Se full versjon : Aylar
Hubba, selvsagt. Med lakrissmak.
Sexy Sadie
18-06-06, 23:07
Velkommen. :-P
Mmm, du høres veeeldig glamorøs ut. Velkommen å sånn lizzm.
*hilserpå*
Hva synes du om krig og fred og sånt?
Sexy Sadie
18-06-06, 23:11
Er du på andre fora da?
*hilserpå*
Hva synes du om krig og fred og sånt?
Krig og fred og sånt er egentlig ganske viktig. Jeg synes liksom det er så slemt og sånt, med sånne selvmordsbombere, liksom.
Men sånn litt seriøst. Jeg er ikke som Aylar, jeg trenger bare av og til en motvekt mot det meningsfylte. I så måte er jo symbolikken i dette her klar. Jeg trenger en plass for avkobling og lett moro, og etter hva jeg har hørt er Nettkafeen rette plassen.
Er du på andre fora da?
Det er jeg, men det er ikke så veldig viktig for meg å fortelle hvilke(t).
ah damn..... jeg som trodde du var den ekte. :?:
:-P
:lol:
Nå spør vi ikke spørsmål her fordi det er viktig for deg, det er mer oss vi tenker på da.
Beklager å måtte skuffe deg, Beatriz. Jeg har ikke noe som helst ønske om å være noe som helst i nærheten av Aylar.
Nå spør vi ikke spørsmål her fordi det er viktig for deg, det er mer oss vi tenker på da.
Det er ikke så viktig for dere heller.
Sexy Sadie
18-06-06, 23:15
Det er litt viktig for meg å vite hvilket. :lol:
Det er ikke så viktig for dere heller.
Hadde det ikke vært nøye, så hadde vel ikke spørsmålet kommet.
Jeg akter ikke å fortelle det, for det er, som jeg sier, ikke viktig.
Sexy Sadie
18-06-06, 23:19
:roll:
Jeg liker ikke å ha folk som ikke tør å være ærlig her jeg..
Jeg liker ikke å ha folk som ikke tør å være ærlig her jeg..
Synd at det er et åpent forum da. Og synd at det ikke står i noen regler at jeg er forpliktet til å svare på alt dere spør om.
Beklager, jeg svarer ikke på det spørsmålet. Hvis meningen er at jeg skal stikke igjen med en gang, så må dere jo bare fortsette å spørre. Men er det virkelig noe poeng i å jage vekk folk bare fordi de ikke hopper når dere sier hopp?
Følg hjertet og du skal finne. Gammelt steppeordtak.
Ingen som kan tvinge deg til å svare på noe du ikke vil svare på. Nei betyr nei, Ayllar, ta vare på integriteten din. :knegg:
Integritet har jeg masse av.
Sexy Sadie
18-06-06, 23:51
Ja, ja, det er vel FF som er forumet som du ikke vil si noe om. Den er grei den. :snill:
:?:
Så hyggelige dere er her da. Det må jeg si. Jeg føler meg skikkelig velkommen.
Jeg er 26, singel og barnløs.
Vedder en femmer på at jeg vet forumet :knegg:
Jeg er 26, singel og barnløs.
Ok. :wink:
Men du, ordet barnløs, smak litt på det. For meg høres det litt negativ ut. Løs....en mangel av ett eller annet...er det et negativ laddet ord?
*undrer meg*
Vedder en femmer på at jeg vet forumet :knegg:
Det kan godt hende, med mindre du tenker på Mote.no. For der er jeg ikke.
Ikke er jeg på mammafora heller, naturlig nok. Barnløs skal jeg alltid være, så jeg tviler på at jeg noensinne gjør min entre på ett av de.
Vet du hva, om det skal være et så anstrengt forhold til de som kommer/ kansje kommer fra FF, så synes jeg faktisk at det er forbanna ubehaglig.
Ok. :wink:
Men du, ordet barnløs, smak litt på det. For meg høres det litt negativ ut. Løs....en mangel av ett eller annet...er det et negativ laddet ord?
*undrer meg*
Nei, tilfeldig valgt, faktisk. Jeg skal ikke ha barn, og det er et valg jeg har tatt. Så for meg betyr det ikke at jeg mangler noe, men jeg skjønner at ordvalget kanskje kunne vært bedre.
Pleier du å ha truse på under kjolen?
Sorry Aylar, den var til Limafox.
Føler du deg løs uten barn og hvordan er ditt forhold til krypdyr?
Pleier du å ha truse på under kjolen?
Kommer helt an på om jeg forventer å pule eller ikke. Stort sett bruker jeg truse, det er en veldig rar følelse å gå uten. Dog har jeg hørt at frittgående høner verper best, så ref tidligere innlegg, så tror jeg at jeg skal gå med truse. Ja.
Jeg tenker bare generellt på ordet "barnløs" - det høres litt negativt ut. Men det er jo en annen debatt... :lol:
Mann eller Mus?
Spør du om jeg er mann eller mus? For det vet jeg ærlig talt ikke. Hvis du derimot spør meg om jeg foretrekker mann eller mus, så kan jeg med ganske stor sikkerhet si at jeg når som helst hadde valgt en kinesisk dansemus, f.eks.
Jeg tenker bare generellt på ordet "barnløs" - det høres litt negativt ut. Men det er jo en annen debatt... :lol:
Den kan vi ta en annen gang, men sånn ut av ren nysgjerrighet, hvilket ord ville du brukt?
Foretrekker du sjokolade framfor sex?
Foretrekker du sjokolade framfor sex?
Så absolutt ikke. Jeg misliker sjokolade. Det eneste sjokoladeaktige jeg spiser er sjokoladepudding. Jeg vil mye heller pule enn å spise sjokoladepudding. Tror jeg. Jeg har ikke hatt akkurat dét valget ennå.
Vet du hva, om det skal være et så anstrengt forhold til de som kommer/ kansje kommer fra FF, så synes jeg faktisk at det er forbanna ubehaglig.
Det er bare å overhøre. :-)
Det er bare å overhøre. :-)
Ja, jeg velger å gjøre det, men det ble litt for mye på en gang, så jeg følte et behov for å si ifra.
Ja, det gjør du rett i :nikker:
Jeg vet egentlig ikke hva dere snakker om, men jeg liker spørsmål.
Hva liker du å bli spurt om?
Nesten hva som helst, men jeg liker ikke spørsmål som går for mye på det personlige.
"Vi" gir vel stort sett beng i hvor folk kommer fra.
Hva har det med saken å gjøre?
Dette er et åpent fora, presentasjonstråden er ingen grill, det finnes ingen regler her som sier at folk skal fortelle noe som helst. Om du er nysgjerrig og bli sur, så er det greit, men ikke gjør det av vegne på "oss", er du snill.
Hva er ditt forhold til små grønne menn eller små gule smileyer?
Om det hadde vært mulig og du måtte velge en av dem, hva hadde det blitt til?
Dette er et åpent fora, presentasjonstråden er ingen grill, det finnes ingen regler her som sier at folk skal fortelle noe som helst. Om du er nysgjerrig og bli sur, så er det greit, men ikke gjør det av vegne på "oss", er du snill.
Amen, søster pip!
Hva er ditt forhold til små grønne menn eller små gule smileyer?
Om det hadde vært mulig og du måtte velge en av dem, hva hadde det blitt til?
Jeg tenker alltid på sånne psycho amerikanere når jeg hører "små grønne menn". Gjerne de som bor i nærheten av Area 51, og som har blitt bortført en gang i uka siden de var nyfødt. Små gule smileyer har jeg et avslappet forhold til. I den grad de bare er gule, selvsagt, for de kommer i alle mulige farger og fasonger nå for tiden.
Hvis jeg må velge, så velger jeg de grønne mennene. Smileys klarer jeg meg fint uten, grønne menn vet jeg ikke om jeg klarer meg uten ennå. Men jeg tror nok det ville vært greit å finne ut av om jeg klarte meg uten eller ikke.
Synd at det er et åpent forum da. Og synd at det ikke står i noen regler at jeg er forpliktet til å svare på alt dere spør om.
Beklager, jeg svarer ikke på det spørsmålet. Hvis meningen er at jeg skal stikke igjen med en gang, så må dere jo bare fortsette å spørre. Men er det virkelig noe poeng i å jage vekk folk bare fordi de ikke hopper når dere sier hopp?
Uansett om forum er åpent eller lukket så er det alltid en fordel å ha ærlige folk.
Og når du absolutt ikke vil svare på en ting som dette så gir det meg en følelse av at det er en grunn til at du ikke vil si det, og da tenker jeg mitt.
Eh?
Det finnes mange andre fora enn FF, og jeg har sagt i en annen tråd at du ikke skal ta det personlig.
Som du ser så er det en generell uttalelse, jeg sier at når vi spør spørsmål i presentasjonstråden så er det gjerne fordi man lurer på noe. :roll:
Og i det tilfellet der lurte SS på noe som jeg også lurte på, derfor kunne jeg bruke betegnelsen "vi".
Ja, jeg velger å gjøre det, men det ble litt for mye på en gang, så jeg følte et behov for å si ifra.
:popcorn:
Uansett om forum er åpent eller lukket så er det alltid en fordel å ha ærlige folk.
Og når du absolutt ikke vil svare på en ting som dette så gir det meg en følelse av at det er en grunn til at du ikke vil si det, og da tenker jeg mitt.
Du må bare tenke hva du vil. Og jeg behøver ikke være uærlig fordi jeg ikke vil svare på ett enkelt spørsmål, som du strengt tatt ikke har noe med likevel.
Fascinerende fenomen likevel. Jeg tror det handler om kontroll. På de fleste mindre fora blir man spurt om forumtilhørighet. Personlig ser jeg ikke poenget i at dere skal vite det, selv om jeg ikke akkurat tror at jeg er kjent for noen av dere. Men jeg skjønner at man kan bli litt paranoid av å stikke seg fram på nett, og vil gjerne ha sitt eget territorie fritt for grums. Joda.
Synes du den virkelige Aylar er en dum tøs?
Det har jeg ingen formening om, siden jeg ikke kjenner henne.
ut fra mediebildet, selvsagt.
Jeg har fremdeles ingen forutsetninger for å uttale meg om henne som person, du vet sikkert like godt som meg at media ikke akkurat er nøytrale i sine framstillinger. Så nei, jeg har ingen formening om Aylar som person.
Men jeg skjønner at man kan bli litt paranoid av å stikke seg fram på nett, og vil gjerne ha sitt eget territorie fritt for grums. Joda.
Hvorfor tror du noen her stikker seg frem på nett?
Hvorfor tror du noen her stikker seg frem på nett?
Jeg vet at noen gjør det. SS er jo ikke akkurat en ukjent figur. At hun er skeptisk til folk hun ikke vet hvem er er da intet annet enn naturlig. At flere virker å være paranoide er bare en bonus. :knegg:
Men jeg gidder ikke svare på flere sånne spørsmål nå, det er ikke derfor jeg er her.
Jeg vet at noen gjør det. SS er jo ikke akkurat en ukjent figur. At hun er skeptisk til folk hun ikke vet hvem er er da intet annet enn naturlig. At flere virker å være paranoide er bare en bonus. :knegg:
Men jeg gidder ikke svare på flere sånne spørsmål nå, det er ikke derfor jeg er her.
Hvor har du sett SS før?
Hvorfor er du her?
hva vil du tilføre forumet?
Hva forventer du av forumet?
Hvordan fant du NK?
Jeg har fremdeles ingen forutsetninger for å uttale meg om henne som person, du vet sikkert like godt som meg at media ikke akkurat er nøytrale i sine framstillinger. Så nei, jeg har ingen formening om Aylar som person.
Dårlig svar :skuffet:
Du kaller deg for aylar, du bruker henne som avatar. Man skulle tro du hadde en viss formening.
Eller valgte du bare på måfå?
Husker ikke hvor jeg har sett henne før.
Hvorfor jeg er her? Trenger noe nytt å drive med nå som sommeren setter inn. Er så lite aktivitet rundt, at jeg fyller på med et forum eller to.
Jeg vil tilføre humor, kjappe replikker, idioti, saklighet og en hel haug annet. Din gjennomsnittlige forumbruker, med andre ord.
Jeg forventer ikke så mye ennå, men jeg håper jo det er artige mennesker her, til tross for en presentasjonstråd med en noe emmen ettersmak. Jeg forventer vel egentlig artige tråder med slitt snert i.
Jeg fant NK litt rundtomkring, egentlig. Hørt det omtalt, og sett det på forumkatalogen.
Dårlig svar :skuffet:
Du kaller deg for aylar, du bruker henne som avatar. Man skulle tro du hadde en viss formening.
Eller valgte du bare på måfå?
Jeg valgte egentlig bare på måfå. Jeg har ingen formening om Aylar.
Ja, og så takk til alle som ønsker meg velkommen! 8)
Eh?
Det finnes mange andre fora enn FF, og jeg har sagt i en annen tråd at du ikke skal ta det personlig.
Det var Lima sin kommentar jeg kommenterte.
Men for min del finnes der ingen andre forum. ;)
Helt sikker på ar du ikke skal ha barn? Siden jeg er hjernevasket av min mor, må jeg selvfølgelig påpeke at du ennå er ung, og plutselig står den rette der, og eggstokkene begynner å vibrere...
(Hun har også lagt mye arbeid i at ingen noen gang skulle fortelle sine fødselshistorier til meg... Utspekulert.)
Jeg vil tilføre humor, kjappe replikker, idioti, saklighet og en hel haug annet. Din gjennomsnittlige forumbruker, med andre ord.
:loop:
Helt sikker på ar du ikke skal ha barn? Siden jeg er hjernevasket av min mor, må jeg selvfølgelig påpeke at du ennå er ung, og plutselig står den rette der, og eggstokkene begynner å vibrere...
(Hun har også lagt mye arbeid i at ingen noen gang skulle fortelle sine fødselshistorier til meg... Utspekulert.)
Helt sikker, ja.
Jeg valgte egentlig bare på måfå. Jeg har ingen formening om Aylar.
Ok. Så med andre ord er du ikke bevisst på verken nickvalg eller slikt på nett?
Hm, kan være et klokt valg.
:overser:
Hvorfor kommenterte du da? :knegg:
Ok. Så med andre ord er du ikke bevisst på verken nickvalg eller slikt på nett?
Ikke spesielt. Jeg legger ikke identiteten min i nicket, for å si det sånn.
Hvorfor kommenterte du da? :knegg:
Hvorfor klarer du ikke å la være da?
Ikke spesielt. Jeg legger ikke identiteten min i nicket, for å si det sånn.
hm.. hvorfor ikke?
Hvorfor klarer du ikke å la være da?
Jeg gjorde først fortenk :snurt:
:ler: Dette blir en lang tråd...
hm.. hvorfor ikke?
Hvorfor skulle jeg? Jeg ser ikke poenget i å ha en identitet over alt på nett. Tidligere erfaring tilsier at alt du sier på alle plasser en eller annen gang blir brukt mot deg. Når jeg kommer til et nytt forum, så foretrekker jeg å starte med blanke ark. Det er faktisk ikke verre enn det.
Hvorfor skulle jeg? Jeg ser ikke poenget i å ha en identitet over alt på nett. Tidligere erfaring tilsier at alt du sier på alle plasser en eller annen gang blir brukt mot deg. Når jeg kommer til et nytt forum, så foretrekker jeg å starte med blanke ark. Det er faktisk ikke verre enn det.
Det var en meget god og logisk slutning :nikker:
jeg derimot er så lite fantasiløst at jeg blir som regel fanget i eget nett med dette nicket :knegg:
hva driver du med på fritiden din?
hva slags musikk liker du?
Hvilket stjernetegn er du?
Hva var den beste gaven du fikk på din siste bursdag?
Og den beste julegaven du fikk i fjor?
Hva jobber du med?
Evt. hva studerer du?
Hvilken farge er genseren din/trøya di nå?
Hva synes du om fendi vesker?
Liker du å vise bilder av deg selv, og andre fine ting?
Er du god i sjakk?
hva med othello?
Hva legger du på grillen?
Kan du rulle med tungen?
visste du at det er genetisk?
Hva synes du om folk som leter etter kjærligheten på nett?
Hvor bor du?
Trives du der?
Hvilket land vil du helst reise til?
Hvilket land vil du overhodet ikke til?
Skal du på ferie i sommer?
Hvor?
Hva synes du om lukkede forum?
Er du medlem av noen lukkede? (du trenger ikke svare hvilke om du ikke vil)
Hva betyr :snill: for deg?
og hva med :mrgreen:?
:)
Velkommen, velkommen du Aylar!
Håper du vil trives her med oss... 8)
(Kan jeg egentlig si oss? Er jeg jeg tatt inn i varmen eller er jeg fortsatt veldig utenfor? :roll: )
Sexy Sadie
19-06-06, 16:31
Jeg har overhodet ingen problemer med fokl fra FF kommer hit, eller at NK_ère blir brukere der også. :-P
Velkommen håper du vil trives!
Hva jobber du med?
Evt. hva studerer du?
Er du god i sjakk?
hva med othello?
Kan du rulle med tungen?
Hvor bor du?
Trives du der?
Hvor?
Så du ikke denne? :trist:
Jo, jeg så den. Må vente til jeg har tid, driver og skriver søknad nå. Prioriteringer, vet du. :)
Bøker, filmer, fyll og faenskap.
Det meste, men unngår topp 20 og lignende vederstyggeligheter.
Kreps.
Husker ikke hva jeg fikk, jeg.
Det husker jeg heller ikke noe av.
Hva jobber du med?
Sekretær.
Evt. hva studerer du?
Ingenting for tiden.
Mørkeblå.
Vet ikke. Aldri sett en.
Ikke av meg selv, nei. Men det hender jeg flasher andre fine ting.
Er du god i sjakk?
På ingen måte.
hva med othello?
Ikke det heller.
Åh, indrefilet av svin og okse, breiflabb, gjerne på spyd sammen med en haug av grønnsaker.
Kan du rulle med tungen?
Ja.
Er det egentlig det? Har noen isolert genet som gjør det?
Skulle jeg synes noe? Ser ikke på det som så veldig annerledes enn å lete etter kjærligheten andre steder.
Hvor bor du?
Det vil jeg helst ikke si.
Trives du der?
Foreløpig, ja.
Nepal, tror jeg.
Irak står ikke øverst på lista akkurat nå.
Jepp.
Hvor?
Blir en liten tur til London.
Sikkert fint og flott.
Ja.
Som regel kommer den som avslutning på nedlatende kommentarer. Den er ikke mye snill.
Grønn? Glis? :?:
Velkommen til kafeen Aylar! Du blir offer for surmuling av enkelte ser jeg, men det snur fort. Du vil passe veldig fint inn her. :D
Det meste preller av, tar meg ikke spesielt nær av det. Takk. :)
Som regel kommer den som avslutning på nedlatende kommentarer. Den er ikke mye snill.
Her er den faktisk snill.
:snill:
Det nekter jeg å tro, basert på bruken av den i denne tråden.
Hvis dere definerer den som snill, så skal jeg bare la være å bruke den i det hele tatt.
Når jeg tenker etter, så ser jeg på :snill: som en variant av :roll: . Jeg kommer ikke til å tolke den som snill i noen innlegg, det har jeg heller aldri gjort. Egentlig burde den bannlyses fra alle fora. Hele uttrykket dens vitner om overlegenhet, nedlatenhet og lignende ting. Ikke pokker om den har så mye som en eneste snill piksel i seg.
Den er diskutert mye her og - men de fleste bruker den som snill - dumsnill - naiv på egne vegne, men ikke nedlatende.
Jeg for min del synes det er interesant hvordan den tolkes så forskjellig.
For meg er den snill.
:snill:
Og Magnus er snill!
Gutta her er i det hele tatt stort sett veldig greie og søte og snille :-)
Den er diskutert mye her og - men de fleste bruker den som snill - dumsnill - naiv på egne vegne, men ikke nedlatende.
Jeg for min del synes det er interesant hvordan den tolkes så forskjellig.
Ja, nettopp. Og i og med at den tolkes så forskjellig, så burde den bli brukt i liten grad. Den er nok opphav til en del misforståelser, vil jeg tro.
Jeg ser f.eks. på Magnus' innlegg her. Han sier den er snill, og putter på selve smileyen. Det jeg leser:
"For meg er den snill.
Hahaha, gikk du virkelig på den? Gud, så dum og enkel du er!"
Skjønner hva jeg mener? Jeg klarer ikke å se på den som snill. Ikke i det hele tatt.
Magnus! :-)
:klem: Innom en liten tur.
Sexy Sadie
20-06-06, 01:41
Så det er paranoid å spørre folk om hvilke andre fora de frekventerer? :roll:
Hvordan hadde du reagert hvis en ukjent figur kom rennende på døra til ditt moderforum og nektet å svare på hvor de ellers vanker?
Det er vel en mulighet for at hun ikke ville ha spurt om det til å begynne med..?
Sånn i farta kommer jeg ikke på noen andre forum der det er forventet at nykommere forteller hvilke andre forumer de er/har vært på.
Sexy Sadie
20-06-06, 04:04
Det spørres det om på alle fora jeg har vanket i alle fall.
Jeg har også alltid fått det spørsmålet.
Når jeg tenker etter, så ser jeg på :snill: som en variant av :roll: . Jeg kommer ikke til å tolke den som snill i noen innlegg, det har jeg heller aldri gjort. Egentlig burde den bannlyses fra alle fora. Hele uttrykket dens vitner om overlegenhet, nedlatenhet og lignende ting. Ikke pokker om den har så mye som en eneste snill piksel i seg.
Det er litt delt ang den her.
5-6 stk av oss bruker den som snill, mens resten bruker den slik du mener.
Det tar litt tid så skjønner du fort ut hvem som bruker den hvordan. :)
En liten test, Aylar:
"Her, her har du en øl :snill:"
"Her, her har du en øl :roll:"
"Her, her har du en øl :nikker:"
"Her, her har du en øl :stolt:"
Hvilken bruker du?
Da vet dere nå i allefall at jeg ikke er på de samme plassene da. :fniser:
Kan ikke huske at jeg har fått det spørsmålet en eneste gang jeg.
Da merker vel folk at jeg bare er liten og snill med en gang jeg kommer på et nytt forum, eller så er det vel rett og slett at nobody cares. :roll:
En liten test, Aylar:
"Her, her har du en øl :snill:"
"Her, her har du en øl :roll:"
"Her, her har du en øl :nikker:"
"Her, her har du en øl :stolt:"
Hvilken bruker du?
Ingen av de. Ikke all kommunikasjon betinger bruk av smileys, nemlig.
men hvis du måtte valgt en av dem?
Så det er paranoid å spørre folk om hvilke andre fora de frekventerer? :roll:
Hvordan hadde du reagert hvis en ukjent figur kom rennende på døra til ditt moderforum og nektet å svare på hvor de ellers vanker?
Ja, når det ikke blir godtatt at man ikke ønsker å svare på det, så grenser det til paranoiditet.
Er det ditt forum? Det visste jeg ikke. Beklager så mye at jeg trenger meg inn. Dere gjør virkelig en innsats for at nykommere skal trives her. Jeg er nesten litt imponert. Jeg renner ikke på dører, og vil ha meg frabedt en sånn karakteristikk av nykommere, all den tid dette er et åpent forum som er fritt for alle å registrere seg på.
Jeg ville ikke valgt noen, jeg ville muligens brukt et helt vanlig :) . Men jeg er fremdeles av den oppfatning at skriftlig kommunikasjon ikke betinger bruk av smileys.
Sexy Sadie
20-06-06, 11:47
Ja, når det ikke blir godtatt at man ikke ønsker å svare på det, så grenser det til paranoiditet.
Du svarte ikke på det andre spørsmålet jeg stilte deg. :snill:
Du svarte ikke på det andre spørsmålet jeg stilte deg. :snill:
Hvilket var det?
Sexy Sadie
20-06-06, 12:08
Hvilket var det?
Jeg hadde sluttet å spørre, for jeg har ikke noe med det. Jeg trodde liksom at det svaret var gitt etter debatten som har vært her. Du er ikke så kjapp, er du vel?
Ja, nettopp. Og i og med at den tolkes så forskjellig, så burde den bli brukt i liten grad. Den er nok opphav til en del misforståelser, vil jeg tro.
Jeg ser f.eks. på Magnus' innlegg her. Han sier den er snill, og putter på selve smileyen. Det jeg leser:
"For meg er den snill.
Hahaha, gikk du virkelig på den? Gud, så dum og enkel du er!"
Skjønner hva jeg mener? Jeg klarer ikke å se på den som snill. Ikke i det hele tatt.
Men man har jo "himlingen" for å være sånn ekkel.
Det er jo egentlig ganske trist at man tar et snilt smil som et slemt. Da tenker jeg alltid at man kommer fra et ekkelt forum, der folk er slemme og spydige med hverandre. Når folk skriver til meg på nett, så går jeg jo i utgnagspunktet ut ifra at de er hyggelige, og i alle fall ikke spydige på den måten.
Kjenner bare et par eksempler fra rl på at folk oppfører seg slik. Og de holder jeg meg stort sett langt unna.
Så i det folk bruker *snill* på nett for å fortelle meg at jeg er teit, så er reaksjonen min:
-for et ekkelt menneske
-denne personen vil jeg ha minst mulig med å gjøre.
For man smiler ikke til folk om man synes de er teite, det er bare teit.
Jeg har også alltid fått det spørsmålet.
Ikke jeg. Jeg fikk det første gang da jeg kom til forumforum. Kanskje det er en sånn lukket forum greie? Hvilke åpne fora er dere på hvor man spør hvor folk er, og krever å få vite det? Og hvilke lukkede er dere på hvor folk vil vite det?
Det er rett og slett en litt annen forumkultur enn jeg er vant til.
Og jeg skjønner ikke hvorfor du vil at man skal oppføre seg slik på NK, Sexy? Er det bare fordi det er slik du er vant til at det skal gjøres?
Jeg har delte erfaringer, på lukkede forum har de spurt og på åpne forum, untagen dette har de ikke spurt.
Jeg hadde sluttet å spørre, for jeg har ikke noe med det. Jeg trodde liksom at det svaret var gitt etter debatten som har vært her. Du er ikke så kjapp, er du vel?
Du er jo bare en skikkelig solstråle du Aylar.. :knegg:
Sexy Sadie
20-06-06, 13:54
Du er ikke så kjapp, er du vel?
Og der forsvant fernissen av vennlighet og sivilisasjon. Og tilbake står bare fusse. :knegg:
Og der forsvant fernissen av vennlighet og sivilisasjon. Og tilbake står bare fusse. :knegg:
Hva er fusse?
Jeg er vennlig og sivilisert mot folk som er vennlige og siviliserte. Verken mer eller mindre. Ditt navn står ikke i den boka.
Jeg er vennlig og sivilisert mot folk som er vennlige og siviliserte. Verken mer eller mindre. Ditt navn står ikke i den boka.
For et sjarmerende vesen du er. :rørt:
Sexy Sadie
20-06-06, 14:09
Hva er fusse?
Dakar Aylar, er SS slem mot deg. Kommer med slemme spørsmål som du ikke vil svare på. Du har det bra fælt ja. :rofl:
Hvilket mobilabonnement har du?
Sexy Sadie
20-06-06, 14:13
Telenor.
Aladin Sane
20-06-06, 14:14
Hei Aylar! Mrsmt med paranoiditetsdiskusjoner, og selv om jeg egentlig har lyst til å vite hvilke fora du har vært på, så skal jeg ikke mase. Det slår meg at det egentlig ikke betyr allverden, all den tid vi naturligvis har et kraftig skille mellom RL og VR og sånn sett også mellom identiteter på ulike fora i VR. Akkurat det er det vel flere såkalte eksperter som vil signere. Jeg drister meg likevel frempå med å si at jeg håper du fremstår som hakket mer skapelig enn den virkelige Aylar, all den tid jeg naturligvis lar meg voldsomt farve av det inntrykket som skapes av henne i mediene. Hadde den virkelige Aylar hatt et snev av integritet så hadde ikke hun, som tidligere adult-star, nå stått frem og sagt at porno var styggdom, for eksempel. Det stinker Linda Lovelace lang vei. Det at du ikke outer forumhistorie er sånn sett greit fordi da blir det heller ikke en uinteressant diskusjon om fortid. You dig? Og til de som hakker på the past: YOU DIG?
Et spørsmål på snei: Hvilke forum har du aldri vært på? ;)
Dakar Aylar, er SS slem mot deg. Kommer med slemme spørsmål som du ikke vil svare på. Du har det bra fælt ja. :rofl:
Har jeg sagt jeg har det fælt?
Sexy Sadie
20-06-06, 14:19
Har jeg sagt jeg har det fælt?
Du gir det inntrykket.
Jeg har aldri blitt spurt om hvilke forum jeg normalt ferdes på, tilogmed ikke i begynnelsen her. Hva faen har det med saken å gjøre? Og vil jeg ikke fortelle om det, neivel, så la det være med det. Det kan jo være man kan si det ved en senere anledning, men ikke nødvendigvis på et nytt og ukjent forum.
Noen skal bare være frekke og mistenksomme mot nykommere. Trodde det var utdebatert her på forumet som en uting, men det ser likevel ikke sånn ut ser jeg..
Sexy Sadie
20-06-06, 14:36
Magnus.
Har du lest tråden i sin helhet?
Du gir det inntrykket.Se deg litt i speilet her nå SS.
Magnus.
Har du lest tråden i sin helhet?
Jeg har, og jeg er helt enig med Magnus.
Aladin Sane
20-06-06, 14:38
Jeg og.
Sexy Sadie
20-06-06, 14:40
Jeg har, og jeg er helt enig med Magnus.
Hva du er driter jeg i. Jeg stilte Aylar et spørsmål og jeg lurer på hvorfor hun ikke svarer på det. Erfaring har vist meg at når folk ikke svarer på hvilke fora de vanker på så er det ugler i mosen. Og hennes reaksjon gir meg ikke mindre grunn til å tro det.
Jeg synes heller ikke noen har rett til å vite hvor man har ferdes tidligere på nett. Det må man få lov å holde for seg selv hvis man har motiver for det. Det er flere som blir forfulgt på nett bl.a..
Sexy Sadie
20-06-06, 14:43
Det er også måten man svarer folk som stiller spørsmålene på. :snill:
Hvordan eiere av forumet klarte å velge SS som moderator kommer til å være en gåte for all framtid. Er det meningen at moderatorne her skal gjøre oppholdet for nye kafégjester så utrivelig som mulig?
Aladin Sane
20-06-06, 14:43
Men, betyr det at ettersom Aylar ikke sier hvor hun har vært/er, at vi skal ha fordommer mot henne? Eller skal vi være litt fleksible og vente til hun driter seg kraftig ut før vi begynner hakkingen? Jeg har strengt tatt ikke noe mot hakking, men etterhvert har jeg kommet til den konklusjonen at det å møte en nykommer med en ishakke ofte kan skape en unormalt utrivelig atmosfære.
Om Aylar sier hvilke andre forum hun er på, hva skal dere gjøre med den opplysningen?
Gå inn på forumene og lete etter henne?
Og om dere finner henne, lese alle innleggene hennes?
Hva er poenget med å absolutt skulle vite dette? :roll:
Men, betyr det at ettersom Aylar ikke sier hvor hun har vært/er, at vi skal ha fordommer mot henne? Eller skal vi være litt fleksible og vente til hun driter seg kraftig ut før vi begynner hakkingen? Jeg har strengt tatt ikke noe mot hakking, men etterhvert har jeg kommet til den konklusjonen at det å møte en nykommer med en ishakke ofte kan skape en unormalt utrivelig atmosfære.
Nå har vel ikke denne nykommeren akkuratt møtt oss med sol og varme heller da.
It takes two to tango.
Hva du er driter jeg i. Jeg stilte Aylar et spørsmål og jeg lurer på hvorfor hun ikke svarer på det. Erfaring har vist meg at når folk ikke svarer på hvilke fora de vanker på så er det ugler i mosen. Og hennes reaksjon gir meg ikke mindre grunn til å tro det.
Og jeg driter vel i om du driter i det.
Du stiller ikke bare spørsmål, du er frekk, sur, bitchy og teit.
Om det er slik du har lyst til å være, så for all del.
Da tar jeg det som et kompliment at du driter i hva jeg sier.
Sexy Sadie
20-06-06, 14:47
Hvordan eiere av forumet klarte å velge SS som moderator kommer til å være en gåte for all framtid. Er det meningen at moderatorne her skal gjøre oppholdet for nye kafégjester så utrivelig som mulig?
Og her sier vi takk til deg og sender en singel av gitarkameratene i posten. :lol:
Om Aylar sier hvilke andre forum hun er på, hva skal dere gjøre med den opplysningen?
Gå inn på forumene og lete etter henne?
Og om dere finner henne, lese alle innleggene hennes?
:
På nettet er det veldig mange mennesker, noen vil man helst holde seg unna slik som i RL.
Så for min del lurer jeg bare fordi jeg vil vite om vedkommede er en av de jeg ikke vil ha noe med å gjøre rett og slett.
Pluss at om man vet hvilket forum folk kommer fra så får man også et visst bilde av hva man kan forvente av brukeren, det er jo forskjell på brukere fra NM og fra Mingle f.eks
Så det er ikke nødvendigvis noe personlig mot Aylar.
Det er også måten man svarer folk som stiller spørsmålene på. :snill:
Hopp til side en og les svaret du fikk fra henne på nytt.
Ser ikke noe galt i måten hun svarte deg på..
Det har hun da? Inntill hun fikk unormalt mye pes for å oppføre seg helt greit. Om man velger en form der man slenger med kjeften er sur og hakete, så må man regne med at folk svarer tilbake.
Sexy Sadie
20-06-06, 14:49
kratos har et poeng. Og hvis Aylar hadde sett seg om i delforumet presentasjoner så hadde hun sett at vi spør alle nye om det samme. Hvorfor skal vi lempe på reglene når det kommer til henne?
It takes two to tango.
Slik jeg ser det i denne tråden så har hun svart med samme mynt... :roll:
Slik jeg ser det i denne tråden så har hun svart med samme mynt... :roll:
nettopp, man trenger minst to for å krangle. Så Aylar er vel ikke uskyldigheten selv hun heller.
Sexy Sadie
20-06-06, 14:53
Hopp til side en og les svaret du fikk fra henne på nytt.
Ser ikke noe galt i måten hun svarte deg på..
Det gjør jeg, hun svarte ikke på det jeg spurte om med en argumentasjon om at det "ikke var viktig"....
kratos har et poeng. Og hvis Aylar hadde sett seg om i delforumet presentasjoner så hadde hun sett at vi spør alle nye om det samme. Hvorfor skal vi lempe på reglene når det kommer til henne?
Hvilke regler?
Noen av oss spør hvilket forum folk kommer fra, men som Magnus har sagt, debatten om vi vil møte folk på en slik måte har vi hatt, og der vant ikke akkurat "grillvarianten" for å si det mildt.
Mr. Man, som fremdeles er sjef her sist jeg sjekket har akkurat lagt igjen et velkommen og en setning om at det er helt greit å ikke si hvor man er fra.
Så det du sier gir ingen mening ss. Det er ingen slike regler her. Det er ikke snakk om å lempe på noe som helst. Du og kratos har et behov som ingen av oss andre deler, og som dere da kanskje heller bør dekke et annet sted enn akkurat her?
Telenor.
:knegg: Det var aylar jeg spurte :lol:
Sexy Sadie
20-06-06, 14:59
Pip.
Hvorfor kan ikke du forstå at jeg reagerer på at hun ikke vil si hvor hun ellers vanker på nett?
Hvis du vil ta det her opp på en mer generell basis så føl deg fri til å lage din egen tråd om det.
På nettet er det veldig mange mennesker, noen vil man helst holde seg unna slik som i RL.
Så for min del lurer jeg bare fordi jeg vil vite om vedkommede er en av de jeg ikke vil ha noe med å gjøre rett og slett.
Pluss at om man vet hvilket forum folk kommer fra så får man også et visst bilde av hva man kan forvente av brukeren, det er jo forskjell på brukere fra NM og fra Mingle f.eks
Så det er ikke nødvendigvis noe personlig mot Aylar.
Kutt ut pisset!
På alle forum er det mange forskjellige typer mennesker.
Hvilket stempel gir du henne om hun er på Mingle?
Er hun enn bedre person dersom hun kun er på NM?
Hva om hun er på Nakenprat? Eller Rasteplassen? Hva da?
Enn om jeg er på en av disse stedene du ikke liker?
Er jeg plutselig en skummel person da?
nettopp, man trenger minst to for å krangle. Så Aylar er vel ikke uskyldigheten selv hun heller.
Så du mener at hun skal bare sitte og ta i mot? :roll:
Sexy Sadie
20-06-06, 15:07
Kutt ut pisset!
Niks, det er ikke mange forskjellige typer på et forum. Et hvert forum bruker å sile ut den typen de ikke vil ha på forumet. Noen fora gjør det bevist og andre fora så blir folk enten kastet ut eller de finner ut av å bevege seg videre. Et eks:
Minglere gjør seg dårlig på RP og folk fra RP blir sjeldent gode minglere. Minglere blir derimot meget gode NKère og omvent.
Det gjør jeg, hun svarte ikke på det jeg spurte om med en argumentasjon om at det "ikke var viktig"....
Og jeg ser fortsatt ikke noe galt i det svaret.
Hvilket forum hun er på er strengt tatt ikke din sak.
Vil hun ikke si det så burde du heller vise respekt for at hun ikke ønsker å dele den opplysningen.
Nå ble det mye : :catfight:
Sexy Sadie
20-06-06, 15:09
Og jeg ser fortsatt ikke noe galt i det svaret.
Hvilket forum hun er på er strengt tatt ikke din sak.
Vil hun ikke si det så burde du heller vise respekt for at hun ikke ønsker å dele den opplysningen.
Hva med litt respekt tilbake?
Hva med å bare si hvor hun ellers vanker hen?
På NK er det fritt frem og poste etter at man har registrert seg, lese kan man gjøre selv om man er uregistrert så at man kan si hva slags fora man ellers vanker på er ikke for mye forlangt.
Jeg synes det er synd at de mest aktive trådene våre er surt snakk om nykommere i deres egne tråder :trist:
Tenk om vi var like aktive over heeele forumet :rørt:
Så du mener at hun skal bare sitte og ta i mot? :roll:
nei men det finnes andre måter å svare på også.
Om man ikke vil diskutere eller provosere så finnes det mange muligheter og høflige måter å svare på.
Å sitte å bare kritisere meg og SS her blir for dumt.
Jeg har ikke lest noen regler som tilsier at jeg er nødt til å svare på spørsmål om hvilke andre fora jeg frekventerer/har frekventert/kommer til å frekventere. Når jeg svarer at det ikke er viktig, så er det nettopp fordi det ikke er viktig. Jeg sier ikke det for å være frekk, og jeg skjønner ikke hvordan det kan oppfattes som frekt.
Ja, it takes two to tango. Det er jeg også klar over, men jeg svarer faktisk bare på tiltale. At det faller enkelte tungt om hjertet, det er vel neppe noe jeg kan stilles til ansvar for? Eller?
Så langt har jeg sett et par her som jeg tviler på jeg kommer til å ha noe som helst til felles med, så jeg ber pent om at dere backer litt, så skal jeg backe litt. Jeg er faktisk ganske grei, men jeg føyer meg ikke etter andres ønsker bare fordi de har vært her lenge og har et slags eierforhold til forumet.
At folk er bekymret for at nye kommer for å spionere/trakassere/whatever, det skal jeg til en viss grad ha forståelse for. Men dette er ikke et lukket forum, selv om mye av responsen i denne tråden tilsier at det skulle være lukket. Dere kan ikke velge om jeg skal være her eller ikke. Dere kan ikke lage regler som passer dere heller.
Så til alle dere andre, tusen takk for hyggelig velkomst. :)
Kutt ut pisset!
Du kan kalle min mening piss så mye du vil, men når du ikke aner hvorfor jeg har den meningen så blir jo det litt dumt.
Jeg f.eks har en stalker der ute, og vil gjerne unngå denne, er det piss?
Det er ikke stedene jeg ikke liker men enkelte brukere, som jeg da velger selv å holde meg borte fra, er det så veldig vanskelig å forstå?
Hva med litt respekt tilbake?
Hva med å bare si hvor hun ellers vanker hen?
På NK er det fritt frem og poste etter at man har registrert seg, lese kan man gjøre selv om man er uregistrert så at man kan si hva slags fora man ellers vanker på er ikke for mye forlangt.
Er det mulig at du får respekt av henne dersom du behandler henne med respekt?
Å kreve å få vite slike opplysninger er ikke vise respekt for henne...
Med hvilken rett kan du forlange at hun skal fortelle det?
Fordi du har har skrivi over 20.000 innlegg her så har du rett til å forlange?
Så til alle dere andre, tusen takk for hyggelig velkomst. :)
Bare hyggelig :)
Da venter jeg på svar på mitt überviktige spørsmål;
Hvilket telefonabonnement har du? :)
Sexy Sadie
20-06-06, 15:19
Er det mulig at du får respekt av henne dersom du behandler henne med respekt?
Å kreve å få vite slike opplysninger er ikke vise respekt for henne...
Med hvilken rett kan du forlange at hun skal fortelle det?
Fordi du har har skrivi over 20.000 innlegg her så har du rett til å forlange?
Skrevet - skrevet - skrevet.
Du kan kalle min mening piss så mye du vil, men når du ikke aner hvorfor jeg har den meningen så blir jo det litt dumt.
Jeg f.eks har en stalker der ute, og vil gjerne unngå denne, er det piss?
Det er ikke stedene jeg ikke liker men enkelte brukere, som jeg da velger selv å holde meg borte fra, er det så veldig vanskelig å forstå?
Og jeg har en eks som forfølger meg på nettet.
Hadde jeg fortalt her hvilke andre forum jeg er på, så kunne jeg like greit lagt en lapp i postkassen hans med adr til alle stedene på nettet han kan følge med hva jeg skriver.
Skrevet - skrevet - skrevet.
Godt du ikke hadde noe annet å kommentere enn en skrivefeil. 8)
Sexy Sadie
20-06-06, 15:25
Godt du ikke hadde noe annet å kommentere enn en skrivefeil. 8)
Du kom med det vanlige pisset ++ en grov skrivefeil som du bare måtte blir gjort oppmerksom på.
Og jeg har en eks som forfølger meg på nettet.
Hadde jeg fortalt her hvilke andre forum jeg er på, så kunne jeg like greit lagt en lapp i postkassen hans med adr til alle stedene på nettet han kan følge med hva jeg skriver.
Og om dette hadde vært grunnen til at man ikke vil nevne hvilke fora man er på så er det en grei grunn det, men jeg ser ingen plass at aylar har sagt eller skrevet det.
Da har jeg sagt mine meninger i denne saken. :)
Aylar, nok en gang, velkommen hit.
Kjekt å se ei som vet å svare for seg. :)
Sexy Sadie
20-06-06, 15:27
Så langt har jeg sett et par her som jeg tviler på jeg kommer til å ha noe som helst til felles med, så jeg ber pent om at dere backer litt, så skal jeg backe litt. Jeg er faktisk ganske grei, men jeg føyer meg ikke etter andres ønsker bare fordi de har vært her lenge og har et slags eierforhold til forumet.
Nå, hva slags forum kommer du i fra?
Aladin Sane
20-06-06, 15:30
Hva slags forum kunne du tenke deg å lage selv? Hva slags nettside henger du mest på når du skal oppdatere deg på faglige spørsmål? Tror du at NK sliter med kollektiv personlighetsforstyrrelse?
Nå, hva slags forum kommer du i fra?
Hvorfor gjør du dette? Jeg har sagt jeg ikke kommer til å svare på det, så da synes jeg bare du skal gi deg. Bedre å gi seg nå, enn å ha en krangel gående så lenge du gidder. Bedre for meg, iallfall. Men du får vel energi av det, eller noe.
Sexy Sadie
20-06-06, 15:43
Men du får vel energi av det, eller noe.
Nei da, jeg bare lurer på om du har noe å skjule.
Bare hyggelig :)
Da venter jeg på svar på mitt überviktige spørsmål;
Hvilket telefonabonnement har du? :)
Telenor, men ikke lengre enn til bindingen går ut.
Nei da, jeg bare lurer på om du har noe å skjule.
Jeg har ikke noe å skjule, og det får du bare ta mitt ord for. Jeg kan ikke gi deg noe mer enn det.
Aladin Sane
20-06-06, 15:49
Aylar: Det er nå du skal svare; "Ja, jeg har noe å skjule." Evt. kan du fake og si at du har vært på pisspreik eller noe og at du forsåvidt har erfaring med forumtroll derfra. Da skulle vel det hele være smertefritt overstått, tenker jeg.
Sexy Sadie
20-06-06, 15:52
Aylar: Det er nå du skal svare; "Ja, jeg har noe å skjule." Evt. kan du fake og si at du har vært på pisspreik eller noe og at du forsåvidt har erfaring med forumtroll derfra. Da skulle vel det hele være smertefritt overstått, tenker jeg.
Jeg skulle likt og sett den novisen som kom på trappen til FF og ikke fortalte hvor vedkommende ellers vanker på nett. Han/hun hadde ikke hatt en sjanse i havet til å komme innenfor dørene der borte heller.
Hvorfor skal det være greit på NK, når det ikke er det på FF?
Telenor, men ikke lengre enn til bindingen går ut.
Hvorfor ikke?
Aladin Sane
20-06-06, 16:03
Jeg skulle likt og sett den novisen som kom på trappen til FF og ikke fortalte hvor vedkommende ellers vanker på nett. Han/hun hadde ikke hatt en sjanse i havet til å komme innenfor dørene der borte heller.
Pardon my french, men hva i helvete har dette med saken å gjøre? Som den nett-eksperten du er så kjenner du sikkert forskjellen mellom lukkede og åpne fora? Dessuten så uttaler du deg mot bedre vidende, både i forhold til hva som kreves og hva som gjør definisjonen av novise, eller for den saks skyld rettferdiggjør sammenhengen til Aylars presentasjon.
Plutselig la jeg merke til at både jeg og Aylar har fått lavere karma poeng.
Nysgjerrig som jeg er så sjekket jeg karma poengene til alle som har sagt seg uenig med Sexy Sadie og Kratos.
Jeg ble ikke overrasket over å se at alle som ikke delte de samme meningene som dem i denne tråden, belønnes med et minus fra de to.
Tydelig lite som skal til for at disse to jentene skal ta ting til seg.
Men de gir jo selvfølgelig pluss også, til hverandre.. :fniser:
Var så vittig at jeg bare måtte kommentere det. :ler:
Hva slags forum kunne du tenke deg å lage selv? Hva slags nettside henger du mest på når du skal oppdatere deg på faglige spørsmål? Tror du at NK sliter med kollektiv personlighetsforstyrrelse?
Kan du minne meg på denne her senere? Plutselig har jeg ikke tid til å svare mer. Kommer plutselig tilbake. :)
Aladin Sane
20-06-06, 16:13
Det skal jeg klare.
Sexy Sadie
20-06-06, 16:16
Pardon my french, men hva i helvete har dette med saken å gjøre? Som den nett-eksperten du er så kjenner du sikkert forskjellen mellom lukkede og åpne fora? Dessuten så uttaler du deg mot bedre vidende, både i forhold til hva som kreves og hva som gjør definisjonen av novise, eller for den saks skyld rettferdiggjør sammenhengen til Aylars presentasjon.
Jo, det har faktisk noe med saken å gjøre, fordi du fronter noe som du mener skal gjelde her inne som ikke hadde vært godt nok for ditt forum. Og siden folk faktisk har lagt ut en hel del om seg selv her inne også så er det faktisk greit å vite hvilke fora folk frekventerer ellers.
Nysgjerrig som jeg er så sjekket jeg karma poengene til alle som har sagt seg uenig med Sexy Sadie og Kratos.
Jeg gav folk som kom med teite svar i den her tråd en - , enkelte har faktisk hevnprikket også. :lol:
Aladin Sane
20-06-06, 16:20
Det at du sier akkurat det der vitner bare om hvor totalt uvitende du er mtp hvilke kriterier vi tar opp nye medlemmer på. Og, ettersom det er snakk om åpent vs. lukket forum, er det ikke til å komme bort fra at det er et sterkt innslag av arrogant meningsløshet at man skal drive og terpe så fryktelig på slike detaljer, som isolert sett ikke har noen verdens ting med saken å gjøre.
Jeg gav folk som kom med teite svar i den her tråd en - , enkelte har faktisk hevnprikket også. :lol:
Vel, hevnprikkeren skrev i det minste en beskjed.
Sexy Sadie
20-06-06, 16:22
Det at du sier akkurat det der vitner bare om hvor totalt uvitende du er mtp hvilke kriterier vi tar opp nye medlemmer på. Og, ettersom det er snakk om åpent vs. lukket forum, er det ikke til å komme bort fra at det er et sterkt innslag av arrogant meningsløshet at man skal drive og terpe så fryktelig på slike detaljer, som isolert sett ikke har noen verdens ting med saken å gjøre.
For meg så er et forum et forum uansett om det er lukket eller ei, i den sak at det er en invielsesprosess på de alle. Deriblandt må man svare på hvilke fora man vanker på. Hvis ikke får man seg en tøff bør.
Og når det kommer til hevnprikkingen: barnslig av deg.
Skulle jeg ha prikket bare av den grunn så hadde du fått minus av meg alt på side en. :fniser:
Men nå skal jeg ikke spore mere ut i denne tråden. :roll:
Aladin Sane
20-06-06, 16:28
Hva mener du; barnslig? Er det riktig at du skal gi meg minus fordi du er uenig, mens det er hevnprikking dersom jeg gir deg minus når jeg er uenig med deg? Og, som jeg sa: Jeg skrev i alle fall noe, du prikket som vanlig uten noen kommentar om hvorfor du ga minus. Heftig av det, sånt gir kred! :snill:
Når det gjelder det første: Er det slik at dersom f.eks. Aylar svarer på det som du er så forbasket opphengt i så vil alt være greit? Selv om hun evt. skulle vise seg å være en teit, arrogant faen med sterke rasehat-tendenser? Er det ikke litt vel ensporet å legge så forferdelig mye vekt på akkurat hvilket forum hun har vært på før? Kan det ikke være at hun kanskje vil dele denne informasjonen senere i stedet? Hva angår din kjennskap til hva som kreves i grilling andre steder, som jo er ganske begrenset hva FF angår, så kan jeg opplyse om at en noe mer fleksibel holdning til dette overfor nykommere faktisk er en OK feeling. Faktisk såpass at jeg er litt ergerlig over at jeg var like nazi som deg på dette før.
Sexy Sadie
20-06-06, 16:32
Hvordan Aylar er ellers er jo opp til meg å finne ut av. Det jeg synes er litt morsomt er at du engasjerer deg i en NK ting på en slik lidenskapelig måte.
Aladin Sane
20-06-06, 16:33
Ja, er ikke det festlig? :snill:
Sexy Sadie
20-06-06, 16:35
Ja, er ikke det festlig? :snill:
Nemlig. :snill:
Sexy Sadie
20-06-06, 16:38
Jeg synes den er oppkvikkende. En hel haug med folk fra FF kommer hit og skal bestemme hvordan vi skal ha det på NK. Frekt er det.
Fordi det ikke står noe i reglene om at det er slik på NK, til forskjell fra FF. Fordi FF er lukket, og reglene er laget av de som administerer forumet.
Fordi NK er et åpent forum, ikke et lukket. Fordi den som laget NK ikke ville ha det slik.
Admin er boss.
Admin bestemmer hva som er reglene på et forum.
Og her har admin ikke laget slike regler.
Er det så vanskelig å forstå?
Hvorfor forsøker du å lage NK til noe du ønsker deg, men ingen andre? Er du så lite fleksibel i hodet at når du har "lært" at noe skal gjøres på en måte på et forum, så skal det gjøres slik på alle?
Teoriene dine om innvielsesprosesser og at det "er slik" er fullstendig på jordet.
Jeg fatter ikke hva du driver med sexy? Er dette en lek, eller er du så dum på ramme alvor?
Bare det å si at folk hevnprikker deg - mens du gir minus fordi du er uenig?
Hallo?
Aladin Sane
20-06-06, 16:41
Unnskyld at jeg spør, for det der blir litt vel direkte: Er vi ikke NKere på NK? Er dette en eller annen syk ting du har kommet frem til i din avhandling av internettfora og ulike identiteter på nett?
Jaja, denne diskusjonen har ikke så mye med meg å gjøre lengre, så jeg trekker meg ut.
Metalbitch
20-06-06, 16:47
Unnskyld at jeg spør, for det der blir litt vel direkte: Er vi ikke NKere på NK? Er dette en eller annen syk ting du har kommet frem til i din avhandling av internettfora og ulike identiteter på nett?
Vi er bare FF`ere. Kan aldri bli ekte NK`ere nemlig.
Du er ekstremt lite saklig SS. :roll:
Sexy Sadie
20-06-06, 16:48
Pip.
Du kjenner til det der med uformelle og formelle regler og normer?
Vel, her har vi en uformell norm som tilsier at man forteller at vi forteller hvilke andre fora vi vanker på.
Verre er det ikke.
Og sånn sett er det ingen forskjell på et lukket og et åpent forum. Det handler om at det er en innvielsesprosess og hvis ikke den går knirkefritt så har ikke folk en fremtid på forumet.
Sexy Sadie
20-06-06, 16:50
Eller: Her på Nk gjør vi det på NK-måten og ikke på FF-måten.
Aladin Sane
20-06-06, 16:53
Eller: Her på Nk gjør vi det på NK-måten og ikke på FF-måten.
Dette er forsåvidt uproblematisk og det er nettopp derfor jeg synes det er så forbasket inkonsekvent av deg å påstå at FFere kommer hit og skal gjøre det på FF-måten. I det hele tatt bruker du vikarierende argumenter hele veien, for å forfekte et syn som du står fattig alene om. I beste fall har du en våpendrager med deg, men sant og si er jeg usikker på om selv hun er like, reinspikket ensporet som det du er.
Pip.
Du kjenner til det der med uformelle og formelle regler og normer?
Vel, her har vi en uformell norm som tilsier at man forteller at vi forteller hvilke andre fora vi vanker på.
Verre er det ikke.
Og sånn sett er det ingen forskjell på et lukket og et åpent forum. Det handler om at det er en innvielsesprosess og hvis ikke den går knirkefritt så har ikke folk en fremtid på forumet.
Selvfølgelig kjenner jeg til det. Men det du ikke ser til å ta inn over deg er at du (og her kartos) er de eneste på NK som mener at dette er de uformelle lovene her.
Det virker som om det bare er en ide i ditt hode at dette er en uformell lov på NK.
Det er jo det som blir totalt absurd i din argumentasjon.
Sexy Sadie
20-06-06, 16:56
Dette er forsåvidt uproblematisk og det er nettopp derfor jeg synes det er så forbasket inkonsekvent av deg å påstå at FFere kommer hit og skal gjøre det på FF-måten. I det hele tatt bruker du vikarierende argumenter hele veien, for å forfekte et syn som du står fattig alene om. I beste fall har du en våpendrager med deg, men sant og si er jeg usikker p om selv hun er like, reinspikket ensporet som det du er.
Så jævla lurt av deg å si, jeg har ikke lest et fullgodt argument fra deg enda om hvorfor folk ikke kal si hvor de ellers vanker på nett. Og hvem som er enig med meg eller ei, det driter jeg i.
Og hvem som er enig med meg eller ei, det driter jeg i.
Det burde du ikke så lenge du sier at du vet hva de uformelle lovene her inne er.
For å ha en uformell lov holder det ikke at en person mener at "slik skal det gjøres."
Sexy Sadie
20-06-06, 16:58
Selvfølgelig kjenner jeg til det. Men det du ikke ser til å ta inn over deg er at du (og her kartos) er de eneste på NK som mener at dette er de uformelle lovene her.
Det virker som om det bare er en ide i ditt hode at dette er en uformell lov på NK.
Det er jo det som blir totalt absurd i din argumentasjon.
Har du lest presentasjonstrådene?
Det er ikke bare Aylar som blir spurt om det/har blitt spurt om det. Men hun er den eneste som lager et nummer om at hun ikke vil si noe om hviolke fora hun ellers vanker på, noe som gjør meg nysgjerrig.
Det er ikke jeg som lager et nummer. Det er dere som nekter å godta at jeg ikke ønsker å svare på det.
Sexy Sadie
20-06-06, 17:00
Det burde du ikke så lenge du sier at du vet hva de uformelle lovene her inne er.
For å ha en uformell lov holder det ikke at en person mener at "slik skal det gjøres."
Jeg vil råde deg til å lese trådene i presentasjonsforumet og så kan du gjør deg opp en mening. Alle blir spurt om det og de som ikke har svart skikkelig har vi dårlige erfaringer med.
Sexy Sadie
20-06-06, 17:01
Det er ikke jeg som lager et nummer. Det er dere som nekter å godta at jeg ikke ønsker å svare på det.
Og jeg lurer på hvorfor. :snill:
Og jeg lurer på hvorfor. :snill:
Javel.
Har du lest hvordan andre på NK reagerer på måten du går frem på?
Ingen andre enn deg og kratos synes det er greit. det står svart på hvitt så mange steder nå at det burde du forstå.
At det står i så mange presentasjonstråder er jo fordi du kommer med det gang på gang.
Jeg vil råde deg til å lese trådene i presentasjonsforumet og så kan du gjør deg opp en mening. Alle blir spurt om det og de som ikke har svart skikkelig har vi dårlige erfaringer med.
"Vi"??
Det blir ofte spurt, men hver gang det blir gjort et nummer ut av at folk ikke svarer på det så er dommen ganske entydende på at det er helt greit.
Leser foresten presentajonstråder på nytt nå - ganske mange som ikke får noe spørsmål om det.
Sexy Sadie
20-06-06, 17:13
Pip.
Når det er noe jeg lurer på så spør jeg, og når jeg får en sånt merkelig svar som "det er ikke så viktig", da begynner jeg å lure. Det at du ikke godtar det får meg til å lure på om det er noen andre som har tatt i bruk nicket ditt.
Aladin Sane
20-06-06, 17:13
Det er nesten så jeg får lyst til å spørre SS om hun spurte Burp om hvor h*n hadde erfaring fra da h*n kom hit. Og kanskje hvem SS tror burp er. Men bare nesten, jeg skal ikke spørre. Det har liksom ikke så jævlig mye med Aylar å gjøre. Og nå er Aylar på NK og da har i grunn ikke øvrige forum så jævlig mye med NK å gjøre heller.
Noe som dog er verdt en studie er jo hvorledes i helsike en kan få seg til å gi et inntrykk av en allmektig lovmessighet, når INGEN (vel, med muligens ett unntak) av de øvrige på forumet - deriblant admin - er enig.
Dette er en type ignorans som ville gjort selv Goebbels pinlig berørt.
Sexy Sadie
20-06-06, 17:16
Alladin.
Jeg tror Burp var ano, men jeg vet ikke, jeg har ikke spurt henne. Men det gikk noen rykter. Men hvor viktig er det i dag?
Pip.
Når det er noe jeg lurer på så spør jeg, og når jeg får en sånt merkelig svar som "det er ikke så viktig", da begynner jeg å lure. Det at du ikke godtar det får meg til å lure på om det er noen andre som har tatt i bruk nicket ditt.
I lige måde sexy, jeg kan liksom ikke helt forstå hvordan du kan holde på på denne måten, fordi jeg kjenner deg som et oppegående menneske.
Nå leser jeg gjennom gamle presentasjonstråder, og fakta er at dette er et ikke-tema i mange av trådene. Tro det eller ei. Og at mange lar vær å svare på det, uten at det blir bråk av det. Du har flere ganger i denne tråden bedt meg lese dem. Vel, det er gjort, og du ser ut til å ta feil. Burde du kanskje lese dem selv?
For meg, og for de fleste her virker det ikke som "det er ikke så viktig" er et merkelig svar.
At du, som er opptatt av uformelle regler og at admin er sjef ser ut til å gi fullstendig blanke i hva admin på denne siten sier om saken forbauser meg også.
Aladin Sane
20-06-06, 17:23
Det er nettopp det som er poenget, SS: Det er ikke spesielt viktig. Poenget var at nesten ingen likte burp fordi h*n hadde en tidvis ufordragelig oppførsel. Det spilte liten rolle hvorvidt h*n hadde forumerfaring, her på NK ble det utrivelig uansett.
På samme måte overfor Aylar. Vi kjenner ikke henne. For alt jeg vet kan det være en slibrig gris eller en hot mama, en som har erfaring fra andre fora eller ikke, en som utgir seg for å være noe annet enn det hun er eller faktisk være ganske ærlig. Dette kunne jeg godt tenke meg å finne ut av, og den eneste måten jeg kan finne ut det på er å bli kjent med henne. På ulike måter. Dersom Aylar f.eks. er en seriemorder, så har jeg en viss forståelse for at hun ikke outer dette umiddelbart, men kanskje venter til hun får tilgang til bakrommet eller noe. På samme måte skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor det haster så sinnsvakt å finne ut hvilke andre fora hun erfaring fra. Har det slått deg at det kan være en grunn til at hun ikke har noe lyst til å dele dette med oss akkurat nå?
Sexy Sadie
20-06-06, 17:33
I lige måde sexy, jeg kan liksom ikke helt forstå hvordan du kan holde på på denne måten, fordi jeg kjenner deg som et oppegående menneske..
Pass deg selv også da, du er ganske ram på temaet selv.
Nå leser jeg gjennom gamle presentasjonstråder, og fakta er at dette er et ikke-tema i mange av trådene. Tro det eller ei. Og at mange lar vær å svare på det, uten at det blir bråk av det. Du har flere ganger i denne tråden bedt meg lese dem. Vel, det er gjort, og du ser ut til å ta feil. Burde du kanskje lese dem selv?
Har det ikke vært noe spørsmål om hvilke fora fok vanker på fra før, så har vi antageligvis visst hvor hen vedkommende kom fra.
For meg, og for de fleste her virker det ikke som "det er ikke så viktig" er et merkelig svar. .
Men det er det for meg.
At du, som er opptatt av uformelle regler og at admin er sjef ser ut til å gi fullstendig blanke i hva admin på denne siten sier om saken forbauser meg også.
Nå er det slik at håndhevingen av de uformelle reglene som får de formelle reglene til å virke knirkefritt.
Det er nettopp det som er poenget, SS: Det er ikke spesielt viktig. Poenget var at nesten ingen likte burp fordi h*n hadde en tidvis ufordragelig oppførsel. Det spilte liten rolle hvorvidt h*n hadde forumerfaring, her på NK ble det utrivelig uansett.
Jeg likte burp faktisk, vedkommende skulle bare ikke ha strødd om seg med bilder av andre brukere på NK.
.. Har det slått deg at det kan være en grunn til at hun ikke har noe lyst til å dele dette med oss akkurat nå?
Har det ikke slått deg at jeg har en grunn for å spørre?
Og at jeg har like så mye rett til å spørre som hun til å nekte å svare?
Sexy Sadie
20-06-06, 17:36
Uansett så anser jeg meg som ferdig med temaet nu.
Tror ikke diskusjonen er verdt å holde liv i, selv om det er mye mer man kunne si om argumentene..
Hvor er forresten Orca??
Aladin Sane
20-06-06, 17:45
Har det ikke slått deg at jeg har en grunn for å spørre?
Og at jeg har like så mye rett til å spørre som hun til å nekte å svare?
Joda, SS. Ut fra hva jeg har hørt om dine egne krumspring på enkelte fora så har jeg god grunn til å forstå hvorfor du spør. På seg selv kjenner man andre. For egen del er nysgjerrighet den eneste grunnen til hvorfor jeg vil vite det. Når jeg får tilbakemelding på at man ikke ønsker å svare på det så er - merkelig nok - aksept den mist energitappende reaksjonen.
For egen del blir jeg aldri ferdig med dette.
Sexy Sadie
20-06-06, 17:45
Orca visste det ikke ble noen puppebilder så han gad ikke.
Det er bare å google meg, det.
Det er bare å google meg, det.
Mmmnei takk?
Det er bare å google meg, det.Pingle! ;)
Puppebilde?Ja, vi er noen enkle sjeler. :mrgreen:
Pingle! ;)
Næsj, syns du? ;)
Jeg kommer nok ikke til å legge ut noe puppebilde, nei. Er litt prippen sånn sett.
Jeg kommer nok ikke til å legge ut noe puppebilde, nei. Er litt prippen sånn sett.
:shocked:
Det er for galt.. ;)
Ja, vi er noen enkle sjeler. :mrgreen:
Ja,ja. Okey.
Alle blir spurt om det og de som ikke har svart skikkelig har vi dårlige erfaringer med.
Da har dere skikkelige dårlige erfaringer med meg da? :lol:
Sexy Sadie
20-06-06, 19:40
Da har dere skikkelige dårlige erfaringer med meg da? :lol:
Jeg vet hvor du kommer fra. :lol:
Jeg vet hvor du kommer fra. :lol:
Bare du ja, men det er masse du ikke vet om hvor jeg er.. :-D
Har du poppet ut noe ennå eller? :hyper:
Av en eller annen merkelig grunn gleder jeg meg liksom. Hm, babysjuk? :tenker:
Har du poppet ut noe ennå eller? :hyper:
Av en eller annen merkelig grunn gleder jeg meg liksom. Hm, babysjuk? :tenker:
No poppings enda en stund. Tror det tar noen uker til. :lol:
Plutselig la jeg merke til at både jeg og Aylar har fått lavere karma poeng.
Jeg ble ikke overrasket over å se at alle som ikke delte de samme meningene som dem i denne tråden, belønnes med et minus fra de to.
Tydelig lite som skal til for at disse to jentene skal ta ting til seg.
Men de gir jo selvfølgelig pluss også, til hverandre.. :fniser:
Var så vittig at jeg bare måtte kommentere det. :ler:
Å herrrlighet, skal du bli en sånn som skriver innlegg om det hver gang du får en minus?
Minusene er der for å brukes, end of story.
Og nei jeg har ikke gitt minus til alle som er uenig med meg, magnus og alladin sane har f.eks ikke fått minus av meg. :snill:
.
Jeg har aldri sagt dette er noen lov.
Jeg har stillt et spørsmål og begrunnet hvorfor jeg lurte på det, så ikke overdriv min rolle i det hele.
Pip.
Det ligner ikke deg å ta av sånn over bagateller. Kanskje på tide å runde av sølibatet.
Sexy Sadie
20-06-06, 23:25
Jeg har aldri sagt dette er noen lov.
Jeg har stillt et spørsmål og begrunnet hvorfor jeg lurte på det, så ikke overdriv min rolle i det hele.
Det er visst ikke lov å stille nykommerne spørsmål de ikke liker. Pip har funnet ut av en ny uformell lov.
Det ligner ikke deg å ta av sånn over bagateller. Kanskje på tide å runde av sølibatet.
Du burde prøve sølibat, det klårner hjernen.
Å herrrlighet, skal du bli en sånn som skriver innlegg om det hver gang du får en minus?
Minusene er der for å brukes, end of story.
Og nei jeg har ikke gitt minus til alle som er uenig med meg, magnus og alladin sane har f.eks ikke fått minus av meg. :snill:
Men kjære kvinnemenneske, les innlegget mitt en gang til så kanskje du får med deg hva jeg faktisk skriver. :roll:
Har ikke et problem med minus, grunnen til at jeg begynte å le av dette var at alle som ikke delte din og Sexy Sadie's mening fikk minus. Og ja, det var nok Sexy Sadie som sto for de fleste røde.
Synes også at det er utrolig rart at det er greit at en moderator oppfører seg på denne måten. :roll:
Men kjære kvinnemenneske, les innlegget mitt en gang til så kanskje du får med deg hva jeg faktisk skriver. :roll:
Har ikke et problem med minus, grunnen til at jeg begynte å le av dette var at alle som ikke delte din og Sexy Sadie's mening fikk minus. Og ja, det var nok Sexy Sadie som sto for de fleste røde.
Synes også at det er utrolig rart at det er greit at en moderator oppfører seg på denne måten. :roll:
Hvem som prikker hvem skal ikke du bry deg med, det er en sak som er opp til hver og en her inne.
Jeg har prikket de jeg synes var helt på vidda, og da ble det logisk nok innleggene jeg ikke var enig i.
Og etter hva jeg skjønner så deltar SS i denne tråden som forumist og ikke som moderator. :)
Uansett hva som skal sies og ikke sies om henne så skal hun ha kred for at hun alltid har vært flink å skille de rollene.
Sexy Sadie
20-06-06, 23:36
Det er tydelig at du ikke er vant med fora som NK, men med fora hvor moderatorene og admin er det hele veien. Her kan moderatorene diskutere med lik linje som alle de andre debattørene. Og er jeg moderator så skriver jeg i kursiv hele veien. Her har jeg snakket som meg selv og ikke som moderator.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.