PDA

Se full versjon : Istid 2

Limafox
17-04-06, 21:44
Oppfølgeren fra gigasuksessen fra 2002 er her.

Diego, Manny og Sid er på nye eventyr, sammen med en pungrotte på ni tonn (mammut som tror den er en pungrotte) og hennes to pungrottebrødre.

Morsom film som slår den første bigtime-. Mest fordi ekornet Scratch er mer med på evige nøttemarker og jakt.

Helrig film, men der jeg fremdeles ikke liker OJ som Manny the Mammut. En annen norsk stemme ville sikret seksern.

:terning5:

kratos
17-04-06, 21:49
Jeg er uenig, jeg synes film nr 2 er dårligere enn nr 1, film nr 1 har mer av den snertne humoren jeg liker.

björk
18-04-06, 18:28
Jeg skratta av begge to, jeg. De var ganske forskjellig da, men blir det en 3er er jeg redd konseptet er oppbrukt ass.

Snorre
19-04-06, 09:29
Gleder meg som ei bikkje til å se den.

Hadde jeg hatt hale hadde jeg nok loggra. :bump:

carmensi
19-04-06, 22:19
håller på att laste ner den men det tar en så laaaang tid. begyner att bli trøtt alleredan på denne filmen. :-x

Sexy Sadie
19-04-06, 23:58
Jeg må få den i toeren. :mrgreen:

carmensi
21-04-06, 17:27
Jeg må få den i toeren. :mrgreen: :lol:

Organa
21-04-06, 20:51
Hvorfor tror mammuten at den er en pungrotte? Ble den forlatt som liten og opdratt av en pungrottefamilie? Hva spiser den? Spiser mammuter og pungrotter det samme til vanlig?

kratos
21-04-06, 22:41
Hvorfor tror mammuten at den er en pungrotte? Ble den forlatt som liten og opdratt av en pungrottefamilie? Hva spiser den? Spiser mammuter og pungrotter det samme til vanlig?

Oppdratt av pungrotter ja, spiser vel gress,røtter og bær? Måltidene var ikke så godt dekket for å si det sånn :knegg:

Organa
21-04-06, 22:43
Stakkars dyrene i Istiden. Noen steder må den jo ha kommet på dem som i The day after tomorrow også, ettersom de finner hele, godt bevarte dyr i isen. Sikkert bedre å dø sånn enn å fryse og sulte sakte i hjel. Men det fokuseres det kanskje ikke så mye på i disse filmene.

Limafox
21-04-06, 22:43
Stakkars dyrene i Istiden. Noen steder må den jo ha kommet på dem som i The day after tomorrow også, ettersom de finner hele, godt bevarte dyr i isen. Sikkert bedre å dø sånn enn å fryse og sulte sakte i hjel. Men det fokuseres det kanskje ikke så mye på i disse filmene.

Det fokuseres mest på en nøtt i denne filmen :nemlig:

Organa
21-04-06, 22:52
Okei, hvis det blir en treer, så håper jeg den fokuserer mer på mitt perspektiv. Ettersom konseptet allerede er brukt opp, kan de jo gjøre såpass for meg.

kratos
21-04-06, 22:55
Okei, hvis det blir en treer, så håper jeg den fokuserer mer på mitt perspektiv. Ettersom konseptet allerede er brukt opp, kan de jo gjøre såpass for meg.

Men da vil jo alle barna gråte av filmen, hvis det blir seriøsitet der. :gråter:

tenk så trist da: Manny var ekstra sulten så han spiser brutalt Sid, og tilslutt kommer Diego og tar rotta på manny i et bakholdsangrep.... :skriker:

Limafox
21-04-06, 22:56
Men da vil jo alle barna gråte av filmen, hvis det blir seriøsitet der. :gråter:

tenk så trist da: Manny var ekstra sulten så han spiser brutalt Sid, og tilslutt kommer Diego og tar rotta på manny i et bakholdsangrep.... :skriker:

Så lenge Scrat overlever :nikker:

kratos
21-04-06, 22:57
Så lenge Scrat overlever :nikker:

Scrat ryker først han. :nemlig: Manny bruker han som tannpirker.

Limafox
21-04-06, 22:58
Scrat ryker først han. :nemlig: Manny bruker han som tannpirker.

Onde blånn. Du burde ikke ha :blånn: du burde ha :ond:

kratos
21-04-06, 22:58
:blånn:

Organa
21-04-06, 23:30

Det er på tide med litt realisme i den tegneserien der også. Barna må lære seg å takle realiteter fra spebarnsalder har nå alltid jeg ment. :nemlig:

teodor
22-04-06, 04:03
Den sammen gjengen er med på både begynnelsen og slutten på istiden? Da tror jeg ikke at den filmen er helt riktig med detaljene. Men jeg likte den godt. Kjempetøft hvordan den kjempestore pungrotten ikke fattet hvorfor noen tvilte på at den var en pungrotte.

Organa
22-04-06, 10:31
Så Istid 2 er på slutten av istiden? Det har ingen opplyst meg om. Men det virker plausibelt nok for meg. Jvem vet hvor lenge akkurat den istiden varte, lissåm, hæ.

kratos
22-04-06, 12:02
Den sammen gjengen er med på både begynnelsen og slutten på istiden? Da tror jeg ikke at den filmen er helt riktig med detaljene. Men jeg likte den godt. Kjempetøft hvordan den kjempestore pungrotten ikke fattet hvorfor noen tvilte på at den var en pungrotte.

Puyngrotte på 9 tonn! Da lo jeg godt :rofl:

Limafox
22-04-06, 12:05
Den sammen gjengen er med på både begynnelsen og slutten på istiden? Da tror jeg ikke at den filmen er helt riktig med detaljene.

Nja, når du i samme film har to mammuter som prater, en sabeltanntiger som prater, nøtter, så burde det tipse deg om at dette er en film som ikke er så nøye med realistiske detaljer :nemlig:

pip
22-04-06, 13:29
:knegg:

carmensi
22-04-06, 19:24
2 var se verd men ikke bedre en 1.

Sorepheus
22-04-06, 19:32
Underholdene filmer, men jeg har og lyst til å se Slipp Jimmy Fri, den tror jeg er skikkelig underholdene :)

Organa
22-04-06, 20:27
Jeg vil også se Jimmyen. Det bør vel egentlig alle?

carmensi
22-04-06, 20:45
håller på att laste ner big mommas house 2. husker 1 og den var drit rolig.

Organa
22-04-06, 20:55
Er det animasjonsfilm også?

Sorepheus
23-04-06, 06:29
Jeg vil også se Jimmyen. Det bør vel egentlig alle?

:nemlig:

carmensi
23-04-06, 13:27
:nemlig:Nei det er en amerikansk komedi film.

teodor
23-04-06, 23:34
Har dere sett "Terkel i knipe" filmen. Den var noe for seg selv.. Siden vi snakker om animasjonsfilmer....

Limafox
23-04-06, 23:34
Har dere sett "Terkel i knipe" filmen. Den var noe for seg selv.. Siden vi snakker om animasjonsfilmer....

Har hørt at språket skal være noe saftig...?

teodor
23-04-06, 23:36
Den er overhodet ikke i nærheten av å kunne anbefales for barn. Jeg hadde bestemt meg for at ungene mine skulle skånes for jævelskapen. Men jeg kjøpte selvfølgelig filmen til meg selv. Da jeg noe skadefro og noe trist måtte opplyse dem om at de ikke fikk se den smilte de og sa at de hadde sett den hos bestemor!

kratos
23-04-06, 23:38
Det er overhodet ikke i nærheten av å kunne anbefales for barn. Jeg hadde bestemt meg for at ungene mine skulle skånes for jævelskapen. Men jeg kjøpte selvfølgelig fimen til meg selv. Da jeg noe skadefro og noe trist måtte opplyse dem om at de ikke fikk se den smilte de og sa at de hadde sett den hos bestemor!

:lol:

Jeg ville leie den for å se sammen med treåringen jeg, men ga det opp når tanten hans (m in søster) fortalte at slingrefitte var et yndet ord å kalle sin mor i filmen.. :knegg:
Da ble det charlie og sjokoladefabrikken i stedet gitt!

Ikke det at han fant den så spennende da. :roll:

Limafox
23-04-06, 23:39
Den er overhodet ikke i nærheten av å kunne anbefales for barn. Jeg hadde bestemt meg for at ungene mine skulle skånes for jævelskapen. Men jeg kjøpte selvfølgelig filmen til meg selv. Da jeg noe skadefro og noe trist måtte opplyse dem om at de ikke fikk se den smilte de og sa at de hadde sett den hos bestemor!

Bestemor syntes nok denne filmen var i overkant, ja :nemlig:

teodor
23-04-06, 23:39
Onkelen er fantastisk når han skal grisebanke de små hor-ungene, så gjør han det så blodet spruter og tennene løsner, og så sier han lystig til Terkel etterpå "Kom, så går vi inn og banker faren din"

kratos
23-04-06, 23:41
Onkelen er fantastisk når han skal grisebanke de små hor-ungene, så gjør han det så blodet spruter og tennene løsner, og så sier han lystig til Terkel etterpå "Kom, så går vi inn og banker faren din"

*ler høyt*

Denne skal jeg se en kveld etter sengetid ja! :nemlig:

Limafox
23-04-06, 23:41
Fascibnerende :lol:

pip
23-04-06, 23:42
Da jeg noe skadefro og noe trist måtte opplyse dem om at de ikke fikk se den smilte de og sa at de hadde sett den hos bestemor!

:knegg:

Monkey
24-04-06, 22:06
Jeg ble egentlig litt skuffet av Terkel i knipe. Absolutt alle hadde sagt at den var jo bar sååå bra, så hadde skyhøye forventninger.
Joda, den var bra men ikke så bra som mine forventninger tilsa at den skulle være.

Monkey
24-04-06, 22:07
Men Istid 2 likte jeg!

Sorepheus
24-04-06, 22:32
Artig film ja :)

teodor
24-04-06, 23:04
Jeg ble egentlig litt skuffet av Terkel i knipe. Absolutt alle hadde sagt at den var jo bar sååå bra, så hadde skyhøye forventninger.
Joda, den var bra men ikke så bra som mine forventninger tilsa at den skulle være.
Det som var kjekt da jeg så den var at jeg ikke ante noen ting om den. Forventet halvpedagogisk, litt moral og litt tull, ufarlig og kjedelig animasjon. Og så ble det utrolig imponerende når den var så avslappende ærlig mot sin egen aldersgruppe. Syntes faktisk litt synd på lillesøsteren som virkelig blir lemlestet i løpet av filmen. Men den får en høy stjerne hos meg når den kule fjortissen ikke vil være kjæreste, men hun kan få være hullet hans hvis hun vil. Det er kommentarer som du ikke ser for ofte i filmer for fjortisser, med mindre det er urteite "Vi forstår dere og ja, den voksne verdenen er alt for fjern og vi er egentlig på parti med dere for vi vet hvor vanskelig det kan være å vokse opp med alt dette presset dere har på dere om både tidlig debut og følelseskalde materialistiske personer som ikke har annet enn penger å gi dere så dere må flykte inn i en verden av kunstige stimuli, og hva er vel så galt med det, kan dere tenke, og vi skjønner det så godt for...." (Skal jeg slutte der?)

Monkey
26-04-06, 18:24
:knegg: Er enig i at den var veldig annerledes. Men siden jeg hadde fått så store forventninger så.. ja..