PDA

Se full versjon : Trenger tips

Kims
02-04-06, 21:03
Jeg har lyst til å begynde med en eller annen kampsport men trenger tips fra dere som har noen erfaring med dette.
Det som får meg til å ønske dette er at når jeg og gubben "slåss", Knøfler han meg til gulvet, eller vrir armene mine, så jeg ikke får gjort noen ting til å forsvart meg.
Hjemme med gubben er jo dette ikke et problem, men hva om det plutselig var en annen, på et annet sted, som hadde skumlere hensikter enn å få slikka meg i panna...

Og ikke minst trenger jeg trimmen... :roll:

Limafox
02-04-06, 21:06
Kampsport aner jeg ingenting om, men judo er sikkert virkningsfullt :nikker:

Organa
02-04-06, 21:06
Kung fu ser veldig kult ut.

Kims
02-04-06, 21:09
Så med judo tror du jeg klarer å forsvare meg selv?

Lystløgner
02-04-06, 21:12
Hva med pistolskyting? :snill:

Kims
02-04-06, 21:13
Er det lov å bære ladd våpen i Norge :?:

Limafox
02-04-06, 21:13
Så med judo tror du jeg klarer å forsvare meg selv?

Jada, men enig med lystløgnern; pistolskyting :nikker:

Master
02-04-06, 21:14
Si meg først hvor i Norge du bor så skal jeg komme med info du trenger for å begyne med kampsport. Gi meg gjerne infoen i en PM. Så skal du få de svar du trenger.

Begynte selv med kampsport for 21 år siden og har vært innom en god del stilarter oppover årene inkludert noen treningsturer til Japan + diverse andre land osv.

Kims
02-04-06, 21:15
Har fakrisk tnekt på å melde meg inn i den lokale pistolklubben, men det blir jo litt texas hvis jeg skal drive å dra frem en gunner i tide og utide... :skyter:

Zenaria
02-04-06, 21:16
Jeg har også fundert over dette en gang. Hva skjer om jeg blir overfalt? Lille meg har lite å stille opp med, så jeg har vurdert pepperspray i vesken, men tror det er vanskelig å få tak i.

Blossom
02-04-06, 21:17
Min erfaring med karate er at det var harde stafetter, og vi måtte springe rundt barbeit på et sementgulv. En gang så sprang jeg på noe spisst og begynte å blø under foten :( Fant ut at kampsport ikke var noe for meg. Dette var på ungdomsskolen. Jeg lærte meg i det minste å telle til 10 på japansk.

Master
02-04-06, 21:20
Jeg har også fundert over dette en gang. Hva skjer om jeg blir overfalt? Lille meg har lite å stille opp med, så jeg har vurdert pepperspray i vesken, men tror det er vanskelig å få tak i.

Du kan bestille her i fra.

http://www.vareshop.no/butikk/kategori.asp?maingroup=Selvforsvarspray&bid=62

Kims
02-04-06, 21:20
Si meg først hvor i Norge du bor så skal jeg komme med info du trenger for å begyne med kampsport. Gi meg gjener infoen i en PM. Så skal du få de svar du trenger.

Begynte selv med kampsport for 21 år siden og har vært innom en god del stilarter oppover årene inkludert noen treningsturer til Japan + diverse andre land osv.

:tilber:

Kims
02-04-06, 21:25

Tenker altid at hvis jeg havner i en skummel situasjon ville jeg klart å kommet meg unna, men det er jeg fader ikke sikker på lengere nei. Utrolig hvor lite man egentlig har å stille opp med... :nemlig:

Zenaria
02-04-06, 21:31
Du kan bestille her i fra.

http://www.vareshop.no/butikk/kategori.asp?maingroup=Selvforsvarspray&bid=62

Hvorfor har ingen fortalt meg dette før? Kanskje jeg bør få meg mer skumle venner som vet om skumle ting? :wink:

Takker.

pip
02-04-06, 23:58
Da jeg begynte å trene karate (shotokan, anbefales absolutt), så fikk vi til beskjed at målet med treningen var å få så god kondis at om noen overfalt oss, så ville vi kunne løpe fra dem uten videre.

Men til saken - om du vil lære å takle overfall, så er det vel best med kurs i nettopp det.

Når man driver kampsport, så slåss man jo med folk som respekterer reglene.

Judo er kult, og mine judoppleverser er kanskje mer speisa enn de flestes, men det er jo ikke noe jeg ville forsøkt på en som overfalt meg på gata, tror jeg.

BEM
03-04-06, 00:02
Kvinnfolk tror at om man er mann kommer man seg unna.

Vel jeg vedder bilen min på at bortimot halparten av kvinnen her klarer å grisebanke meg uten problemer.

Og 90% av den mannlige delen her.

Dels fordi jeg ikke kan sloss - dels fordi jeg ikke klarer å slå - dels fordi jeg er i dårlig form.

Hadde jeg levd i en farlig verden er jeg derimot en jævel på teknologi og strategi. - altså eventuellt våpen.

Blossom
03-04-06, 00:04
:knegg:

Blossom
03-04-06, 00:05
Er du ikke en stor og sterk kar, BEM?

BEM
03-04-06, 00:08
Er du ikke en stor og sterk kar, BEM?
Middel stor. VELDIG dårlig kondis. Men blir paralysert når jeg ser og møter vold.

Heldigvis har jeg aldri måtte forsvare noen. Bare tanken skremmer impotens på meg.

*løpe finne kamsports dame*

Blossom
03-04-06, 00:33
impotens :?:

BEM
03-04-06, 00:36
Ja.

Sorepheus
03-04-06, 01:11
Så en demonstrasjonsvideo av Krav Manga , det må være ganske effektivt for å uskadeliggjøre en overgriper eller tre. Spesielt laget for fight-flight situasjoner, dvs. situasjoner hvor en blir holdt fast e.l. , dirty, raskt og effektivt. Oppfunnet av Israelske forsvaret og brukes av politiene verden rundt. Ellers er vel pepperspray og effektivt. Selv har jeg mest tro på å bruke hodet, bare tale har redda meg mer enn tre ganger alt.

Sexy Sadie
03-04-06, 01:15
Vel, jeg skal alltids klare å gi noen motstand ved et eventuelt overfall.

BEM
03-04-06, 01:18
Så en demonstrasjonsvideo av Krav Manga , det må være ganske effektivt for å uskadeliggjøre en overgriper eller tre. Spesielt laget for fight-flight situasjoner, dvs. situasjoner hvor en blir holdt fast e.l. , dirty, raskt og effektivt. Oppfunnet av Israelske forsvaret og brukes av politiene verden rundt. Ellers er vel pepperspray og effektivt. Selv har jeg mest tro på å bruke hodet, bare tale har redda meg mer enn tre ganger alt.

Noen ganger når jeg kjeda meg utvikla jeg en egen risikosport når jeg var yngre.

1. Terg på deg en apekatt med samme balansen hjernekapasitet/muskler som en okse fra EU.

2. Fyr opp helt til grensen for nedslag.

3. Parer med ord og bruk av hjerne til han blir finta ut.

En slags toreador sport.

:mrgreen:

Det gikk alltid bra.

Sorepheus
03-04-06, 01:19
Oje, en vanlig blikkveksling på byen altså :-|

BEM
03-04-06, 01:22
Hvordan i helvete ser øya dine ut da gongen?

Sorepheus
03-04-06, 01:34
Litt melankolske og sympativekkende, men samtidig lynende intelligente.

BEM
03-04-06, 01:42
hehe

Mr.Man
03-04-06, 02:35
Men til saken - om du vil lære å takle overfall, så er det vel best med kurs i nettopp det.

Når man driver kampsport, så slåss man jo med folk som respekterer reglene.
Helt enig i det. Jeg har også trent Judo i et par år, men der lærer man ikke (uten videre) de skitne triksene man trenger for å kunne for å vinne over noen på gata. På selvforvarskurs er det ballespark på menyen fra første øyeblikk, og det er langt mer effektivt enn flotte kast.

Skal du derimot holde fast gubben, kan jo stort sett alle de vanlige kampsporter være greie. Både Judo og Bryting har slike ting.

Mr.Man
03-04-06, 02:38
Noen ganger når jeg kjeda meg utvikla jeg en egen risikosport når jeg var yngre.

1. Terg på deg en apekatt med samme balansen hjernekapasitet/muskler som en okse fra EU.

2. Fyr opp helt til grensen for nedslag.

3. Parer med ord og bruk av hjerne til han blir finta ut.

En slags toreador sport.

:mrgreen:

Det gikk alltid bra.
Høres ut som Taxikø i sentrum kl. 3.30.

BEM
03-04-06, 02:53
Ja noe må man jo pusle med i slike stunder.

pip
03-04-06, 02:54
Men finnes det fremdeles slike selvforsvarskurs? Det er jammen lenge siden sist jeg så en annonse for noe slikt :?: