PDA

Se full versjon : Blodbadet

kratos
29-03-06, 11:21
"Blodbad
Kun ferskinger (blod) har tilgang her. De som har over 1500 innlegg på samvittigheten har ikke tilgang her."

Men når man da kommer over 1500 innlegg, får man tilgang til en annen gruppe da, som erstatter blodbad lixom?

Limafox
29-03-06, 11:23
"Blodbad
Kun ferskinger (blod) har tilgang her. De som har over 1500 innlegg på samvittigheten har ikke tilgang her."

Men når man da kommer over 1500 innlegg, får man tilgang til en annen gruppe da, som erstatter blodbad lixom?

Håper det. Denne gruppen er uunnværlig :nemlig:

kratos
29-03-06, 11:26
Håper det. Denne gruppen er uunnværlig :nemlig:

Nåja, det kan jo diskuteres.

Men siden de under 1500 har egen gruppe, så burde jo også de over 1500 ha en egen.

pip
29-03-06, 11:29
Det er så mange hemmelige grupper her så. Var det ikke en tråd om dette for bare kort tid siden?

kratos
29-03-06, 11:31
Det er så mange hemmelige grupper her så. Var det ikke en tråd om dette for bare kort tid siden?

Hadde vi?

Sikkert jeg som lagde den og da :oops:

Elektra
29-03-06, 11:46
Jeg har aldri sett blodbadet. Det hadde jeg helt glemt at eksisterte. Står det noe gøy om meg der?

kratos
29-03-06, 11:55
Jeg har aldri sett blodbadet. Det hadde jeg helt glemt at eksisterte. Står det noe gøy om meg der?

Masse!!

Neida, baksnakking er vel ikke lov, uansett hvilke fora?

Elektra
29-03-06, 11:57
:knegg:
Ingen kommentar.

kratos
29-03-06, 11:59
:knegg:
Ingen kommentar.

Folk som snakker om andre uten av vedkommende kan komme med utsagn selv, og som ikke tør å si det direkte til vedkommende har jeg NULL respekt for.

Elektra
29-03-06, 12:11
Jada, jada. Ingen kommentar, sa jeg jo.

Elektra
29-03-06, 12:12
Jeg er faktisk villig til å vedde en del på at det ligger litt drittslenging i blodbadet.

Sexy Sadie
29-03-06, 12:14
Aner ikke, jeg overlater til TC å moderere.

Limafox
29-03-06, 12:15
Jeg er faktisk villig til å vedde en del på at det ligger litt drittslenging i blodbadet.

Høyner med 20 og vedder i mot ;)

kratos
29-03-06, 12:16

det veddemålet taper du tror jeg, står faktisk utrolig lite der, det er ikke fyllt opp en side med diskusjoner engang.

har jeg noe dritt å si så klarer eg å si det så alle kan lese, det er mer enn jeg kan si om enkelte andre her.
(antyder ikke til deg der elektra)

Base
29-03-06, 12:48
Folk som snakker om andre uten av vedkommende kan komme med utsagn selv, og som ikke tør å si det direkte til vedkommende har jeg NULL respekt for.

Så du føler ikke at noe det har vært rettet noen form for kritikk direkte mot deg? Jeg har nemlig oppfattet det slik at ingen har lagt noe særlig imellom når de har fortalt deg personlig hva de mener om deg.

Base
29-03-06, 12:49

Jeg velger å heller tro det beste om medmennesket jeg. :knegg:

kratos
29-03-06, 12:50
Så du føler ikke at noe det har vært rettet noen form for kritikk direkte mot deg? Jeg har nemlig oppfattet det slik at ingen har lagt noe særlig imellom når de har fortalt deg personlig hva de mener om deg.

Joda, og det respekterer jeg.
Men når man samtidig er så feig at man slenger drit om folk en plass man vet de ikke kan se eller forsvare seg så synes jeg det blir patetisk,teit,respektløst og tåpelig.
Det var det jeg drev med i 6 klasse lixom.
Og jeg synes det faktisk da sier mer om h*n som gjør det enn h*n som blir snakket om.

Elektra
29-03-06, 13:03
Men sånn seriøst. Hvis jeg virkelig ville se, så kunne jeg bare laget meg en ekstra profil. Det har jeg til dags dato ikke gjort, jeg bryr meg faktisk ganske lite om hva som står der.

kratos
29-03-06, 13:05
Men sånn seriøst. Hvis jeg virkelig ville se, så kunne jeg bare laget meg en ekstra profil. Det har jeg til dags dato ikke gjort, jeg bryr meg faktisk ganske lite om hva som står der.

Du går ikke glipp av noe. :)

Men ang. fakeprofiler: Om noen har to profiler her inne så oppdages vel det ganske fort?

Elektra
29-03-06, 13:09
Nei, hvorfor skulle det det? Man må vel aktivt sjekke ip for å finne ut av det. Såvidt jeg vet iallfall.

kratos
29-03-06, 13:10
Nei, hvorfor skulle det det? Man må vel aktivt sjekke ip for å finne ut av det. Såvidt jeg vet iallfall.

Jeg har selv vært forumsjef, om dette er någenlunde det samme opplegget (ser slik ut utseendemessig) så er det null problem å sjekke hvor mange IP det er på en profil, eller hvor mange profiler det er på sammen IP.
Det er et enkelt tastetrykk.

Mr.Man
29-03-06, 13:18
Nåja, det kan jo diskuteres.

Men siden de under 1500 har egen gruppe, så burde jo også de over 1500 ha en egen.
Alle kafeer har et bakrom eller to. :mrgreen:

Sexy Sadie
29-03-06, 13:30

Jeg sjekker aldri IP med mindre jeg har mistanke om noe konkret.

Elektra
29-03-06, 13:38
Jeg har selv vært forumsjef, om dette er någenlunde det samme opplegget (ser slik ut utseendemessig) så er det null problem å sjekke hvor mange IP det er på en profil, eller hvor mange profiler det er på sammen IP.
Det er et enkelt tastetrykk.
Jeg vet det. Jeg har vært både moderator og admin på flere fora. Poenget er også at jeg eksempelvis deler IP med mange andre hjemme, og med enda flere på jobb. Så det er på ingen måte en sikker metode for identifisering sånn sett. Det burde du også vite. ;)

Limafox
29-03-06, 13:40
Jeg vet det. Jeg har vært både moderator og admin på flere fora. Poenget er også at jeg eksempelvis deler IP med mange andre hjemme, og med enda flere på jobb. Så det er på ingen måte en sikker metode for identifisering sånn sett. Det burde du også vite. ;)

Selv om du deler IP med fler epå jobb og hjemme, så er hver datamaskin unik. Den har unik signatur. Er vel de to siste sifrene ellernoe.

kratos
29-03-06, 13:41

nei det er ikke noe man kan bruke som "bevis" med tanke på at det finnes mange kollektiv, studenthus osv.
Jeg og limafox deler jo ip f.eks.

Men man kan bruke det som et hjelpemiddel, samtidig som man sammenligner skrivestil og andre ting.

Men der sa du et poeng, hvordan gjør dere det om dere vil sperre en person ute, sperrer IP, men hva gjør dere da med de andre som svt bruker samme IP?

pip
29-03-06, 13:49
Jeg har et foram der flere har hatt samme ip-faktisk. De fleste i norge har ikke fast ip, det ser man når man ser på ip-ene et nick har hatt opp igjennom tiden, det kan være svært mange. Så man skal være veldig forsiktig med å tro/påstå at noen er samme person utifra ip-adrfessen.

Og hver enkelt maskin har ikke nødvendigvis egen ip, det kommer ann på hvordan man har satt opp internetttilgangen, hvilken server man er koblet til, osv osv. Jeg har lenge hatt en ip som viser hvilken server jeg er koblet til på huset, og hvilket domene som eier denne serveren. Nå har jeg bare satt instillingen litt forskjellig, og dermed viser ip-en bare veien til nettleverandøren min.

(Hm - sjekket nå, jammen er ikke instillingene forandret på igjenn :?: )

Elektra
29-03-06, 13:50
Selv om du deler IP med fler epå jobb og hjemme, så er hver datamaskin unik. Den har unik signatur. Er vel de to siste sifrene ellernoe.
På jobb-maskinen vil det bli sånn. Hjemmenettverket er noe annet.

Elektra
29-03-06, 13:51
Men der sa du et poeng, hvordan gjør dere det om dere vil sperre en person ute, sperrer IP, men hva gjør dere da med de andre som svt bruker samme IP?
Vel, for å lage omelett må man nødvendigvis knuse noen egg. Det er ikke mulig å gardere seg mot det der.

Limafox
29-03-06, 13:52
Og ip-adresse kommer vel an på hvem som er leverandøren også...
Et hjemmenettverk er jo som regel kretset rundt en pc som sender ut, ja. Stemmer det...

kratos
29-03-06, 13:53
Vel, for å lage omelett må man nødvendigvis knuse noen egg. Det er ikke mulig å gardere seg mot det der.

Ikkesant. Vi hadde nemlig det problemet en gang, ville sperre ute en, men da måtte vi samtidig sperre ute noen som var helt uskyldig..

Organa
29-03-06, 20:09
Er det noe spesielt du er nervøs for at noen sier om deg, Blånn? Du virker litt agitert?

kratos
29-03-06, 20:12
Er det noe spesielt du er nervøs for at noen sier om deg, Blånn? Du virker litt agitert?

Ehhh... nei?

Organa
29-03-06, 20:14
Okei!

The Cryptic
29-03-06, 20:47

Jepp. F.eks. er det syltetøy-forumet så hemmelig at kun de færreste vet at det eksistererer engang :nemlig:

Sexy Sadie
29-03-06, 21:23
Der har vi det så artig.

The Cryptic
29-03-06, 21:26
Sant nok, men hysj hysj: Hemmli' nemli' :nemlig:

Limafox
29-03-06, 21:27
Sant nok, men hysj hysj: Hemmli' nemli' :nemlig:

Hva gjør egentlig du her? Hm? Du med dine "6000 innlegg"? :snurt:

Dette er ikke plassen for deg!

The Cryptic
29-03-06, 21:28
På "Syltetøy" eller i "Om Nettkaféen"? Jeg er som kjent modde da, og må farte litt rundt for å holde ro og orden :mopper:

Organa
29-03-06, 21:30
Jeg kan godt være med og diskutere syltetøy.