PDA

Se full versjon : Da er Linux Knoppix koblet inn og jeg må berge ting..

Limafox
18-03-06, 11:17
Hvordan gjør jeg det?

Jeg tenkte at hvis jeg sendte på mail til meg selv med de enkelte filene jeg trenger gikk det dritbra, men jeg får faen ikke lasta opp noen filer. Hva gjør jeg feil?

Og hva annet kan jeg gjøre for å berge ting og tang?

Uketassen
18-03-06, 11:32
Min første tanke var at du burde sjekke om du kom deg online. :knegg:
Jeg har vært oppe i hele natt og nå får jeg ikke sove, så ikke hør på noe jeg sier...

Limafox
18-03-06, 11:36
Notert. :P

Limafox
18-03-06, 12:34
Jeppjepp. Da fant jeg omsider en måte å få berget ting på og har nå sendt mail til meg selv med over 70 bilder samt tre filmer :P

Dette går meget bra, og jeg ser ut til å klare å berge det aller meste fra dataen, forutenom spillene mine ogsånt, men det må man bare akseptere.

Slik jeg ser på maskina nå, er det faktisk et spill som har knekt hele systemet mitt. :nemlig:

Uketassen
18-03-06, 13:04
Ikke glem å kopiere internettlinkene dine!
Du finner de et eller annet sted, jeg husker ikke hvor...

Limafox
18-03-06, 13:06
Ikke glem å kopiere internettlinkene dine!
Du finner de et eller annet sted, jeg husker ikke hvor...

Finner dem under "favoritter" eller cookies. :nikker:

Men ingen vitale linker har gått tapt. :)

Uketassen
18-03-06, 13:19
Kopierer cookies også?

Limafox
18-03-06, 13:36
Kopierer cookies også?

Nei, det legger jeg inn på nytt. Denne gangen skal jeg reinnstallere maskina og det første som skjer er at jeg skal lage min datamaskin som nettverdens Fort Knox :nemlig:

Mr.Man
18-03-06, 20:13
Nei, det legger jeg inn på nytt. Denne gangen skal jeg reinnstallere maskina og det første som skjer er at jeg skal lage min datamaskin som nettverdens Fort Knox :nemlig:
Kjør BeOS og bruk Lynx nettleser. Da er du ganske sikker, for nesten ingenting vil virke.

:lol:

Uketassen
18-03-06, 20:21
Skal du fylle datamaskinen med gull? Ledninger og slikt eller ekte gullbarrer? Blir ikke det dyrt da?

Limafox
18-03-06, 20:25
Jeg har installert alt som ikke virker nå :nemlig: nå kjem inga virus, nei!

Limafox
18-03-06, 20:25
Skal du fylle datamaskinen med gull? Ledninger og slikt eller ekte gullbarrer? Blir ikke det dyrt da?

Nei, gullet mangler, men vaktholdet er slik du aldri har sett vakthold før :nemlig:

Uketassen
18-03-06, 20:46
Jeg har installert alt som ikke virker nå :nemlig: nå kjem inga virus, nei!
Så nå virker ingenting? Og det er en forbedring?

Limafox
18-03-06, 20:47
Så nå virker ingenting? Og det er en forbedring?

Hehe, ja? :blond:

Uketassen
18-03-06, 20:49
Nei, gullet mangler, men vaktholdet er slik du aldri har sett vakthold før :nemlig:
Nå jobber jeg akkurat med vakthold så jeg tviler på den siste uttalelsen din. :knegg:

Limafox
18-03-06, 21:01
Nå jobber jeg akkurat med vakthold så jeg tviler på den siste uttalelsen din. :knegg:

Pah, jeg har tre virusprogram, samt bæbu-sirene hver gang et virus ser på IPen min :nemlig:

Uketassen
18-03-06, 21:04
Blir maskinen automatisk koblet fra nettet hver gang et virus nærmer seg? Hvis ikke så er det ikke bra nok.

Limafox
18-03-06, 21:07
Blir maskinen automatisk koblet fra nettet hver gang et virus nærmer seg? Hvis ikke så er det ikke bra nok.

Neinei, den bare retter sine kanoner mot5 virusflåten og peprer den ned. I motsetning til Gongen (som sikkert inviterer Virus på kaffe og kaker og håper de kan leve i sameksistens) så venter jeg ikke på dem :nei:

Her skyter vi først og spør etterpå.
Dere vet, slik jeg er :)

Uketassen
18-03-06, 21:15
Om vi ser på avataren din så har du aldri hatt noe virus på maskinen, men om du hadde, så bekjempet du det uten problemer og nå er alt helt normalt igjen.

Limafox
18-03-06, 21:27
Om vi ser på avataren din så har du aldri hatt noe virus på maskinen, men om du hadde, så bekjempet du det uten problemer og nå er alt helt normalt igjen.

:ler:

Selvsagt :nikker:

Elektra
18-03-06, 22:11
Pah, jeg har tre virusprogram, samt bæbu-sirene hver gang et virus ser på IPen min :nemlig:
Nå avslørte du nettopp hvor lite peil du har. :knegg:

Limafox
18-03-06, 22:13
Nå avslørte du nettopp hvor lite peil du har. :knegg:

Hehe, eller?

Jeg er jo systemansvarlig i en bedrift da ;)

Elektra
18-03-06, 22:16
Nja. Litt, hva skal man kalle det, uortodokse metoder her? Systemansvarlig i en bedrift behøver ikke bety at man har peiling, såpass vet jeg. Men for all del, jeg regner med det var en spøk likevel.

Limafox
18-03-06, 22:20
Nja. Litt, hva skal man kalle det, uortodokse metoder her? Systemansvarlig i en bedrift behøver ikke bety at man har peiling, såpass vet jeg. Men for all del, jeg regner med det var en spøk likevel.

Det var nok det, ja :)
Hehe, men man trenger ikke vite så mye for å være systemansvarlig, sant nok. Men man lærer jo etterhvert :)

Elektra
18-03-06, 22:28
Selv om det finnes folk som gjerne bruker minst tre virusprogram. Det er gjerne de folkene systemansvarlige ikke er så veldig glad i.

Limafox
18-03-06, 22:29
Selv om det finnes folk som gjerne bruker minst tre virusprogram. Det er gjerne de folkene systemansvarlige ikke er så veldig glad i.

:nei:

men noen tror jo det er trippel protection :nemlig:

Elektra
18-03-06, 22:32
Ja, det må de så gjerne tro. Så lenge de ikke kommer og gnåler til meg når ingen verdens ting funker lengre. His jeg da bare så mye som nevner å avinstallere noe av det, så får de sånn fint, blankt ansiktsutrykk. Som etterhvert går over i vantro. Og så ser de ekstremt angstfylte ut når jeg setter i gang me å avinstallere. Det er ubetalelig underholdning.

Limafox
18-03-06, 22:50
Ja, det må de så gjerne tro. Så lenge de ikke kommer og gnåler til meg når ingen verdens ting funker lengre. His jeg da bare så mye som nevner å avinstallere noe av det, så får de sånn fint, blankt ansiktsutrykk. Som etterhvert går over i vantro. Og så ser de ekstremt angstfylte ut når jeg setter i gang me å avinstallere. Det er ubetalelig underholdning.

:ler:

Uketassen
18-03-06, 23:17
Jeg skal la være å fortelle om den gangen jeg hadde to virusprogrammer og maskinen min fikk virus og jeg måtte klikke 3000 ganger på 'fjern fil'. Jeg forsøker fremdeles å fortrenge det.

Limafox
18-03-06, 23:22
Jeg skal la være å fortelle om den gangen jeg hadde to virusprogrammer og maskinen min fikk virus og jeg måtte klikke 3000 ganger på 'fjern fil'. Jeg forsøker fremdeles å fortrenge det.

Dakar. Her har det fremdeles ikke vært noe virus :nei: