Se full versjon : Bloggverter...
Sexy Sadie
28-03-06, 18:22
Jeg blir ledd av fordi jeg bruker blogger.com av en kompis, han mener jeg bør flytte. Jeg har tenkt lenge på å flytte bloggen etterhvert, men jeg hopper ikke fordi han sier det. (obsternasig)
Så hva er den beste gratis løsningen pr i dag?
(Jeg gidder ingen egen serverplass eller noe sånt)
Hvorfor bryr du deg om hva han sier?
Sexy Sadie
28-03-06, 18:40
Det gjør jeg da ikke, jeg bruker det som en mulighet for å høre meg rundt.
VG og Dagbladet har da begge gratis blogger?
Sexy Sadie
28-03-06, 18:51
Jo, men...
Aladin Sane
28-03-06, 20:41
Hvorfor mener typen at blogger er en dårlig deal, egentlig? Personlig så er jeg ganske godt fornøyd med blogger, og de fleste bloggene jeg leser jevnlig ligger også på blogger.
Av gratisområder så er vel motime også en mulighet, forresten?
Hva er galt med vg og dagbladets gratise blogger?
Sexy Sadie
28-03-06, 21:00
Hvorfor mener typen at blogger er en dårlig deal, egentlig? Personlig så er jeg ganske godt fornøyd med blogger, og de fleste bloggene jeg leser jevnlig ligger også på blogger.
Av gratisområder så er vel motime også en mulighet, forresten?
Han sa noe om at det var vanskelig å lage kategorier, og å skifte layout og sånt. Jeg synes faktisk Blogger er grei til min bruk og driver og lærer meg html nå og å lage layouten til min egen. :stolt:
Ja, jeg vet bloggen suger når man ser den i IE.
Aladin Sane
28-03-06, 21:02
Det er på en måte slik jeg også føler det. Jobber med kategoriene, foreløbig har jeg ikke den helt store motivasjonen til å mekke layout, men jeg ser i alle fall mange blogger-folk ha snasne opplegg på begge områder.
Sexy Sadie
28-03-06, 21:03
Jeg må nok stjele noen skript.
Det er på en måte slik jeg også føler det. Jobber med kategoriene, foreløbig har jeg ikke den helt store motivasjonen til å mekke layout, men jeg ser i alle fall mange blogger-folk ha snasne opplegg på begge områder.
Motivasjonen det står på, altså? :knegg:
Skjønner ikke problemstillingen.
Aladin Sane
28-03-06, 22:51
Motivasjonen det står på, altså? :knegg:
Jasså, stoler du ikke på at jeg kunne fikset det? Makan! :sint:
Jasså, stoler du ikke på at jeg kunne fikset det? Makan! :sint:
Ja, nei, jo, altså, selvfølgelig osv. :lister:
Apropo Blogger, User friendly er en fin tegneserie. En av gjennomgangsfigurene der har startet sin egen blogg, og har store frustrasjoner fordi den ikke er så godt besøkt. Men han har et par løsninger på det, den ene funker noe bedre enn den andre. Eller?
Bla fremover fra denne:
http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20060228&mode=classic
Den går frem til omtrent i dag, med noen innslag fra andre underveis.
Aladin Sane
28-03-06, 23:44
Veldig bra stripe, pip. :)
Hehe, sånne beskjeder kommer jeg helt sikkert til å få når jeg får opp min blogg. Den går rett opp på a-lista sikkert. Jah.
Aladin Sane
28-03-06, 23:56
Organa blir den nye Vampus?
Sexy Sadie
28-03-06, 23:56
Jeg har ikke din bloggadresse. :sur:
Aladin Sane
28-03-06, 23:58
Ikke jeg heller! :sur:
Kjenner du Vampus Alladin?
Sexy Sadie
29-03-06, 00:00
Jeg har lest Vampus, men jeg likte den ikke. Jeg liker Frida! http://frida.weblogg.no/
Aladin Sane
29-03-06, 00:08
Kjenner du Vampus Alladin?
Det ville nok være en voldsom overdrivelse å si at jeg kjenner henne, men jeg har lest bloggen hennes ganske lenge. Skriveferdig og meningssterk person, som jeg deler ganske mange meninger med.
Sexy Sadie
29-03-06, 00:09
Det ville nok være en voldsom overdrivelse å si at jeg kjenner henne, men jeg har lest bloggen hennes ganske lenge. Skriveferdig og meningssterk person, som jeg deler ganske mange meninger med.
Hun var bedre før hun ble kjent.
Jeg har bloggadressen min. :kry:
Aladin Sane
29-03-06, 00:13
Hun var bedre før hun ble kjent.
Tja, mon det. Hun har fått en langt sterkere oppmerksomhet rundt bloggen sin også, og forsåvidt om sin egen person, men jeg opplever vel at hun skriver på samme måte som før likevel. Mange ville kanskje valgt å modrere seg en del i en slik situasjon?
Sexy Sadie
29-03-06, 00:16
Jeg har bloggadressen min. :kry:
Sender du meg den pr PM?
Den er ikke operational ennå, skal si fra når den er det! :hyper:
Sexy Sadie
29-03-06, 00:18
Den er ikke operational ennå, skal si fra når den er det! :hyper:
Herlig, jeg har skrevet noe i bloggen min du vil like. :mrgreen:
Sexy Sadie
29-03-06, 00:26
Min side?
Aladin Sane
29-03-06, 00:27
Herlig, jeg har skrevet noe i bloggen min du vil like. :mrgreen:
Jeg synes du skal slå av det manuelle modereringsopplegget for kommentarer i bloggen din, Sadie. :hinter:
Sexy Sadie
29-03-06, 00:31
Ok, jeg ante ikke det var noe slikt slått på.
Hvor slår jeg det av? :oops:
Aladin Sane
29-03-06, 00:33
Tja, si det. Jeg postet en kommentar og fikk beskjed om at den ville legges ut så snart du godkjente innholdet... Det er en funksjon på settings, tror jeg.
Sexy Sadie
29-03-06, 00:36
Jeg er der inne og roter nå, men ser intet galt.
Sexy Sadie
29-03-06, 00:56
Hvor kommenterte du?
Aladin Sane
29-03-06, 01:08
Jeg skrev vel egentlig det samme som jeg skrev her; hvorfor stresse med å skifte blogside... ;)
SS, hvorfor bry deg om hva slike kamerater sier? Kanskje han bare er misunnelig, og vil jekke deg noen hakk?
Sexy Sadie
29-03-06, 12:10
Han skriver en artig og saklig blogg med mange lesere som kommenterer, jeg driver bare og leiker meg litt og trur ikke så mange leser meg. Så missunnelig på meg er han nok ikke.
Sexy Sadie
29-03-06, 23:59
Jeg fant ut av hvorfor og hvordan kommentarene ikke vises på noen av postene, jeg har av en eller annen merkelig grunn krysset av for "No" og "Hide" i mulighetsvinduet for kommentarer i post-editoren. :oops: :oops:
Så, da kan det bli bedre fra nå :-)
Sexy Sadie
30-03-06, 12:50
Ja.
Sexy Sadie
26-04-06, 21:39
Jeg har funnet en mer avansert versjon av "Blogger" faktisk, sjekk ut www.motime.com
Platfomen virker genial faktisk.
Aladin Sane
26-04-06, 22:49
Moitime er bra ja. Jeg har lastet ned wordpress nå, skal se om jeg kanskje skal bruke den i stedet for nucleus. Ikke helt fornøyd med den, nemlig. Foreløbig virker det jeg har sett av wordpress ganske bra.
Sexy Sadie
26-04-06, 23:12
Wordpress er ansett som den beste av "kjennerne".
Sexy Sadie
27-04-06, 14:41
Movabletype er da også grei, og sjekk den her greie, som du kan laste ned og blogge rett fra maskinen i fra:
http://thingamablog.sourceforge.net/download.html
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.