Se full versjon : Bot!
Dumme UP-jævel som gav meg bot på fredag da..... Her har jeg kjørt skadefritt i 12 år, hadde full bonus da jeg var 26 og aldri gjort noe større galt i trafikken.
Så blir jeg liggende bak en trailer som kjører som en idiot, og som tidligere hadde fraktet noe grus tydeligvis, siden alt sammen datt ned i fronten min. Da jeg endelig fikk sjansen til å kjøre forbi gjorde jeg det på en lang, rett nedoverbakke, blinker, har ingen biler i mot, men jævelen gir på! Jeg må da dra på litt for å komme forbi, legger meg inn igjen og setter ned farten. Så blir jeg stoppe av UP som hadde stått i bakken og målt meg akkurat under forbikjøringen og serverer meg en bot på 7800!
Dette er ikke tiltak mot trafikksikkerhet, dette er ren pengeinnsamling.
7800. Steike den svir. Det var vel hakket før lappen røyk der da.
Lystløgner
10-04-06, 11:51
Dumme UP-jævel som gav meg bot på fredag da..... Her har jeg kjørt skadefritt i 12 år, hadde full bonus da jeg var 26 og aldri gjort noe større galt i trafikken.
Så blir jeg liggende bak en trailer som kjører som en idiot, og som tidligere hadde fraktet noe grus tydeligvis, siden alt sammen datt ned i fronten min. Da jeg endelig fikk sjansen til å kjøre forbi gjorde jeg det på en lang, rett nedoverbakke, blinker, har ingen biler i mot, men jævelen gir på! Jeg må da dra på litt for å komme forbi, legger meg inn igjen og setter ned farten. Så blir jeg stoppe av UP som hadde stått i bakken og målt meg akkurat under forbikjøringen og serverer meg en bot på 7800!
Dette er ikke tiltak mot trafikksikkerhet, dette er ren pengeinnsamling.
De burde jo gitt han en større bot for å gasse på mens noen kjører forbi.
Jeg hadde anmeldt lastebilen på stedet og prosedert på nødverge.
Surt! Enig med deg, man kan rett og slett ikke ligge bak trailere, det er farlig og ekkelt. Hvor fort kjørte du for å få 7800 i bot da?
Ja, faen det er jo farlig med sånn grus som strør av lastebiler. Man blir jo helt satt ut av slikt.
NÅr man kjører forbi er det nærmest selvsagt at man må opp over fartsgrensene. Trist det der, at de er så firkantede
Vel, jeg skal klage. Det har jeg sjekket at man kan gjøre, og kreve nedsatt gebyr. Dersom ikke det får gjennomslag trekker jeg aksepten og krever rettslig prøving. De nærmest truer deg til å vedta på stedet, men det burde være mulig å faktisk tenke seg om før de truer slik som de gjør.
Grus er jo en ting, men om vinteren kjører de rundt med 2 meter snø på taket, som ramler ned på bilene bak. Eller når det regner, vannstorm. De som trenger frakt burde heller valgt jernbanen.
111? Hvor langt unna var du å miste lappen da?
De truer med at du kan vedta på stedet, få forenklet forelegg og deretter være ferdig. Alternativt blir det anmeldelse, rettsakt som du selvsagt taper, slik at du får anmerkning på rullebladet med alle konsekvensene det medfører. De gir deg klar beskjed om at du taper og at du må ut med saksomkostninger i tillegg.
Fyren var egentlig ganske ufyselig. Han kalte meg dessuten fartsbølle. Har han noe grunnlag til å klassifisere meg og min kjøring gjennom 12 år som følge av en enkeltsituasjon som i tillegg er diskutabel?
Kan lett bli skjelven, da ja. De har så mye makt. Går det bra med deg nå?
Saksomkostninger i forliksrådet er rettsgebyr på 780,-. Taper du må du betale den andre partens 780,-. Ikke akkurat så veldig dyrt. Når de skremmer deg med saksomkostninger snakker de om advokatutgifter på begge sider, men det snakker man først om i høyere innstanser. Dette har jeg bare hørt fra en annen som har satt seg inn i Inkasso-saksgang, men jeg regner med prinsippet er det samme.
Lystløgner
10-04-06, 12:30
Men en kort time /halvtime med en advokat er nok lurt før man gjør noe som helst. Så du får vite hva du bør gjøre og hva du absolutt ikke bør gjøre.
Sexy Sadie
10-04-06, 13:20
Stakkars dæ, Base! :klem:
Sånt som det der er forpult irriterende! Det er ihvertfall verdt forsøket med å klage.
Tror det var fire tusen jeg fikk i bot for en liten stund siden. Lå bak en bil som kjørte ufordragelig sent. Jeg kjørte forbi på en passelig slette, trengte ikke mye over fartsgrensen heller. Men det var jo selvfølgelig en sivil politibil, og der jeg kjørte forbi var det fotgjengerovergang... :sur:
Jeg ble en gang tatt i 120 i 80-sonen, da jeg var på jobb og måtte rekke en brann for å ta bilder. Han spurte hvorfor jeg hadde hastverk, så på førerkortet mitt, så på firmabilen og sa "greit, kjør pent herfra".
SIden har jeg aldri utfordret de høye fartsgrenser... :flau:
Jeg har faktisk fått bot i akkurat samme situasjonen, i Sverige. En lastebil som ligger foran under fartsgrensa, bare svinger, så en rett strekning, hvorpå jeg gir på og kjører forbi, er i ferd med å bremse ned, kommer over en haug, og der står politiet og vinker meg inn.
I utgangspunktet var jeg dritskjelven etter den forbikjøringa i det hele tatt, liker ikke slikt overhode, men følte meg litt "pressa" av de som satt på. Husker jeg bare tenkte "jeg klarer ikke å bremse ned nok til å svinge inn der de står og vinker" - for det var ikke mange meterne unna, og jeg var opp i 80 fremdeles.
Jeg forklarte situasjonen, og de sa at sorry, det hjelper jo ikke. Jeg husker ikke om jeg var i ferd med å begynne å sippe, eller om jeg faktisk gjorde det. Men så skjer det, min første erfaring i det å være jente og se bra ut og være i en slik situasjon (jeg har bare en annen, også da med folk fra trafikkvesenet) - de gjorde om på farten de hadde målt! Ikke mange kilometerne i timen, men nok til at det ble en langt billigere affære. Og de syntes tydelig synd på meg, og var kanskje litt enig i at akkurat den situasjonen der nok ikke var den største overtredelsen man kunne komme bort i? Til mitt forsvar - jeg hadde overhode ikke tenkt å prute på fart eller noe slikt, jeg skjønte knapt hva som skjedde.
Om jeg var flau? Dritflau. Om jeg fortjente det. Javist, jeg var bare overlykkelig over at jeg ble tatt da, og ikke andre steder på den strekningen, vi hadde nemlig vært på en skikkelig villmanskjøretur, the one and only i mitt liv, hvor vi kunne ha mistet lappen mange ganger. Og bare en time før hadde jeg bestemt meg for at nok var nok, og heretter så skulle jeg kjøre lovlydig som noen.
Men så skjer det, min første erfaring i det å være jente og se bra ut og være i en slik situasjon (jeg har bare en annen, også da med folk fra trafikkvesenet) - de gjorde om på farten de hadde målt! Ikke mange kilometerne i timen, men nok til at det ble en langt billigere affære.
Det der irriterer også...! Jeg vet om andre eksempler der søte damer har sluppet greit unna forseelser bare med å spille dum og deilig. Jeg unner alle å slippe bot, men da burde de generelt kunne se litt mer mellom fingrene i flere tilfeller. Også hårete mannfolk. ;)
The Cryptic
10-04-06, 21:30
Det er bare nok en fiskalskatt som har lite med trafikksikkerhet å gjøre, men duverden som den svir når man blir rammet... Etter mitt noe kostbare møte med en radarpistol på vei hjem en sen aften har jeg investert i laser- og radarvarsler. De piper både titt og ofte, og jeg mistenker vel at jeg allerede har spart inn kostnaden
Sexy Sadie
11-04-06, 13:16
Steinbra TC.
Trist Base. alltid surt att få en bot. Hoppars att du får nedsatt bot. lykke til. Du kommmer givetvis att komme tilbake med hur det går. :mrgreen:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.