PDA

Se full versjon : Ang karma.

kratos
31-03-06, 10:42
Hva er vitsen med disse karmagreiene?
Hvis man gir en minus så blir man beskyldt for spam, eller en eller annen brgynner å sutre.
Og ikke går det ut over noen at man får en minus heller, for bestevenninna di eller noe kommer jo bare å slenger på deg 10 pluss.
Så hva er da poenget med dette?
Hva med å avskaffe karmaen og heller bruke den serverplassen til noe fornuftig?
I hvertfall så lenge man får spammet samme person flere ganger etter hverandre.

Sexy Sadie
31-03-06, 10:44
Jeg lever for prikkelivet så de må være her. At vi beskylder folk for spam og sånt er vel mere om hvem som skal definere hva... :mrgreen:

kratos
31-03-06, 10:51
Jeg lever for prikkelivet så de må være her. At vi beskylder folk for spam og sånt er vel mere om hvem som skal definere hva... :mrgreen:

joa. men det jeg mener er at karmaantallet blir jo ikke akkuratt realistisk når det bygges opp med "spammekarmaer" (både plusser og mnuser) og ikke på grunn av at du har et godt poeng,man er enig med noen, eller synes noen hadde et godt innlegg.

Sexy Sadie
31-03-06, 11:07
NK-livet er et hardt og urettferdig liv.

Aladin Sane
31-03-06, 11:22
Jeg synes karma er en ganske morsom greie. Som ny på et forum blir man mye lettere kjent med de ulike forumistene ved å lese karmautvekslinger enn ved bare å lese gamle tråder. Far out, egentlig, at kommentarene er tilgjengelig for alle.

Spam/ikke spam? Som etterhvert ganske erfaren forumist må jeg innrømme at jeg har langt større problem med å takle spamaktige tråde, trådstjeling etc., enn om noen tilfeldigvis skulle begynne å overøse meg med negativ (eller positiv) karma.

Uketassen
31-03-06, 11:24
Hva er vitsen med disse karmagreiene?
Hvis man gir en minus så blir man beskyldt for spam, eller en eller annen brgynner å sutre.
Og ikke går det ut over noen at man får en minus heller, for bestevenninna di eller noe kommer jo bare å slenger på deg 10 pluss.
Så hva er da poenget med dette?
Hva med å avskaffe karmaen og heller bruke den serverplassen til noe fornuftig?
I hvertfall så lenge man får spammet samme person flere ganger etter hverandre.
Jeg kan tenke meg max fem stk her inne som sutrer om den får en 'minus' og du er faktisk en av de Blånn.

Sexy Sadie
31-03-06, 11:24
Jeg sjekker aldri min karma alikevel, det ser ikke ut som at de akkumulerer mye for tiden.

kratos
31-03-06, 11:25
Jeg kan tenke meg max fem stk her inne som sutrer om den får en 'minus' og du er faktisk en av de Blånn.

Dette er ikke sutring pga minuskarma uketassen, handler faktisk ikke om meg i det hele tatt.

Elektra
31-03-06, 11:40
:knegg:

Man kunne jo bli villedet til å tro det.

Uketassen
31-03-06, 11:42
Jeg tror denne tråden er laget i ren frustrasjon fordi jeg plussprikket Blossom en hel haug. Når jeg kan gjøre slik, hva er da vitsen med karma, lissom? :knegg:

Om så er tilfelle, så er dette faktisk en sutretråd fordi noen fikk plusser. :shocked:

kratos
31-03-06, 11:44
Jeg tror denne tråden er laget i ren frustrasjon fordi jeg plussprikket Blossom en hel haug. Når jeg kan gjøre slik, hva er da vitsen med karma, lissom? :knegg:

Om så er tilfelle, så er dette faktisk en sutretråd fordi noen fikk plusser. :shocked:

Nei det er en generell debatt, alt handler ikke om deg heller uketassen. :)

Uketassen
31-03-06, 11:52
Nei det er en generell debatt, alt handler ikke om deg heller uketassen. :)
Jeg vet det, men du kan ikke klandre meg for å prøve. Jeg liker at ting handler om meg jeg, skjønner du. :wink:

kratos
31-03-06, 11:54
Jeg vet det, men du kan ikke klandre meg for å prøve. Jeg liker at ting handler om meg jeg, skjønner du. :wink:

Jeg kan lage en om deg og? :hyper:

Uketassen
31-03-06, 12:07
Det trenger du ikke, jeg liker best å ta en tråd, slik som denne for eksempel, og vinkle den over til å handle om meg. Jeg er ganske flink også, se bare på hva jeg har gjort i denne tråden. :knegg:

björk
31-03-06, 13:26
Jeg liker karma, jeg. Har svært sjelden gitt rødprikker til noen på forum, og da har det fortjent det! Pluss er jo koselig å gi.

björk
31-03-06, 13:26
...Og få! :)

Organa
31-03-06, 13:34
Karmaåtråder og tråder som feirer antall innlegg går ut på det samme for meg. Litt morsomme, temmelig gjennomskuelige og pittelitt teite.

Hvis denne tråden ikke gjelder trådstarter eller Tassen, hvor har du fått inspirasjonen til den da?

Limafox
31-03-06, 13:36
tråder som feirer antall innlegg går ut på det samme for meg.

Hva? Disser du mine feiretråder? :pågråten:

kratos
31-03-06, 13:36
Karmaåtråder og tråder som feirer antall innlegg går ut på det samme for meg. Litt morsomme, temmelig gjennomskuelige og pittelitt teite.

Hvis denne tråden ikke gjelder trådstarter eller Tassen, hvor har du fått inspirasjonen til den da?

Det er ingen som tvinger deg til å svare no som helst. :snill:

Når jeg sier inspirasjonen ikke kommer fra Tassen så burde vel det holde?
Antyder du at jeg lyver eller har det nå kommet en regel for at man skal forklare alt til deg?
Det skjer da mer på forumet her enn som så.

kratos
31-03-06, 13:37

Ikke bry deg om henne, hun er sjalu. :trøste:

björk
31-03-06, 13:39
Feiretråder er teit. "Hurra, jeg har fått en mill karma!". Cheezus.

Limafox
31-03-06, 13:43
Feiretråder er teit. "Hurra, jeg har fått en mill karma!". Cheezus.

Nå snakker jeg om "hurra, jeg nådde 1000 innlegg"-trådene mine. :snurt:

Mr.Man
31-03-06, 13:45
Vi slår ned på karma-spamming. De siste 2 som prøvde seg på slikt fikk seg en skrape, og vi ser jo på loggene hvem det dreier seg om. Ellers er jo dette systemet til stede for at vi som har vært her en stund skal ha noe å le av når folk begynner med latterlig "hevnprikking". Jeg synes det er ganske gøy at alle kan se loggene. Da blir det litt mer gjennomsiktig hvis noen driter seg ut.

Utover det er det liksom min hobby å mod'e systemet slik at funksjonaliteten blir fullstendig far out. Sånn kommer det alltid til å være her.

kratos
31-03-06, 13:49
Vi slår ned på karma-spamming. De siste 2 som prøvde seg på slikt fikk seg en skrape, og vi ser jo på loggene hvem det dreier seg om. Ellers er jo dette systemet til stede for at vi som har vært her en stund skal ha noe å le av når folk begynner med latterlig "hevnprikking". Jeg synes det er ganske gøy at alle kan se loggene. Da blir det litt mer gjennomsiktig hvis noen driter seg ut.

Utover det er det liksom min hobby å mod'e systemet slik at funksjonaliteten blir fullstendig far out. Sånn kommer det alltid til å være her.

Det innlegget her skjønnte jeg ikke en dritt av, og det besvarte vel ikke et eneste av mine spørsmål.

Organa
31-03-06, 13:50

Nei, DINE er bare kule, såklart. :nemlig:

Mr.Man
31-03-06, 13:50
"spammet samme person flere ganger etter hverandre" = karma-spamming

kratos
31-03-06, 13:51

Ja det skjønnte jeg.

Uketassen
Mea culpa. :knegg:

Mr.Man
Når vi først er inne på det har jeg fikset en feil med karma-loggen slik at vi nå kan bla oss helt bakover til den første minusen. Det var noe galt med linken slik at man bare kom tilbake til forsiden hvis man trykket "neste" eller en av sidetallene i loggen.

kratos
31-03-06, 13:52
Men det at dere "slår hardt ned på" karma-spamming, gjelder dette både pluss karma og negativ karma?
Og hvor mange skal det være fr at det kalles spam?

*graver og spør*

björk
31-03-06, 13:53
Hvorfor skal det slås ned på plusskarma, Blånn?

kratos
31-03-06, 13:54
Hvorfor skal det slås ned på plusskarma, Blånn?

Spam er vel spam?

Mr.Man
31-03-06, 13:54
2-3 rett etter hverandre er spam og da blir jeg hissig.

Organa
31-03-06, 13:55
Det er ingen som tvinger deg til å svare no som helst. :snill:

Når jeg sier inspirasjonen ikke kommer fra Tassen så burde vel det holde?
Antyder du at jeg lyver eller har det nå kommet en regel for at man skal forklare alt til deg?
Det skjer da mer på forumet her enn som så.

:knegg: Hårsår i dag? Det var bare et spørsmål. Bra svar, forresten.

kratos
31-03-06, 13:56

Og hvordan kontrollerer du dette?

björk
31-03-06, 13:59
Spam er vel spam?

Njæsj. Vil ikke si det! Negative kan jo føre til vonbrotenhet, mens plusser er bare koselig. Spam er spam, men ikke all spam er dårlig spam. 8)

kratos
31-03-06, 14:00
Njæsj. Vil ikke si det! Negative kan jo føre til vonbrotenhet, mens plusser er bare koselig. Spam er spam, men ikke all spam er dårlig spam. 8)

Men nå forholder jeg meg til det Mr.Man sier jeg da, om det er greit. :snill:

Elektra
31-03-06, 14:01

Og det er sånn vi liker det. Vi ser jo at ønsket effekt oppnås. Og det til de grader.

kratos
31-03-06, 14:02
Og det er sånn vi liker det. Vi ser jo at ønsket effekt oppnås. Og det til de grader.

Hvordan da mener du Elektra?

Burp
31-03-06, 14:04
*minikarmaspammer*

björk
Men nå forholder jeg meg til det Mr.Man sier jeg da, om det er greit. :snill:

Så snill du er! :rørt:

Mr.Man
Og hvordan kontrollerer du dette?
Den som er offer skriver en PM til meg, og jeg sjekker loggen. Hvis noen plutselig får veldig mye minus eller pluss sjekker jeg loggen uoppfordret.

Elektra
31-03-06, 14:10
Hvordan da mener du Elektra?

jeg mener det jeg sier. Dere tar helt av på dette her, krangler i metervis med tråder over minuskarma og plusskarma og gudvethva.

kratos
31-03-06, 14:12
Den som er offer skriver en PM til meg, og jeg sjekker loggen. Hvis noen plutselig får veldig mye minus eller pluss sjekker jeg loggen uoppfordret.
Javel, Så om jeg plusser limafox 5-6 ganger så vil jeg få konsekvenser?

Og f.eks uketassen som skrev dette tidligere i debatten: Jeg tror denne tråden er laget i ren frustrasjon fordi jeg plussprikket Blossom en hel haug. Når jeg kan gjøre slik, hva er da vitsen med karma, lissom?
Vil det også komme konsekvenser for han?

Blossom
31-03-06, 14:12
Det er ikke greit :knegg:

kratos
31-03-06, 14:13
jeg mener det jeg sier. Dere tar helt av på dette her, krangler i metervis med tråder over minuskarma og plusskarma og gudvethva.

Så karma er lagt til så vi får noe å snakke om? :knegg:

kratos
31-03-06, 14:14
Og nå er jeg spam-minus prikket av rapen forresten :snurt:

*hylgrinerfordi det betyr så kjempemasse for meg hva en rap mener*

Elektra
31-03-06, 14:14
Herregud for en farse.

kratos
31-03-06, 14:16
Herregud for en farse.

Trenger vel ikke være nedlatende fordi jeg lurer på noe vel?

Som jeg har skrevet før så er jeg ikke ute etter å ta noen, og det er inges skyld til at jeg startet tråden. jeg lurer faktisk bare.

Uketassen
31-03-06, 14:17
Javel, Så om jeg plusser limafox 5-6 ganger så vil jeg få konsekvenser?

Og f.eks uketassen som skrev dette tidligere i debatten: Jeg tror denne tråden er laget i ren frustrasjon fordi jeg plussprikket Blossom en hel haug. Når jeg kan gjøre slik, hva er da vitsen med karma, lissom?
Vil det også komme konsekvenser for han?
Var jeg ikke snill som outet meg selv, slik at du slapp å gjøre det? :knegg:

björk
31-03-06, 14:17
Herregud som du sutrer! Exit stage left fra denne tråden her. :Fornuftig:

kratos
31-03-06, 14:18
Var jeg ikke snill som outet meg selv, slik at du slapp å gjøre det? :knegg:

Selvom du gjerne vil tro det så sier jeg det nok en gang: dette handler ikke om verdken deg eller blossom. det er kun jeg som lurer.

Elektra
31-03-06, 14:19
Så karma er lagt til så vi får noe å snakke om? :knegg:
Leste du i det hele tatt MM sitt innlegg?

kratos
Leste du i det hele tatt MM sitt innlegg?

Ja det gjør jeg, det er mer dine innlegg jeg ikke helt skjønner grunnen til.

Elektra
Trenger vel ikke være nedlatende fordi jeg lurer på noe vel?

Som jeg har skrevet før så er jeg ikke ute etter å ta noen, og det er inges skyld til at jeg startet tråden. jeg lurer faktisk bare.
Kan du slutte å regne absolutt alt jeg sier som et angrep på deg?

Elektra
31-03-06, 14:21
Ja det gjør jeg, det er mer dine innlegg jeg ikke helt skjønner grunnen til.
Det var jo gjerne ikke rettet personlig til deg da.

Uketassen
Selvom du gjerne vil tro det så sier jeg det nok en gang: dette handler ikke om verdken deg eller blossom. det er kun jeg som lurer.
Så da kommer du heller ikke til å rapportere meg til MM? Jeg tviler på at Blossom gjør det. :knegg:

kratos
Så da kommer du heller ikke til å rapportere meg til MM? Jeg tviler på at Blossom gjør det. :knegg:

Nei, hvrfor skulle jeg gjøre det?

Jeg lurer mest bare på kjørereglene jeg.

kratos
31-03-06, 14:22
Kan du slutte å regne absolutt alt jeg sier som et angrep på deg?

Nja, siden du siterte meg så tok jeg det slik.

Limafox
31-03-06, 14:23

Jeg vil veldig gjerne rapportere deg inn :kjefter:

Setningen du brukte i din kåtskap for å få blossoms oppmerksomhet synes jeg var dum. For tenk. :snurt:

Mr.Man
31-03-06, 14:31
Nei, hvrfor skulle jeg gjøre det?

Jeg lurer mest bare på kjørereglene jeg.
http://www.nettkafeen.no/forum/viewtopic.php?t=3855

kratos
31-03-06, 14:34
§4. Karma-spam
er ikke tillatt. Med Karma-spam menes flere minus eller pluss gitt til samme person over kort tidsrom (innenfor samme døgn) i den hensikt å få ned eller opp Karma i høyt tempo.
Unntak: Gjenoppretting av annens karma-spam

Strafferamme:
Min: Advarsel på PM.
Max: Fengsel, Sletting av bruker og/eller bannlysing av ip-adresse.

Jeg skal besøke deg i fengsel, uketassen. :trøster:

pip
31-03-06, 18:34
Når vi først er inne på det har jeg fikset en feil med karma-loggen slik at vi nå kan bla oss helt bakover til den første minusen. Det var noe galt med linken slik at man bare kom tilbake til forsiden hvis man trykket "neste" eller en av sidetallene i loggen.

Ja, jeg har lurt på det - bra!

Jeg synes også det er bra at folk kan lese loggen. Det er jo egentlig bare en utvidelse av debatten.

pip
31-03-06, 18:37

Hm. Det har hendt jeg har gitt to karma i løpet av kort tid, fordi jeg sitter og leser en lang tråd, også gir jeg karma for ett av innleggene. Kommer det et til som er like bra, hender det jeg gir ett for det også.

Burp
31-03-06, 18:56
Jeg ser at Limafox karmaspammer deg, Pip. Jeg antar han har fått beskjed om det, Mistermann? For ja, det gjelder vel alle slags farger?

Limafox
31-03-06, 18:57
Jeg ser at Limafox karmaspammer deg, Pip. Jeg antar han har fått beskjed om det, Mistermann? For ja, det gjelder vel alle slags farger?

Høh?

pip
31-03-06, 18:59

Hæ :?:

Mr.Man
31-03-06, 19:21
Ser ikke ut som om hensikten er å bake på karmaen mest mulig. Det ser ut som oppriktig kritikk.

pip
31-03-06, 19:24
Dessuten er det mange timer imellom, det må jo være lov?

Limafox
31-03-06, 19:26
Jeg skjønner ikke så mye av hva dere plutselig prater om nå...

Mr.Man
31-03-06, 19:33
Jeg skjønner ikke så mye av hva dere plutselig prater om nå...
I loggen til pip ser det ut som du har gitt pip 3 + i løpet av en kveld for litt forskjellige innlegg. Burp mente jeg burde tolke det som spam, men det er nok bare Burp som mener det.

Limafox
31-03-06, 19:35
I loggen til pip ser det ut som du har gitt pip 3 + i løpet av en kveld for litt forskjellige innlegg. Burp mente jeg burde tolke det som spam, men det er nok bare Burp som mener det.

Da ville heller jeg sett på Blossoms seks strake plusser fra Uketassen som spam i så fall. :sladre:

Det er teit, synes jeg, siden han kaller meg dust som grunnlag :snurt:

Uketassen
31-03-06, 20:27
Da ville heller jeg sett på Blossoms seks strake plusser fra Uketassen som spam i så fall. :sladre:

Det er teit, synes jeg, siden han kaller meg dust som grunnlag :snurt:
Og der beviste du poenget mitt, takk.

Limafox
31-03-06, 20:29
Og der beviste du poenget mitt, takk.

Hvilket poeng? At jeg synes det er unektelig et regelbrudd at du spammet blossom og atpåtil kalte meg en dust i samtlige spammeprikker? :pågråten:

Skjønner du det ikke, du mobber meg. DU MOBBER MEG! :sur:

Uketassen
31-03-06, 20:35
Jeg kalte deg en dust fordi du var en dust. Og jeg gav henne en prikk i hvert innlegg på den siden i tråden. Om du hadde vært mindre dust ville hun fått færre prikker. :knegg:

Forhåpentligvis er poenget mitt nådd frem.

Nå er jeg lei denne diskusjonen her, jeg fikk den reaksjonen jeg ville og er fornøyd med det. Takk Blånn.

Limafox
31-03-06, 20:36
Jeg kalte deg en dust fordi du var en dust. Og jeg gav henne en prikk i hvert innlegg på den siden i tråden. Om du hadde vært mindre dust ville hun fått færre prikker. :knegg:

Forhåpentligvis er poenget mitt nådd frem.

Nå er jeg lei denne diskusjonen her, jeg fikk den reaksjonen jeg ville og er fornøyd med det. Takk Blånn.

Men det er jo spam? Poenget mitt er også kommet fram. Du er mer barnslig enn jeg trodde. Og du tar ikke spøker heller så godt.

Kvalmsekk :snill:

Burp
31-03-06, 21:09
Ah. Så man kan spamme om man faker en god grunn, altså? Smart. Det skal jeg huske på.

Limafox
31-03-06, 21:10
Ah. Så man kan spamme om man faker en god grunn, altså? Smart. Det skal jeg huske på.

Jeg og.

Kims
31-03-06, 21:44
Jeg skjønnt ikke en dritt av denne tråden, hva er det jeg skal ha en mening om her :?:

Sexy Sadie
31-03-06, 22:17
Om vi skal slå av prikkene, eller gjøre dem vanskelig for andre å lese.

Kims
31-03-06, 22:19
Ok, spiller ingen trille for meg. Dog ikke så gøy med spaming nei, men det fikser jo flinke MM :nikker:

kratos
31-03-06, 22:23
Takk Blånn.

For hva?

Sexy Sadie
31-03-06, 22:24
Burp hevnprikker forresten. Han lærer hurtig, det skal han ha. :mrgreen:

Kims
31-03-06, 22:25
For hva?
For at du er til :nikker:

Kims