Se full versjon : Ny bil?
Jeg og samboer har begynt å se oss etter bil. Vi skal begge kjøpe oss nye biler i løpet av et år. Og til stadighet er vi i diskusjoner med div. venner som har ulike meninger om hvilke biler som er best. Jeg og samboer argumenterer ofte med at japanske biler har god kvalitet, men så er det ofte kvervulanter som fastholder på tyske og franske merker. Men nå kan vi si: hva sa vi?
Her er liste: http://forbruker.no/bil/nyheter/article1267582.ece
Lexus er en deilig bil
Det er også en Toyota egentlig og har både komfort og drifts kvalitet.
Toyota hadd en modell som hette Toyota Crown men ville frigjøre navnet fra Toyota fordi de ønsket å gå høyere i kvalitet og dermed nå et annet marked.
Så de etablerte Lexus og satte lista enda ett par hakk opp.
Må jeg gi opp min gamle kjære elskelige franske rare bil blir det en slik.
Men neppe ny for de koster blod skal man ha en med utstyr.
Hva er galt med volvo? :snurt:
Hva er galt med volvo? :snurt:
Ein fleir hondre og fleir og førr med bakhjulsstrekk og feite sålar?
Jeg har kjørt Hyundai i flere år og er kjempefornøyd. Har nå en Matrix 2005 model, som jeg absoult kan anbefale. Behagelig bil, og ikke dyr i det hele tatt.
Kikk på denne artikkelen også:
http://www.dagbladet.no/dinside/2003/10/07/380359.html
Det som har mye å si er hvor mye dere vil gi. Hvor mye snakker vi om?
Lystløgner
06-04-06, 21:10
Det er også lurt å tenke etter på forhånd hva som er viktig.
Er holdbarhet og lite utgifter viktigst så velger man selvsagt en helt annen bil enn hvis det er kjøreglede og sportslighet.
Selv ville jeg aldri kjøpt en toyota corolla, men jeg kjenner flere som er kjempefornøyde med dem.
Oi, vi hadde tenkt å kjøpe en Alfa Romeo nå, fått den anbefalt av en kompis, men den kom jo ganske dårlig ut. Kjøp japansk, dere!
Oi, vi hadde tenkt å kjøpe en Alfa Romeo nå, fått den anbefalt av en kompis, men den kom jo ganske dårlig ut. Kjøp japansk, dere!
Uff og uff, back off. Det er dårlige biler. Støgger er de også. Vi går for japansk her i familien. :wink:
Ja, jeg synes også de er stygge! Men ble overbevist en vinglete aften om at de var så fine og bra osv. De skal jo også være veldig dyre i drift og reparasjoner. Dårlig tilgang på deler etc. Har dere bestemt dere for hva dere skal ha?
Lystløgner
06-04-06, 22:07
En annen ting å tenke på er jo sikkerhet.
Følgende biler har oppnådd hele 36 poeng i NCAP kollisjonstesten:
Citroen C5 (etter facelift)
Mercedes A-klasse
Peugeot 1007
Kilde: http://www.dinside.no/php/art.php?id=89194
Ja, jeg synes også de er stygge! Men ble overbevist en vinglete aften om at de var så fine og bra osv. De skal jo også være veldig dyre i drift og reparasjoner. Dårlig tilgang på deler etc. Har dere bestemt dere for hva dere skal ha?
Vi går enten for Mazda eller Toyota. Vi har noen månder på oss til å bestemme oss. Jeg vil ha Toyota Avensis, mens kjakan vil ha Mazda. Argumenterer visst med noe så dumt som en sterk motor....phø..... :roll:
Vi går for japansk her i familien. :wink:Da kan jeg ikke hjelpe.... ;)
Vi går enten for Mazda eller Toyota. Vi har noen månder på oss til å bestemme oss. Jeg vil ha Toyota Avensis, mens kjakan vil ha Mazda. Argumenterer visst med noe så dumt som en sterk motor....phø..... :roll:
Avensis har dette dreiemomentet;
280/2000-2200
Det er faktisk ganske bra.
HK er ikke så interresant for det er målt ved høye turtall og man får ikke en raskere bil om man har 200 hk kun ved topp turtall og har bare 60 ved lavt.
Tror maskinene til Toyota overlever bilen mange ganger når det gjelder kvalitet.
Fant forresten dette om Avensis:
Kraftig diesel? Vent
Hvis man vurderer en Avensis med en kraftig dieselmotor er det derfor god grunn til å smøre seg med litt tålmodighet. Vi antar nemlig at den nye 136-hesteren vil være en så god motor at de færreste vil føle behov for den større og dyrere 2,2-liters 150-hesteren.
Jeg vurderte også Avensis, og fikk et tilbud. Joda, den er sikkert holdbar og har lite feil, men den er jo forferdelig kjedelig.
Avensis er stygg, synes jeg.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.