Se full versjon : Skal kjøpe bærbar, trenger tips
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/notebooks_Q1_W6_inspn_630m_n03635?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs
Skal kjøpe en bærbar data for ei forening jeg er med i. Prisgrensa er på 10.000,- (men kan nok gjerne være mindre) og skal være inkludert fargeskriver.
Den skal brukes til skriving, lagring, "praktiske" ting (ikke spill osv).
Det er alle retningslinjene jeg har fått... Tips, anyone? Hørte det var noen datagenistreker her... :mrgreen:
De store kjøperne, dvs de som kjøper inn over 250 laptopper i året kjøper Dell. Servicen deres er den beste du får i Norge i dag. 3 års hjemmeservice koster endel, 2000, men da kommer de hjem til deg og fikser maskinen din om noe skulle gå gale med den. Hiver du på 1500 til får du tyveri og ulykkeforsikring av den i tillegg.
Sexy Sadie
21-03-06, 11:08
Jeg har Toshiba og er storfornøyd.
HP har jo stjærnetilbud i 2 dager nå
Er ikke så oppdatert på bærbar fronten, generelt finner man jo ingen bærbare som er så gode som desktops. Vil imidlertid si at kjøp en Canon Smartbase MP Multifunksjons printer, dvs. fotoprinter, scanner og kopimaskin i ett. Jeg er strålende fornøyd med den jeg kjøpte for noen år siden, Canon kan printere.
Okei, takker for svar.
Så det lønner seg å ta med hjemmeservise? Samt tyveri og ulykkesforsikring? Begge er nødvendige?
Den øverste kontra denne da?
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/inspn_6000?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs
Jeg ville tatt utgangspunkt i en Inspiron 6000 (den siste du har nevnt), for den har 15,4" "widescreen"-skjerm. Den vil virke langt mer imponerende og du kan se film med den i riktig format uten sørgerander. Jeg anbefalte en slik maskin for en på jobben, og hun er storfornøyd. Og ikke minst hadde det vært hyggelig om du klikket deg gjennom en banner når du skal bestille hvis du lander på en Dell.
:mrgreen:
Jeg ville tatt utgangspunkt i en Inspiron 6000, for den har 15,4" "widescreen"-skjerm. Den vil virke langt mer imponerende og du kan se film med den i riktig format uten sørgerander. Jeg anbefalte en slik maskin for en på jobben, og hun er storfornøyd. Og ikke minst hadde det vært hyggelig om du klikket deg gjennom en banner her hvis du lander på en Dell.
:mrgreen:
Jasså, du tror det! :knegg: Skal selvfølgelig gjøre det.
Det er denne du mener?! http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspn_6400?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs
Sånn bortsett fra widescreengreia, er det andre fordeler/ulemper?
Du svarte før jeg rakk å rette opp svaret. Jeg mente 6000 (den du foreslo sist). Den har ATI x300 gfx-kort. Det er langt bedre enn det Intel-sølet!
Takker, Mr. Man! Da får jeg stikke å bestille pc jeg. :mrgreen:
Men da bør jeg velge både 3 års henteservice og tyveri og ulykkesforsikring?
Vet ikke om jeg hadde giddet å dra med tyveriforsikring. Det kan jo hende dine andre forsikringer dekker det allerede. Legger du fra deg den bærbare på en flyplass i mer enn 10 min. uten å merke det er det ikke regnet som tyveri, så den forsikringen tror jeg er lite verdt uansett. Velg den som er anbefalt. Den er grei.
NB! Jeg ville kanskje ha guffet opp RAM'en til 1 GB. Vista bør ha såpass, og den kommer jo til sommeren/høsten.
NB! Jeg ville kanskje ha guffet opp RAM'en til et par GB. Vista bør ha minst 1 GB.
:dom: Trenger forklaring...
:dom: Trenger forklaring...
Velg denne under minne hvis du har råd til det:
* 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (1x1024) [legg til 1 675,00 kr eller 62,-/måned1]
Da kan du installere og kjøre den nye Windows Vista som kommer til høsten uten å handle mer minne.
Velg denne under minne hvis du har råd til det:
* 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (1x1024) [legg til 1 675,00 kr eller 62,-/måned1]
Da kan du installere og kjøre den nye Windows Vista som kommer til høsten uten å handle mer minne.
Okei, nå skjønner jeg mer.
Men du kan kline inn en brikke til senere når det kommer til minne. Det er viktigere å velge riktig grafikk-kort siden det er loddet til hovedkortet og ikke kan skiftes. Men ATI X300 er et bra allround-kort som også kan spille de fleste spill på markedet uten problemer.
3 års hjemmeservice er absolutt å foretrekke, men tyveri og ulykke kommmer en del an på hva du har av forsikringer fra før av.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.