Se full versjon : Ny film!
Kjøpte en fim i dag som jeg skal se med guttene. Det er "Mirrormask".
Jeg har store forventninger til den. Det er basert på ting av Neil Gaiman! Sånt kan vi like... Jeg gir tilbakemelding i kveld. Nå skal vi kose oss med film og greier....
Det vil jeg høre om!
Jeg har ikke kjøpt den enda, kom den ikke nettopp-nettopp?
Den fikk litt lunken anmeldlese, men beskjed om at fansen nok fant noe å glede seg over.
Neil Gaiman! :hyper:
Hvorfor har ingen fortalt meg om denne filmen før!!!!
Lystløgner
04-06-06, 23:18
Jeg har ventet og håpet den skulle komme på kino jeg..
trailer på http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/mirrormask.html for de som ikke automatisk kjøper alt Neil Gaiman har vært borti.
Ikke jeg heller. Men jeg føler at noen burde ha gjort det... :tenker:
Ok. Da har jeg sett filmen. Den var VELDIG Neil Gaiman. Sandman tegneseriene var en liten fasit i hvordan stemningen og miljøet var. Det var en dyster og til tider stillestående film med veldig surrealistiske omgivelser. Som ungene sa etterpå "den var skummel, men liksom på en annen måte"..
Historien var litt spesiell for oss da, for det var historien om en jentes frykt for å miste moren som var på sykehuset for å opereres. De hadde hatt en krangel før moren segnet om, og det var ikke lett å ha med seg. Følelsen av avmakt og mangel på logikk og trygghet. Det å stå på utsiden og ikke vite hvordan man kan hjelpe var godt fortalt i en galskapverden av merkelige kryp og ufattelige Dali landskap med fiskestimer som fløy overalt. En del flotte scener.
Som sagt veldig god visualisering av Gaiman sine miljøer med absurde innslag, stilistiske tegninger og gulbrune slitte farger. Det var en dyster film. Jeg likte den, og ungene likte den. Jeg tror den hadde passet godt sammen med "dead man" med Johnny Depp. En sånn film som er fantastisk når du er delvis i drømmeland selv om du ikke sovner. En film du bare sitter og flyter med i inn og ut av virkeligheten uten å bry deg om handling eller høydepunkter. Du driver bare med og innser kanskje at hverdagens stress og mas er rimelig uvesentlig i den store sammenhengen.
Jeg er overasket over at ungene hang med gjennom hele, for den var nok litt tung. De forsto ikke alt. Men akkurat mine unger ble nok veldig truffet av jentens angst for at moren ikke skulle overleve. Definitivt ikke en film å sette på i barneselskapet. Med mindre ungene nettopp har fått hasjkaker med nonstop. Skal jeg putte inn noen avsnitt, Sexy? Jeg gjør det nå før jeg trykker send, så slipper du å kjefte på meg...
Lystløgner
04-06-06, 23:57
Ok. Da har jeg sett filmen. Den var VELDIG Neil Gaiman. Sandman tegneseriene var en liten fasit i hvordan stemningen og miljøet var. Det var en dyster og til tider stillestående film med veldig surrealistiske omgivelser. Som ungene sa etterpå "den var skummel, men liksom på en annen måte"..
Historien var litt spesiell for oss da, for det var historien om en jentes frykt for å miste moren som var på sykehuset for å opereres. De hadde hatt en krangel før moren segnet om, og det var ikke lett å ha med seg. Følelsen av avmakt og mangel på logikk og trygghet. Det å stå på utsiden og ikke vite hvordan man kan hjelpe var godt fortalt i en galskapverden av merkelige kryp og ufattelige Dali landskap med fiskestimer som fløy overalt. En del flotte scener.
Som sagt veldig god visualisering av Gaiman sine miljøer med absurde innslag, stilistiske tegninger og gulbrune slitte farger. Det var en dyster film. Jeg likte den, og ungene likte den. Jeg tror den hadde passet godt sammen med "dead man" med Johnny Depp. En sånn film som er fantastisk når du er delvis i drømmeland selv om du ikke sovner. En film du bare sitter og flyter med i inn og ut av virkeligheten uten å bry deg om handling eller høydepunkter. Du driver bare med og innser kanskje at hverdagens stress og mas er rimelig uvesentlig i den store sammenhengen.
Jeg er overasket over at ungene hang med gjennom hele, for den var nok litt tung. De forsto ikke alt. Men akkurat mine unger ble nok veldig truffet av jentens angst for at moren ikke skulle overleve. Definitivt ikke en film å sette på i barneselskapet. Med mindre ungene nettopp har fått hasjkaker med nonstop. Skal jeg putte inn noen avsnitt, Sexy? Jeg gjør det nå før jeg trykker send, så slipper du å kjefte på meg...
Da var alle tvil om jeg skal kjøpe filmen feid til side. Eneste som er igjen er om jeg skal kjøpe den nå eller vente til den koster 99.
Nedlasting er ikke et alternativ, dette virker som en film som skal NYTES i full kvalitet. Dessuten så liker jeg å betale for det som er bra.
(Jeg er tross alt en av de som kjøpte samtlige 75 nr av Sandman når de kom ut, ikke bare kastet meg på bølgen etter at det ble populært)
Har den blitt populær? Jeg har bare lest bøkene med hardperm på engelsk jeg, men de kom sikkert etter serien i vanlig tengeserieformat?
Lystløgner
05-06-06, 01:39
Bøkene i hardperm er samlinger av de bladene som originalt ble utgitt som vanlige e månedlige tegneserier.
Bare det at de blir utgitt i hardcover og ikke bare paperback vitner om hvor populær serien ble.
Ah, men hele serien har ikke kommet på norsk, så det er ikke helt i toppskiktet er den det da? Bare vi nerdene som leser hele serier på engelsk som regel... :nerd:
Lystløgner
05-06-06, 01:47
Den krever sitt av leseren, så markedet i Norge er vel litt begrenset desverre.
Personlig så foretrekker jeg å lese på engelsk så for meg er det helt greit.
Enkelte av bøkene er faktisk oversatt til norsk. Den første om Death. Den med kattene.
Jeg kjøpte ikke alle bladnee, oppdagen Sandman uten å vite at det var hype en gang i 96, tror jeg, fodi naboen hadde de, og jeg stort sett leste alt jeg kom over av tegneserier, og dette tok kaka.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.