Se full versjon : Jeg trodde kanskje det var over...
Aladin Sane
28-03-06, 12:20
... men der tok jeg kanskje feil?
I dagens Nettavis (http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/politikk/article595547.ece) (ja, og andre også forsåvidt), står det å lese at sterke krefter innad i Fremskrittspartiet ønsker seg Carl Ivar som statsministerkandidat i 2009, på bekostning av unge, lovende Siv Jensen.
Ikke uventet stiller Hagen seg ikke helt uvillig til saken, heller. Hva er dette for noe? Skulle ikke mannen gi seg? Er det ikke et ørlite svakhetstegn for partiet at det alt før lederskiftet faktisk stilles spørsmål knyttet til Siv Jensens lederskap? For dette kan da vanskelig tolkes som noe annet enn det?
Den mannen er ikke sann. Men det ser jo ut til at det funker, da.
Det var egentlig synd med den ungdomsgjengen som forsvant fra FrP på begynnelsen av 90-tallet, det var ganske mye gode ideer og tanker der, som politikernorge kunne hatt godt av.
Men en gammel, sur gubbe, som helst bor i Spania, som alltid synes synd på seg selv, og har halvparanoide tendenser...
Hva ser folk i han? Er det at man øsnker se gen statsminister som man føler seg lurere enn, slik at man kan føle seg litt ovenpå?
CIH er vel en av de mest PR kåte politikerene vi har etter min mening.
Har aldri likt han, kommer aldri til å like han heller og jeg synes han ødelegger mye for partiet FRP.
Mer orker jeg ikke å si om den saken.
Han ødelegger jo overhode ikke for FrP, han har jo laget et av norgest største partier i dag.
Og det virker jo ikke som målet er seriøs inflytelse og en skikkelig politikk, så da kan han jo ikke ødelegge i så måte heller. Det virker som om målet er å være et populært-populistisk pariti, og det har han virkelig greid.
Aladin Sane
28-03-06, 12:35
Den mannen er ikke sann. Men det ser jo ut til at det funker, da.
Det var egentlig synd med den ungdomsgjengen som forsvant fra FrP på begynnelsen av 90-tallet, det var ganske mye gode ideer og tanker der, som politikernorge kunne hatt godt av.
Men en gammel, sur gubbe, som helst bor i Spania, som alltid synes synd på seg selv, og har halvparanoide tendenser...
Hva ser folk i han? Er det at man øsnker se gen statsminister som man føler seg lurere enn, slik at man kan føle seg litt ovenpå?
Jeg er veldig enig angående ungdomsgjengen, elle rideologene om du vil, som forsvant ut av partiet rundt landsmøtet på "Dolkesjø." Der og da ble FrP satt mange år tilbake rent modenhetsmessig, og for mitt vedkommende så ble partiet veldig uaktuelt, ved at det var de brunsvidde populistene som overtok roret. Årsaken til at dette skjedde var at liberalistene trodde de skulle klare å kuppe partiet, og innsette Ellen Wibe som partileder. Slik gikk det jo ikke.
Det snodige med Hagen er at han (stort sett) klarer å kombinere en eventyrlig fingerspitzgefül på hva som er aktuell politikk med en - på overflaten - sterk retorikk. Selv for meningsmotstandere tror jeg (mener jeg) det av og til kan være vanskelig å alltid være klin uenig med ham, noe som også skyldes det at han er såpass rund i enkelte av formuleringene. jeg mener det er liten tvil om at det er dette som har omgjort FrP fra å være et sekterist protestparti med begrenset oppslutning til å bli et parti med relativ stor oppslutning. Når det gjelder den senere tidens voldsomme vekst på gallupene så er jeg litt usikker på hvor lenge oppturen vil vare, men jeg mener at Siv jensen også må tilkjennes mye av æren for fremgangen. Hun er rett og slett en veldig god politiker for FrP, og hun oppfattes også som mindre vinglete enn Hagen.
Jeg er ganske usikker på hvordan FrP vil opptre i en ev. regjering. Dette avhenger naturligvis av størrelsen, men jeg håper i det minste at de, som SV gjør i dag, vil innse at det finnes en inntektsside som må veie opp for utgiftssiden.
Det er aldri over fra den kanten. Maktkåtheten har spredd seg i takt med meningsmålingene, noe som gjør at Frp tror at de vil spille en rolle ved neste valg.
jeg synes det er synd for Frp at ikke den siste blåskjorteradikalen av dem alle ikke gir slipp på partiet som han har lovet.
Det er en hemsko for partiet at denne mannen får diktere deres politikk, iallefall så lenge Frp ønsker å fremstå som seriøs.
Siv Jensen er en gripende dyktig politiker som fortjener bedre,
og hvem stemmer frp her?
Ikke jeg. Fysj for et parti :nemlig:
Aladin Sane
28-03-06, 13:07
Jeg stemmer ikke FrP, men jeg er ganske enig med Limafox. Og jeg er også blant dem som mener at Siv Jensen er en dyktig politiker, og sannsynligvis den mest seriøse fra det partiet siden ideologene forsvant ut i 1994.
og hvem stemmer frp her?
Ikke meg. Aldri meg.
Siv Jensen virker stabiliserende i forhold til de andre partiene, tror jeg.
Men sånn helt malapropo, jeg har så problemer etter at hun klipte seg. Må alltid titte en gang ekstra for å se om det er Havlorsen eller Jensen som er i avisa forann meg.
Ellers er det hemmelig valg :nemlig:
Jeg liker ikke Siv Jensen, og at hun skulle kopiere frisyren til Kristin var jo litt barnslig da :lol:
Sexy Sadie
28-03-06, 15:46
Vel, FRP er partiet for alle de her i Norge som mener de "fortjener bedre". :lol:
Sexy Sadie
28-03-06, 15:48
Vel, FRP er partiet for alle de her i Norge som mener de "fortjener bedre". :lol:
SS, der tror jeg du har rett.
FRP lover gull og grønne skoger som de ikke kan holde og som er helt absurd
Aladin Sane
28-03-06, 20:58
Det er jo ikke direkte absurd. Dersom FrP skulle få flerall ville de helt klart fått til å gjennomføre mye av politikken sin, og dermed gitt gull og grønne skoger til dem partiet prioriterer. Spørsmålet er jo heller hvordan samfunnet ville sett ut med et flertalls-FrP. Jeg tror ikke det vil være et bedre samfunn enn i dag, for å si det forsiktig.
Med en flertallsregjering fra Frp, så vil altså den norske krona bli veldig preget av inflasjon, siden vi må ødelegge økonomien med oljepenger. Snart koster det 100.000 for å kjøpe en tyggis.
(Dessuten, uansett hva som står i aviser, etc, forkortes Fremskrittspartiet med Frp og ikke FrP).
Sexy Sadie
28-03-06, 21:02
Jeg tror ikke det vil være et bedre samfunn enn i dag, for å si det forsiktig.
Nei, slike som meg, som sliter med økonomien og er periodebruker av sosialkontoret hadde nok endt på gaten.
Aladin Sane
28-03-06, 21:05
Dessuten, uansett hva som står i aviser, etc, forkortes Fremskrittspartiet med Frp og ikke FrP.
Ikke helt rett det, faktisk. Flere steder forkortes det sikkert slik, men i Trondheim bystyre så brukes forkostelsen FrP.
Ikke helt rett det, faktisk. Flere steder forkortes det sikkert slik, men i Trondheim bystyre så brukes forkostelsen FrP.
Nå er det vel ikke ansatt noen egen korrekturleser i Trondheim bystyre. Selv på Frps egne hjemmesider skriver de med stor p.
Men så lenge det skrives i ett ord, så er altså den rette forkortelsen Frp, akkurat som at Arbeiderpartiet er Ap og Sosialistisk venstreparti er SV. :)
Aladin Sane
28-03-06, 21:09
Strengt tat tog strengt tatt, fru Blom. Det er strengt tatt en offisiell forkortelse all den tid det er den som brukes i offisielle protokoller. Forøvrig skrives det slik på oppfordring fra partiet selv.
Strengt tat tog strengt tatt, fru Blom. Det er strengt tatt en offisiell forkortelse all den tid det er den som brukes i offisielle protokoller. Forøvrig skrives det slik på oppfordring fra partiet selv.
Selv om jeg skriver Per henrik Olsen, (om jeg skulle hete det) er ikke det mer rett enn at det faktisk er med stor H.
Limafox = Fru Blom :knegg:
Nå sitter humoren løst her, jeg kjeder meg i hjel med eksamenslesning
Skjønner det. Hva med å lese litt? :P
driver på :mrgreen: *lese*
Sexy Sadie
28-03-06, 21:29
Eksamen i hva da?
kvantefysikk...
nei, jeg har en tverrfaglig eksamen, sikkert mye av det samme som du driver med. sosialpedagogikk, sosiologi, samfunnsendring, psykologi, filosofi, antropologi. en salig blanding
Jeg tror det er første gang jeg har sett at en diskusjon om Frp ende opp med om forkortelsen er med stor bokstav eller ikke. Selve politikken pleier å være mye mer engasjerende. Og hvis ikke så pleier spaniafareren å være minst like engasjerende.
Carl Ivar ble mobbet som liten, da bestemte han seg en bitter natt for seg selv "Jeg skal lage min egen gjeng, der jeg er sjef og og og bli STATSMINISTER" .. sånn går den historien.
Jeg tror det er første gang jeg har sett at en diskusjon om Frp ende opp med om forkortelsen er med stor bokstav eller ikke. Selve politikken pleier å være mye mer engasjerende. Og hvis ikke så pleier spaniafareren å være minst like engasjerende.
På en måte så synes jeg faktisk dette med stor eller liten bokstav var en litt mer konstruktiv utvikling, eller hva?
Jo, egentlig. Det er jo Fremskrittspartiet vi snakker om, så det er begrenset hvor konstruktivt det kan bli.
Sexy Sadie
29-03-06, 00:09
FRP er et maretitt, hilsen tante Sosialkonstruksjonist... :gal:
Carl Ivar ble mobbet som liten, da bestemte han seg en bitter natt for seg selv "Jeg skal lage min egen gjeng, der jeg er sjef og og og bli STATSMINISTER" .. sånn går den historien.
:lol:
:ler:
Spørsmålet er vel om han kanskje var en av mobberne dengangen også, og skjønte at det var en måte å komme seg opp og frem på?
Hvem vet.
Finnes det noen CIH - biografi, egentlig?
Jeg var tidligere medlem, og jeg tilhørte den lyseblå fløyen som ønsket å tone ned innvandringsfokuset og fokusere på liberalisme. Desverre sanker ikke liberalisme stemmer. Utbryterne dannet Fridemokratene som jeg ble med over i, men de forvant ganske fort når de ikke fikk stemmer.
Jeg var tidligere medlem, og jeg tilhørte den lyseblå fløyen som ønsket å tone ned innvandringsfokuset og fokusere på liberalisme. Desverre sanker ikke liberalisme stemmer. Utbryterne dannet Fridemokratene som jeg ble med over i, men de forvant ganske fort når de ikke fikk stemmer.
Hm, jøss. Hvem "heier" du på nå da?
Det er aldri over fra den kanten. Maktkåtheten har spredd seg i takt med meningsmålingene, noe som gjør at Frp tror at de vil spille en rolle ved neste valg.
jeg synes det er synd for Frp at ikke den siste blåskjorteradikalen av dem alle ikke gir slipp på partiet som han har lovet.
Det er en hemsko for partiet at denne mannen får diktere deres politikk, iallefall så lenge Frp ønsker å fremstå som seriøs.
Siv Jensen er en gripende dyktig politiker som fortjener bedre,
Quite agree. Det er ikke første gang Hagen har truet med å trekke seg, så jeg stoler aldri på disse "trekke seg"-teoriene han kommer med. Det er kanskje en eller annen retorisk taktikk for å vise at partiet vurderer fornyelse.
Leste i dagens VG at Siv Jensen var folkets favoritt til å være statsminister om man måtte velge mellom Hagen og henne. det er jo noe.
Hm, jøss. Hvem "heier" du på nå da?
Mange av fridemokratene har gått over til Venstre fordi de har en dash liberalisme i gryta si. Jeg stemmer Venstre, men er ikke aktiv lengre.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.