Se full versjon : Mail borte fra Outlook Express
Jeg har en bruker på jobben som har en standard outlook ekspresskonto for mail.
Den har fungert utmerket, inntil i går.
Da jeg kom på jobb, var hele brukerkontoen på mail -vekke-.
brukeren sier selv at h*n ikke har slettet noe og skjønner ingenting. All mail er vekke, alt er borte.
Hva har skjedd? Jeg innbiller meg at man må aktivt slette mailkontoen, dette er ikke noe som ...forsvinner?
Ingen andre innspill enn at det har skjedd mye rart det siste døgnet med alt mulig av nettverk.
klart han har slettet, sjekk trashcan på desktopen hans.
Kanskje dere har blitt hacket igjen? :shocked:
Kan være et virus.
Ja? Hvordan?
Mange virus som sletter mailbokser. Outlook er (var) ganske utrykt.
Mange virus som sletter mailbokser. Outlook er (var) ganske utrykt.
Men hva med kontoen?
Den forsvant vel samme veien?
Men er det ikke ulogisk at et virus sletter kontoen også? Greit med innholdet, men selve kontoen?
Er kontoen borte fra serveren?
Jeg har en bruker på jobben som har en standard outlook ekspresskonto for mail.
Den har fungert utmerket, inntil i går.
Da jeg kom på jobb, var hele brukerkontoen på mail -vekke-.
brukeren sier selv at h*n ikke har slettet noe og skjønner ingenting. All mail er vekke, alt er borte.
Hva har skjedd? Jeg innbiller meg at man må aktivt slette mailkontoen, dette er ikke noe som ...forsvinner?
Test å send nye mailer til fyren og se om de også forsvinner.
Jeg kan leve med at mailene forsvinner.
Men hele kontoen? Hva med det?
Hvis kontoen er borte så må jeg jo nesten spørre hva du har gjort, eller andre som har tilgang til mailsystemet.
Hvis kontoen er borte så må jeg jo nesten spørre hva du har gjort, eller andre som har tilgang til mailsystemet.
Jeg har ikke gjort noe. Jeg har vært på kurs. Når jeg kom tilbake var kontoen borte. Helt borte.
Jeg måtte lage ny konto, så den er oppe og går.
Høres nesten ut som noen filer i profilen har gått heden. Hvis du finner databasefilen, kan du importere de gamle mailene inn i den nye filen.
Høres nesten ut som noen filer i profilen har gått heden. Hvis du finner databasefilen, kan du importere de gamle mailene inn i den nye filen.
Hvor kan jeg finne noe slikt? En pm hadde vært genialt :dum:
Typisk sti til Outlook Express-databaser er slik:
C:\Documents and Settings\<login>\Local Settings\Application Data\Identities\{6BA4D50F-EF08-4FA3-A000-947C2285BCE9}\Microsoft\Outlook Express
Typisk sti til Outlook Express-databaser er slik:
C:\Documents and Settings\<login>\Local Settings\Application Data\Identities\{6BA4D50F-EF08-4FA3-A000-947C2285BCE9}\Microsoft\Outlook Express
Ok. De har jeg sjekket. De var borte de og. Hva nå?
Du kan prøve R-Undelete e.l. program.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.