. Jeg foretrekker faktisk en på tryne framfor å gå i Sult.

Sexy Sadie
27-02-06, 21:24
Jeg synes synd på deg nå, men i det hele tatt er det stygt å stjele uansett hva det er. Rett og slett fordi det truer fellesskapet.

Sorepheus
27-02-06, 21:28
Er lei selv. Men det er vel bare spikeren i kista for dette boligområdet, skjønt jeg fikk mye moralsk støtte der ute.

Elektra
27-02-06, 21:34
Hehe, du er så utrolig naiv. Klart folk stjeler hvis de får sjansen. Det har ikke så veldig mye med nabolaget å gjøre heller.

Kims
27-02-06, 21:56
:klem:
Ikke artig nei, men tror nok det var litt naivt å gå fra matvarene sånn i byen...
Du får flytte på landet som meg, skjer sikkert sånt her og, men da vet alle hvem som har gjort det...

Limafox
27-02-06, 22:12
Veldig leit.

Du får håpe at det var noen uteliggere som fikk nytte av maten? Kanskje de har et festmåltid? :)

Zenaria
27-02-06, 22:20
Så kjedelig da. Men tør virkelig folk stjele mat? Kunne jo vært muffens i den.

Sorepheus
27-02-06, 23:16
Veldig leit.

Du får håpe at det var noen uteliggere som fikk nytte av maten? Kanskje de har et festmåltid? :)

Da hadde det jo nesten vært greit.

Blossom
28-02-06, 00:21

:lolskilt:

kratos
28-02-06, 00:24
Vil du komme på middag til meg og Limafox Gongen? :synes synd på:

Kims
28-02-06, 00:25

Kommer garantert til å være noe(n) muffins i posen til Wg heretter :knegg:

Kims
28-02-06, 00:26
Det var et skikkelig dårlig forsøk på et ordspill, og et tydelig tegn på at det er sengetid for meg...
:godnatt:

Sexy Sadie
28-02-06, 00:31
Kommer garantert til å være noe(n) muffins i posen til Wg heretter :knegg:

Noe må man gjøre for å sette tjuver og kjeltringar på plass.

carmensi
28-02-06, 07:44
stakkars deg wg. men det er ju klart att folk stjæler her i landet alle er ikke som deg .

Ling
28-02-06, 09:22
Uff da WG.

Base
28-02-06, 10:28
Det er nå du ikke skulle vært veganer vet du Dongen. Hadde vært til pass for tyvene at du hadde noe tvilsom kjøttdeig i posen din.

The Cryptic
28-02-06, 12:38
Sant nok det. Må definitivt si meg enig med WG her. Det er rimelig råttent gjort å stjele noens mat. Det er idet hele tatt fullstendig uforståelig at det er så vanskelig å kunne forskjell på mitt og ditt. Sukk.

Orca
28-02-06, 12:57
Jøss, ett sympatisk trekk? kanskje jeg må trekke tilbake noen av mine tidligere uttalelser?

Limafox
28-02-06, 13:16
Da hadde det jo nesten vært greit.

Egentlig tror jeg det bare var noen dustete studenter som brukte hele stipendet på øl og fyll. Men uansett; neste gang regner jeg med du ikke lar matvarer stå ubevoktet :)

Sexy Sadie
28-02-06, 14:56
Sant nok det. Må definitivt si meg enig med WG her. Det er rimelig råttent gjort å stjele noens mat. Det er idet hele tatt fullstendig uforståelig at det er så vanskelig å kunne forskjell på mitt og ditt. Sukk.

Tyverier truer fellesskapet.

The Cryptic
28-02-06, 17:49
Sant. Pokker ta skurkene

Base
28-02-06, 20:06
Sant. Pokker ta skurkene

Ja, man kan spy av denne regjeringen.

kratos
28-02-06, 22:11
Jøss, ett sympatisk trekk? kanskje jeg må trekke tilbake noen av mine tidligere uttalelser? :roll:

kratos
28-02-06, 22:22
Kom forresten på en tanke som kanskje får deg til å føle deg bedre: En fattig alenemor med 4 sultne unger under 5 år, ingen som stiller opp for henne og hun hadde nettopp fått avslag hos sosialkontoret og vet ikke hvordan hun skal få gitt ungene mat denne uken...
Mens hun vandrer i sine desperate tanker og hjertet blør over de sultne barna så ser hun posene dine..
Hun har bet om et tegn i hele dag og dette tar hun som det tegnet hun har ventet på. Hun ser seg om og samvittigheten gnager i henne, men hun bare MÅ ta maten for hun klarer ikke tanken på å se inn i de sultne barnas øyne..

Så hun har tatt maten og hun har svart samvittighet, men vet allikevel at hun ikke hadde noe valg. Og så fort hun kommer seg ovenpå igjen vil hun gjøre sitt beste for å "pay it forward"

*sentimental*

Sorepheus
28-02-06, 23:08

Ellers ville jeg vel takket ja og svart med en kontrainvitasjon, men skal er på jobb fra 14-22 alle hverdager fremover. Men det ordner seg, får nok lånt noe penger et sted.

Goffy
01-03-06, 18:19
Jeg faen meg arg nå, her har jeg godt en ukes tid å sultet, så endelig har jeg noe kreditt på det ene kortet. Lar posene med matvarer fra Meny stå godt innenfor inngangen til ICA mens jeg kjøpe resten av matvarene og så er maten faen meg stjålet og ingen har sett noe. Dvs. at jeg ikke har penger til mat på i hvert fall 10 dager til. Det må være toppen av lavmål å stjele maten til folk. Det er faen ikke mye moro å sulte. :banner: Er ganske glad jeg *ikke* vet hvem det er akkurat nå, skjønt jeg fikk en idé om retningen han bor i. Måtte den skyldige sulte til han blir radmager for så å bli nektet mat og vennskap!

Snodig at du skulle ende opp i en slik situasjon.

Det vat trist at du ikke fikk tak i vedkommende slik at dere kunne sette dere ned som siviiserte og intelligente mennesker og forhandle dere frem til en minnelig avtale mht. eierskapet på maten.

Sorepheus
02-03-06, 00:15
Det var det jeg tenkte og de første 60 minuttene, men etter det ble jeg litt forbanna.