Se full versjon : Kjedelig med blogging
Driver og surfer litt rundt på blogger.
Det slår meg at jeg for det mest synes de er ytterkst kjedelige. Og at det meste av funksjonene til en blogg allerede har bedre alternativer:
-hjemmesider - en blogg er for de fleste bare en hjemmeside det er lettere å oppdatere. Jeg begynte på nett i et ifi-miljø og digger hjemmesider, selv om det er lenge siden folk lagde slikt. Men de første hjemmesidene var som bloggene i dag, jeg ser ikke den store forskjellen. Bare at man i bloggene på død og liv skal fortelle meningene sine om alt i verden, det opplever jeg at man gjør bedre på....
-diskusjonsgrupper. På diskusjonsgrupper så skriver man mindre i et tomrom enn i en blogg. Jo, man kan få svar i en blogg, men jeg liker bedre dynamikken på et diskusjonsforum, eller et fagforum eller interesserforum. Da får flere stemmer bedre plass, man får ikke denne ego-greia bloggene er. Om man vil skrive langt, og kanskje artikler også, så er det forum hvor man har muligheten til å gjøre det.
En blogg kan fungere bra om den er en skikkelig infokanal for nytt man er opptatt av, eller svært treffende komentarer. Da har den en avisfunksjon. En god blogg for meg er derfor en slags uavhengig nyhetsformidler av en god journalist eller formidler. Men de har jeg funnet ytterst få av.
Blogger er stort sett som å skrive dikt, og gi det ut i små lefser på eget forlag.
Synes nå jeg.
Helt enig. Blogg er for PR-kåte. Jeg har blogg, og innrømmer glatt at jeg er PR-mkåt og ønsker å skrive om ting som bryr meg, uten at andre kan sensurere det, men bare skrive kommentarer.
Jeg er svak ;)
Jeg synes blogg er en fin ting. Man kan f.eks legge ting der som er uinteressant å diskutere på forum? Flere kunne godt gjøre det. Tanker om grøt, gullkorn om ting man har lest eller noe, kan være fint å legge ut der.
Sant nok. Jeg legger som regel det ut begge plasser :skrape:
Jeg synes blogg er en fin ting. Man kan f.eks legge ting der som er uinteressant å diskutere på forum? Flere kunne godt gjøre det. Tanker om grøt, gullkorn om ting man har lest eller noe, kan være fint å legge ut der.
Ja, det kan man. Men det kunne man jo også på en "vanlig" hjemmeside som ikke var en blogg. Og på mange forum har man dagbøker og kladdebøker hvor man også kan gjøre det. Det er ikke noe nytt og eneststående for bloggene.
Hvorfor gjør du egentlig det? Synes du det du skriver er så bra at du føler du skylder verden å dele det med den, eller ønsker du konstruktive tilbakemeldinger, evt diskusjon?
Jeg trenger ikke adressen til bloggen din, ettersom du legger ut alt her?
Den over var til Lima.
Ja, det kan man. Men det kunne man jo også på en "vanlig" hjemmeside som ikke var en blogg. Og på mange forum har man dagbøker og kladdebøker hvor man også kan gjøre det. Det er ikke noe nytt og eneststående for bloggene.
Okei, men det er kanskje mer tilgjengelig for "folk flest" nå da?
Kladdebøker og dagbøker finner du på åpne foraer slik som KG og lysfontenen. Det fungerer på samme måte som å skrive innlegg i dette forumet.
Hjemmesider er vel omtrent like lite komplisert å sette opp som en blogg.
Jeg har verken satt opp hjemmeside eller blogg jeg, jeg har slave (Elektra) til å gjøre det for meg.
Hvorfor gjør du egentlig det? Synes du det du skriver er så bra at du føler du skylder verden å dele det med den, eller ønsker du konstruktive tilbakemeldinger, evt diskusjon?
Jeg trenger ikke adressen til bloggen din, ettersom du legger ut alt her?
GOdt poeng, egentlig. Jeg legger jo ikke alt ut her, men det jeg føler for å dele med NK, gjerne for å være ego og fremme mitt syn, men også for å høre andres meninger og synspunkter, og helst skape diskusjon. :)
Det er diskusjonen, og det å være i et forum som trigger skerivelysten min, vanligvis. Men jeg har også hatt hjemmeside i kanskje 12-13 år. Hehe, den er vel ikke oppdatert på de siste 8.
Men den fungerte vel som en blogg, det ligger noen artikler der, noen oversettelser av historier, en del dikt, bilder av familien, osv osv. Typisk hjemmeside.
Det som er spennende blogging for meg er folk som har peiling på et tema, og som følger det opp.
Eller som bloggere fra Irak som kan fortellenyheter og gi samtidsbilder som ikke når oss på en annen måte.
Jepp. Jeg bruker bloggen min til å fremlyse saker og meninger som ellers ikke når media.
Krigshistorie skriver jeg mye om der for tiden.
En blog er også litt som nett chat - man får en følelse av at det er en person sin dagbok man leser. Men er det en person, eller en VR personlighet.
Dette irakiske bloggen begynner med å si som følger:
"An Average Iraqi
An Average Iraqi is just a fictional character whose....well, fictional. I will use this character to make a comparison between him and real human beings like myself or any one else."
http://aviraqi.blogspot.com/
Det er en god måte å introdusere seg på, er det ikke.
Hva er sant, hva er fiksjon, uansett er alt subjenktivt...
Det samme kommer frem her:
"Life in Baghdad
Articles about life in Baghdad as I see it"
http://thoughts04.blogspot.com/
Dødsfallene blant sivile i Irak som blir skutt av soldater er ekstremt høyt. Og når det skjer med familiemedlemmer av allerede etablerte og kjente bloggere så blir det jo ekstra sterkt:
http://youngmammy.blogspot.com/2006/03/we-lost-our-family-seniorb_114199239854749604.html
En hel familie legger ut siden dagboksnotater:
www.afamilyinbaghdad.blogspot.com
En trettenåring med kattedilla. I Baghdad
http://www.baghdadgirl.blogspot.com/
Jepp. Jeg bruker bloggen min til å fremlyse saker og meninger som ellers ikke når media.
Hvor mange når den der?
Hvor mange leser bloggen din?
Hvor mange når den der?
Hvor mange leser bloggen din?
I snitt sånn cirka 50 per døgn :P
Nå skal det sies at jeg ikke har hatt så mange sterke meninger i det siste :knegg:
Jeg holder på å legge ut litt overfladisk om Felttoget i Norge - 9. april - 10. juni 1940 nå... :nikker:
Sexy Sadie
29-04-06, 18:20
Vel, bloggingen er vel mer som en slags oppsett for folk som ikke kan så mye html-koding og sånt. Ellers så synes jeg det er mange artige blogger rundt omkring, selv om det er en del av dem som antageligvis ikke har særlig annen interessegruppe enn de som kjenner bloggeren.
Når det er sagt så vil folk faktisk bli overrasket over hvor stor leserskare enkelte katteblogger har rundt omkring. :knegg:
katteblogger? hvorfor er de så poppis?
Ja, katteblogger har en stor tilhengerskare. På samme måte som dyreforum, og kattehjemmesider.
Det som er med blogging tror jeg, er det ellers ganske misbrukte ordet hype.
Det var det samme med hjemmesider for 12 år siden. Dengangen var det hjemmesidene som fikk egne sider med linker til seg, man kåret de beste, man ramset opp gode hjemmesider av jenter (I was there), vi ble intervjuet av avisene, ble brukt som personer som uttalt seg om nett, ble intervjuet om gode url-er osv.
Egentlig det samme som skjer nå, med bloggene.
Det er bare litt spesielt å se det skje igjen, og som noe "nytt", bare ti år etter.
Og, det er hyggelig med blogger til venner og bekjente. (Send meg gjerne linken til din, Kima) Min "bhlog" alias kladdebok ligger under inleggene mine her. Det er en av tre-fire, de blir så lange at jeg må kutte de med jevne mellomrom.
50 treff om dagen, det er ganske mye, er det ikke?
Sexy Sadie
29-04-06, 18:30
Jeg tror blogging fremdeles er i ferd med å finne sin form og at man må skille mellom journalene til offentlige personer og privatpersoners blogger.
Jeg blogger rett og slett fordi jeg har funnet en nisje hvor jeg kan skrive om det jeg vil uten at det skal være en diskusjon om noe sted om at nå driver den dama og snakker om parfyme nå igjen! Det er også steike artig å prøve å lage et nytt tema til bloggen. Det skal bli rose og litt på kanten.
Dog er min blogg totalt uinteressant for folk som ikke kjenner meg.
Nei, den er interesant for andre som er opptatt av parfyme. Og da har den en nisje.
Igjen er det som hjemmesider, og den gamle web-ringstrukturen der folk fant interessefeller via hjemmesier, og så hang det samme som webringer.
Sexy Sadie
29-04-06, 18:41
Jo, men bloggingen har demokratisert hjemmesiden. For nå kan alle med internettilgang skaffe seg hjemmeside. Alt du trenger er en e-mail adresse.
Det er vel en naturlig utvikling, en slags teknisk revolusjon som ligger til grunn..
Sexy Sadie
29-04-06, 18:52
Det er vel en naturlig utvikling, en slags teknisk revolusjon som ligger til grunn..
Jepp, Blogger har fått meg interessert i web-design. :knegg:
Jo, men bloggingen har demokratisert hjemmesiden. For nå kan alle med internettilgang skaffe seg hjemmeside. Alt du trenger er en e-mail adresse.
Jo, men det har du også alltid kunnet med hjemmesidegeneratorer, der alt har skjedd via web.
Ikke det, blogging er greit det. Men jeg ser som sagt ikke forskjellen på blogger og hjemmesider, eller dagbøker, eller kladdebøker, eller debattinlegg. Det er stort sett bare et nytt ord her i Norge.
Det jeg vel tenker på som en "riktig" blogg er el mer den politiske bloggingen i USA. Jeg følger ikke egentlig så mye med på det, bare det som blir komentert i noen av de tegnseriene jeg følger.
Både doonsbury, userfriendly og candorville har ganske fornøyelige komentarer på bloggerliv den siste måneden:
http://www.comics.com/wash/candorville/archive/candorville-20060405.html (Her kommer det mange i en serie)
http://www.ucomics.com/doonesbury/2006/04/29/ (Jeg får ikke bladd meg tilbake tilde riktige som handler om blogging)
http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20060318&mode=classic (Dette er midt i en serie om bloggin, men det hopperog spretter)
PS, staver man blogging med en elelr to "g"-er? Og en blogg, med en eller to g-er?
Aladin Sane
29-04-06, 19:56
Blogging er egenetlig ganske lite i Norge, men det har samtidig vært en eksplosiv utvikling de siste årene. Jeg har i grunn blogget ganske lenge, relativt sett. Første bloggen min skrev jeg utelukkende om fotball, eller om Leeds United. Den tror jeg ikke hadde veldig mange lesere. Det var ganske mye som skjedde på den tiden, så etterhvert gikk denne bloggen inn. Andre bloggen fikk lengre levetid, egentlig lever den enda, men jeg har flyttet den fra blogspot til eget område. Her skriver jeg om alt mulig, i alle fall er det tanken. I begynnelsen skrev jeg mest om terrorisme, noe som hadde litt sammenheng med at bloggen oppsto samme uke som terroraksjonene i London i fjor sommer. Jeg hadde forsåvidt litt uforløst fagprat på hjertet, etter at Madrid hadde opplevd tilsvarende terror et snaut halvår i forveien. Som regel skrev jeg laaange innlegg. Relativt lite med kommentarer, sannsynlgivis få lesere. Vel.
Hvorfor blogge? For egen del så er dette i grunn temmelig enkelt: Jeg har en stilling som i stor grad legger beslag på min mulighet til å delta i offentlig debatt, enten gjennom partipolitikk eller gjennom f.eks. leserbrevspalter i avisene, noe jeg tidligere har hatt en viss glede av å gjøre. Med bloggen kunne/kan jeg opptre anonymt i offentligheten og komme med meningsytringer, enten det dreier seg om noe jeg har peiling på eller nyheter, samfunnsforhold etc.. Om jeg hadde lesere var ikke så viktig den første tiden, men så fant jeg ut av disse bloog-samlesidene, hvor man pinger innleggene, og da ble det plutsetlig litt mer viktig å skrive slik at det kunne være interssant å lese det, for dem som så ingressen til innlegget på oversiktssiden.
Jeg føler ikke at jeg er spesielt mer selvopptatt enn andre, enten de blogger eller ikke. Jeg er ikke spesielt enig i at bloggere primært er PR-kåte, selv om det nok finnes dem som er det også. Mitt utgangspunkt er at jeg liker å skrive, for eksempel om terrorisme, som er mitt spesialområde faglig sett, eller om musikk og fotball, som er blant mine hovedinteresser. Og jeg ser i grunn på det som litt utviklende også, i den grad at jeg - spesielt når det gjelder faglige ting eller samfunnsspørsmål - faktisk må holde meg litt oppdatert om en del ting. Jeg ser heller ikke på blogger som uinteressante eller ubetydelige. Det siste året har vist at det er stadig større oppmerksomhet knyttet til gode blogger, både i avisene og i andre medier. Da karikaturdebatten raste som vert i januar/februar, var det hovedsakelig bloggere som dro oppmerksomheten i retning av en teoretisk debatt om ytringsfrihet, og bort fra det mer ødeleggende fokuset på strid mellom kristenhet og islam. Der avisredaktører i Norge betakket seg for å gjøre noe som kunne oppleves som krenkende, sto bloggere frem og frontet vesentlige prinsipper. Man kan forsåvidt være uenig i denne fremgangsmåten, men poenget er at dette skapte stor oppmerksomhet om bloggere og om blogging som virkemiddel i samfunnsdebatten.
Hvorvidt blogg bare er en fortsettelse av hjemmesideopplegget, vel, det kan sikkert være at det er det. Men det som uansett er bra er det som hovedinnleggeren her faktisk skriver: Det finnes mange kjedelige blogger, og dem velger jeg stort sett ikke å lese. Men det finnes ganske mange som er av god kvalitet også, og disse surfer jeg innom fra tid til annen.
Kan du ikke lage en oversikt over gode blogger. Også kan du jo smugle inn din egen også, om du ikke har lyst til å sende en pm med adressen til den :snill:
Sexy Sadie
29-04-06, 20:29
Jeg leser den her.
http://mihoe.weblogg.no/
++ de som jeg har linket til på regulær basis.
Kan man foresten slette komentarer i bloggen sin?
Jeg var ganske sikker på at jeg la inn en komentar for en ukes tid side, som var borte nå? Vel, jeg la den inn på nytt, jeg, og nå ligger den der. Om den forsvinner på nytt så vet jeg da i alle fall at det ikke meningen å ha den der.
ja, du kan slette kommentarer i din egen blogg.
Aladin Sane
29-04-06, 21:30
Vanskelig å skulle skrive en slik liste som pip etterspør, men her er i alle fall noen av de bloggene som jeg pleier å lese, i prioritert rekkefølge:
- Hablog (http://hablog.motime.com/)
- Vampus (http://vampus.blogspot.com/)
- Polygrafen (http://polygraf.blogspot.com/)
- Blåblogg (http://thuestad.blogspot.com/)
- Reality challenged (http://mihoe.weblogg.no/)
- Spaltet (http://www.spaltet.net/)
- Isaksen (http://torbjorn.ungehoyre.no/)
- The revolution will be blogged (http://www.dragni.no/)
- Snorre Valen (http://snorre.urbanturban.no/)
- Fjordfitte (http://fjordfitte.blogspot.com/)
Dette er forsåvidt ikke helt representativt, jeg surfer gjennom en god del mer på en dårlig dag på jobben, og enkelte mer trofast enn noen av de som er med her. Men dette er blogger som jeg synes det er OK å lese.
Pleier å lese Vampus sin blogg. Den er drivende morsom og veldig saklig.
Hm. Hvorfor ville udi sette cookie på meg når jeg trykte på linkene til bloggene ovenfor?
Hm.
Det slår meg når jeg leser disse bloggene, hvorfor jeg synes de er så kjedelige.
Altså, den subjektive pipske meg, jeg mener ikke at de er kjedelige sånn objektivt sett, men for meg - det henger sammen med at jeg stort sett alltid hopper over komentarene i aviser også.
Hele avisnorge har fått komentardilla.
Det begynte for noen år siden når det ble vanlig at folk fikk nyhter på nett - da ble man pissredd for at avisene skulle dø ut, og gikk over fra å nyhetsaviser og til å være komeantaraviser. Men seriøst, det er sjelden jeg synes folk har så interesante komentarer at det er _det_ jeg leter opp for å lese. Jeg vil ha fakta, bakgrunner, nye vinklinger. Skal man komme med komentarer, så må det være slike jeg ikke har tenkt på selv. Og det skjer sjeldnere enn nåla i høystakken fra de fleste.
Jaja. Nå skal jeg spille war craft.
KOmmentarene er vel det som er det beste med aviser nå, synes nå jeg.
Liker å betrakte hva andre mener jeg.. som kan hjelpe meg å rette på min mening om noe...
Aladin Sane
29-04-06, 22:26
Hm.
Det slår meg når jeg leser disse bloggene, hvorfor jeg synes de er så kjedelige.
Altså, den subjektive pipske meg, jeg mener ikke at de er kjedelige sånn objektivt sett, men for meg - det henger sammen med at jeg stort sett alltid hopper over komentarene i aviser også.
Hele avisnorge har fått komentardilla.
Det begynte for noen år siden når det ble vanlig at folk fikk nyhter på nett - da ble man pissredd for at avisene skulle dø ut, og gikk over fra å nyhetsaviser og til å være komeantaraviser. Men seriøst, det er sjelden jeg synes folk har så interesante komentarer at det er _det_ jeg leter opp for å lese. Jeg vil ha fakta, bakgrunner, nye vinklinger. Skal man komme med komentarer, så må det være slike jeg ikke har tenkt på selv. Og det skjer sjeldnere enn nåla i høystakken fra de fleste.
Jaja. Nå skal jeg spille war craft.
Da er vi nok litt forskjellige, i det jeg faktisk mener avisene har hevet seg merkbart fra kun å være nyhetsformidlere m/lederartikkel til å ha en bredere kommentarseksjon.
Da er vi nok litt forskjellige, i det jeg faktisk mener avisene har hevet seg merkbart fra kun å være nyhetsformidlere m/lederartikkel til å ha en bredere kommentarseksjon.
Helt enig, egentlig.
Sexy Sadie
29-04-06, 22:49
Jeg synes det er flott at vanlige mennesker har fått et kommunikasjonsmiddelet "Blogging", jeg tror faktisk folk lærer å uttrykke seg bedre skriftlig med eg slikt verktøy.
Sexy Sadie
29-04-06, 23:55
Katteblogg. http://www.xblog.no/blog/kattekonsernet
Jeg synes det er flott at vanlige mennesker har fått et kommunikasjonsmiddelet "Blogging", jeg tror faktisk folk lærer å uttrykke seg bedre skriftlig med eg slikt verktøy.
Det er alltid bra at folk skriver, det er bra de utvikler seg. Men blogging er ikke noe nytt, det er ikke vesensforskjellige fra nyhetsgrupper, diskusjonsgrupper og hjemmesider.
Det er til og med mange som bruker ordet "blog" om dagbøker på nett som er skjulte for andre enn noen svært få.
At man får et nytt grensesnitt og ett nytt hypa ord er greit nok.
Men nytt er det dog ikke.
Ja, men hvordan kan man mene og komentere, uten å ha skikkelig kunnskap om noe?
Når folk som virkelig har innsikt i et tema komenterer, så er det spennende, men hvor ofte skjer det? Stort sett er det bare synsing, basert på overskrifter og ntb-meldinger.
På mange område så er vi så kunnskapsløse at det er helt flaut. Men mene noe skal vi på død og liv likevel.
Sexy Sadie
30-04-06, 00:45
Nå er intet nytt under solen, folk har vel kommentert til alle tider....
Sexy Sadie
01-05-06, 17:48
For å være saklig, blogging har brakt jornalismen til nye høyder, det er et nytt verktøy for å kommunisere sine tanker og følelser. Det artige er jo at man finner blogger om nær sagt alt mulig. Bare de der Volvo-blogg-ringene sier jo sitt, og de før nenvnte kattebloggene.
Og det som blir forskjellen fra en ordinær hjemmeside hvor folk bare legger ut info, er at her legges det inn en post, som ofte linker til en annen blogg, eller noe annen info på nettet og man kan følge temaet som det snakkes om og man kan kommentere direkte. Det her høres kanskje ikke interessant ut, men det er det.
Det har foregått en evolusjon på nettet når det kommer til hjemmesider/dagbøker/surfin kan du si. En slags demokratisk journalisme.
Det handler om sosial interaksjon på internett.
:mrgreen:
Nettet er et nytt middel og har reolusjonert komunikasjonen.
Det er en dreining mot mer å hevde meningene sine på bloggene enn på hjemmeidene, men dett har man også hatt, i enda større grad på diskusjonsgruppene. Linkingen til andre sider har man hatt i minst like stor grad på hjemmesidene. Komentarene har man enda bedre på debattsidene, og på hjemmesidene har man hatt den muligheten, som mange har benyttet seg av, i gjestebøkene.
Journalismen i det har jeg til gode å se mye av. Tvert imot så er det enormt mye oppgulp på bloggene, de snakker i kor, de tar opp de samme temaene på de samme måtene, det er ytterst sjelden de driver gravende journalistikk, og mange sluker alle lekasjer rått. Totalt mangel på redaktøransvar og kvalitetssikring gjør troverdighetsnivået minimalt.
Sånn sett har hjemmeisdene en annen kvalitet, som bloggene ikke har - der bruker man ofte år på å utvikle gode sider med informasjon man gjerne er alene om å ha, eller som man har utviklet selv. Hjemmesder består ofte av artikler man har skrevet om tema man er utdannet i eller er autodidakt i, og levetiden virker lengre. Selvfølgelig kan man bruke bloggen på samme måte da, men da liker jeg faktisk layouten på hjemmesider langt bedre, den gir mer muligheter. Man kan jo også kombinere blogg og hjemmeside på en god måte.
Nå har jeg fått lest enda litt mer i Aladdin sin liste, foresten, og likte en artikkel om norske soldater godt, selv om jeg er totalt uenig i konklusjonen.
Får se om det blir en komentar av det :-)
Sexy Sadie
01-05-06, 18:22
Journalismen i det har jeg til gode å se mye av. Tvert imot så er det enormt mye oppgulp på bloggene, de snakker i kor, de tar opp de samme temaene på de samme måtene, det er ytterst sjelden de driver gravende journalistikk, og mange sluker alle lekasjer rått. Totalt mangel på redaktøransvar og kvalitetssikring gjør troverdighetsnivået minimalt.
Det foregår endel mobbing, det er jeg enig i, men samtidig er blogging fremdeles i ferd med å utvikle sin form. Vi ser bare begynnelsen av det.
Når det kommer til fagblogger tror jeg de kan ha en stor fordel fremfor fagorienterte hjemmesider. Og det går jo an å ha blogg i hjemmesiden, som du påpeker.
Hm.
Jeg leser og leser blogger.
Jeg ser ingen forskjell på blogger og hjemmesider - bare litt dårligere layout.
Men det slår meg at det er to gode grunner til å starte blogging nå da hjemmesiden min på mystisk vis er nede.
-det er større sjangs for å bli lest om man synes man har noe som fortjener å bli lest
-det er enkelt å oppdatere den.
Grunner god nok.
:nemlig:
Sexy Sadie
04-05-06, 16:59
Men det slår meg at det er to gode grunner til å starte blogging nå da hjemmesiden min på mystisk vis er nede.
-det er større sjangs for å bli lest om man synes man har noe som fortjener å bli lest
-det er enkelt å oppdatere den.
Grunner god nok.
:nemlig:
som du poengterte tidligere i den her tråd, det er en teknisk evolusjon gående. Husk å gi meg adresse til blogg.
hehe, prøvde å starte en, men det funket ikke. tror det blir world press, om ingen har dårlige erfaringer med det?
Sexy Sadie
04-05-06, 17:15
hehe, prøvde å starte en, men det funket ikke. tror det blir world press, om ingen har dårlige erfaringer med det?
Alle virkelige gode blogger bruker Wordpress har jeg fått høre av en kompis, så det er visst veldig bra. :knegg:
Selv er jeg fornøyd med Blogger, den er grei nok til mitt bruk.
ok, da var det ikke så dumt det valget mitt falt ned på, da :knegg:
Hvordan får man til slik at man kommer med på sånne bloggoversikter over nyeste innlegg?
I første omgang tentke jeg å legge ut ting som allerede er på nett, så det blir sikkert ikke noe nytt for deg på en stund. Men jeg skal si ifra :-)
Det jeg tror det strandet på var at jeg hadde med en "æ" i navnet på bloggen, det er kanskje ikke noe som går?
Sexy Sadie
04-05-06, 17:24
ok, da var det ikke så dumt det valget mitt falt ned på, da :knegg:
Hvordan får man til slik at man kommer med på sånne bloggoversikter over nyeste innlegg?
I første omgang tentke jeg å legge ut ting som allerede er på nett, så det blir sikkert ikke noe nytt for deg på en stund. Men jeg skal si ifra :-)
Tror man melder seg på en slik "oversikt". Har ikke adressen til noen av dem.
Det jeg tror det strandet på var at jeg hadde med en "æ" i navnet på bloggen, det er kanskje ikke noe som går?
Det kan være at det ikke går.
søren, og nå er navnet mitt opptatt. men bare i noen dager. da får jeg vente litt, da.
med layout og slikt, er det mye opptil en selv, eller må en bare ta det en får? jeg ser du har kult bilde. det vil jeg også ha :nemlig:
Sexy Sadie
04-05-06, 17:28
Det er mange gratis templater rundt omkring, tror du kan lage mye selv også i kodene på wordpress slik som jeg har gjort med Blogger, men jeg vet ikke.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.