PDA

Se full versjon : Kræsja gitt

Organa
07-04-06, 17:58
Med en trailer. Most inn venstre framskjerm og en del av panseret etc. Men det skjedde heldigvis i 5-10 km/t, så ingen skader på meg eller han andre. Skulle kjøre ut fra parkeingsplass, på rødt lys, han hadde en og en halv billengde mellom seg og neste bil, så jeg trodde han lot meg slippe fram. Neida. Kjørte inn i meg og dro meg et stykke bortover.

God påske.

Master
07-04-06, 18:03
Fint det gikk bra og att dette skjedde i bare 5-10 km/t.

God påske.

pip
07-04-06, 18:10
Oj.

Så han deg ikke?

Hvorfor kjørte du på rødt, var det kø?

Limafox
07-04-06, 18:16
Ikke lurt å kjøre på rødt lys nei :nemlig:

kratos
07-04-06, 18:18
Det er jo vanligvis en grunn til rødt lys? :?:

Godt det bare var bilen som fikk skader.

BEM
07-04-06, 18:24
:knegg:
Spørsmål om hvorfor man kjørte på rødt er liksom litt ehhh hva skal vi si....
"slik går det når du gjør feil vet du, du skulle heller ha gjort...."

Nå mangler bare....
"hva var det jeg sa?" osv.

Organa.
Bra det ikke ble person skade.
Hvordan er det med psyken? Litt skjelven?

pip
07-04-06, 18:33
Det var ikke sånn ment. Det er jo ofte god grunn til at man gjør slikt.

Som i rundkjøringene her jeg bor, her er det ikke høyreregel i ruschen, her er det fletting. Men det står ingensteder, og jeg er livredd hver gang for at det skal komme en som ikke kjenner normen, for skylda faller i såfall på meg.

Limafox
07-04-06, 18:38
I rundkjøringer er det alltid venstreregel, da :)

pip
07-04-06, 18:48
eh, ja, det var det jeg mente, har aldri vært særlig flink på å huske hva som er høyre og hva som er venstre, nei.. :oops:

Limafox
07-04-06, 18:51
eh, ja, det var det jeg mente, har aldri vært særlig flink på å huske hva som er høyre og hva som er venstre, nei.. :oops:

Og fletting har ingenting å si for verken høyre- eller venstreregel *pirkepå*

Neida, skjønner hva du mener da ;)

pip
07-04-06, 18:53
Men det har noe å si om jeg kjører inn, og en fra vesntre (?!) kjører inn i meg. For da vil jeg få skylda. Men alikevel så er det fletting som praktiseres av de fleste. Så om man ikke kjører så lager man et problem både for seg selv og de bak.

zorro
07-04-06, 19:18
Det var noe dritt rett før påske! Men fint det gikk bra med deg da!

Maycom
07-04-06, 19:24
Bulking er bare kos.. så lenge det ikke går utover din egen lommebok :-D
Betaler du godt, så skal jeg fikse bilen din jeg :wink:

Aladin Sane
07-04-06, 19:41
Nå var det ikke slik at vi kjørte på rødt lys, men det var rødt lys i krysset til høyre for utkjørselen fra parkeringsplassen. Med andre ord sto trafikken nesten stille, men det var en stor luke mellom traileren og nærmeste bil foran. Og det var den luken vi forsøkte å tette da vi oppfattet det slik at trailersjåføren slapp oss frem.

Det går forresten helt fint med oss, og skadene på bilen kunne vært verre.

Limafox
07-04-06, 19:44
Godt det gikk bra med dere da iallefall. Kjedelig med bile, da...

Organa
07-04-06, 19:54
Ble litt skjelven ja, BEM, og ganske nervøs etterpå.
Jeg kjørte jo ikke over et kryss på rødt lys, jeg trodde kanskje dere forstod at jeg sto i en utkjøring fra en parkeringsplass inn på veien hvor bilene sto på rødt lys. Skulle kanskje tatt teskjevarianten med en gang. :knegg:

Limafox
07-04-06, 19:56
:skrape:

kratos
07-04-06, 19:56
Ble litt skjelven ja, BEM, og ganske nervøs etterpå.
Jeg kjørte jo ikke over et kryss på rødt lys, jeg trodde kanskje dere forstod at jeg sto i en utkjøring fra en parkeringsplass inn på veien hvor bilene sto på rødt lys. Skulle kanskje tatt teskjevarianten med en gang. :knegg:

Neida, vi leser tanker vi. :)

Aladin Sane
07-04-06, 19:58
>Finnes det mange lysregulerte utkjøringer fra parkeringsplasser, mon tro? :domm:

Limafox
07-04-06, 19:59
Neh...

kratos
07-04-06, 20:00
>Finnes det mange lysregulerte utkjøringer fra parkeringsplasser, mon tro? :domm:

Maaaaaange. :nemlig:

*leser tankene til alladin og ser at han ikke vet at blånn ikke har lappen engang. :knegg: *

Aladin Sane
07-04-06, 20:03
Ah! Som tankeleser ville du nok sikkert forhindret en slik kollisjon.

kratos
07-04-06, 20:04
Ah! Som tankeleser ville du nok sikkert forhindret en slik kollisjon.

Høyst sannsynlig, så nå kan dere angre på at dere ikke tok meg med. :nemlig:

pip
07-04-06, 20:12
Aha.

Uff.

Godt at dere er hele.

Organa
07-04-06, 20:34
Ja, det var bare lille meg i bilen da det skjedde. Og alt står bra til. Men ikke i perlehumør akkurat.

Uketassen
07-04-06, 20:40
Det er kjipt å kresje bilen. Ihvertfall rett før påske, tar litt tid før en får fikset den igjen da.

Organa
07-04-06, 20:43
Ja, det er det. Naboen vår har vært oppertter før, så han dro skjermen ut sånn at vi kan kjøre med den. Men den ser jo ikke så bra ut.

kratos
07-04-06, 21:31
Men dere skulle kjøpe ny bil også eller?

Kims
07-04-06, 23:55
Gog unskyldning for å bytte bil ja! Bra det var i så lav fart det skjedde! :nemlig:

Aladin Sane
07-04-06, 23:58
Det fine er at vi skulle bytte bil også før dette skjedde og at støtfangeren var ødelagt fra før. Nå ble den totalvraka, og vi får skiftet den ut for en brøkdel av summen, og øker verdien på bilen. Nåko for nåko. :knegg:

Organa
08-04-06, 00:00
Ja, men fy dæven, for en lyd og følelse det var, selv i så lav fart! vi får forhåpentligvis tynt kaskoen litt nå, og så blir bilen penere når vi skal selge den. Ikke at jeg er glad for at det skjedde, jeg er ikke det. Nei. Og nei. Men det er vel sånt som skjer (har en del sagt til meg etterpå), og det kunne helt klart vært verre. *grøsser*

Stakkars trailersjåføren ble så satt ut at han holdt på å daue når han så det var to barneseter baki, jeg tror ikke han helt registrerte hendelsesforløpet. Han var forresten veldig grei.

Aladin Sane
08-04-06, 00:03
... er vel sånt som skjer (har en del sagt til meg etterpå), og det kunne helt klart vært verre.

Nå merker jeg at blodpumpa begynner å gire seg opp i litt høyt turtall her. Mener du at det skal være støttende? :knegg:

pip
08-04-06, 00:04
Vil du ha denne tråden sletta også? :knegg:

Organa
08-04-06, 00:05
:sandkasse:

Aladin Sane
08-04-06, 00:06
Jeg merker at dette begynner å bli litt vel edgy nå ja. Damn! :nikker:

Organa
08-04-06, 00:09
Ja, vi er alle veldig sinte nå. :nikker:

kratos
08-04-06, 00:11
Ja, vi er alle veldig sinte nå. :nikker:

Uffda. :trøster:

:sandkasse:

zorro
08-04-06, 00:15
Meneh... Det kunne jo ha vært verre. :skrape:

Organa
08-04-06, 00:17
Meneh... Det kunne jo ha vært verre. :skrape:

:nehei:

Aladin Sane
08-04-06, 00:18
Hva faen mener du? At bilen kunne blitt totalvraka? Djeeezzzzuz, det var oppløftende å høre! :knegg:

zorro
08-04-06, 00:18
:nehei:

:hadet:

pip
08-04-06, 00:19
Bare å begynne å tenke på det som kunne vært verre ville vært svært ille for meg... :nemlig:

Organa
08-04-06, 00:22
Sane: Bilen kunne vel ikke totalvrakes så sakte som vi kjørte, dumma. Les hendelsesforløpet før du sier sånt!

zorro: komme til mamma, skal du få "kos". :monster:

zorro
08-04-06, 00:33
Sane: Bilen kunne vel ikke totalvrakes så sakte som vi kjørte, dumma. Les hendelsesforløpet før du sier sånt!

zorro: komme til mamma, skal du få "kos". :monster:

Å dæven. Er mamman min sinna på meg? :blek:

Organa
08-04-06, 01:06
Neida, kome til mamma du! :monster:

Organa
08-04-06, 01:26
Bare å begynne å tenke på det som kunne vært verre ville vært svært ille for meg... :nemlig:

Ja, du må passe blodtrykket! Think happy thoughts!

Sorepheus
08-04-06, 02:40
Nei, trafikken er og blir risikofylt. Skjønner mer og mer det fatters sier om "å kjøre defensivt."

BEM
17-04-06, 22:33
Men det har noe å si om jeg kjører inn, og en fra vesntre (?!) kjører inn i meg. For da vil jeg få skylda. Men alikevel så er det fletting som praktiseres av de fleste. Så om man ikke kjører så lager man et problem både for seg selv og de bak.

Det finnes regler for hvordan man bryter regler pip. :)
Om du ikke kan de vil det før eller siden ende med knall og fall.

Skal du bryte denne regelen i din rundkjøring må du gjøre det på de premissende rettighetinnhaver setter.
1. Øyekontakt.
2. Bilens bevegelser.
3. Andre signaler.

Ikke på vilkår at jeg hiver meg inn i en rundkjøring uten å vite at bilen til venstre vil stanse. Står den rolig er det en annen sak. Det å ha forskjørsrett er ikke det samme som å ha påkjørsrett. :knegg: