Se full versjon : For deg som har lån i DNBNOR!
http://www.follo-bbl.no/follo/Filer/FolloLogo.gif
Som så mange andre har dere kanskje lån i DNBNOR. Vel, her er et tips som gjør at du kan spare en hel del penger ved hjelp av noen enkle grep. Follo Boligbyggerlag (http://www.follo-bbl.no/) har avtale med DNBNOR om 0,5% reduksjon i rente på boliglån. Medlemskap i Follo BBL koster 250,- pr. år. Vi har et lån på ca. 1.500.000,-. En endring på 0,5% slår med 7500,- pr. år eller 625,- netto i måneden. Jeg ringte banken i dag og la frem fakta. Da sa hun bare greit og skrudde ned renten med 0,5% uten noe videre knussel.
:-D
Nettkafeen, nå og med forbrukertips. :mrgreen:
Nettkafeen, nå og med forbrukertips. :mrgreen:
Tror du vi får se Mr. Man i slike episoder snart?
http://www.dagbladet.no/kultur/2006/03/02/459478.html
:D
DNBNOR liker kanskje ikke så veldig bra at jeg forteller om dette til alle. På Follo BBL står det jo ikke noe spesifikt om dette før man har meldt seg inn.
Gjelder dette uansett hvilken rente man har idag?
Gjelder dette uansett hvilken rente man har idag?
Tror det. Vi hadde ihvertfall laveste (public) rente innenfor 60% i utgangspunktet. Mulig det ikke funker hvis man har enablet andre rabattavtaler fra andre foreninger.
Gratulerer med lavere rente.
Penger spart er penger tjent :)
Sexy Sadie
02-03-06, 15:54
Tusen takk, jeg liker slike forbrukertips. :mrgreen:
Drit bra skall kolle opp dette.
Funker det med restskatt også?
Funker det med restskatt også?
Dersom du vil betale mange tusen hver måned tror jeg helt sikkert du kan forhandle ned etterskuddsrenten med 0,5%. :knegg:
:opptommel:
Forbruker tipsene.
Burde bli nytt fora her.
:knegg:
Dersom du vil betale mange tusen hver måned tror jeg helt sikkert du kan forhandle ned etterskuddsrenten med 0,5%. :knegg:
Dersom jeg vil? Jeg betaler allerede mange tusen i måneden, enten jeg vil eller ikke.
Dersom jeg vil? Jeg betaler allerede mange tusen i måneden, enten jeg vil eller ikke.
Det gjør da jeg også det? :knegg: Det er visst noe du må gjøre hele tiden.
Jeg snakker om restskatt. Den kommer i tillegg til vanlig skatt vet du.
Jeg snakker om restskatt. Den kommer i tillegg til vanlig skatt vet du.
Betyr ikke det at man har betalt for lite skatt tidligere og derfor har hatt et vesentlig overskudd en periode? :?:
Betyr ikke det at man har betalt for lite skatt tidligere og derfor har hatt et vesentlig overskudd en periode? :?:
jo det betyr det :nikker:
Joda, men kemneren isisterte på at jeg hadde et overskudd på 900000, noe som var en smule overdrevent. Det er lett å bevise hvor mye penger en har tjent, men det er veldig, veldig vanskelig å bevise at en ikke har tjent så mye.
Nei det sier jeg dere barn: Betal skatten deres, slik at Kemneren sitter med bevisbyrden om det skulle oppstå problemer.
PS: Nå har jeg endelig under 100000 igjen i restskatt, jeg ser et lys i enden av en lang, mørk tunnell.
Joda, men kemneren isisterte på at jeg hadde et overskudd på 900000, noe som var en smule overdrevent. Det er lett å bevise hvor mye penger en har tjent, men det er veldig, veldig vanskelig å bevise at en ikke har tjent så mye.
Nei det sier jeg dere barn: Betal skatten deres, slik at Kemneren sitter med bevisbyrden om det skulle oppstå problemer.
PS: Nå har jeg endelig under 100000 igjen i restskatt, jeg ser et lys i enden av en lang, mørk tunnell.
Oj! Er du selvstendig næringsdrivende, siden det var så høyt det beløpet? Hva skjedde?
De må ha skjønnslignet ut i fra Visaregningen.
Oj! Er du selvstendig næringsdrivende, siden det var så høyt det beløpet? Hva skjedde?
300 tusen i restskatt er da ikke så mye? Jeg kan garantere deg at jeg ikke er og aldri kommer til å bli (igjen) en selvstendig næringsdrivende. :nemlig:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.