PDA

Se full versjon : Juks og bedrag...

Kims
08-03-06, 21:09
Og hvor skal det repporteres?!

For-historie: På den lokale Prix-butikken har det stått en bøsse på kassen som det sto FRELSESARMEEN på.
Siden den er en av de få organisasjonene jeg har litt til overs for, har det vanket en tyvekroning i ny og ne, nesten hver gang jeg har handlet der.

MEN: i dag var kommet opp en papirlapp rundt hele boksen, der det sto å lese:

"POSEPENGER, TRENGER DU EN EKSTRA POSE, LEGG EN SLANT I BØSSA."

Moralen: Prix, Dere skylder meg helvetes mange poser!!! :koker:

Starwolf
08-03-06, 21:28
Min aktelse for Frelsesarmeen forsvant som dugg for solen da det ble kjent at de diskriminerer homofile. Uansett, merkelig å sette opp en slik lapp. Tjener ikke Prix bra nok? Er Prix et paraplyorganisasjon for Frelsesarmeen, eller kanskje det er omvendt?

The Cryptic
08-03-06, 21:30
Dette må da vel være en skikkelig blunder?

Kims
08-03-06, 21:33
Aner ikke, men har fryktelig lyst til å spørre de som jobber der hvor pengene som ble putta på bøssa før den ble en "posebøsse" er...
Lekse lært! Null mer penger uten at det står en fyr i uniform der og sier "gud velsigne meg" når pengene puttes på!
:roll:

Zenaria
08-03-06, 21:55
Høres merkelig ut. Handler heldigvis aldri på prix.

Sexy Sadie
08-03-06, 23:25
Så sprengt.

pip
08-03-06, 23:31
Jeg skjønte ikke helt det der, gir prix bort poser gratis, og oppfordrer folk til heller å gi en krone til armeen?

Sorepheus
08-03-06, 23:38
Ja, det samme tenkte jeg gitt pip.

pip
09-03-06, 00:01
Ja, jeg kan ikke egentlig skjønne det på noen annen måte? Og det synes jeg jo er flott gjort. Av Prix.

Prix er forøvrig den beste billigbutikken, synes jeg, fordi de har et mye bedre utvalg av øko ting og tang enn de andre lavprisbutikkene. Også er den en del av coop.

Sexy Sadie
09-03-06, 12:11
Poenget er ikke sant, at Kims har innbildt seg at hun har gitt penger til Frelsesarmeeen, men så har kronene havnet hos Prix i stedet. Er det greit da?

The Cryptic
09-03-06, 12:15
Ikke i det hele tatt. Ville tatt det med Frelsesarméen, og kanskje avisene.

Sexy Sadie
09-03-06, 12:20
Jepp, gjort dem oppmerksom på saken.

pip
09-03-06, 13:20
Poenget er ikke sant, at Kims har innbildt seg at hun har gitt penger til Frelsesarmeeen, men så har kronene havnet hos Prix i stedet. Er det greit da?

Hvorfor tror du det? Inntekter til en butikk skal slåes inn i kassa, man bruker ikke insamlingsmetoden for å ta betalt for poser.

Kan ikke skjønne annet enn at prix gir bort posene sine gratis, men oppfordrer folk til å gi til armeen, jeg.

Kim, kan du ikke spørre hvordan det egentlig henger sammen neste gang du er inneom Prix? Jeg tror du har misforstått hele greia, og kan være trygg på at du har gitt penger til armeen, og ikke Prix.

Uketassen
09-03-06, 14:33
Jeg kan aldri forestille meg at Prix stjeler penger fra Frelsesarmeen.

The Cryptic
09-03-06, 16:41
Jeg tror det heller ikke nei, de er jo en seriøs aktør synes jeg å oppfatte

Kims
09-03-06, 16:44
For å forklare litt: FØRST var boksen i sin orginale form, med frelsesarmee-logo på, ergo var dette en innsamling til dem. Slik sto den i mange mnd.
SÅ hadde noen tapet en papirlapp rundt hele boksen, der pose-erklæringen sto, posepenger=penger til Prixen for den posen du måtte finne på å ta etter at du hadde betalt for varene dine...
Derfor lurer jeg på hvor de pengene jeg putta på når boksen var i sin orginale form havnet henn...
Jeg tror med hånden på hjertet at frelsesarmeen aldri har sett noe av de pengene jeg og andre har puttet på. Kanskje til å begynde med, men ikke i det siste. :evil:

Uketassen
09-03-06, 16:47
Hva om Prix gir posepengene til frelsesarmeen da?

Det er uansett bare en måte å finne ut av dette på og det er at du går og spør dem. Gå til butikken og be om å få snakke med daglig leder. De er helt sikkert glad for å få oppklart eventuelle misforståelser.

pip
09-03-06, 16:52
Uansett, så har de garantert gitt de forrige pengene til armeen, om de nå har gjort det om til sin egen bøsse, så sier de jo tydelig ifra om det?

Jeg skjønner ikke problemet jeg?

pip
22-03-06, 15:46
Hvordan gikk det egentlig, fikk du noe svar fra Prix?

Mina
22-03-06, 17:36
Det lurer jeg også på. Som jeg vet, så slår Prix poseprisen inn på kassa.... Iallefall her oppe.

The Cryptic
22-03-06, 19:23
Det er vel det vanligste også, men noen få butikker har enda beholdt den hyggelige skikken med å dele ut en pose eller to gratis om man handler der

Kims
23-03-06, 01:20
Jeg turte ikke å spørre dem, har bare latt vær å handle der på lenge :roll:

(ja, jeg er feig)

Mr.Man
25-03-06, 21:13
Det er vel det vanligste også, men noen få butikker har enda beholdt den hyggelige skikken med å dele ut en pose eller to gratis om man handler der
Det som er morsomt er at man faktisk kan kreve emballasje uten kostnad fra butikken ifølge en eller annen eldgammel kjøpslov.

pip
25-03-06, 21:23
MM, bruker du å gjøre det?

Ikke på 7-11, men andre steder?

The Cryptic
27-03-06, 10:57
Det som er morsomt er at man faktisk kan kreve emballasje uten kostnad fra butikken ifølge en eller annen eldgammel kjøpslov.

:lol: Det må da være en genial sak for den sanne kverulant

Sexy Sadie
27-03-06, 12:06
:rørt:

Base
27-03-06, 13:37

Ja, finn den loven til meg så skal jeg ta meg av kveruleringen. Kanskje jeg skulle gjort det i den butikken de aldri mer annonserer ta 3 betal for 2 etter at jeg insisterte på at det betød 5 til meg. :knegg:

Uketassen
27-03-06, 22:08
Vi har da ingen kverulanter her inne? :knegg:

Organa
27-03-06, 22:26
Man får da alltid ekstra poser om man "ber" om det. Dårlig trix av Prix, det der.

The Cryptic
27-03-06, 22:53
Vi har da ingen kverulanter her inne? :knegg:

Neida, fri og bevare meg vel. Men kanskje kunne vi vervet en kverulant fra f.eks. Lysfontenen eller PP? ;)

pip
27-03-06, 23:22
ejejejej, er jeg ikke fontenens største kverulant, da?

hvem savner du TC?

The Cryptic
27-03-06, 23:26
Hehe, go for it pip. Vi trenger noen som kan dele sine erfaringer her på NK med den "gratis plastpose"-loven

pip
27-03-06, 23:32
jeg for min del tror jo egentlig at kim har missa poenget helt, og venter egentli gpå en oppklaring. når det gjelder gratis plasposer, så skjønte jeg ikke at det var temaet... hm. må vente en stund da, er heller sjelden på butikken.

trodde du trengte en å kverulere med, jeg :oops:

The Cryptic
27-03-06, 23:37
Neida, skal klare det godt selv jeg :mrgreen:

pip
27-03-06, 23:55
er du flink til å kverulere med deg selv?

det hørtes ut som en ganske finurlig, og morsom egenskap.

bare du ikke blir lei, da?

Sexy Sadie
28-03-06, 16:20
Jeg kjenner alle som sitter i kassen der jeg handler så jeg kan ikke prøve ut den her gratis emballasjegreia.

kratos
28-03-06, 16:26
Jeg -hater- å betale for poser, så lenge den er klint ut med butikkens logo, så stor som mulig og så grell som mulig.
Hvorfor i svarte skal jeg betale for å reklamere for dem?

Sexy Sadie
28-03-06, 16:29
Nå er det bærenett å få kjøpt.