Se full versjon : Jesus
Jeg tror kanskje Jesus var homo, og Judas var hans elsker. Nå kommer jeg opp med en kontroversiell ny teori her... http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/04/07/463155.html
Flyttet til et mer passende forum av SS.
En diskusjon om religion.. :stikker:
Hm, hvordan oppstår slike teorier, egentlig?
Noen som bare vil fucke, liksom? :D
Dette her en kjempespennende. Nesten Da Vinci-koden i virkeligheten.
Hm, hvordan oppstår slike teorier, egentlig?
Noen som bare vil fucke, liksom? :D
Høyst sannsynlig illustrerer ordvalget ditt nøyaktig hvorfor slike teorier oppstår. Homofili er ikke akkurat uvanlig opp gjennom tiden.
Dette her en kjempespennende. Nesten Da Vinci-koden i virkeligheten.
Jepp, men Judas er byttet ut med Maria magdalena!
Noe sånt ja. Jeg holder meg til Jesus-Judas teorien min jeg nå. Bare hørt hvor fint navnene klinger sammen. Jeg tror kirken har svertet Judas for å skjule at de hadde et homofilt forhold :nemlig:
Høyst sannsynlig illustrerer ordvalget ditt nøyaktig hvorfor slike teorier oppstår. Homofili er ikke akkurat uvanlig opp gjennom tiden.
Jeg driter da i om Jesus var homo eller ikke :)
Så vidt meg bekjent står det ingen plass i bibelen om hans legning. Så hvorfor lage noen teori om det?
Aladin Sane
07-04-06, 22:10
Fucke?
Nei, hvorfor det? For det som står i bibelen er nøye utvalgte tekster satt sammen på et visst kirkemøte. Leser man bibelen leser man den historien kirken mente var passende for almuen. Det finnes mange andre tekster, og man skal vel gjerne ikke se bort fra at noen av dem inneholder ting kirken ikke ville gå god for den gangen, og som de gjerne ikke vil gå god for nå heller.
Det sendes forresten en dokumentar om Judasevangeliet på National Geographic om en stund. Sikkert verd å få med seg.
oi, den må jeg se. Kirken har alltid svertet den egentlige historien. Jeg er mest interessert i hvordan det EGENTLIG var.
Når? Den dokumentaren vil jeg se :ivrig:
Aladin Sane
07-04-06, 22:21
Paven rehabiliterte (http://fame2005.blogspot.com/2006/01/religionsnytt-judas-er-rehabilitert.html) forøvrig Judas for noe tid siden. Kan dette være første skritt i retning av at Paven også aksepterer homser?
Det sendes forresten en dokumentar om Judasevangeliet på National Geographic om en stund. Sikkert verd å få med seg.
søndag 9. april står det på hjemmesidene, så det var ikke noe i dag altså?
Om en stund kan jo like gjerne bety dager i min verden. Men det kan stemme at det var på søndag, ja.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.