PDA

Se full versjon : Burp arrestert for brudd på §4 (Karma-spam)

Mr.Man
06-04-06, 10:17
Burp er herved arrestert for brudd på §4 (Karma-spam). Burp fikk advarsel på PM 31. Mars, men har Torsdag 6 April igjen gitt to tette til Blånn i løpet av 5 min.. Nettkafeen ser alvorlig på brukere som fortsetter sin dårlige oppførsel til tross for advarsler og vi håper Burp tenker seg litt om når han nå må ta varme dusjer sammen med de andre fangene.

Da sier vi bare: Ikke mist såpen!

Straff: 3 dager

Kausjon: 200.000 G

Sexy Sadie
06-04-06, 10:18
En rettferdig dom. NK er sannheten og lyset.

Limafox
06-04-06, 10:26
Er det andre fanger der? :?:

Base
06-04-06, 10:26
La oss stemme i en rungende halleluja for rettferdigheten.

Mr.Man
06-04-06, 10:31
Er det andre fanger der? :?:
Ikke foreløpig, men enkelte har lagt inn aksjer...

:mrgreen:

Organa
06-04-06, 10:32
Notert. Hvor legne skal Burp sitte inne da?

Mr.Man
06-04-06, 10:33
Notert. Hvor legne skal Burp sitte inne da?
3 dager.

Organa
06-04-06, 10:33
Får han conjugal visits?

kratos
06-04-06, 10:34
Får han conjugal visits?

han har vel ingen ektefelle her har han?

var da en veldig lav kausjon..

Mr.Man
06-04-06, 10:35
han har vel ingen ektefelle her har han?
Hva med kausjon?
Kausjon er satt til 200.000 g

The Cryptic
06-04-06, 13:20
Jeg kommer nok neppe til å brøyte meg frem i køen av villige kausjonsbetalere... :snill:

kratos
06-04-06, 13:24
Jeg kommer nok neppe til å brøyte meg frem i køen av villige kausjonsbetalere... :snill:

ikke jeg heller. :snill:

Burp
06-04-06, 13:40
Men noen gjorde det. :snill:

Aladin Sane
06-04-06, 13:42
Hvem er samaritaneren?

Burp
06-04-06, 13:42
:hvisker: Hemmelig.

kratos
06-04-06, 13:44

Og det er skikkelig vanskelig å skjønner hvem. :snill:

Men du har vel lært, og fått en liten påminnelse om reglementet så da burde det vel gå bedre fremover for deg Burp.

Burp
06-04-06, 13:45
Påminnelse av reglementet er det vel flere som har fått. :snill:

kratos
06-04-06, 13:46
Påminnelse av reglementet er det vel flere som har fått. :snill:

Å? Er det fler av dere?
Men det var bare deg i fengsel stemmer ikke det?

Organa
06-04-06, 13:47
Velkommen ut, Burp! :-D

Burp
06-04-06, 13:47
Det vet da vel ikke jeg, jeg har ikke interesse av det, kan jeg si. Men det kan jo bli spennende å se hvem som ender opp der neste gang, ikke sant, bitch.

kratos
06-04-06, 13:48
Det vet da vel ikke jeg, jeg har ikke interesse av det, kan jeg si. Men det kan jo bli spennende å se hvem som ender opp der neste gang, ikke sant, bitch.

:rolf:

Med denne holdningen så tror jeg snart du kan hilse på dine cellekamerater igjen, respekt er alltid en frdel, uansett om du liker dine meddebbatanter eller ikke.

Base
06-04-06, 13:57
:popcorn: Jeg spiser noe sinnsykt av dette om dagen, men det er jo underhodning fra morgen til kveld her inne.

Burp
Hvilken holdning? Hva får deg til å tro at du er superior? Du driver jo med personforfølgelse av flere her inne har jeg sett. Knuller du admin, eller? Noe må det jo være, slik du slipper unna med all hets.

Aladin Sane
Vel, tatt i betraktning av at Burpen ble satt på vann og brød etter "to tette" karmaspammer, så er det vel mulig at den cellefløyen er moden for en utvidelse. :konstaterer:

Som kritisk til bruk av selektiv straff skulle jeg gjerne punget ut for Burp selv, men jeg er så lutfattig at jeg ikke en gang har råd til signatur.

kratos
06-04-06, 13:59
Vel, tatt i betraktning av at Burpen ble satt på vann og brød etter "to tette" karmaspammer, så er det vel mulig at den cellefløyen er moden for en utvidelse. :konstaterer:

Som kritisk til bruk av selektiv straff skulle jeg gjerne punget ut for Burp selv, men jeg er så lutfattig at jeg ikke en gang har råd til signatur.

Det er vel ikke kun to karmaminuser etter hverandre ved et tidspunkt som var grunnen til at han ble fengslet da..
Kanskje greit å få med seg hele historien Alladin?

kratos
06-04-06, 14:00
Hvilken holdning? Hva får deg til å tro at du er superior? Du driver jo med personforfølgelse av flere her inne har jeg sett. Knuller du admin, eller? Noe må det jo være, slik du slipper unna med all hets.

Når man er på et forum og svarer i innleggene så er det ikke personforfølgelse bare fordi du også har svart i tråden. Nå må du passe på å ikke bli innbilsk. :snill:
Jeg knuller Limafox, og han er egentlig hemmelig super-admin. :nemlig:

Aladin Sane
06-04-06, 14:00
I motsetning til å skrive spontane innlegg som deg så bruker jeg faktisk en del tid på å lese "hele historien." Og jeg noterer at det faktisk er flere som legger igjen minuser med korte intervaller mellom, uten at jeg i det nødvendigvis sikter direkte til deg.

Burp
06-04-06, 14:01
Hele historien er vel at du er en ond bruker som gjør ditt for å fucke med andre, Blånn.

kratos
06-04-06, 14:01
I motsetning til å skrive spontane innlegg som deg så bruker jeg faktisk en del tid på å lese "hele historien." Og jeg noterer at det faktisk er flere som legger igjen minuser med korte intervaller mellom, uten at jeg i det nødvendigvis sikter direkte til deg.

ja, men de hadde kanskje ikke en fersk advarsel på akkuratt det fra før?
Tipper MM har full kontroll på dette jeg Alladin så du skal ikke bekymre deg.

kratos
06-04-06, 14:02
Hele historien er vel at du er en ond bruker som gjør ditt for å fucke med andre, Blånn.

Faen, jeg er gjennomskuet! :stikker:

The Cryptic
06-04-06, 14:02

Organa har sikkert for mange grunker :nemlig:

Burp
06-04-06, 14:03
Eller muligens så liker hun ikke Blånn. Noe som jo ikke er en bombe, slik som det oppfører seg.

Aladin Sane
06-04-06, 14:04
ja, men de hadde kanskje ikke en fersk advarsel på akkuratt det fra før?
Tipper MM har full kontroll på dette jeg Alladin så du skal ikke bekymre deg.

Tja. På bakgrunn av det så er det muligens slik at det er flere som har fått en advarsel da?

Takker forresten for beroligelsen, jeg merker jeg bekymrer meg alt for mye over dette.

kratos
06-04-06, 14:04
Eller muligens så liker hun ikke Blånn. Noe som jo ikke er en bombe, slik som det oppfører seg.

Jeg har ikke et behov for at alle skal like meg jeg, om alle liker noen på et forum så er det ikke et ærlig forum. :)
Men sånn som du skriver det nå så virker det som om Organa trenger deg for å "ta" meg?
Jeg håper jeg tar feil, for det hadde vært patetisk.

kratos
06-04-06, 14:05
Tja. På bakgrunn av det så er det muligens slik at det er flere som har fått en advarsel da?

Takker forresten for beroligelsen, jeg merker jeg bekymrer meg alt for mye over dette.

Det har vel MM full kontroll på, men de som skal ha advarsel har vel fått det? :?:

Base
06-04-06, 14:16
Er det ikke på tide at vi heller pælmer Burp og Blånn på samme cella? Da kan vi både få fred og ro, og disse to kan få gjort seg ferdig i ensomhet.

Burp
06-04-06, 14:18
Da hadde jeg nok blitt arrestert for verre ting enn karmaspamming. Og nei, ikke voldtekt, det går da en grense, selv for meg.

kratos
06-04-06, 14:18
Er det ikke på tide at vi heller pælmer Burp og Blånn på samme cella? Da kan vi både få fred og ro, og disse to kan få gjort seg ferdig i ensomhet.

Da vil jeg ha sengetøy på cella, så jeg kan henge meg. :knegg:
Tror nok ikke jeg og Burp vil bli enige, vi er nok forforskjellige til det desverre.
Men jeg skal slutte å krangle nå. :nemlig:

*vil ikke i fengsel når det er så bra porr her*

Limafox
06-04-06, 14:29

Jeg gjorde det :nikker: Men jeg skjønte ikke at jeg spammet, men mistermannen passer på. :nemlig:

Burp
06-04-06, 14:38
Snakk om å innrømme sin egen stupiditet så åpenlyst. Er visst den strake motsetningen til Blånn du.

Limafox
06-04-06, 14:40
Dette er ikke du verdt. Vi kan ta videre krangel på msn.

Burp
06-04-06, 14:46
:knegg: Det var dagens.

Aladin Sane
06-04-06, 15:09
:knegg: Og det sier ikke så rent lite, i grunn.

Organa
06-04-06, 15:14
Organa har sikkert for mange grunker :nemlig:

Jeg liker Burp.

Limafox
06-04-06, 15:15
Det regnet vi med, ja :nemlig:

kratos
06-04-06, 15:18
Jeg liker Burp.

Jeg elsker Burp :forelsket2:

The Cryptic
06-04-06, 15:19
:popcorn:

Blossom
06-04-06, 15:23
Da vil jeg ha sengetøy på cella, så jeg kan henge meg. :knegg:
Tror nok ikke jeg og Burp vil bli enige, vi er nok forforskjellige til det desverre.
Men jeg skal slutte å krangle nå. :nemlig:

*vil ikke i fengsel når det er så bra porr her*

må ikke kødde med det å henge seg (refererer til påstand om kødd om krybbedød)

kratos
06-04-06, 15:26
må ikke kødde med det å henge seg (refererer til påstand om kødd om krybbedød)

det var ikke kødd, jeg hadde faktisk vurdert det kraftig.
Men du har et poeng, jeg beklager.

Løddi
06-04-06, 15:28
Så det er her det skjer?

Aladin Sane
06-04-06, 15:33
:nikker:

Organa
06-04-06, 15:34
Blant annet, Thea.

Limafox
06-04-06, 15:34
Action. :)

Løddi
06-04-06, 15:36
Siden det var så mye prat om karma-spamming her, så er det da vitterlig fler enn Burp som burde havnet i kasjotten. Er det bare de som blir klaget på som havner der? Eller er det slike ting som blir sjekket regelmessig?

Organa
06-04-06, 15:36
Godt spørsmål, Thea.

kratos
06-04-06, 15:37
Siden det var så mye prat om karma-spamming her, så er det da vitterlig fler enn Burp som burde havnet i kasjotten. Er det bare de som blir klaget på som havner der? Eller er det slike ting som blir sjekket regelmessig?

Først får man advarsel, om man ikke skjerper seg etter det får man fengsel.

I hvertfall etter hva jeg kan forstå.

Limafox
06-04-06, 15:37
Bare de som blir klaget på og jeg ble klaget på som hevn av Burp, (antar jeg).

Men det er dog mulighetet for å misforstå slikt. Jeg ga to minus, to tette, i to forskjellige debatter, og det blir også karaktisert som spam. SÅ man må være forsiktig.

Organa
06-04-06, 15:39
Så når andre blir klaget på, er det rettmessig, men når du blir det, er det bare hevn, Lima?

Løddi
06-04-06, 15:40
Først får man advarsel, om man ikke skjerper seg etter det får man fengsel.

I hvertfall etter hva jeg kan forstå.

Men hvordan får man advarselen? Må man bli klaget på først?

Limafox
06-04-06, 15:40
Så når andre blir klaget på, er det rettmessig, men når du blir det, er det bare hevn, Lima?

Det har jeg da ikke sagt noe om. Jeg har ikke klaget inn en sjel, jeg. Blir bare klaget på.

kratos
06-04-06, 15:41

Var vel ikke det som var poenget hans.

Me jeg lurte på en ting; om man gir to minus eller to pluss i løpet av f.eks en dag, karmaene er gitt i to forskjellige debatter og på to forskjellige grunnlag. Blir det da spam? For i så fall må jeg virkelig begynne å følge med på hvem jeg karmatiserer...

kratos
06-04-06, 15:42
Men hvordan får man advarselen? Må man bli klaget på først?

MM følger nok med, det ligger en debatt til om samme tema et sted.

Løddi
06-04-06, 15:42
*host*

Aladin Sane
06-04-06, 15:53
Jeg må innrømme at jeg ler ganske rått av hele spamme-paragrafen og det sanksjonsapparatet som man liksom har for å motvirke det. En ting er at det virker som om det er litt tilfeldig hvem som rammes, en helt annen ting er dette med å definere spam. Er to tette nødvendigvis spam? Må det være innen en time i samme tråd? Dette er jo fullstendig idiotisk, egentlig. Jeg mener, dersom man har en funksjon hvor man gir tilbakemeldinger sånn som dette så må man faktisk takle at funksjonen brukes. Og dermed at man faktisk gir tilbakemelding til samme person flere ganger etc., enten den er positiv eller negativ. Strengt tatt så nører den latterlige paragrafen bare oppunder eventuelle og potensielle konflikter, i det at det gir oss anledning til å anmelde den vi er uenig med, bare fordi vi har fått et lavere tall på karmaloggen. I grunn ganske merkelig hvorfor man egentlig er så forbasket opptatt av det. Dersom jeg hadde vært admin her så ville jeg i sterkere grad vurdert hva folk skriver i innleggene sine, som kan virke som personforfølgende og hånlig oppførsel, mer enn å lese loggen. Det blir rett og slett en form for skinn-kvalitetssikring for at man skal holde seg i skinnet. Same shit, new wrapping, altså. Uenigheten og konflikten ligger jo der uansett.

Så jeg foreslår egentlig at hele spam-opplegget fjernes. Det har ingen kvalitetshevende effekt for forumet. På den annen side så avstedkomme rjo diskusjoner som denne, som på mange måter, kanskje spesielt faglig, er interessante.

kratos
06-04-06, 15:54
Nå er jeg faktisk helt enig med Alladin Sane.

Limafox
06-04-06, 15:55
Godt skrevet. :klapper:

Zenaria
06-04-06, 15:57
Hele karma opplegget oser av fjortis. Men så ser det ut til at det er ganske mange her inne. :mrgreen:

pip
06-04-06, 16:20
Strengt tatt så nører den latterlige paragrafen bare oppunder eventuelle og potensielle konflikter, i det at det gir oss anledning til å anmelde den vi er uenig med, bare fordi vi har fått et lavere tall på karmaloggen. .

Hm.

Nå er det faktisk sånn, at jeg tror det er en del av intensjonen bak.

I karma, spam, leke, og nakenbildehenseende, så er det vel nettopp en del av opplegget på NK at man ikke forsøker å unngå å være fjortis, men at det er rom for det, med ganske vide grenser.

Dette er mm sitt sted, og som på alle andre steder, så er det slik at admin bestemmer reglene, og selv om det er greit med tilbakemeldinger, så er det "take it or leave it".

Karmaopplegget er ikke ment for å være kvalitetshevende, så vidt jeg har skjønt, så å fjerne det fordi det ikke er noe som det ikke vil være, er jo litt målbom?

kratos
06-04-06, 16:24
Hm, og nå er jeg enig med Pip!

Nei jeg tror jeg bare må si meg enig med begge parter her jeg.

Aladin Sane
06-04-06, 16:33
Hm.

Nå er det faktisk sånn, at jeg tror det er en del av intensjonen bak.

I karma, spam, leke, og nakenbildehenseende, så er det vel nettopp en del av opplegget på NK at man ikke forsøker å unngå å være fjortis, men at det er rom for det, med ganske vide grenser.

Dette er mm sitt sted, og som på alle andre steder, så er det slik at admin bestemmer reglene, og selv om det er greit med tilbakemeldinger, så er det "take it or leave it".

Karmaopplegget er ikke ment for å være kvalitetshevende, så vidt jeg har skjønt, så å fjerne det fordi det ikke er noe som det ikke vil være, er jo litt målbom?

Jeg vil ikke fjerne karmaen, jeg mener regelen mtp. spam er meningsløs. La oss gjerne være fjortiser.

Jeg har forresten ikke noe problem med å takle admins enevelde, selvfølgelig skal det være slik (man er da admin selv).

pip
06-04-06, 16:49
Aha, der leste jeg litt kjapt. Sorry Alladin. (Hvor er du admin, foresten?)

Spam-opplegget ja.

Jeg ser jo meningen med den når man sender 3-29 minuskarma på en gang, alal Trond, men to er vel ikke spam i mine øyne, nei.

björk
06-04-06, 16:58
Grattis med friheten, Burp.

Organa
06-04-06, 21:05
Jeg er en skaper av frihet! :kry:

Mr.Man
06-04-06, 22:26
Dere har vel hørt at dette Karmasystemet er til for å underholde oss som har vært her en stund. Fengselet er jo også dritmorsomt når folk får gitter foran trynet.

Zenaria
06-04-06, 22:44
Dere har vel hørt at dette Karmasystemet er til for å underholde oss som har vært her en stund. Fengselet er jo også dritmorsomt når folk får gitter foran trynet.

Hvem er det evt. som setter deg i fengselet, Mr. Man. Har vi en uavhengig komisjon her inne?

*melde seg* :mrgreen:

Uketassen
06-04-06, 23:01
Kjekt å se at hun bruker ukepengene sine på annet enn seg selv. :knegg:

Organa
06-04-06, 23:03
Jeg er godt opplært hjemmefra, må vite.

The Cryptic
10-04-06, 19:52
Hvem er det evt. som setter deg i fengselet, Mr. Man. Har vi en uavhengig komisjon her inne?

*melde seg* :mrgreen:

Diktaturer, eller som vi senere har lært hva NK er - et opplyst enevelde, fungerer altså ikke slik. Deres politi, jury og dommer er SS, MM eller TC, alt avhengig av hvem som blir først lei :mrgreen:

Sexy Sadie
10-04-06, 19:54
Synd jeg er så tålmodig.

The Cryptic
10-04-06, 20:02
Det er nok av saker å ta tak i for den utolmodige her :)