PDA

Se full versjon : 60 år Solo ?

Sorepheus
08-05-06, 21:44
Hackeren Solo fra UK risikerer både Guatanomo Bay og 60 år i amerikansk fengsel. Hva har han gjort spør du? Fyren har logget seg på og lest dokumenter o.l. fra "romfartsorganisasjonen NASA, marinen, flyvåpenet og forsvarsdepartementet." Spørsmålet mitt er da, HVA er det som er så utrolig sensitivt at man ikke tåler at andre leser og ser på det. Lever vi ikke i et demokrati?

Skal det være livstid i fengsel for simpelthen å lese informasjon? Hvor er logikken i det? Etter min mening er hackere som Solo dagens etisk korrekte frihetskjempere. De har skjønt at man ikke bruker kuler eller bomber. De skader jo INGEN. Alt de gjør er simpelthen å bringe lukket informasjon til offentlighetens lys. Er det ikke slik en rettsstat skal fungere da?

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=302612

Sexy Sadie
08-05-06, 21:47
Det her kan jeg en del om, men jeg har ikke tid til å ta det nå.

Limafox
08-05-06, 21:48
Prinsipielt synes jeg det er greit at han får straff ja, men ikke livstid. Men amerikanerne er og blir pripne og snurte på det området der.

Men jeg er sånn egentlig helt enig med deg, at dette er en flott måte å drive krig på.

Men samtidig kan slikt være veldig skadelig for de fiender som måtte finne på å bruke disse infoene til nettopp å drepe andre igjen.

The Cryptic
09-05-06, 01:07
"Information wants to be free" heter det jo, og jeg er i prinsippet enig i det. Ikke for enhver pris, men det er godt prinsipp. 60 års fengsel for å lese informasjon, og ikke misruke det er jo rett og slett gakk gakk

Lystløgner
09-05-06, 04:20
Prinsipielt synes jeg det er greit at han får straff ja, men ikke livstid. Men amerikanerne er og blir pripne og snurte på det området der.

Men jeg er sånn egentlig helt enig med deg, at dette er en flott måte å drive krig på.

Men samtidig kan slikt være veldig skadelig for de fiender som måtte finne på å bruke disse infoene til nettopp å drepe andre igjen.
Skal han fortjene 60 år så bør deler av den amerikanske regjering bli stilt for et tribunal type nürenberg og bli stilt opp mot veggen utenfor..... rett skal være rett

Limafox
09-05-06, 08:56
Skal han fortjene 60 år så bør deler av den amerikanske regjering bli stilt for et tribunal type nürenberg og bli stilt opp mot veggen utenfor..... rett skal være rett

Enig i det.

Orca
09-05-06, 15:42
Men han har fortsatt begått ett lovbrudd, så noen straff må han jo måtte godta. Han var jo ikke inne i åpne systemer for å si det slik. Men jeg stiller meg noe tvilende til fyren. I artikkelen står detom det angivelige UFO bildet han så: "Han er imidlertid ikke 100 % sikker på om det dreier seg om et konstruert bilde, utført av en dyktig kunstner. På spørsmål om han har en kopi, svarer han at programmet han brukte - en java-framviser - ikke hadde mulighet til å lagre bilder. "
Ikke lagre bilde? Har han ikke hørt om skjermdump etc?

Sorepheus
09-05-06, 15:45
Reagerte og på dette. Det høres ut som han er en skikkelig amatør.

Orca
09-05-06, 16:03
Gary McKinnon er Storbritannias mest berømte hacker. Nå hevder han å ha sett et bilde av en UFO på NASAs server.