Se full versjon : Googlebot
Må si den er flittig, bare se på dette:
Det er 7 brukere i forumet: 1 Stamgjest, ingen Skjulte og 6 Gjester [ Administrator ] [ Moderator ] [ Playing Games ]
Stamgjester: Googlebot, Googlebot, Googlebot, Googlebot, Googlebot, WonderGong
Høyest antall samtidige brukere på forumet var 46 den 22:17 - Mandag 26 Des 2005
Prøv å si dette kjempefort uten at tungen stokker seg:
Googlebot, Googlebot, Googlebot, Googlebot, Googlebot, WonderGong
Må si den er flittig, bare se på dette:
Det er 7 brukere i forumet: 1 Stamgjest, ingen Skjulte og 6 Gjester [ Administrator ] [ Moderator ] [ Playing Games ]
Stamgjester: Googlebot, Googlebot, Googlebot, Googlebot, Googlebot, WonderGong
Høyest antall samtidige brukere på forumet var 46 den 22:17 - Mandag 26 Des 2005
Googleboot? Hva er det? Noen som har søkt på forumet og kommet hit via google?
Sexy Sadie
21-03-06, 11:09
Kanskje, men jeg vet faktisk ikke hva det betyr...
Det er søkeroboten til Google, det er den som gjør at når du søker på nettkafeen på Google så kommer disse sidene opp.
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=DVXA,DVXA:2005-09,DVXA:en&q=nettkafeen+googlebot
Googleboot? Hva er det? Noen som har søkt på forumet og kommet hit via google?
Nei, det er et program på Google sine servere som scanner gjennom forumet for å lagre forekomsten av ord som folk så kan søke på. Andre forum merker ikke dette, men mitt forum er installert med en mod som sier fra når disse programmene er innom og hvor mange sider de går gjennom o.s.v.. De får også tildelt samme sesjon hver gang slik at indekseringen virker.
Prøv å si dette kjempefort uten at tungen stokker seg:
Googlebot, Googlebot, Googlebot, Googlebot, Googlebot, WonderGong
:lol:
Sexy Sadie
21-03-06, 16:41
Googlebot er jo et artig nick, egentlig.
Googlebot er jo et artig nick, egentlig.
Vi burde kalle Master det. Han er jo en kløpper på linker. :knegg:
Nei, det er et program på Google sine servere som scanner gjennom forumet for å lagre forekomsten av ord som folk så kan søke på. Andre forum merker ikke dette, men mitt forum er installert med en mod som sier fra når disse programmene er innom og hvor mange sider de går gjennom o.s.v.. De får også tildelt samme sesjon hver gang slik at indekseringen virker.
Aha, da er jeg litt klokere. :wink:
The Cryptic
21-03-06, 19:56
Vi burde kalle Master det. Han er jo en kløpper på linker. :knegg:
Hehe. Vår egen vaskeekte Linkebot :)
Har dere ikke skjønt at Master faktisk er en bot-mod? :mrgreen:
Sexy Sadie
21-03-06, 20:38
:?:
Men hvorfor driver gulesider og snoker rundt, vet du det? For det har jeg lurt på.
Samme som google gjør. Den indekserer.
The Cryptic
22-03-06, 19:18
Nerdehumor...
Men den er steike meg bra også :ler:
Samme som google gjør. Den indekserer.
Det skjønte jeg jo, men hvorfor?
gule sider er da ingen søkemotor?
The Cryptic
22-03-06, 20:10
Nah, det kommer vel an på hvordan man ser det. Man kan iallefall søke der ;)
Prøv f.eks. http://www.gulesider.no/gsi/search.do;jsessionid=c86-qvenldBc2rFjJO?sort=1&mode=&linje=1&drill=&tel=&spraak=1&navSort=0&origin=yellow&firma=nettkafeen&x=0&y=0
Søk på "Sexy Sadie" så kommer det opp et innlegg herfra. :-D
Hm. Ikke visste jeg at man kunne google via gule sider. Ser de bruker yelo, er det bra? Jeg er litt lei google, liker ikke at de viser forskjellige innlegg opp for forskjellige personer.
Hva mener du med "forskjellige innlegg opp for forskjellige personer"?
Google lagrer alt du har gjort av søk, og analyserer det, også får du opp det de tror du vil ha opp når du søker. Slik at når jeg søker på et ord, så er det som kommer opp noe annet enn når du søker på et ord.
Hmmm.... Ingen av de andre får opp så mye som Google ennå desverre. Hadde vært greit om de fikk litt reell konkurranse.
Mmmm. Sesam er ikke bra, bare på navnesøk.
Kvasier er heller ikke bra.
Men Alta Vista og yahoo kan være verdt et søk av og til.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.