PDA

Se full versjon : Reisemål, favorittsteder og slikt...

Rogue
29-06-06, 14:23
Hvor i verden trives du best når du har ferie? Hjemme på sofaen? På tur i skogen? Fjellet? Med å vandre på vidda? Langflat på et svaberg på sørlandet sommerstid?

Eller må du ut av gamlelandet? Storby? Syden-Syden (du vet, det stedet det strengt tatt i ikke spiller noen rolle hva heter, men hvor det er varmt i luften og i vannet - enten det er i havet eller i bassenget, hvor paraplydrinkene er latterlig billige og man finner restaurantmenyer på et litt merkelig svensk)? Backbacking? Tracking?

Personlig er jeg meget begeistret for gresk kultur og greske øyer og slapper godt av når jeg kjenner lukten av viltvoksende timian og basilikum, nyter en iskald Mythos og vet at neste måltid godt kan bestå av en gresk salat, stifado eller lignende. Jeg har dessverre ikke vært på alle de øyene jeg gjerne skulle ha vært, men liker meg godt på Karpathos, samt i Parga (som dog ikke er noen øy, men ligger på fastlandet).

Videre har vi (helårs)hytte i Telemark, på fjellet, og der er det også meget godt å være.

Organa
29-06-06, 21:01
Jeg er også veldig glad i Hellas, har vært på Kypros, i Parga (som er et kjempested!), Kreta og Rhodos. Hellas har så mye å by på, synes jeg. Det er historien (som er grunn nok alene til å elske landet), mytologien, de gamle byene, de nye byene, småstedene, strendene, været, folket, maten, Mythosen så absolutt og... ja, jeg liker mye med Hellas. Det jeg ikke liker, er det jeg ikke liker med de fleste katalogturer, ghettoene med hoteller og lissåm-Hellas, de dårlige souvenirene, selgerne på stranda, produkter som har gått ut på dato og myggen. Den helsikes myggen.

pip
30-06-06, 01:12
Organa, jeg klarer ikke å ta deg seriøst når du utelater visse opplagte ting om Hellas når du har den avataren der.

Organa
30-06-06, 01:15
piiiip! :knegg:

Rogue
30-06-06, 01:27
Jeg tror vi ferdes på ganske så forskjellige steder i Hellas. :knegg:

Irene
30-06-06, 01:28
Jeg har vært i hele norge, trives veldig godt der det er fjell og fjorder.

Ellers har jeg vært i Spania og Hellas, trivdes best på Kreta.

Zenaria
30-06-06, 09:48
Jeg har gått meg litt lei på sydenturer, men har fått helt dilla på storbyferier. Spesielt østeuropa. I år ble det forøvrig ingen tur av naturlige årsaker og jeg kjente abstinensen av østeuropa, kjente lukten, så for meg kulturen og lengtet. Ellers er jeg veldig glad i norge og har lyst til å kunne kjøre norge på langs og tvers og kryss, men jeg har en pingle av en mann som ikke liker å sitte i bil så lenge- så det forblir en drøm enda en stud. :wink:

Sexy Sadie
30-06-06, 20:26
Må jeg feriere i Norge foretrekker jeg å dra nordover. Ellers er reisemålet Hellas.

Andromeda
01-07-06, 00:49
Jeg synes det er vanskelig å velge. For tiden går det mest i storbyferier med mannen min og ferier i Nord-Europa med hele familien. Men jeg har reist mye før i verden og har vært mange steder jeg gjerne skulle sett mer av, også utenfor Europa.