PDA

Se full versjon : Hvor folk lyver mest?

Zenaria
26-04-06, 16:39
Vet du hvor folk lyver mest? Det er vist i kirken. Så en artikkel som jeg ikke finner igjen, men der tolket man det slik da man så på skilsmissestatistikken. Er det ikke er paradoks at folk flest lyver i kirken?

:roll:

Sexy Sadie
26-04-06, 16:41
Nei.

Starwolf
26-04-06, 16:42
De trenger bare å erkjenne sine synder så er de tilgitt hos den store far. Det er ikke så nøye med "anderledes-troende" eller med eventuelle partnere. De var sikkert ikke troendes nok og dermed så fikk de som ble løyet til som fortjent.

Den store far går heller ikke av veien for en svart løgn eller fem. Intet forbauser meg når det kommer til religion.

Zenaria
26-04-06, 16:47
De trenger bare å erkjenne sine synder så er de tilgitt hos den store far.

Nettopp, og der kommer dobbelmoralen inn. Vel, jeg er jo ikke så veldig overrasket. :-o

Lystløgner
26-04-06, 17:13
De trenger bare å erkjenne sine synder så er de tilgitt hos den store far. Det er ikke så nøye med "anderledes-troende" eller med eventuelle partnere. De var sikkert ikke troendes nok og dermed så fikk de som ble løyet til som fortjent.

Den store far går heller ikke av veien for en svart løgn eller fem. Intet forbauser meg når det kommer til religion.
Du mener vel Den Store Hvite Far?
Han som holder til i Washington og aldri hverken bryter avtaler med hverken indianere eller irakere....

Uketassen
26-04-06, 19:09
Den størte dobbeltmoralen finner du hos dem med masse moral, det skulle vel bare mangle. :nemlig:

Kims
26-04-06, 20:31
Skjønner at det er mest løgn i kirken, selv når du ser bortifra skilsmissene og, kjenner mange "kristne" som har en dobbeltmoral som ikke ligner grisen! :nemlig:
Vi andre er i det minste ærlige om at vi kanskje ikke er helt perfekte.

pip
26-04-06, 21:46

Likte den "kanskje" delen i setningen over :knegg:

Lystløgner
27-04-06, 01:07
Egentlig så er de dobbeltmoralske slett ikke Kristne.... men Kristne Ateister.. De tror egentlig ikke, men de liker å late som fordi de da føler seg så mye bedre enn de andre.

Hvis de virkelig hadde trodd på en Gud som så alt og visste alt så ville de også tro på at de ville straffes mye strengere for å lyve om det enn bare for å være vanlige syndere.

Organa
27-04-06, 01:42
Egentlig så er dobbeltmoralsk og kristne akkurat det samme, ulike regler gjelder for dem og "de andre" (de som ikkke deler deres tro). De tror det som passer dem selv best, og liker å late som om de følger svært gode regler og retningslinjer som skal passe et "riktig" liv, noe som tilpasses hver enkelt kristens livssituasjon. De hegner om sine.

Hvis de virkelig hadde trodd på en "Gud" som så alt og visste alt, så ville de også tro på at de ikke oppnådde noe ved å skille seg ut fra de som ikke tror på det samme som dem.

Sorepheus
27-04-06, 03:46
Egentlig så er de dobbeltmoralske slett ikke Kristne.... men Kristne Ateister.. De tror egentlig ikke, men de liker å late som fordi de da føler seg så mye bedre enn de andre.

Hvis de virkelig hadde trodd på en Gud som så alt og visste alt så ville de også tro på at de ville straffes mye strengere for å lyve om det enn bare for å være vanlige syndere.

Det dobbeltmoralske i det kristne ligger jo i at de på en side snakker om nestekjærlighet, men i praksis ofte utøver noe helt annet med Guds Ord i hånden. Det er dobbelt moralsk å diskriminerer, fornekte og rakke ned på andre, samtidig som man mener man gjør noe annet. Det er dobbeltmoralsk å mene at Gud er god, rett etc. når alt det forjævlige er så åpenbart i Bibelen. Da får man heller kalle seg pastorslave.

Men du har rett det er ikke dobbeltmoralsk å prøve å bygge et verdenssyn ut i fra Gud i himmelen og en skapende og intervenerende Gud, det er bare dumt og kanskje litt psykotisk. Det samme gjelder vel forøvrig for det fine ordet "solidaritet" som for meg mest høres ut som "soldateritet."

Nei, takke meg til å søke sin egen lykke med en god porsjon daglig humanisme. Amen.

Uketassen
27-04-06, 08:59
Vi er fulle av dobbeltmoral hele gjengen, det er bare til å innrømme det.

Sexy Sadie
27-04-06, 09:16
Det kan jo være at folk tror at de skal klare å leve sammen resten av livet når de står der foran presten.

Note
27-04-06, 09:31
Jepp. Kanskje de bare ombestemmer seg etter en stund.

Sexy Sadie
27-04-06, 11:13
Jepp. Kanskje de bare ombestemmer seg etter en stund.

En gammel bruker som her gjenoppstått?

Lystløgner
27-04-06, 11:21
Men dobbeltmoral er slett ikke noe de kristne har enerett på.
Det finnes også tonnevis med dobbeltmoralske muslimer, kommunister, sosialister, konservative etc.

Ja, det er dobbeltmoralsk når Ap-folk som hevder å slåss for likefordeling sørger for å skaffe ekstra fordeler til seg selv. Eneste politikeren på venstresida som viste at han virkelig trodde på det han sa er Erling Folkvord som ga fra seg alt over normal industriarbeiderlønn når han satt på tinget og fikk fett betalt.

kratos
27-04-06, 11:23
En gammel bruker som her gjenoppstått? :velsigner:

pip
27-04-06, 12:40
Vi er fulle av dobbeltmoral hele gjengen, det er bare til å innrømme det.

Jeg tror vi får slå oss sammen jeg Uketassen.

Jeg er kristen, og dobbeltmoralsk så det holder.

Men med hånden på hjertet, så synes jeg nå folk flest både er dobbeltmoralske, hyklerske, tafatte, dumme, og kloke om hverandre. Uansett hvilken baskelapp de kommer med.

Og jeg innbiller meg at jeg har mer tilfelles med deg, en en kristen som ikke ville tro at hun var dobbeltmoralsk. Hun har nok mer til felles med ikke-kristne som mener at kristne er mer dobbeltmoralske enn andre, skulle jeg tro.

For til syvende og sist så dreier det seg vel mest om å forsøke å tilegge andre grupper flere dårlige sider enn sin egen gruppe. Det er vi mestere i alle sammen. Men utenfra så ser det alltid litt naivt og korttenkt ut.

Sexy Sadie
27-04-06, 14:16
Ja, det er dobbeltmoralsk når Ap-folk som hevder å slåss for likefordeling sørger for å skaffe ekstra fordeler til seg selv. Eneste politikeren på venstresida som viste at han virkelig trodde på det han sa er Erling Folkvord som ga fra seg alt over normal industriarbeiderlønn når han satt på tinget og fikk fett betalt.

Du så Holmgang i går?

Zenaria
27-04-06, 14:42
Men dobbeltmoral er slett ikke noe de kristne har enerett på.
Det finnes også tonnevis med dobbeltmoralske muslimer, kommunister, sosialister, konservative etc.
.

Kanskje det er en naturlig del av menneske.
:lol:

Kims
27-04-06, 14:43
Kanskje det er en naturlig del av menneske.
:lol:

Jeg tror du faktisk har rett i det. :nikker:

Lystløgner
27-04-06, 15:19
Du så Holmgang i går?
Faktisk ikke. Husker det fra dengangen han var på tinget.

Sa de noe interessant på holmgang?

Janice
29-09-06, 00:14

Ja særlig.

Blossom
29-09-06, 00:21
Og hvem er du?

Sexy Sadie
29-09-06, 00:42
Enda en bruker som ikke finner presentasjonsforumet.

magnus
29-09-06, 00:45
Det kan jo være at folk tror at de skal klare å leve sammen resten av livet når de står der foran presten.
Nettopp. Vil jo tro at folk flest mener det de sier i kirken når de vies. At fremtiden ikke ble som de hadde tenkt er jo en helt annen sak.

Sexy Sadie
29-09-06, 00:47
Nettopp. Vil jo tro at folk flest mener det de sier i kirken når de vies. At fremtiden ikke ble som de hadde tenkt er jo en helt annen sak.

Nemlig, det nytter ikke å være for strenge med folk, heller.

magnus
29-09-06, 00:49
Mine barn, jeg må si meg litt rystet av alt dette hedenske snakket i denne tråden. Hvem er dere til å dømme alle kristne som dobbeltmoralister? Er det galt at synder blir tilgitt?! Noen praktiserer botsgjerninger, er det liksom bedre?

Mvh
magnus, presten.

Sorepheus
29-09-06, 00:51
Hvis de virkelig tilga ville de hverken bli sinna eller føle behov for å konvertere noen.

Sexy Sadie
29-09-06, 00:54
Mine barn, jeg må si meg litt rystet av alt dette hedenske snakket i denne tråden. Hvem er dere til å dømme alle kristne som dobbeltmoralister? Er det galt at synder blir tilgitt?! Noen praktiserer botsgjerninger, er det liksom bedre?

Mvh
magnus, presten.

:rofl:

magnus
29-09-06, 00:54
Hvis de virkelig tilga ville de hverken bli sinna eller føle behov for å konvertere noen.
Utdype litt? Hvem tilgi hvem?

pip
29-09-06, 00:58
Endelig kom presten her på banen!

Stå på min sønn! :klem:

Sorepheus
29-09-06, 00:59
Utdype litt? Hvem tilgi hvem?

Vel jeg er ikke kristen, jeg føler ikke noe behov for å automatisk tilgi, derfor tilgir jeg vel og oftere.

magnus
29-09-06, 00:59
Endelig kom presten her på banen!

Stå på min sønn! :klem: :forelsket2:

magnus
29-09-06, 01:05
Vel jeg er ikke kristen, jeg føler ikke noe behov for å automatisk tilgi, derfor tilgir jeg vel og oftere.
Det er snakk om tilgivelse fra våres himmelske far vettu, ikke nødvendigvis mellom individer. Er ikke det en fin ting, min sønn? :)

Sorepheus
29-09-06, 01:09
Så vidt jeg vet er vi ikke i familie magnus. Og hvis faren min var i himmelen måtte det enten være i et fly eller forhåpentligvis med en fallskjerm.

Arketypen
29-09-06, 16:16

Mvh
magnus, presten.
Nuh. Ikke alle da. Bare de fleste...
Fordelen med å være frafallen eller hedning, er jo at man slipper ha noen moral...