PDA

Se full versjon : Norge står for tur

Zenaria
13-05-06, 15:43
– Ødelegg bygningene deres, få jorda til å riste og gjør dem om til innsjøer av blod, sa Hassan, som på videoen er kledd i militære klær og en svart turban.

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article635805.ece

Tar dere dette alvorlig? I så fall hvor tenker du de vil slå til? Er 17. mai i så fall et mål?

Ling
13-05-06, 15:46
Skal slettes.

Limafox
13-05-06, 15:59
Jeg klarer ikke å ta neandertalere alvorlig.

Vi har sagt unnskyld, og alt er ok med muslimene. Jeg nekter å falle for "frykten" som disse terrorgruppene vil gi.

Og angriper de oss i norge, så støtter jeg total krig mot Iran.

Snorre
13-05-06, 16:10
Tror ikke det der er så farlig som det høres ut som.

Men han sjeiken der kunne ha vært kul som avatar.
Men blir jeg stemplet som terrorist da?

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00032/liby150_32177h.jpg
Terrorlederen Sheikh Abu Yahia Al-Libi truer Norge.

:hæ:

Sexy Sadie
13-05-06, 16:27
Det her er egentlig kronen på verket, ingen truer mitt fedreland ustraffet. Hvorfor bombes ikke midtøsten ned til steinalderen nå med en gang? :mrgreen:

Ling
13-05-06, 16:34
Skal slettes.

Sexy Sadie
13-05-06, 16:35
Hæææ?Seriøst?

Ling
13-05-06, 16:36
Skal slettes.

Sexy Sadie
13-05-06, 16:38
http://www.robertofrankenberg.com/media/ch1/hanks.jpg

Jeg synes ikke de var noe like.

Ling
13-05-06, 16:40
Skal slettes.

Sexy Sadie
13-05-06, 16:41
På mitt bilde ser Tom djevelsk ut, sikkert på grunn av utviklingen til å bli en Allahs dissipel. Enn at man skulle tro det om Hollywoods gullgutt. :fortvilet:

Ling
13-05-06, 16:41
Skal slettes.

kratos
13-05-06, 18:19
Hadde tenkt meg til Oslo på 17.mai

Nå står jeg over.

Ling
13-05-06, 18:46
Skal slettes.

kratos
13-05-06, 18:48
Furnuftig blånn :fniser:

Om det er fornuftig eller paranoid vet man jo ikke før etter 17.mai, Lima synes det er teit at jeg ikke vil til Oslo nå, men det får så være.
Jeg er såpass bekymret for slikt ast jeg overhodet ikke vil kose meg i Oslo.

Ling
13-05-06, 20:06
Skal slettes.

kratos
13-05-06, 20:13
*skjønner ikke hvorfor Ling fniser*

Sorepheus
13-05-06, 20:24
– Ødelegg bygningene deres, få jorda til å riste og gjør dem om til innsjøer av blod, sa Hassan, som på videoen er kledd i militære klær og en svart turban.

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article635805.ece

Tar dere dette alvorlig? I så fall hvor tenker du de vil slå til? Er 17. mai i så fall et mål?

Hvordan skulle vi vite om 17. mai er et mål?

kratos
13-05-06, 20:25
Hvordan skulle vi vite om 17. mai er et mål?

Hvis noen skulle ramme Norge så er 17.mai en symbolsk og god dag for å si det sånn..
Masse folk samlet, og vi feirer grunnloven vår.

Sorepheus
13-05-06, 20:41
Burde jeg frykte deg da eller?

kratos
13-05-06, 20:43
Burde jeg frykte deg da eller?

:roll:

Ling
13-05-06, 21:14
Skal slettes.

kratos
13-05-06, 21:19
Jeg finner det komisk at du er ei så lettskremmt og irrasjonell lita mus. :knegg:

Litt søtt også.

Jeg er forsiktig, og om jeg er irrasjonell og lettskremt ser man jo ikke før etter 17.Mai.
Om jeg tar feil så er jeg veldig glad for det!

pip
13-05-06, 21:22
Det kan kanskje være en hjelp i at det bare er ett år siden (eller er det to :?:) at akkurat det samme var oppe i forbindelse med 17. mai, og "alle" var livredde.

Det kommer nok til å gå bra. Og gjør det ikke det, så er du neppe der det smeller. Og er du der det smeller, så kommer du ikke til å vite stort av det.

Sannsynligheten er uansett mindre for at det skal treffe deg, eller noen av dine, enn det er at du eller dine skal dø i en bilulykke.

kratos
13-05-06, 21:24
Det kan kanskje være en hjelp i at det bare er ett år siden (eller er det to :?:) at akkurat det samme var oppe i forbindelse med 17. mai, og "alle" var livredde.

Det kommer nok til å gå bra. Og gjør det ikke det, så er du neppe der det smeller. Og er du der det smeller, så kommer du ikke til å vite stort av det.

Sannsynligheten er uansett mindre for at det skal treffe deg, eller noen av dine, enn det er at du eller dine skal dø i en bilulykke.

Takk pip, det var et beroligende innlegg. :klem:

pip
13-05-06, 21:36
Det var jo godt. Jeg for min del går rundt og er livredd for bilkræsj :knegg:

;-)

Ling
13-05-06, 21:46
Skal slettes.

kratos
13-05-06, 22:16
Tipper du lotto blånn ?

det er irrelevant.

Jeg synes det er idiotisk å "gjøre narr" av noens frykt når ingen av oss har fasiten.

Goffy
13-05-06, 22:18
Tatt i betraktning at disse utskuddene foretrekker å føre sin krig mot små barn og sivile
som ikke har mulighet til å forsvare seg så vil nok 17. mai feiringen være et nærliggende mål for dem.
Da vil de også kunne oppnå de ekstreme døds og skadetallene de foretrekker.

Men men.. Livet går videre. Sjansen for å bli drept i en bilulykke er fremdeles flere hundre ganger større..Selv på Dizengoff..

Ling
13-05-06, 22:46
Skal slettes.

Zenaria
13-05-06, 23:39
Jeg holder meg hjemme 17. mai. :?:

pip
13-05-06, 23:42
Jeg holder meg hjemme 17. mai. :?:

På nett?

Sorepheus
13-05-06, 23:45
Det er det mulig jeg gjør og, men ikke fordi jeg er redd for terror, men fordi jeg ikke orker korpsmusikk, bunader og nordmenn som feirer at de er "norske" :-?

Zenaria
13-05-06, 23:45
På nett?

Sannsynligvis. Har i grunnen aldri vært glad i 17. mai. I fjor lagde jeg stor frokost for masse venner med masse champis. Tror det blir litt roligerer i år. :wink:

pip
13-05-06, 23:46
Kanskje vi kan ha et ørlite party her en eller annen gang i løpet av dagen :snill: Jeg kommer nok til å være logget på, i alle fall.

Limafox
13-05-06, 23:47
Det er det mulig jeg gjør og, men ikke fordi jeg er redd for terror, men fordi jeg ikke orker korpsmusikk, bunader og nordmenn som feirer at de er "norske" :-?

off topic:
Vi feirer ikke 17. mai "fordi vi er norske". VI feirer 17. mai fordi vi fikk en grunnlov å forholde seg til. Vi var fremdeles i union frem til 1905.

Sorepheus
Ja, Grundloven er det all grunn til å feire, spesielt i disse dager .. men det skjønner jo ikke "nordmenn" da..

BEM
Det var jo godt. Jeg for min del går rundt og er livredd for bilkræsj :knegg:

;-)
Det høres lit paranoid ut.
Hadde du kjørt rundt og vert redd for bilkræsj så hadde det vært en nevroitisk greie.

Men når du GÅR rundt og er redd for bilkrasj så er du mildt sagt på bærtur i januar.

Limafox
13-05-06, 23:49
Ja, Grundloven er det all grunn til å feire, spesielt i disse dager .. men det skjønner jo ikke "nordmenn" da..

Den ble for dyp for meg. Kan du forklare den? Hvem er "nordmenn"? :?:

Sorepheus
13-05-06, 23:50
Nordmenn er nordmenn.

Limafox
13-05-06, 23:52
Nordmenn er nordmenn.

Hvorfor i hermetegn?

pip
13-05-06, 23:54
Det høres lit paranoid ut.
Hadde du kjørt rundt og vert redd for bilkræsj så hadde det vært en nevroitisk greie.

Men når du GÅR rundt og er redd for bilkrasj så er du mildt sagt på bærtur i januar.

Det er verst når jeg eller noen av mine er ute og kjører, ja. Men her jeg bor så er det større grunn til å være redd når man går. Politiet har som en generell advarsel sagt at de regner det som uforsvarlig å gå langs veien vår med små barn. Men da det er den eneste veien til tog, barnehage, skole og butikk, så har man jo ikke så mye valg.

Zenaria
Jeg registerer at noen skammes over å være nordmann. Man skjemmes over at andre er stolt over sin etnisitet. Et skikkelig merkelig fenomen.

Sorepheus
Nordmenn er typisk alle de menneskene som feirer 17. mai , med meningsløse taler, fordommer, pølser, flagg og bunad. Det er så kvalmende at de skal ha monopol på dette da. For meg er nordmenn alle mennesker som bor i Norge.

kratos
13-05-06, 23:55
Nordmenn er typisk alle de menneskene som feirer 17. mai , med meningsløse taler, fordommer, pølser, flagg og bunad. Det er så kvalmende at de skal ha monopol på dette da. For meg er nordmenn alle mennesker som bor i Norge.

WG da. :roll:

Er da ikke lenge siden vi hadde en etnisk 17 mai sjef tilogmed og jeg synes hun var søt der hun sto å ropte på hora. :nemlig:

Zenaria
13-05-06, 23:55

Merker jeg noen fordommer her? :lol:

Sorepheus
14-05-06, 01:26
Nordmenn er stort sett noen pompøse drittsekker ja.

kratos
14-05-06, 01:36

Heia Norge :banan:

pip
14-05-06, 16:18

Men en søt, pompøs drittsek, det er du jammen :snill:

Sexy Sadie
14-05-06, 16:29
Nordmenn er da ikke verre enn andre.

Sorepheus
14-05-06, 20:34
Ehhh.. jo faktisk.

Limafox
14-05-06, 20:35
Ehhh.. jo faktisk.

Eeeeehh...nei, wonder, mein gut. 17. mai er barnas dag. Er du så ond at du ikke vil feire barnas dag?

Sorepheus
14-05-06, 20:51
Øh, du mener dagen da barna blir hjernevaska til å dyrke Kongen som gud og ofre seg for "landet" i kamp?

kratos
14-05-06, 20:54
Øh, du mener dagen da barna blir hjernevaska til å dyrke Kongen som gud og ofre seg for "landet" i kamp?

Det var da et vridd syn på saken synes jeg.,

Limafox
14-05-06, 20:55

Du har seriøse problemer om det er slik du mener dagen er...

Sorepheus
14-05-06, 20:58
17. Mai er jo selve grunnen til at folk flokker til militæret og trakasserer andre nasjonaliteter.

Limafox
14-05-06, 21:05
17. Mai er jo selve grunnen til at folk flokker til militæret og trakasserer andre nasjonaliteter.

Nei, det er det ikke. I så fall er det bare i ditt hode.

17. mai har alltid vært barnas dag norge. DU forveksler nok dette med militærparader i andre land som du mest sannsynlig assosierer deg med?

Håpløs påstand, og slike uttalelser som dette er med på å skape fordommer.

Sorepheus
14-05-06, 22:58
Det er bare i Norge og Nord Korea o.l. at man feirer nasjonalismen på denne måten , da er det vel en grunn til at Norge er verdens mest fremmedfiendtlige land og.

BEM
14-05-06, 23:02
Det er bare i Norge og Nord Korea o.l. at man feirer nasjonalismen på denne måten , da er det vel en grunn til at Norge er verdens mest fremmedfiendtlige land og.
Ja vi har mye å lære av både Iraq Iran Arabia Dannmark Finnland og herregud,- halve verden når det gjelder respekt for andre raser kulturer og mennesker.

Gongen....
Lukk opp øynene og se deg litt omkring.

Sorepheus
14-05-06, 23:13
Jeg gjør det .. det er derfor jeg kommer med disse uttalelsene og at dere så hardnakket forsvarer "Norge" "Norsk" og "Nordmenn" (hva nå enn disse metafysiske greiene betyr) understreker vel bare poenget mitt ville jeg tro.

kratos
14-05-06, 23:14
Jeg blir bekymret av denne tråden rett og slett.

Limafox
14-05-06, 23:14
Jeg forsvarer ikke nordmenn slik du mener det er. Jeg forsvarer bare at det er ikke noe galt i å feire dagen da vi fikk en egen grunnlov og at det var et steg på veien som et fritt land.

De fleste land drømmer om sånt, dem. I tillegg gikk vi mot strømmen og har gjort dette til barnas dag. Uten tvil vellykket. :)

Zenaria
14-05-06, 23:19
Jeg blir bekymret av denne tråden rett og slett.

Bekymret for dongen eller 17. mai?

Sorepheus
14-05-06, 23:19
De fleste land drømmer om blodhard nasjonalisme og hjernevasking av barn sier du? Det eneste som mangler for å gjøre 17. Mai til Nord Korea's fest dag er noen tanks, men her er vi jo og alt godt på vei med overflyvninger av jagerfly til hverdags.

BEM
14-05-06, 23:20
Jeg gjør det .. det er derfor jeg kommer med disse uttalelsene og at dere så hardnakket forsvarer "Norge" "Norsk" og "Nordmenn" (hva nå enn disse metafysiske greiene betyr) understreker vel bare poenget mitt ville jeg tro.
Hva er galt med nasjonalisme da?

Limafox
14-05-06, 23:21
De fleste land drømmer om blodhard nasjonalisme og hjernevasking av barn sier du? Det eneste som mangler for å gjøre 17. Mai til Nord Korea's fest dag er noen tanks, men her er vi jo og alt godt på vei med overflyvninger av jagerfly til hverdags.

Hahaha, jeg klarer ikke å ta deg alvorlig :knegg:

Det er ikke noe blodhardt over feiringen, jeg kan ikke skjønne hva du mener med det :D

kratos
Bekymret for dongen eller 17. mai?

Dongen.

Sorepheus
Stort sett all jævelskap oppigjennom historien ..

Starwolf
14-05-06, 23:23
Så flytt til et land hvor de har renere samvittighet. Ingen stopper deg.

BEM
14-05-06, 23:24
Stort sett all jævelskap oppigjennom historien ..
Mener du at det Hitler gjorde ved ikke å respektere andre land er nasjonalisme?

Eller tror du at nasjonalisme er å invadere eller hate eller ikke å respektere?

Zenaria
Dongen.

:-D skjønner.

Sorepheus
Jadda, heil til den og .. Det har seg faktisk slik at jeg har bodd i dette landet i 17 år og har de aller fleste vennene mine i dette geografiske området.

BEM
14-05-06, 23:28
Jeg tror du blander kortene her.

Skal vi se...
Om man elsker mennekset for eksempel. Ikke bare ett bestemt mennekse men mennesket som skapning.
Det er det ikke mulig å gjøre uten å elske seg selv.

Det samme gjelder nasjonale følelser.
man kan ikke elske sitt eget land uten å respektere og elske andre lands egenart.

Når noen kaller imperialisme og hat vold hjernevaskin osv for nasjonalisme er det en missforståelse som faller på sin egen påstand for det er umulig å være glad i en tilstand uten å respektere tilstanden i seg selv. Og det å være en nasjon er en tilstand. Det er også en tilstand å være menneske.

Sorepheus
14-05-06, 23:36
Nasjonalisme er a1) og hatet er b1). 1 + 1 = 2. Det er ikke vanskeligere for makthaverne som jo *designer* den nasjonale følelse å vri deg til akkurat hva de vil. Det vises jo f.eks. så enkelt som i hvor mange som frivillig går i militæret, men angrer etterpå. Det vises så enkelt når nasjonalistisk motivert vold og hat bare øker og øker. Jeg fatter ikke at folk kan underkaste seg åndelige ledere og spiritell metafysisme slik som skjer på 17. mai.

BEM
14-05-06, 23:44
Jeg har en bestemt følelse av at militær systemet er tuftet på andre behov en nasjonalismen. Mødre som tenner på uniformer og fedre med homofobi er trolig en mye større rekruttør en nasjonalfølelsen hos den enkelte soldat.

Men når soldaten først er i den fella at han har gått inn i militæret, så er det eneste argumentet han har å være nasjonal helt.

Lystløgner
15-05-06, 11:31
Altså, Norge har vel den minst militære nasjonaldagen av samtlige nasjoner på kloden.

Ungene går ikke engang i takt.

Goffy
15-05-06, 13:32
Altså, Norge har vel den minst militære nasjonaldagen av samtlige nasjoner på kloden.

Ja, det er en skikkelig uting!

Der må jeg si jeg har stor respekt for Bergenserne og deres flotte tradisjon med buekorps. Får ungene inn på geledd og lære dem grunnleggende sluttet orden tidlig
i livet.

Det er veldig fine rekrutter å jobbe med, siden de allerede er halvhjernevasket når de møter til tjeneste. Vi trenger bare å gjøre siste finpuss og få det skikkelig rent i krokene før vi sender dem til Irak, Afganistan eller en annen kjøttkvern vi har opprettet i imperealismens navn.

Wondergong burde ha vært i buekorps. Da ville han blitt en god soldat han også. :nemlig:

BEM
15-05-06, 19:40
Ompa gjengen er ikke akkurat noe hyggelig skue og virker ganske meningsløs på meg. Men jeg ser de ikke som et trussel akkurat.

Sorepheus
15-05-06, 23:44

Eh.. de fleste land har ikke noen spesiell feiring eller markering av nasjonaldagen.

kratos
15-05-06, 23:59
Jeg elsker nasjonaldagen vår jeg, vi er samlet og koser oss og nyter det som skal være barnas dag.
Gudskjelov så er ikke flertallet enig med WG, det hadde bare vært trist.

Sorepheus
16-05-06, 00:01
Man skal være trist på nasjonaldagen. Gå rundt og skamme seg burde man.

kratos
16-05-06, 00:07
Man skal være trist på nasjonaldagen. Gå rundt og skamme seg burde man.

Ja jeg regner med at det er det du skal i hvertfall?

Selv skal jeg spise masse is og kose meg med familie og kjære karuseller...

Skal vi vedde noen grunker på hvem som har den beste dagen?

;)

Sorepheus
16-05-06, 01:37
Jeg skal enten holde meg hjemme, eller drikke så mye at jeg ikke husker dagen :-?

pip
16-05-06, 13:28
Eh.. de fleste land har ikke noen spesiell feiring eller markering av nasjonaldagen.

Ikke?

Selv Sverige har jo det nå. Og alle land jeg har vært i ellers, så vidt jeg kan huske.

Stort sett blir det markert med millitærparader.

Sorepheus
16-05-06, 14:06
Nevn land i Europa som feierer nasjonaldag slik Norge gjør. Svenskene har forøvrig ikke noen spesiell feiring, det som ble gjort i Sverige nylig var å gjøre dagen til en *fridag* , det er hverken organiserte tog, taler, korps eller flaggborger.

Lystløgner
16-05-06, 14:10
[quote="WonderG"]Nevn land i Europa som feierer nasjonaldag slik Norge gjør. [quote]
Det er jo nettopp det som er poenget. Det er ingen som gjør det.

For andre land så er det en offisiell feiring der myndigheter (og ofte militære) står i fokus.
For Norge så er det et digert bursdagselskap, med store innslag av barnebursdag.

pip
16-05-06, 14:22
Nei, jeg vet ingen som gjør det slik Norge gjør det.

Frankrike har Bastille Day -med millitærparade

2. søndag i juni ferier Storbritannia regentens bursdag, da har de Trooping the Colour - millitærparade

Østerike hadde i alle fall millitærparader i fjor, jeg vet ikke om det er vanlig?

25 oktober er det millitærparader i Hellas, oxi-dagen

Den belgiske nasjonaldagen har i alle fall flagg, folk i gatene, parader og musikere. 21 juli. Kanskje det er litt likt?

Sorepheus
16-05-06, 16:54
[quote="WonderG"]Nevn land i Europa som feierer nasjonaldag slik Norge gjør. [quote]
Det er jo nettopp det som er poenget. Det er ingen som gjør det.

For andre land så er det en offisiell feiring der myndigheter (og ofte militære) står i fokus.
For Norge så er det et digert bursdagselskap, med store innslag av barnebursdag.

Dette er bare sprøyt. Så og si ingen land i Europa har større markeringer av nasjonaldagen. Det eneste landet i Europa som markere med militæret er Hvite Russland.

Lystløgner
16-05-06, 16:57
Dette er bare sprøyt. Så og si ingen land i Europa har større markeringer av nasjonaldagen. Det eneste landet i Europa som markere med militæret er Hvite Russland.
Hvem faen har sagt at det er en STOR feiring?

Men den markeringen som er, den er offisiell og ikke at det er folket som fester. Lær deg å lese da.

Sorepheus
16-05-06, 17:03
Med offisiell tenker jeg på Staten som setter i gang større arrangementer, slik som f.eks. ved folketogene og "teaterne" i Nord Korea, eller norsk 17. mai.

Lystløgner
16-05-06, 17:08
Med offisiell tenker jeg på Staten som setter i gang større arrangementer, slik som f.eks. ved folketogene og "teaterne" i Nord Korea, eller norsk 17. mai.
Det er likefullt en offisiell markering selv om det ikke er noe større arrangement.
Og det er dessto mere den utøvende makt. Regjering, politi og militære som står for det meste (eneste?) som skjer ved markeringene.

Mens i Norge så er det folkets dag, og folket som feirer, og myndighetene som tilpasser seg dem, istedet for omvendt.

Sorepheus
16-05-06, 17:26
Tror du blander litt, Regjering (Kongen) *er* folkets utøvendemakt, dvs. de er folkevalgt. I Norge er det statlig og kommunalt ansatte som står for de fleste markeringene. Politiet holder ro og orden. Folket bare møter opp (og blir mobbet til punktet før stening hvis de ikke gjør det).

Lystløgner
16-05-06, 17:39
Folket bare møter opp (og blir mobbet til punktet før stening hvis de ikke gjør det).
Vi lever ikke i samme Norge som hverandre.

pip
16-05-06, 18:35
Så flytt til et land hvor de har renere samvittighet. Ingen stopper deg.

Nei, nei.

Norge blir fattigere om WG drar.

Vi trenger folk som mener det meste.

Sorepheus
16-05-06, 18:37
:lykkelig:

BEM
16-05-06, 18:52
Vi kan gi ham nasjonal arrest. (utreiseforbud)
Så kan vi sende han ut i samfunnstjeneste som drillpike hver 17 mai, som straff, til han skjønner at Norge er et snillt land.

Sorepheus
16-05-06, 18:59
Hum... ser det er billige kondoer i Brasil ...

pip
16-05-06, 19:35
Har du vært med på å feire en nasjonaldag i Latin-Amerika? :knegg:

BEM
16-05-06, 19:37
WG er nasjonaldagsfeireflyktning.

Starwolf
17-05-06, 08:31
Hum... ser det er billige kondoer i Brasil ...

Brasil feirer sin nasjonaldag med militærparader. Ikke kjøp leilighet fra Vaskebakke og Co. De leilighetene er dyre. Kona kan sikkert komme med tips.

Ling
17-05-06, 11:57
Skal slettes.