Se full versjon : DnB NORs nettbank
Denne nye miserable nettbanken til DNBNOR har irritert mange i det siste. Jeg ga dem det glatte lag på mail, og det viser seg faktisk at de har tenkt å utbedre dette i løpet av våren. Her er svaret:
Hei !
I den nye nettbanken blir ikke betalingene belastet konto med det samme, men legger seg i betalingsoversikt for belastning kl.10.00, 12.00 og 24.00 på hverdager. Betalinger registrert på en fredag etter kl. 12.00 eller betalinger med forfall på en lørdag eller søndag blir belastet søndag kveld kl. 24.00.
Men det blir en endring på dette iløpet av våren.
Med vennlig hilsen
xxxxxxxxxx
DnB NOR Bank ASA
Tlf: 04800
http://www.dnbnor.no
On Wed, 1 Mar 2006 16:06:13 +0100 you wrote:
>SendEpost
>
>Henvendelsen gjelder: Generelle spørsmål - Kundeservice
>
>
>Beskrivelse: Etter fusjonen med dnb-nettbanken har nettbanken blitt
>dramatisk dårligere. Man kan ikke overføre penger innad i banken på
>sekundet lengre og disponibelt beløp blir ikke oppdatert når man
>betaler regninger i tillegg til en rekke andre detaljer som jeg
ikke
>gidder å nevne en gang. Er det meningen at det skal forbli slik?
Dette var en bra nyhet, takk.
Har selv synes att den ahr blevet drit dårlig. men skall snart skifte bank. så da sliper jeg dette.
Altså når det gjelder bruverkvennlighet og slikt, så kan jeg ikke reklamere for banken min. Men om du vil vtie at pengene du har satt inn ikke blir lånt bort til våpen, klasebomber og annet snaks, så er dette banken for deg:
http://www.cultura.no/
Jeg er for godt vant. Jeg nekter å betale gebyrer så lenge det finnes gebyrfrie alternativer.
DNBNOR har slitt med nettbanken og andre alvorlige indre problemer i lang tid, og problemene er pr 26.97.2007 ikke løst.
I tillegg tar de ublu, og kanskje ulovlige, gebyrer på alle bauger og kanter. Men siden staten er en stor eier av sjappa, får de lov til å tralte ivei som de selv vil.
Strategien til DNBNOR har vært og være ekstremt raus med å gi lån, gjerne store lån, og til kunder some har minimal evne til å betjene lånene, men som har en sikkerhet i form av hus, hytte, osv.
Så har de flodd skundene i ettertid med høye renter og gebyrer,i visshet om at kundene neppe kan gå til øvrige banker for å refinansiere.
Klarer ikke kunden å betjene lånene, egasjerer DNBNOR de sin knullekamerat Lindorff og lar lindorff ribbe kunden for hus, hytte, bil, og alt han eier.
Sjappa har imidlertid klart å kjøre seg opp i et situasjon de ikke klarer å komme ut av, idet gode og solide kunder er på full fart ut av sjappa. og det er et spørsmål om tid før den går nedenom og hjem.
Sålangt har den kunnet vise gode resultater grunnet sitt engasjement i et verdipapirmarked som hauses opp til absurde høyder. Når børsen snur for alvor, tørker sjappas viktigste inntektskilde inn, og det ender med konkurs.
Konklusjionen er derfor. Kom deg ut av kundeforholdet til DNBNOR. Har du høye lån i denne sjappa, betal ned så mye at du kan refinansiere i hos mer solide og redelige långivere. Og - la ikke DNBNOR ivareta høye innskudd.
Jeg har lagt merke til at det ikke ble trukket med en gang, men trodde det var sånn i alle nettbanker. :dom:
Irriterende å overføre til fond, og så vises det ikke på 2-3 dager.
BeltePenis
26-07-07, 14:58
Det er sånne ting som gjør at folk tror at penger kommer inn på kontoen på spesielle klokkeslett i løpet av dagen....
DnB er en møøøkabank mens søsteren postbanken er fin!
Banken var ok før fusjonen med dnb.
Jøss. Jeg er kasserer i en organisasjon som bruker DnB NOR, og har aldri reflektert over dette. Men så er jeg innom nettbanken en gang/mnd sånn i snitt..
Både DNB og postbaken er møkkabanker. Selv bruker jeg landkreditt og er superfornøyd med både renten og nettbanken.
Sexy Sadie
31-07-07, 19:07
Så hva er gode banker? Jeg vurdere å bytte bank selv, er ikke fornøyd med Fokus mer og har ikke nettbank.
Jeg er fornøyd med DnB NOR sin nettbank. Det er sikkert fordi jeg ikke vet bedre.
Sexy Sadie
31-07-07, 23:48
Hva sier økonomene og pengefolkene på NK?
Hva som er gode banker av de store vet jeg ikke. Personlig bruker jeg en lokal bank som heter Spareskillingsbanken, som det kun er denne ene av. Er meget fornøyd med denne banken. Gode rentebetingelser og lite av gebyrer på ting. Skulle det være noe så ordnes det alltid ryddig og greit opp i alt.
DNBNOR har slitt med nettbanken og andre alvorlige indre problemer i lang tid, og problemene er pr 26.97.2007 ikke løst.
I tillegg tar de ublu, og kanskje ulovlige, gebyrer på alle bauger og kanter. Men siden staten er en stor eier av sjappa, får de lov til å tralte ivei som de selv vil.
Strategien til DNBNOR har vært og være ekstremt raus med å gi lån, gjerne store lån, og til kunder some har minimal evne til å betjene lånene, men som har en sikkerhet i form av hus, hytte, osv.
Så har de flodd skundene i ettertid med høye renter og gebyrer,i visshet om at kundene neppe kan gå til øvrige banker for å refinansiere.
Klarer ikke kunden å betjene lånene, egasjerer DNBNOR de sin knullekamerat Lindorff og lar lindorff ribbe kunden for hus, hytte, bil, og alt han eier.
Sjappa har imidlertid klart å kjøre seg opp i et situasjon de ikke klarer å komme ut av, idet gode og solide kunder er på full fart ut av sjappa. og det er et spørsmål om tid før den går nedenom og hjem.
Sålangt har den kunnet vise gode resultater grunnet sitt engasjement i et verdipapirmarked som hauses opp til absurde høyder. Når børsen snur for alvor, tørker sjappas viktigste inntektskilde inn, og det ender med konkurs.
Konklusjionen er derfor. Kom deg ut av kundeforholdet til DNBNOR. Har du høye lån i denne sjappa, betal ned så mye at du kan refinansiere i hos mer solide og redelige långivere. Og - la ikke DNBNOR ivareta høye innskudd.
Og alt dette er Nettbanken sin feil? Jeg visste det var noe lugubert med den nettbanken!!
Hahaha. Hvis du låner mer enn du klarer betjene, så er kommer knullekameraten Lindorff og flår deg? For det du ikke har klart å betale? Som du ikke klarte innse før du stod langt til knes i gjørme? På grunn av en dårlig nettbank?
Jaggu. Så morsomt.
Postbanken er vel til dags dato verst av alle. Det burde vært et klart skille der, post og bank er to helt forskjellige ting som ikke burde vært under samme tak.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.