Se full versjon : Allergimedisiner
Kan noen fortelle meg svaret på dette:
Zyrtec-piller er ikke reseptbelagte, men det er flytende Zyrtec.
:?:
Du sparer haugevis av å kjøpe Zyrtec i 30 og 90-pakninger. 10 zyrtec er ikke reseptbelagt, men det er altså 30 og 90, da blir det mye billigere å få en resept.
Så en flytende vil da si 30-90?
Nei, aldri hørt om flytende Zyrtec, men poenget med resepter er vel at man skal besøke lege så man har instrukser på bruken og ikke feilmedisinerer seg. Derfor selges det ikke mer enn 10 Zyrtec av gangen reseptfritt. Forøvrig vil jeg anbefale Aerius i steden for Zyrtec. Zyrtec er vel noe utdatert og har flere bivirkninger.
Det er forøvrig sånn med flere legemidler. Små doser er ikke reseptbelagte, men skal man ha større mengde, evt. sterkere mengde må man ha resept.
Jeg fikk beskjed av legen om at jeg kunne bruke dette på avkommet når hun hadde reaksjoner. Men han sa ingenting om at det var reseptbelagt. det synes jeg han burde vite. Møkkalegen!
Da synes jeg du burde finne en allergispesialist.
Avkommet skal testes i neste mnde, så da får jeg nok vite det.
Sexy Sadie
06-05-06, 17:08
Har noen en enda bedre pille å anbefale en Areius, så kom med det. :trett:
Hva med en allergisprøyte? Hjalp en kompis av meg som er allergisk mot alt kjempebra. Hver sprøyte virka i tre mnd tror jeg.
De "nye" antihistaminene som aerius, zyrtec, kestine etc blir man ikke trøtte av, fordi de ikke krysser blod/hjerne-barrieren. Så hvis du er trøtt, ss, så er det nok andre grunner. Kan jo være du reagerer på allergiene tross at du tar medisiner? Er det bjørka? Eller driver du med helårsallergi?
Sexy Sadie
06-05-06, 21:09
Det er graset.
Nå? Eller venter du på at det skal sette inn?
Sexy Sadie
06-05-06, 21:14
Nå? Eller venter du på at det skal sette inn?
Nå.
Sexy Sadie
06-05-06, 22:10
Jeg har hatt anfall og alt.
Erdet gress så tidlig da? Sikker på at det ikke er noe annet? Jeg trodde gresset kom i juni (sånn allergimessig sett).
Sexy Sadie
06-05-06, 22:28
Vi ble spådd en eksplosiv vår i år, og det har vært varmt i Steinkjer de siste 5 dagene.
Pollen har slått til for fullt der, bor sammen med et par som er helt slått ut.
Jeg er glad jeg ikke sliter med dette.
Jeg hadde pollenallergi i forfjor sommer, men så stumpet jeg røyken og i år merker jeg ikke noe, blodprøvene sier og at jeg ikke er pollenallergisk :)
Jeg går og venter på at bjørka skal komme med raklene for fullt... :skrape:
Håper jeg slipper unna i år men...
Sexy Sadie
07-05-06, 21:11
Du får nok bjørka midt i hodet. :nemlig:
Frykter det ja, hjelper sikkert ikke å ha to bjørk i hagen heller. :nei:
Sexy Sadie
07-05-06, 21:17
Frykter det ja, hjelper sikkert ikke å ha to bjørk i hagen heller. :nei:
Jeg reagerer ikke så mye på bjørka da, det er mer graset. Noe som ikke er noe bedre. :fortvilet:
Gress er værre, du reagerer sikkert hele sommeren, men min periode varer som regel bare en mnd.
Sexy Sadie
07-05-06, 21:22
Gress er værre, du reagerer sikkert hele sommeren, men min periode varer som regel bare en mnd.
Juli/august bruker å gå bra. Da er det verste over, så da bruker jeg kun nesespray og øyedråper som virker lokalt. Tablettene bare når det er ille.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.