PDA

Se full versjon : Fy flate jeg kjeder meg!

kratos
28-03-06, 13:38
Jeg har en så kjedelig jobb i dag og så er jeg så utrolig trøtt også!

Jeg selger Falck medlemsskap i dag. Fri berging uansett årsak, fra og med i dag og frem til 1. juni.
Kun 68 kroner!

Om det er noen som vil ha så kan de sende meg en PM, så slipper du all egenandel når det skjer noe.

Ja, så spennende har jeg det ja.

Sexy Sadie
28-03-06, 13:44
Det er alfa og omega at man trives i jobben sin, så jeg føler med deg. Huske på at du har større sjanser for å få jobb mens du er i jobb.

Søk på annet nå.

pip
28-03-06, 13:47
varer det bare noen måneder? uansett så tror jeg vi har det samme i naf-medlemskapet vårt.

kratos
28-03-06, 13:47
Det er alfa og omega at man trives i jobben sin, så jeg føler med deg. Huske på at du har større sjanser for å få jobb mens du er i jobb.

Søk på annet nå.

Egentlig så trives jeg serru, men joda jeg trenger litt miljøforandring, bare så synd jeg ikke har internett på denne maskina så jeg får ikke surfet på aetat før jeg kommer hjem.

Å sitte i telefonen på kundeservice hadde vært gøy! Elsker jo å snakke i telefonen! Noen som har en kundeservicemedarbeider jobb liggende? :knegg:

kratos
28-03-06, 13:49
varer det bare noen måneder? uansett så tror jeg vi har det samme i naf-medlemskapet vårt.

Ja det er et prøvemedlemsskap hvor man da får tilbud om vidre medlemsskap om man ønsker det men man er ikke bundet til det.

Har du et eget naf medlemsskap (og ikke via forsikringen) så er du berget, men husk at naf går på sjåfør og ikke bil så du må selv være medlem for å få gratis hjelp av de, og du har bare TO assistanser i året.

Blossom
"Opplysningen 1881, du er kommet til Blånn?" :knegg:

kratos
"Opplysningen 1881, du er kommet til Blånn?" :knegg:

:knegg:

Elektra
28-03-06, 14:04
Å sitte i telefonen på kundeservice hadde vært gøy! Elsker jo å snakke i telefonen! Noen som har en kundeservicemedarbeider jobb liggende? :knegg:
Jepp. Men jeg vet ikke om jeg vil ha deg her. :knegg:

kratos
28-03-06, 14:11
Jepp. Men jeg vet ikke om jeg vil ha deg her. :knegg:

Klart du vil ha den beste telefonselgeren i verden hos deg! :banan:

Hva? Hvor?

Elektra
28-03-06, 14:11
Vi selger ingenting. Og det er i Bergen.

kratos
28-03-06, 14:17
Vi selger ingenting. Og det er i Bergen.

Dere "selger" vel løsninger?

I bunn grunn så handler alt om salg.

Men siden det er Bergen så slipper du meg. :knegg:

Elektra
28-03-06, 14:21
Vi selger ingenting. Faktisk. Det er ren kundeservice.

Sexy Sadie
28-03-06, 14:24
Å, der kunne jeg jobbet, jeg elsker å gi folk service. :mrgreen:

kratos
28-03-06, 14:24
Vi selger ingenting. Faktisk. Det er ren kundeservice.

Folk betaler for å ringe deg? JA.
Folk får en løsning? JA.

Salg. ;)

Elektra
28-03-06, 14:30
Folk betaler for å ringe deg? JA.
Folk får en løsning? JA.

Salg. ;)
Hvorfor kverulerer du? Vi selger ikke en skitt.

kratos
28-03-06, 14:30
Hvorfor kverulerer du? Vi selger ikke en skitt.

Jeg kverrulerer ikke, jeg konstaterer. :)

Sorepheus
28-03-06, 23:27
Service = Salg altså ..

pip
28-03-06, 23:28
Ja det er et prøvemedlemsskap hvor man da får tilbud om vidre medlemsskap om man ønsker det men man er ikke bundet til det.

Har du et eget naf medlemsskap (og ikke via forsikringen) så er du berget, men husk at naf går på sjåfør og ikke bil så du må selv være medlem for å få gratis hjelp av de, og du har bare TO assistanser i året.

Oj. Det der visste jeg ikke. Det må jeg virkelig sjekke opp. For det er jeg som er NAF-medlem, men det er gubben som bruker bilden.

Takk skal du ha.

Elektra
28-03-06, 23:33
Service = Salg altså ..
Nei, ikke når det vi driver service på er en tvungen, statlig tjeneste.

Sorepheus
28-03-06, 23:37
Men Service er tilnærmet lik Salg. Dette er ikke matematikk, men management.

Elektra
28-03-06, 23:41
Ja, kall det hva dere vil. For all del.

Sorepheus
28-03-06, 23:46
Men jeg er altså enig med deg Elektra, service og salg er ikke det samme, imidlertid er jeg litt enig med Blossom og: Har du lært å prate i telefonen for salg over en viss tid, er overgangen til andre personlig kontakt jobber enklere.

Elektra
28-03-06, 23:49
Den siste delen der har jeg ingen innsigelser mot i det hele tatt. Jeg vil bare få fram at den typen kundeservice jeg driver ikke på noen som helst måte er salg siden det er en tvungen, statlig tjeneste. Tvungen er jo stikkordet her. Vi driver for det meste med service i form av informasjon til kunden om tjenesten de er påtvunget.

Sorepheus
28-03-06, 23:51
Da vil jeg vel egentlig mene at litt salgserfaring nok er et absolutt gode ..

Elektra
28-03-06, 23:52
Ja, men igjen. Det var ikke poenget mitt. Poenget mitt var at kundeservice ikke nødvendigvis er salg. At man nyter godt av salgserfaring er nå en ting, men vi selger ikke en eneste ting. Som noen påstod at vi gjorde.

kratos
28-03-06, 23:54
Ja, men igjen. Det var ikke poenget mitt. Poenget mitt var at kundeservice ikke nødvendigvis er salg. At man nyter godt av salgserfaring er nå en ting, men vi selger ikke en eneste ting. Som noen påstod at vi gjorde.

Jeg synes du ser salg på en veldig enkel måte, salg er mye mye mer enn det om har med kroner og ører å gjøre, og ett eller annet sted så sitter det noen som tjener på jobben din, enten det er økonomisk,praktisk eller nødvendig. Dermed blir det i følge en selgers definisjon: salg.

Elektra
28-03-06, 23:56
Og dere definerer salg for vidt. Eller ikke for vidt, men dere lar det få anvendelse for mange plasser. Vi selger ikke i vår jobb. Ferdig med den saken. Jeg kan skjønne hvorfor du mener det er salg, men det stemmer ikke for dette her.

Sorepheus
28-03-06, 23:58
Kundeservice ..

kratos
29-03-06, 00:00
Og dere definerer salg for vidt. Eller ikke for vidt, men dere lar det få anvendelse for mange plasser. Vi selger ikke i vår jobb. Ferdig med den saken. Jeg kan skjønne hvorfor du mener det er salg, men det stemmer ikke for dette her.

I bunn og grunn så er alt vi foretar oss salg på et vis, som f.eks nå som jeg skriver dette innlegget: jeg selger meg selv ogmin mening. Men nok om det. :)

Pip: om dere har et naf medlemsskap så har du det da kanskje via gjensidige? da burde du først sjekke opp om du har noe i egenandel, og om dere ikke har egenandel men TO kostnadsfrie berginger i året så må du gjøre det om til et familiemedlemsskap. Det blir dyrere men da er alle i familien sikret hjelp om det skjer noe.
Dette er det som er bra med falck, det går på bilen og ikke sjåføren så tilogmed naboen får hjelp med din bil. ;)
Det er billigere og det er mer praktisk om man skulle låse inne nøkkelen fler enn to ganger i året f.eks. ;)

Organa
29-03-06, 00:31
Hva er det du selger da, Elektra? Du fikk det liksom ikke helt fram. :koko:

Elektra
29-03-06, 00:38
Jeg selger ikke.

Organa
29-03-06, 00:50
Hehe, bare tullte med deg.

Organa
29-03-06, 01:14
Og nå kjeder jeg meg også. Sånne tråder er utrolig smittende. :sur:

Sorepheus
29-03-06, 02:34
Japps, kom an folkens bidra til et positivt jobbmiljø :)

Uketassen
29-03-06, 08:50
Kundeservice er da slettes ikke salg, salget er allerede gjort før kunden ringer.

kratos
29-03-06, 09:06
Kundeservice er da slettes ikke salg, salget er allerede gjort før kunden ringer.

Så kunden får overhodet ingenting ut av å ringe deg da eller?

Uketassen
29-03-06, 19:32
Så kunden får overhodet ingenting ut av å ringe deg da eller?
Jeg jobber med noe som kan kalles kundeservice sånn innimellom, om kunden ringer meg får h*n service, men jeg selger ingenting. :knegg:

kratos
29-03-06, 19:55
Jeg jobber med noe som kan kalles kundeservice sånn innimellom, om kunden ringer meg får h*n service, men jeg selger ingenting. :knegg:

Du selger servicen du gir på telefonen.
Det er en tjeneste kunden velger å få av deg, såfremt du ikke er den eneste i landet som tilbyr denne servicen og kunden MÅ ring deg i følge loven.
Så lenge kunden har et fritt valg og velger deg kan det defineres som salg.

Elektra
29-03-06, 19:57
Det er en tjeneste kunden velger å få av deg, såfremt du ikke er den eneste i landet som tilbyr denne servicen og kunden MÅ ring deg i følge loven.
Ja, sånn er det i min jobb. Kan vi nå gå over til å si at jeg ikke driver salg?

Organa
29-03-06, 19:59
Kan du ikke bare si at du selger viskelær, Elektra, så gir de seg? ;)

Elektra
29-03-06, 20:06
Lukteviskelær, faktisk. Og så driver jeg med gjenbruk av ark. Jeg mottar ark det er skrevet på, og så visker jeg ut skriften. Når folk ikke skjønner konseptet med viskelær og hvordan det brukes, så ringer de til meg for å få service. Nevnte jeg at jeg har døgnåpent?

Organa
29-03-06, 20:12
Hvor mye koster viskelærene? Har du med melonlukt? :hyper:

Uketassen
29-03-06, 20:15
Du selger servicen du gir på telefonen.
Så lenge kunden har et fritt valg og velger deg kan det defineres som salg.
Du har mye å lære forstår jeg.
Det eneste salget som er gjort er at det firmaet jeg jobber for har solgt sine (og dermed mine) tjenester til et annet firma, der jeg jobber. Jeg jobber som vekter, alt jeg gjør er 100% service og sikkerhet, jeg selger absolutt ingenting. "Kundene mine" kjøper ingenting av meg, de jobber bare for det samme firmaet som har kjøpt tjenestene fra de jeg jobber for.

Elektra
29-03-06, 20:16
Hvor mye koster viskelærene? Har du med melonlukt? :hyper:
Jeg har alle mulige lukter. De koster tusen kroner pr stykk. Bare si fra hvis du trenger kontonummer, jeg sender viskelær når jeg mottar pengene. For kun 500 kroner ekstra får du med deg to resirkulerte ark. Dessuten har vi spesialtilbud på blyantstumper denne måneden, hvis du bestiller før 31. får du to blyantstumper for 300 kroner.

kratos
29-03-06, 20:18
Du har mye å lære forstår jeg.
Det eneste salget som er gjort er at det firmaet jeg jobber for har solgt sine (og dermed mine) tjenester til et annet firma, der jeg jobber. Jeg jobber som vekter, alt jeg gjør er 100% service og sikkerhet, jeg selger absolutt ingenting. "Kundene mine" kjøper ingenting av meg, de jobber bare for det samme firmaet som har kjøpt tjenestene fra de jeg jobber for.

Men når du jobber som vekter så sitter du vel ikke i telefonen gjør du vel? :snill:
Med tanke på at det var den situasjonen vi snakket om mener jeg.

Men du er hjertelig velkommen til å bli med på et kurs på jobben min, norgesmester i telefonsalg og en annen profilert selger vil da bekrefte det jeg sier.

Men du vet nok bedre enn dem ikkesant? :snill:

Organa
29-03-06, 20:20
Jeg har alle mulige lukter. De koster tusen kroner pr stykk. Bare si fra hvis du trenger kontonummer, jeg sender viskelær når jeg mottar pengene. For kun 500 kroner ekstra får du med deg to resirkulerte ark. Dessuten har vi spesialtilbud på blyantstumper denne måneden, hvis du bestiller før 31. får du to blyantstumper for 300 kroner.

Oioioi! Dette er saker! Pappa, få låne lommeboken din!

Elektra
29-03-06, 20:25
Men når du jobber som vekter så sitter du vel ikke i telefonen gjør du vel? :snill:

Men du er hjertelig velkommen til å bli med på et kurs på jobben min, norgesmester i telefonsalg og en annen profilert selger vil da bekrefte det jeg sier.

HVorfor så påståelig når du strengt tatt ikke vet hva jobbene våre går ut på? Vi definerer salg annerledes, det er greit. Du har vel en eller annen utdannelse innen markedsføring eller noe sånt, eller så har du vært på for mange kurs med norgesmestere i telefonsalg. Jeg ville forresten aldri dratt på kurs med en norgesmester i telefonsalg, hvis en slik tittel i det hele tatt eksisterer.

Uketassen
29-03-06, 20:26

La meg komme med et lettfattelig eksempel: De som sitter på alarmstasjonen er alle vektere, de mottar telefoner fra vanlige "sivilister" og hjelper dem. Dette kalles "kundeservice", men det fører aldri til ytterligere salg, da de som selger slike tjenester er underlagt en helt annen avdeling. Salget er allerede gjort før kundene ringer.

Og jeg har allerede et kurs i telefonsalg fra en tidligere jobb jeg har hatt. Men det er en annen diskusjon.

Uketassen
29-03-06, 20:28
Oioioi! Dette er saker! Pappa, få låne lommeboken din!
Ja, greit, siden mesteparten av pengene er i banken. Men du får ikke bruke kortet!!!

kratos
29-03-06, 20:29
La meg komme med et lettfattelig eksempel: De som sitter på alarmstasjonen er alle vektere, de mottar telefoner fra vanlige "sivilister" og hjelper dem. Dette kalles "kundeservice", men det fører aldri til ytterligere salg, da de som selger slike tjenester er underlagt en helt annen avdeling. Salget er allerede gjort før kundene ringer.

Og jeg har allerede et kurs i telefonsalg fra en tidligere jobb jeg har hatt. Men det er en annen diskusjon.

Jeg har heller aldri sagt at en vekter selger har jeg? Men salg finnes i alle jobber og i ditt tilfelle er det firmaet ditt som "selger" dine tjenester. Skjønner?
Og det kurset ditt bør du få pengene dine tilbake for.

Uketassen
29-03-06, 20:29
HVorfor så påståelig når du strengt tatt ikke vet hva jobbene våre går ut på? Vi definerer salg annerledes, det er greit. Du har vel en eller annen utdannelse innen markedsføring eller noe sånt, eller så har du vært på for mange kurs med norgesmestere i telefonsalg. Jeg ville forresten aldri dratt på kurs med en norgesmester i telefonsalg, hvis en slik tittel i det hele tatt eksisterer.
Det aner meg at Blånn og meg snakker om to helt forskjellige ting. Jeg vet jo faktisk hva du gjør på jobben. :knegg:

Elektra
29-03-06, 20:30
Det er da det blir helt bak mål å sette likhetstegn mellom kundeservice og salg.

Elektra
29-03-06, 20:31
Det aner meg at Blånn og meg snakker om to helt forskjellige ting. Jeg vet jo faktisk hva du gjør på jobben. :knegg:
Ja, jeg selger ikke noe. Sant?

kratos
29-03-06, 20:31

Det jeg vet er at du sitter på telefonen og fungerer som en slags kundekonsulent, sant?
Det er i hvertfall det jeg har gått utifra i denne diskusjonen.

Og ja tittelen eksisterer, og innen salgsyrket er det ganske mye riff om den også.

Og man trenger ikke telefonselgerkurs for å forstå seg på salg i arbeidslive, det er bare enkel markedsføringtankegang.

kratos
29-03-06, 20:32
Det er da det blir helt bak mål å sette likhetstegn mellom kundeservice og salg.

Har du en service som kunder frivillig velger å få fra deg, så er det i teorien salg.
Uansett om de betaler for det eller ikke.
Tydelig at jeg diskuterer med folk som ikke helt vet hva salg vil si, salg er ikke kun salg på Lindex, når du kjøper en cola eller når en selger ringer deg i middagstiden.

Punktum.

Uketassen
29-03-06, 20:33
Jeg har heller aldri sagt at en vekter selger har jeg? Men salg finnes i alle jobber og i ditt tilfelle er det firmaet ditt som "selger" dine tjenester. Skjønner?
Og det kurset ditt bør du få pengene dine tilbake for.
Kan du forklare meg hva du tror vi snakker om, slik at vi unngår flere misforståelser?

Telefonsalgkurset tok jeg i forbindelse med en selgerjobb jeg hadde, jeg betalte ingenting. Jeg var faktisk en veldig dyktig selger, men produktet ble utdatert, kan en si.

Det er tydelig at egoet ditt er på topp og det er en god ting. :opptommel:

Elektra
29-03-06, 20:34
Har du en service som kunder frivillig velger å få fra deg, så er det i teorien salg.
Uansett om de bateler for det eller ikke.

Punktum.
Men jeg har jo prøvd å si at kundene jeg yter service for ikke har noe valg. Det er en tvungen tjeneste, og de har ingen andre plasser å henvende seg til.

kratos
29-03-06, 20:34
Telefonsalgkurset tok jeg i forbindelse med en selgerjobb jeg hadde, jeg betalte ingenting. Jeg var faktisk en veldig dyktig selger, men produktet ble utdatert, kan en si.
:

Så lenge du ikke engang kan definisjonen på salg og skjønner poenget mitt her, så tviler jeg på det. :snill:

Uketassen
29-03-06, 20:35
Ja, jeg selger ikke noe. Sant?
Nei, du selger ingenting.
Og det er ikke noe rart, med tanke på de prisene du har. :knegg:

kratos
29-03-06, 20:35
Men jeg har jo prøvd å si at kundene jeg yter service for ikke har noe valg. Det er en tvungen tjeneste, og de har ingen andre plasser å henvende seg til.

Da har jeg i så fall oversett den plassen hvor du skrev det Elektra.

kratos
29-03-06, 20:36
[quote="Uketassen"

Det er tydelig at egoet ditt er på topp og det er en god ting. :opptommel:[/quote]

Og hva i all verden har det med ego å gjøre?
Eller fanrt du det bare opp slik at du kunne slenge dritt kanskje? :snill: Flink du var.

Elektra
29-03-06, 20:37
Tydelig at jeg diskuterer med folk som ikke helt vet hva salg vil si, salg er ikke kun salg på Lindex, når du kjøper en cola eller når en selger ringer deg i middagstiden.
Jeg vet hva salg er. Du trenger ikke være nedlatende. Poenget er bare at vi definerer salg forskjellig.

Og med det setter jeg strek, siden dette ble litt vel lavmål for min del. Det er liksom litt fånyttes når man bare møter en ovenfra og ned-holdning når man er uenige om en sak.

Elektra
29-03-06, 20:38
Da har jeg i så fall oversett den plassen hvor du skrev det Elektra.
Jeg skrev det på første side en plass. Opp til flere ganger.

Uketassen
29-03-06, 20:40
Så lenge du ikke engang kan definisjonen på salg og skjønner poenget mitt her, så tviler jeg på det. :snill:
Jeg tar faktisk kurs i Salg og Service nå, i forbindelse med fagbrevet mitt, så jeg vet hva salg er. Man får flere salg av å yte bedre service har jeg funnet ut. :knegg:

Poenget mitt er at man kan fint yte kundeservice uten å bedrive salg. Så, hva er det egentlig du tror vi snakker om?

kratos
29-03-06, 20:43
Jeg vet hva salg er. Du trenger ikke være nedlatende. Poenget er bare at vi definerer salg forskjellig.

Og med det setter jeg strek, siden dette ble litt vel lavmål for min del. Det er liksom litt fånyttes når man bare møter en ovenfra og ned-holdning når man er uenige om en sak.

Om jeg virker nedlatende så beklager jeg det, det er ikke min hensikt.
Men enig. Strek.

Uketassen
29-03-06, 20:44
Og hva i all verden har det med ego å gjøre?
Eller fanrt du det bare opp slik at du kunne slenge dritt kanskje? :snill: Flink du var.
Blånn: Jeg synes det er helt topp at egoet ditt er på topp. :opptommel:

Du tar tydeligvis ikke til deg komplementer, så det var det siste jeg gidder å gi deg før du sier takk.

kratos
29-03-06, 20:45
Blånn: Jeg synes det er helt topp at egoet ditt er på topp. :opptommel:

Du tar tydeligvis ikke til deg komplementer, så det var det siste jeg gidder å gi deg før du sier takk.

Jeg skjønnte bar ikke hvor egoet mitt kom inn i bildet, med tanke på at vi ikke diskuterte det.
Men ja egoet mitt er stort på jobben, hadde det ikke vært det så hadde jg ikke solgt en dritt, men det var altså ikke det vi snakket om, derfor skjønnte jeg ikke at det skulle taes opp. :)

Uketassen
29-03-06, 20:53
Jeg skjønnte bar ikke hvor egoet mitt kom inn i bildet, med tanke på at vi ikke diskuterte det.
Men ja egoet mitt er stort på jobben, hadde det ikke vært det så hadde jg ikke solgt en dritt, men det var altså ikke det vi snakket om, derfor skjønnte jeg ikke at det skulle taes opp. :)
Jeg har enda ikke hørt deg si "takk", så heretter får du bare dritt fra meg. :knegg:

kratos
29-03-06, 21:34
Jeg har enda ikke hørt deg si "takk", så heretter får du bare dritt fra meg. :knegg:

Det er jeg så vant til atte. :)