Se full versjon : Blånn: om falken og NAF
I dag fikk jeg endelig rota meg til å ringe NAF, fordi du fortalte meg at melemskapet mitt der er personlig, og ikke gjelder mannen i huset.
Men det er ikke riktig, det gjelder oss begge to, siden vi bare har en bil.
Så vet du det :-)
Ja, det var vel også en diskusjon i svunne tider. Lurer på om vi er medlem av noe bilbergingsselskap?
Da har du vel noe som heter familiemedlemsskap. :)
Nei. Det er sånn det er for alle, man trenger bare familiedemskap om man har mer enn en bil.
Nei. Det er sånn det er for alle, man trenger bare familiedemskap om man har mer enn en bil.
Mener du at Naf medlemsskapet går på bilen og ikke på sjåfør?
Står også på nettsidene deres at det er personlig? Sikker på at du ikke har misforstått noe?
Jeg ringte og sa: Jeg vil ha familiemedlemskap, fordi jeg har hørt at medlemsskapet er personlig, og at mannen min derfor ikke får hjelp om jeg ikke er i bilen. Da sa dama, Tja, det er jo ikke riktig, om dere har en bil, så kan du legge medlemskortet i bilen. Med en bil får man hjelp om ektefelle eller samboer kjører bilen. (Men ikke andre venner og bekjete.)
Da sa jeg, er du helt sikker, jeg har nemlig hørt osv osv, og hun sa ja, jeg er helt, helt sikker.
Gir du meg link til hjemmesiden, der det står?
Altså, siden der det står, det står ikke noe om det på førstesiden.
Lystløgner
05-05-06, 22:15
Bare for å sitere fra NAFs egne sider (www.naf.no)
"NAF medlemskap med veihjelp for en person
Få hjelp og assistanse - døgnet rundt - enten du er fører eller passasjer, eier bilen eller leier en. Er dere flere i familien kan det lønne seg å vurdere ulike typer familiemedlemskap." pris 785
"NAF medlemskap med veihjelp for to personer
Er dere flere i heimen? Det kan være lurt at to er dekket. Enten det gjelder en ektefelle, samboer eller ett hjemmeboende barn under 25 år. Da får begge veihjelp - uansett problem.
Vi gir rabatt - meld dere inn og betal nok 545,- per person, totalt nok 1090,- i året."
"Familiemedlemskap for inntil fem personer
Er dere flere i heimen? Det kan være lurt at flere er dekket. Dette gjelder ektefelle, samboer eller hjemmeboende barn under 25 år. Da får alle veihjelp - uansett problem. Husk at som hjemmeboende barn teller de fleste studenter og vernepliktige.
Vi gir rabatt - meld dere inn og betal bare nok 1510,- i året for opptil fem personer!"
Altså, siden der det står, det står ikke noe om det på førstesiden.
Var jo bare å gå inn på medlemsfordeler :?:
menneh her da: http://www.naf.no/eway/default.aspx?pid=288&trg=Contents_4806&Contents_4806=4878:257589::0:4951:1:::0:0
Der fant jeg det. Det var den siden jeg viste til med dama også, men det var altså ikke slik om man var gift. Så det.
"Er dere flere i familien kan det lønne seg å vurdere ulike typer familiemedlemskap." - det betyr kanskje om man har flere bilder? Men helt klart, det står ganske uklart, ja.
http://www.naf.no/eway/default.aspx?pid=288&trg=Contents_4867&Content_4799=4867:0:&Contents_4867=4877:0:&pc=1211&cid=short
Lystløgner
05-05-06, 22:17
Sålenge medlemmet alltid er med i bilen så er det ikke noe problem. Men om den av dere som ikke er medlem får problemer når han/hun kjører alene så er det verre.
Er dere flere i heimen? Det kan være lurt at to er dekket. Enten det gjelder en ektefelle, samboer eller ett hjemmeboende barn under 25 år. Da får begge veihjelp - uansett problem.
Synes det står ganske klart her jeg, siden ektefelle tilogmed er nevnt i eksempelet.
Men kanskje dere har en spesialavtale i forhold til forsikring, leasingbil o.l?
Hørtes veldig rart ut det hun dama sa til deg, sikker på at du ikke ringte til Falck? :knegg:
Lystløgner
05-05-06, 22:22
Falck følger bilen og ikke føreren.
Jeg hadde lånt bort bilen min en gang jeg var i stavanger og da fikk hun som lånte den her i oslo hjelp fra Falck uten noe som helst problem.
Falck følger bilen og ikke føreren.
Jeg hadde lånt bort bilen min en gang jeg var i stavanger og da fikk hun som lånte den her i oslo hjelp fra Falck uten noe som helst problem.
Jepp! Derfor er Falck best. :nemlig:
Sålenge medlemmet alltid er med i bilen så er det ikke noe problem. Men om den av dere som ikke er medlem får problemer når han/hun kjører alene så er det verre.
Ja, det trodde jeg, og spurte spesifikt om dette. Men nei, så lenge vi hadde en bil, så kunne vi bare la kortet ligge i bilen.
Synes det står ganske klart her jeg, siden ektefelle tilogmed er nevnt i eksempelet.
Men kanskje dere har en spesialavtale i forhold til forsikring, leasingbil o.l?
Hørtes veldig rart ut det hun dama sa til deg, sikker på at du ikke ringte til Falck? :knegg:
Det står jo også at man får naf-hjelp som passasjer i en annen bil, ja. Så har man to kort, så får man hjelp unasett om man kjører egen bil, andres bil, eller er passasjer. Det er kanskje det som menes med personlig? At det ikke følger bilen, men deg som person, men også dekker ektefellen din i felles bil?
Jepp! Derfor er Falck best. :nemlig:
Ikke om man låner naboens bil... da lønner det seg å ha naf....
Ja, det trodde jeg, og spurte spesifikt om dette. Men nei, så lenge vi hadde en bil, så kunne vi bae la kortet ligge i bilen.
I følge Falck (adm. direktør) og veldig mange naf medlemmer jeg har snakket med så er dette feil.
Så om du har rett i det så har det enten skjedd nå nylig, dere har en spesialavtale av noe slag eller du ble lurt på telefonen.
Det er jo dette som er hovedforskjellen på Falck og Naf.
Men hos falck kan du bare la kortet ligge i bilen og alle er dekket. :)
Det står jo tilogmed på sidene til naf at du ikke skal la kortet ligge i bilen :
Ikke ha kortet i bilen - ha det i lomma - og bruk fordelene du får som medlem av NAF
Uthevet var det også.
Det står jo også at man får naf-hjelp som passasjer i en annen bil, ja. Så har man to kort, så får man hjelp unasett om man kjører egen bil, andres bil, eller er passasjer. Det er kanskje det som menes med personlig? At det ikke følger bilen, men deg som person, men også dekker ektefellen din i felles bil?
Ja med personlig menes det at det følger personen, og -ikke- bilen
Jeg hadde sjekket dette opp en gang til.
At Falck-direktøren sier noe slikt er jo kanskje ikke så rart? Men har folk opplevd at det er feil? At man blir oppfordret til å ha kortet i lommeboka er vel fordi man da kan benytte tilbudene flere steder?
Hva vet jeg. Skal jeg ringe på nytt, mon tro?
At Falck-direktøren sier noe slikt er jo kanskje ikke så rart? Men har folk opplevd at det er feil? At man blir oppfordret til å ha kortet i lommeboka er vel fordi man da kan benytte tilbudene flere steder?
Hva vet jeg. Skal jeg ringe på nytt, mon tro?
Han sitter jo ikke å ljuger om Naf sitt medlemsstilbud da, det har jo litt med forretningsmoral å gjøre. Og det hadde jo bare bitt han i ræva etterpå.
Jeg hadde ringt igjen ja.
Tenker ikke at han juger, men at han også har misforstått den heller kryptiske beskjeden.
Nå fant jeg kortet mitt, står ingenting på det at det ikke skal legges i bilen. Står heller ikke at det er personlig. Det står mitt navn, og "hovedmedlemskap".
Tenker ikke at han juger, men at han også har misforstått den heller kryptiske beskjeden.
han har jobbet med det i noen år for å si det sånn, selvsagt sjekker han opp slikt.
Nå fant jeg kortet mitt, står ingenting på det at det ikke skal legges i bilen. Står heller ikke at det er personlig. Det står mitt navn, og "hovedmedlemskap".
Da vil jeg faktisk tro du har et hovedmeldemsskap og at mannen din evt er med i det som ektefelle.
Og at du betaler 1090 i året?
Nei.
Nei,nei da har du en spesialavtale av noe slag.
Nei, det har jeg ikke, en helt vanlig avtale har jeg.
Nei, det har jeg ikke, en helt vanlig avtale har jeg.
Ok.
Men da er det nok du og den damen på telefonen som har helt rett.
Mens nettstedet, adm direktør for falck, sjefen min, selgerene mine og alle de medlemmene vi har snakket med i løpet av et halvt år som har riv ruskende galt da. :nikker:
Jeg har sendt mail, så får vi se:
"Hei!
Jeg ringte medlemsservice i dag, da jeg hadde fått høre av en som solgte Falkenmedlemskap at NAF-medlemsskapet er personlig, og at om mannen min trengte hjelp og jeg ikke var i bilen, så ville han ikke kunne få hjelp av NAF.
På telefonen fikk jeg vite at så lenge vi var gift, kunne vi la kortet ligge i bilen, (vi har bare en) og vi ville uansett få hjelp.
Jeg tok dette opp med selgeren av Falkenmedlemsskap, og hun mener jeg ble feilinformert på telefonen, og viser til NAF sine hjemmesider, der det helt riktig står at medlemsskapet er personlig. Det står ingenting om at ektefelle også nyter godt av NAF-medlemskapet i felles bil. Dette har også direktøren av Falken tatt opp som den store forskjellen på NAF-medlemsskap og Falkenmedlemsskap.
Jeg vil derfor gjerne ha en klargjøring på dette - ble jeg feilinformert i telefonen, eller er det slik at jeg kan la medlemskortet mitt ligge der, og vi vil få hjelp, uansett hvem av oss to som kjører/er passasjer i bilen?
Mvh
pip"
Ok.
Men da er det nok du og den damen på telefonen som har helt rett.
Mens nettstedet, adm direktør for falck, sjefen min, selgerene mine og alle de medlemmene vi har snakket med i løpet av et halvt år som har riv ruskende galt da. :nikker:
Jeg aner da ikke jeg.
Men om det viser seg at direktøren din har feil, og dere har feilinformert kundene i NAF i et halvt år når dere har ringt rundt, så er jo det også litt leit.
Mer leit enn at jeg ikke vet hva jeg skal tro i dag ;-)
Ah!
Jeg skjønner hvor misforståelsen kan ligge!
Selvsagt FÅR han hjelp, alle får hjelp av naf uansett om de er medlem eller ikke.
MEN han slipper ikke egenandelen slik som du gjør.
Så han betaler egenandel for bergingen om ikke du er der, og grunnen til at kortet skulle ligge i bilen er sikkert for å ha telefonnr tilgjengelig om det skulle skje noe.
Alle FÅR hjelp av falck også, men det er kun medlemmer som slipper egenandelen.
MEN at du nevner direktøren i falck i mailen din kunne du la være, jeg skrev ikke det til deg for at det skulle siteres, eller at han skulle blandes inn.
Ok, jeg spør om det også.
Ok, jeg spør om det også.
Ja det er der forskjellen ligger. :nikker:
Men som sagt; satt liten pris på at nevnte falck-sjefen.
MEN at du nevner direktøren i falck i mailen din kunne du la være, jeg skrev ikke det til deg for at det skulle siteres, eller at han skulle blandes inn.
Ok, skal ikke gjøre det igjenn.
Ok, skal ikke gjøre det igjenn.
Nei du har jo gjort det alt.
Men man lærer så lenge man lever, jeg lærte noe nå.
Jeg tenkte faktisk ikke på det, dette er et åpent forum, om man søker på naf osv, så kommer denne diskusjonen opp på google. Jeg tenkte bare på å forklare hvorfor jeg tok kontakt for 2. gang på en dag for å spørre om det samme. Og som sagt, fordi dette ikke er pm eller et skjult fora, så slo det meg ikke at det var ting som ikke skulle bringes videre.
Beklager Blånn, jeg skjønner at det ikke var all-right, nå i ettertid.
NAF -avtalen gjelder for medlemmet + ektefelle/ samboer. Dog må ektefelle/ samboer betale kr.300,- i egenandel ved veihjelp... tror jeg.
NAF -avtalen gjelder for medlemmet + ektefelle/ samboer. Dog må ektefelle/ samboer betale kr.300,- i egenandel ved veihjelp... tror jeg.
Dette høres sannsynlig ut ja.
Svar fra NAF på den første mailen min:
Hei,
Dersom husstanden kun disponerer ett kjøretøy, gjelder veitjenesten også
for medlemmets ektefelle/samboer når ektefelle/samboer kjører medlemmets bil.
Dette står i Veitjeneestens vilkår under punkt 1. i NAF Medlemshåndbok.
Håper dette er greit forklart!
Med vennlig hilsen
NAF Kontaktsenter
NAF Assistanse AS
Med oppfølgingsspørsmål om at det kan være slik at man får hjelp men må betale egenandel:
Det stemmer ikke, det er nok en misforståelse.
Med vennlig hilsen
NAF Kontaktsenter
NAF Assistanse AS
Merkelig, jeg skal sjekke opp i morgen.
Så bra!
Gi tilbakemelding :-)
Så bra!
Gi tilbakemelding :-)
japp!
Pip!
Du har helt rett, så lenge det kun er en bil i husstanden så kan ektefelle benytte seg av medlemsskapet så lenge h*n kjører den ene bilen, men ikke om h*n bruker en annen bil enn den som er i husstanden.
Informasjon er overbragt selgere her hos oss, og jeg har snakket med Falck som også har bekreftet dette, desverre hadde ikke vi fått med oss dette smutthullet. :)
Men om dere skulle skaffe dere en bil til så må man også ha et medlemsskap til, og om ektefellen som ikke er medlem bruker en annen bil en husstandens bil så er h*n ikke dekket.
Jeg tok feil, du har rett, godt vi fikk oppklart det!
Lystløgner
08-05-06, 11:13
Pip!
Du har helt rett, så lenge det kun er en bil i husstanden så kan ektefelle benytte seg av medlemsskapet så lenge h*n kjører den ene bilen, men ikke om h*n bruker en annen bil enn den som er i husstanden.
Informasjon er overbragt selgere her hos oss, og jeg har snakket med Falck som også har bekreftet dette, desverre hadde ikke vi fått med oss dette smutthullet. :)
Men om dere skulle skaffe dere en bil til så må man også ha et medlemsskap til, og om ektefellen som ikke er medlem bruker en annen bil en husstandens bil så er h*n ikke dekket.
Jeg tok feil, du har rett, godt vi fikk oppklart det!
Ikke bare innrømmer du det når du har tatt feil. (Og dette visste ikke jeg om engang og jeg har vært medlem av NAF i evigheter og Falck/Falken i perioder), men du instruerer tilogmed selgerne om at de skal opplyse om noe som kan gi dem færre salg!
Jeg er imponert.
Ikke bare innrømmer du det når du har tatt feil. (Og dette visste ikke jeg om engang og jeg har vært medlem av NAF i evigheter og Falck/Falken i perioder), men du instruerer tilogmed selgerne om at de skal opplyse om noe som kan gi dem færre salg!
Jeg er imponert.
Ikke alle selgerene er drittsekker da. :knegg:
Lystløgner
08-05-06, 11:22
Ikke alle selgerene er drittsekker da. :knegg:
Nei, men de fleste liker ikke å innrømme noe som er til ulempe for seg selv. Hverken selgere eller andre.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.